קריאתו של קתולהו: החלילן מהריק האינסופי
(המשחק והטיזר עלול להכיל דברים מטרידים-כמצופה מז'אנר האימה)
טיזר
שנות ה30 ארה"ב, ניו אינגלנד בעיירה של פורט ארמגדו-
בעיירה לא כל כך מוכרת, אבל עם כמה שלדים בארון יש כרגע מכת גניבות מסתוריות, שיש כאלה שחושדים בתיכון לתלמידים "צבעוניים" (People Of Color) ויש כאלה שמאשימים את אווירת הפסטיבל הפרועה שהביאו אל העיר להקת הג'אז הפרובקטיבית "חלום-קדחת" )Fever Dream(
אתם מעורבים בזה- קורבנות של הגניבות, או אולי אתם חשודים בעצמכם, או שאתם שוטרים וחוקרים- בכל אופן יש לכם עניין לגלות מי עומד מאחורי מכת הגניבות.
יש המשכיות "רכה' עם התרחיש הקודם שהנחיתי, מה שאומר שזה קרה באותו עולם, אבל אין צורך להכיר את התרחיש הקודם. גם אין צורך בהכרות עם השיטה, אדאג למה שצריך מהבחינה הזאת
שחקנים מהתרחיש הקודם, יותר ממוזמנים להמשיך עם הדמויות שלהם.
מומלץ שלפחות לאחד החוקרים/דמויות תהיה יכולת/ידע מוסיקלי
תיאום ציפיות
----------------
עלי כמנחה:
-------------‐
אני מאותגר קראנצ". גם משחקי קופסא פשוטים כמו טליסמן יכולים לאתגר את המוח שלי. אני *מנסה*, אבל בדרך כלל רק "שפשוף" בשטח בין אם זה מ"ת או משחק קופסא מלמד אותי.
הנחיתי שלושה תרחישים ושיחקתי ב2 כשחקן, יש לי נסיון מסוים אבל אני עדיין משתפשף.
זה בסדר לשאול, ואולי קצת להתווכח כל עוד זה לא עוצר את הזרימה- רק סבלנות אני מבקש כאן.
בדרך כלל אני Yes-man כמנחה. משתדל.
אם שחקן מציע רעיון, זה יהיה בדרך כלל כן, או כן, אבל. אני שמח להיות מופתע, נהנה לראות דברים מעניינים ויצירתיים, אבל אתן גבולות ותנאים בהתאם למצב ואשתדל לתת עצות איך כן אפשרי לעשות את הרעיון.
היחס שלי גמיש *יחסית* לחוקים. מעדיף זרימה על "נאמנות" לחוקים ואם משהו מפריע, אני אשייף אותו לנוחותי ונוחות הקבוצה, כמו שעשיתי בקש"ק, בעיקר בדף דמות.
זה 95-97 אחוז לפי הספר לדעתי, אז שתדעו. אבל בהחלט לא יותר מזה.
על קריאתו של קתולהו- אווירה ותיאום ציפיות כללית
----------------
קריאתו של קתולהו באה לעזור לספר סיפורי אימה. ככזאת, התרחישים יהיו אפלים, ואולי יותר רגיש מזה, השיטה מתמקדת בנזק הנפשי שבלגלות את האמת המזוויעה.
עכשיו, בסופו של יום זה *משחק*.
אני לא פסיכולוג, לא רופא ואפילו לא היסטוריון.
אז הייצוג של נזק נפשי אולי לא יהיה מדויק.
אולי היצוג של נזק פיסי לא יהיה מדויק.
אם נשחק בעת היסטורית, אעשה כמיטב יכולתי ליצג אותה, אבל רק עד כמה שאני יודע. אשמח ללמוד עוד, אבל אני לא אשתגע בשביל זה.
אנחנו כאן כדי ליצור *סיפור* מעניין/מרתק שמתמקד בדמויות שמתמודדת עם הבלתי נתפס. בשבילי, לספרי ומשחקי תפקידי אימה יש קתארזיס מסוים, במיוחד שחוויתי סבל נפשי גדול של מישהו קרוב אליי.
כמובן שבסופו של יום, אני רוצה שנהנה, ואם מישהו מרגיש שזה יותר מדי בשבילו, הייתי רוצה שיגיד לי את זה, ונראה איך אפשר להעביר את הסיפור בלי להפוך את זה לבלתי נעים. אישית,לא נתקלתי במישהו שהרגיש שזה יותר מדי, אני בספק שאני מוכשר מספיק לכתוב משהו עד כדי כך טורד מנוחה, אבל ליתר בטחון.
ציפיות שלי מהשחקנים:
אשים קלפים על השולחן. בקש"ק אחד האתגרים הגדולים למנחה הוא לספק מוטיבציה לאנשים נורמטיבים בסצינה מודרנית לחפש צרות. או לא להקשיב לאנשים שצועקים על המסך:"אל תיכנס לשם".
כמובן שלא צריך להיות טיפש, אבל תעבדו איתי כאן. זה יעזור, במיוחד אם זה זה לקמפיין ולא תרחיש בודד.
מוטיבציה פשוטה ואפקטיבית שמופיעה בסיפוריו של לאבקראפט וממשיכיו, היא סקרנות מורבידית. משהו מושך את הדמות לגלות את האמת, וזה יכול להיות בתת מודע של כל דמות באשר היא.
אני לא *מכריח* אתכם לשחק באופן מסוים, אבל במיוחד כשמשחקים בחבורה, קשה למנחה לספק מוטיבציה אמינה לכל דמות.
כמובן שמצאתי כמה פתרונות לצד המנחה אבל אשמח שנעבוד ביחד.
לשחקנים ששיחקו אצלי בתרחיש הראשון, יש את האפשרות של לעבוד תחת ארגון הFUME.
ומי שיודע מה זה- יודע.
ומי שישאר עד סוף התרחיש כנראה ידע
התרחיש-
-----------
לתרחיש שכתבתי קוראים "החלילן מהריק האינסופי".
התרחיש יקרה בפורט ארמגדו, ולמרות שהאירועים של התרחיש הקודם "ביתו של קורביט" אין השפעה ישירה על התרחיש הזה, הם כן קרו באותו יקום.
במרכז התרחיש תהיה תעלומה על גנב מסתורי, הופעת ג'ז גדולה ואגדה אורבאנית שקמה לחיים.
(לתרחיש מאוד מומלץ שלפחות לאחד השחקנים תהיה מיומנות מוזיקלית כלשהי)
איפה?
פורט ארמאגידו (Fort Armegeddo)
העיירה נמצאת בניו אינגלנד, כלפי חוץ עיירה מנומנמת ושמרנית, אך מתחת לחזות סודות אלימים ואפלים מבעבעים.
אכלוסיה:
הרוב לבנים פרוטסנטים, מקהילות שונות,
בערך רבע אירים/קתולים
ומיעוט קטן יותר שחורים. (דרך אגב, מאז ומתמיד היתה כמות משמעותית של שחורים חופשיים בניו אינגלנד. הם במעמד כלכלי וחברתי נמוך יותר יחסית, אבל האווירה הכללית רחוקה מאוד מג'ים קרו)
(באותה תקופה היה מקובל לקרןא להם "ניגרו", גם הם קראו ככה לעצמם. היום יש לשם הזה קונטקסט אחר, אז אשתמש ב"שחור' או אולי "צבעוני" שזה מונח יותר מדויק תקופה ולמיטב הבנתי פחות פוגעני)
מבחר מהמקומות ראויים לציון:
המצודה: אחד המבנים העתיקים בפורט ארמאיגדו, שעבר גלגולים רבים. באחד מהם שרפו מכשפות בחצר המצודה.
היווה תחנת משטרה עד לפני מספר שנים, היום זה מוזיאון בהתהוות.
הוליהיל(Hollyhill) אחת השכונות העתיקות והיוקרתיות, של אחוזות שנבנו בידי "בעלי מוצא אנגלי אציל' עד היום, חלק משמעותי מאליטת פורט ארמגדו גרה בהוליהיל. בבעלות חלקם מטעים.
פטריק בלוק- שכונה חדשה יחסית, בת עשרות שנים מרוכזת סביב מפעל השימורים פיגרייס.(Peagrace)
מנזר/פנימית סנט ברידג'יט- פנימית בנות קתולית שמחוברת למנזר נשים שמעורבות בהרבה פעיליות צדקה.
אוניברסטאת ג"וסיא (Jusaia- יאשיהו) בעבר אוניברסיטה מרכזית, ירדה מגדולתה, מחזיקה מעמד רק בזכות עקשנות של כמה אקדמאים זקנים ומספר אנשי עירייה. ידועים גם בספרית איקבוד.
תאטרון הראינוע איישיין(Eyeshine)-
באותה תקופה ראינוע/קולנוע נחשב לבידור המוני וזול. לא מעט אנשי אליטה מתנגדים למקום,כמו גם אנשי דת.
תאטרון אוזימנדס- מוסד הבידור/תרבות 'הרציני'.
ג'ים ג'אם בר- בר בבעלות של אנשים שחורים. התקופה היא ה'רנסנס של הארלם", ובמקומות כאלה התפתח הג'אז, והרבה אנשים לבנים סקרנים בילו שם מביאים אלמנטים מהתרבות השחורה למיינסטרים. תרבות קצת מחתרתית מתרחשת שם.
שוק
מרכז קניות קוואליטי מרצ'
מרכז קניות "שחור" סאניטופ- ניו אינגלנד לא היתה גזענית כמו המדינות הדרומיות יותר.. אבל זה בכל זאת תחילת המאה העשרים, ושחורים לא הרגישו בנוח במקומות "כלליים" וכשיכלו הקימו עסקים ומקומות משלהם.
יש שלושה עיתונים מקומיים מתחרים כאן-
"פורט ארמאגידו טיימס"- העיתון המיינסטרימי.
"ארמאגידו ניוז" עיתון שיותר מזוהה עם האופוזיציה/קתולים בעיר
"סאני ארמרגידו"-העיתון של השחורים.
היסטוריה מקוצררת.
(מהסוג שכנראה כל תושב יכיר)
הוקמה במאה ה17 בידי המתיישבים הפרוסטנטים, בידי קבוצות דתיות שונות ומשונות אך באופן כללי פוריטאנים. היה להם חזון אפוקליפטי, והבריטים הקימו שם מוצב כנגד האינדיאנים באיזור.
שבט משאנטוקה בעיקר סבל תחתיהם, כיום הם חיים בשמורה לא רחוקה מפורט ארמגדו.
העיר גדלה בתעשיה בסוף המאה ה19, אבל מזה 10 שנים שהעיר מדרדרת כלכלית.
(המשחק והטיזר עלול להכיל דברים מטרידים-כמצופה מז'אנר האימה)
טיזר
שנות ה30 ארה"ב, ניו אינגלנד בעיירה של פורט ארמגדו-
בעיירה לא כל כך מוכרת, אבל עם כמה שלדים בארון יש כרגע מכת גניבות מסתוריות, שיש כאלה שחושדים בתיכון לתלמידים "צבעוניים" (People Of Color) ויש כאלה שמאשימים את אווירת הפסטיבל הפרועה שהביאו אל העיר להקת הג'אז הפרובקטיבית "חלום-קדחת" )Fever Dream(
אתם מעורבים בזה- קורבנות של הגניבות, או אולי אתם חשודים בעצמכם, או שאתם שוטרים וחוקרים- בכל אופן יש לכם עניין לגלות מי עומד מאחורי מכת הגניבות.
יש המשכיות "רכה' עם התרחיש הקודם שהנחיתי, מה שאומר שזה קרה באותו עולם, אבל אין צורך להכיר את התרחיש הקודם. גם אין צורך בהכרות עם השיטה, אדאג למה שצריך מהבחינה הזאת
שחקנים מהתרחיש הקודם, יותר ממוזמנים להמשיך עם הדמויות שלהם.
מומלץ שלפחות לאחד החוקרים/דמויות תהיה יכולת/ידע מוסיקלי
תיאום ציפיות
----------------
עלי כמנחה:
-------------‐
אני מאותגר קראנצ". גם משחקי קופסא פשוטים כמו טליסמן יכולים לאתגר את המוח שלי. אני *מנסה*, אבל בדרך כלל רק "שפשוף" בשטח בין אם זה מ"ת או משחק קופסא מלמד אותי.
הנחיתי שלושה תרחישים ושיחקתי ב2 כשחקן, יש לי נסיון מסוים אבל אני עדיין משתפשף.
זה בסדר לשאול, ואולי קצת להתווכח כל עוד זה לא עוצר את הזרימה- רק סבלנות אני מבקש כאן.
בדרך כלל אני Yes-man כמנחה. משתדל.
אם שחקן מציע רעיון, זה יהיה בדרך כלל כן, או כן, אבל. אני שמח להיות מופתע, נהנה לראות דברים מעניינים ויצירתיים, אבל אתן גבולות ותנאים בהתאם למצב ואשתדל לתת עצות איך כן אפשרי לעשות את הרעיון.
היחס שלי גמיש *יחסית* לחוקים. מעדיף זרימה על "נאמנות" לחוקים ואם משהו מפריע, אני אשייף אותו לנוחותי ונוחות הקבוצה, כמו שעשיתי בקש"ק, בעיקר בדף דמות.
זה 95-97 אחוז לפי הספר לדעתי, אז שתדעו. אבל בהחלט לא יותר מזה.
על קריאתו של קתולהו- אווירה ותיאום ציפיות כללית
----------------
קריאתו של קתולהו באה לעזור לספר סיפורי אימה. ככזאת, התרחישים יהיו אפלים, ואולי יותר רגיש מזה, השיטה מתמקדת בנזק הנפשי שבלגלות את האמת המזוויעה.
עכשיו, בסופו של יום זה *משחק*.
אני לא פסיכולוג, לא רופא ואפילו לא היסטוריון.
אז הייצוג של נזק נפשי אולי לא יהיה מדויק.
אולי היצוג של נזק פיסי לא יהיה מדויק.
אם נשחק בעת היסטורית, אעשה כמיטב יכולתי ליצג אותה, אבל רק עד כמה שאני יודע. אשמח ללמוד עוד, אבל אני לא אשתגע בשביל זה.
אנחנו כאן כדי ליצור *סיפור* מעניין/מרתק שמתמקד בדמויות שמתמודדת עם הבלתי נתפס. בשבילי, לספרי ומשחקי תפקידי אימה יש קתארזיס מסוים, במיוחד שחוויתי סבל נפשי גדול של מישהו קרוב אליי.
כמובן שבסופו של יום, אני רוצה שנהנה, ואם מישהו מרגיש שזה יותר מדי בשבילו, הייתי רוצה שיגיד לי את זה, ונראה איך אפשר להעביר את הסיפור בלי להפוך את זה לבלתי נעים. אישית,לא נתקלתי במישהו שהרגיש שזה יותר מדי, אני בספק שאני מוכשר מספיק לכתוב משהו עד כדי כך טורד מנוחה, אבל ליתר בטחון.
ציפיות שלי מהשחקנים:
אשים קלפים על השולחן. בקש"ק אחד האתגרים הגדולים למנחה הוא לספק מוטיבציה לאנשים נורמטיבים בסצינה מודרנית לחפש צרות. או לא להקשיב לאנשים שצועקים על המסך:"אל תיכנס לשם".
כמובן שלא צריך להיות טיפש, אבל תעבדו איתי כאן. זה יעזור, במיוחד אם זה זה לקמפיין ולא תרחיש בודד.
מוטיבציה פשוטה ואפקטיבית שמופיעה בסיפוריו של לאבקראפט וממשיכיו, היא סקרנות מורבידית. משהו מושך את הדמות לגלות את האמת, וזה יכול להיות בתת מודע של כל דמות באשר היא.
אני לא *מכריח* אתכם לשחק באופן מסוים, אבל במיוחד כשמשחקים בחבורה, קשה למנחה לספק מוטיבציה אמינה לכל דמות.
כמובן שמצאתי כמה פתרונות לצד המנחה אבל אשמח שנעבוד ביחד.
לשחקנים ששיחקו אצלי בתרחיש הראשון, יש את האפשרות של לעבוד תחת ארגון הFUME.
ומי שיודע מה זה- יודע.
ומי שישאר עד סוף התרחיש כנראה ידע
התרחיש-
-----------
לתרחיש שכתבתי קוראים "החלילן מהריק האינסופי".
התרחיש יקרה בפורט ארמגדו, ולמרות שהאירועים של התרחיש הקודם "ביתו של קורביט" אין השפעה ישירה על התרחיש הזה, הם כן קרו באותו יקום.
במרכז התרחיש תהיה תעלומה על גנב מסתורי, הופעת ג'ז גדולה ואגדה אורבאנית שקמה לחיים.
(לתרחיש מאוד מומלץ שלפחות לאחד השחקנים תהיה מיומנות מוזיקלית כלשהי)
איפה?
פורט ארמאגידו (Fort Armegeddo)
העיירה נמצאת בניו אינגלנד, כלפי חוץ עיירה מנומנמת ושמרנית, אך מתחת לחזות סודות אלימים ואפלים מבעבעים.
אכלוסיה:
הרוב לבנים פרוטסנטים, מקהילות שונות,
בערך רבע אירים/קתולים
ומיעוט קטן יותר שחורים. (דרך אגב, מאז ומתמיד היתה כמות משמעותית של שחורים חופשיים בניו אינגלנד. הם במעמד כלכלי וחברתי נמוך יותר יחסית, אבל האווירה הכללית רחוקה מאוד מג'ים קרו)
(באותה תקופה היה מקובל לקרןא להם "ניגרו", גם הם קראו ככה לעצמם. היום יש לשם הזה קונטקסט אחר, אז אשתמש ב"שחור' או אולי "צבעוני" שזה מונח יותר מדויק תקופה ולמיטב הבנתי פחות פוגעני)
מבחר מהמקומות ראויים לציון:
המצודה: אחד המבנים העתיקים בפורט ארמאיגדו, שעבר גלגולים רבים. באחד מהם שרפו מכשפות בחצר המצודה.
היווה תחנת משטרה עד לפני מספר שנים, היום זה מוזיאון בהתהוות.
הוליהיל(Hollyhill) אחת השכונות העתיקות והיוקרתיות, של אחוזות שנבנו בידי "בעלי מוצא אנגלי אציל' עד היום, חלק משמעותי מאליטת פורט ארמגדו גרה בהוליהיל. בבעלות חלקם מטעים.
פטריק בלוק- שכונה חדשה יחסית, בת עשרות שנים מרוכזת סביב מפעל השימורים פיגרייס.(Peagrace)
מנזר/פנימית סנט ברידג'יט- פנימית בנות קתולית שמחוברת למנזר נשים שמעורבות בהרבה פעיליות צדקה.
אוניברסטאת ג"וסיא (Jusaia- יאשיהו) בעבר אוניברסיטה מרכזית, ירדה מגדולתה, מחזיקה מעמד רק בזכות עקשנות של כמה אקדמאים זקנים ומספר אנשי עירייה. ידועים גם בספרית איקבוד.
תאטרון הראינוע איישיין(Eyeshine)-
באותה תקופה ראינוע/קולנוע נחשב לבידור המוני וזול. לא מעט אנשי אליטה מתנגדים למקום,כמו גם אנשי דת.
תאטרון אוזימנדס- מוסד הבידור/תרבות 'הרציני'.
ג'ים ג'אם בר- בר בבעלות של אנשים שחורים. התקופה היא ה'רנסנס של הארלם", ובמקומות כאלה התפתח הג'אז, והרבה אנשים לבנים סקרנים בילו שם מביאים אלמנטים מהתרבות השחורה למיינסטרים. תרבות קצת מחתרתית מתרחשת שם.
שוק
מרכז קניות קוואליטי מרצ'
מרכז קניות "שחור" סאניטופ- ניו אינגלנד לא היתה גזענית כמו המדינות הדרומיות יותר.. אבל זה בכל זאת תחילת המאה העשרים, ושחורים לא הרגישו בנוח במקומות "כלליים" וכשיכלו הקימו עסקים ומקומות משלהם.
יש שלושה עיתונים מקומיים מתחרים כאן-
"פורט ארמאגידו טיימס"- העיתון המיינסטרימי.
"ארמאגידו ניוז" עיתון שיותר מזוהה עם האופוזיציה/קתולים בעיר
"סאני ארמרגידו"-העיתון של השחורים.
היסטוריה מקוצררת.
(מהסוג שכנראה כל תושב יכיר)
הוקמה במאה ה17 בידי המתיישבים הפרוסטנטים, בידי קבוצות דתיות שונות ומשונות אך באופן כללי פוריטאנים. היה להם חזון אפוקליפטי, והבריטים הקימו שם מוצב כנגד האינדיאנים באיזור.
שבט משאנטוקה בעיקר סבל תחתיהם, כיום הם חיים בשמורה לא רחוקה מפורט ארמגדו.
העיר גדלה בתעשיה בסוף המאה ה19, אבל מזה 10 שנים שהעיר מדרדרת כלכלית.
לפחות שלושה אנשים כתבו לי שהם רוצים ללמוד את השיטה.
כדאי שתדעו שבעוד שבזמן משחק קריאתו של קתולהו "זורמת" יותר משיטה כמו מו"ד, אבל בנית דמות היא קצת כבדה וקראנצ'ית.
אם מישהו מתעייף מזה אין לי בעיה להשלים. (אני הנחיתי קודם לשחקנים שזה היה המ"ת הראשון שלהם אז הבאתי להם דפד מוכן)
מינמאקסינג אפשרי תיאורטית, אבל זה בערך יתן לכם תחום אחד שאתם באמת טובים בו, בעוד בדרך כלל יש מרחב של אתגרים.
יש אפשרות לשפר את הדמות, אבל יותר סביר שתראו את המספרים יורדים מאשר עולים. אם במו'ד אנחנו עוקבים אחרי ההתעצמות של הדמות, בקתולהו, אנחנו עוקבים אחרי ההדרדרות של הדמות בריתוק אפל, או מתפללים לשרוד עוד תרחיש.
אז תחשבו יותר "הייתי רוצה לשחק הומלס" "הייתי רוצה לשחק רופא"
יש גם חלקים פלאפים שהם חשובים. הערה אגב, לפעמים קשה בקתולהו לתת "קרס" במיוחד לקבוצה, אז משהו שאני מבקש זה לתת איזו סקרנות קמאית שבכתיבתו של לאבקראפט מושכת את הדמויות להמשיך לחקור את מה שלא כדאי לחקור, ובדרך כלל הם מתחרטים על זה.
קשרים בין הדמויות מלפני התרחיש זה מבורך.
לא להיות מטורפים(על ההתחלה...) אבל משהו.. שימשוך אותם לזה.
אני גם אבקש שתכתבו דב"ש קרוב מספיק שיהיה לו מוטיבציה לחקור אם הדמות הראשונה תמות/גרוע מכך. דמות גיבוי אם תרצו. לא חייבים לכתוב את הקראנצ' לדמות גיבוי,אבל חבל שתצאו מהסיפור בגלל גלגול לא טוב.
למשל בת זוג, חבר ילדות, אולי אפילו מישהו שהדמות הראשית חייב לו כסף.
לעבודה.
(תשימו לב,שלרוב הנתונים יש 3 מספרים שבנויים אחד על השני.
המספר הבסיסי הוא הצלחה *רגילה*
חצי ממנו הוא הצלחה *קשה*
חמישית ממנו הצלחה *קיצונית*
(את רוב הדברים ובעיקר הניואנסים אעדיף להסביר תוך כדי המשחק: אבל זאת המכניקה הבסיסית אז אסביר בפשטות ועם דוגמא)
נגיד שיש לכם כוח- 50/25/10
שחקן: אני רוצה לזרוק על איש הכת כיסא.
מנחה: להרים כסא זה לא בעיה. אבל לזרוק בכוח אפקטיבי לפגוע איפה שתרצה, זה דורש גלגול. גלגול *רגיל*. כלומר אם השחקן מגלגל 50 ומטה הוא יצליח.
שחקן: בעצם אני רוצה לזרוק שולחן.
מנחה: זה כבר ידרוש הצלחה *קשה*. כלומר אם השחקן יגלגל 25 ומטה הוא יצליח.
שחקן: בעצם אני רוצה לזרוק את השידה הכבדה ההיא שמלאה בדברים שבירים.
מנחה: זה כבר ידרוש הצלחה *קיצונית*. כלומר אם השחקן יגלגל 10 ומטה הוא יצליח.
יש עוד ניואנסים, מצבים שונים אבל זה הבסיס.)
שם:
גיל: (יש השפעה מכאנית לקבוצות גיל שונות)
מקצוע: (משפיע על מאגר נקודות המיומנות שלכם. זאת רשימה של איזה 50 עמודים.. אז תבחרו מקצוע ואגיד לכם את כמות המאגר. עוד פרטים בחלק על מיומניות)
עכשיו אחרי הקראנצ' ניתן את הפלאף וה"בשר' של הדמות- הדמות שבדמות.
טוב למשחק דמות וגם למנחה.
תיאור חיצוני/תמונה:
אידאלוגיה/אמונה: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות) למשל, האמונה באלוקים יכולה להפוך לניהיליזם.
איש יקר/אנשים יקרים: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות) למשל, אתה לומד סודות אפלים שמשנים את היחס שלך כלפיהם.
מקום משמעותי:
לדוגמא: בית הילדות, אוניברסיטא, מועדון חברתי, קבר של אדם יקר
אוצר אישי: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות)
זה חפץ עם קשר רגשי לדמות. למשל
צילום של איש יקר, מסמך דיפלומה של מקצוע שהושג במאמצים רבים.
אפיון: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות)
התנהגות יחודית ואופיינית.
טראומות וכו' יכולות לשנות את ההתנהגות שלך.
קשר מפתח:
סתכלו ברקע שכתבתם, ותחשבו מה הדבר הכי חשוב- מה נותן משמעות לחיים של הדמות.
הקשר הזה עשוי להשיב נקודות שפיות, (או להחסיר אם יקרה לו משהו- אך הקשר נהנה מחסינות מסוימת)
(זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות)
רקע:
תכונות:
כוח- (3ק6)×5
גודל-(2ק6+6)×5
זריזות - (3ק6)×5
כושר- (3ק6)×5
הופעה- (3ק6)×5
אינטלקט-(2ק6+6)×5
השכלה- (2ק6+6)×5
עוצמה- (3ק6)×5
מזל-(2ק6+6)×5
נקודות פגיעה(נק"פ)
X/X
(יש לזה טבלא קצת מורכבת.)
מהירות (יש לזה טבלא קצת מורכבת.)
שפיות (שווה לעוצמה) X/X
(גלגולי שפיות וכל זה יוסברו תוך כדי משחק. יותר קל להבין ככה)
מזל- שווה לתכונת המזל. אבל זה משאב. x/x.
לפעמים קורים דברים שתלויים במזל, או שאתה יכול לשאוב ממאגר המזל כדי לשפר גלגול.
מיומניות:
יש 2 מאגרי מיומנות לחלוקה אחד על פי המקצוע שבחרת, שאותם אתה משקיע במיומניות הרלבנטיות למקצוע.
מאגר שני הוא מאגר "תחביב" שאותו אתה משקיע *מחוץ* למיומניות המקצוע.
תימצתתי את רשימת המיומניות וחילקתי לקטגוריות.
המספרים המופיעים כאן הם המספר *ההתחלתי* שעל גביו מוסיפים את נקודות המיומנות, עד מקסימום של 99.
מיומניות קרב:
ידיים חשופות: 50/25/10
סכין:30/15/06
חרב: 25/12/05
אקדח: 25/12/05
רובה:20/10/04
מקלע 15/07/03
חמיקה:25/12/05
עזרה ראשונה 30/15/06
מיומניות תנועה:
שחיה 20/10/04
טיפוס20/10/04
קפיצה 25/12/05
מיומניות חקירה:
האזנה 25/12/05
ניווט 10/05/02
שימוש בספריה 25/12/05
זיהוי נסתר 25/12/05
מעקב 10/05/02
מיומניות פשע:
פריצת מנעולים 05/02/01
זיוף 01
זריזות ידיים 10/05/02
הסוואה/התחבאות 25/12/05
התגנבנות 25/12/05
מימניות חברה:
הקסמה 15/07/03
דיבור מהיר 05/02/01
איום 15/07/03
שכנוע 15/07/03
התמקחות 25/12/05
התחזות 05/02/01
פסיכולוגיה 10/05/02
מיומניות ידע:
חשבונאות 10/5/02
היסטוריה 20/10/04
(מדע/ידע אקדמי שלא למדת מתחיל ב05)
רפואה 05/02/01
מיסטיקה 05/02/01
מיומניות תיפעול:
נהיגה במכונית 30/15/06
נהיגה בכרכרה 30/15/06
רכיבה על סוס15/07/03
מיומניות מקצועיות:
מלאכה [ ] 05/02/01
תיקון חשמל 10/05/01
תיקון מכאני 20/10/04
השרדות 10/05/02
שפות:
שפת אם: 99/49/24
שפה זרה קרובה 30/15/06
שפה זרה 05/02/01
שפה עתיקה/מתה 01
שונות:
מיומנות יחודית(למשל היפנוזה)
דירוג כלכלי: (במקום לעקוב אחרי כסף, הדירוג הכלכלי נותן השערה של הכוח הכלכלי שלך.
מיתוס: 01 (מיוחד- לא ניתן לשימוש עד שהדמות מאמינה בעל טבעי. כל נקודת שפיות שנאבדת מתווספת למיתוס)
כדאי שתדעו שבעוד שבזמן משחק קריאתו של קתולהו "זורמת" יותר משיטה כמו מו"ד, אבל בנית דמות היא קצת כבדה וקראנצ'ית.
אם מישהו מתעייף מזה אין לי בעיה להשלים. (אני הנחיתי קודם לשחקנים שזה היה המ"ת הראשון שלהם אז הבאתי להם דפד מוכן)
מינמאקסינג אפשרי תיאורטית, אבל זה בערך יתן לכם תחום אחד שאתם באמת טובים בו, בעוד בדרך כלל יש מרחב של אתגרים.
יש אפשרות לשפר את הדמות, אבל יותר סביר שתראו את המספרים יורדים מאשר עולים. אם במו'ד אנחנו עוקבים אחרי ההתעצמות של הדמות, בקתולהו, אנחנו עוקבים אחרי ההדרדרות של הדמות בריתוק אפל, או מתפללים לשרוד עוד תרחיש.
אז תחשבו יותר "הייתי רוצה לשחק הומלס" "הייתי רוצה לשחק רופא"
יש גם חלקים פלאפים שהם חשובים. הערה אגב, לפעמים קשה בקתולהו לתת "קרס" במיוחד לקבוצה, אז משהו שאני מבקש זה לתת איזו סקרנות קמאית שבכתיבתו של לאבקראפט מושכת את הדמויות להמשיך לחקור את מה שלא כדאי לחקור, ובדרך כלל הם מתחרטים על זה.
קשרים בין הדמויות מלפני התרחיש זה מבורך.
לא להיות מטורפים(על ההתחלה...) אבל משהו.. שימשוך אותם לזה.
אני גם אבקש שתכתבו דב"ש קרוב מספיק שיהיה לו מוטיבציה לחקור אם הדמות הראשונה תמות/גרוע מכך. דמות גיבוי אם תרצו. לא חייבים לכתוב את הקראנצ' לדמות גיבוי,אבל חבל שתצאו מהסיפור בגלל גלגול לא טוב.
למשל בת זוג, חבר ילדות, אולי אפילו מישהו שהדמות הראשית חייב לו כסף.
לעבודה.
(תשימו לב,שלרוב הנתונים יש 3 מספרים שבנויים אחד על השני.
המספר הבסיסי הוא הצלחה *רגילה*
חצי ממנו הוא הצלחה *קשה*
חמישית ממנו הצלחה *קיצונית*
(את רוב הדברים ובעיקר הניואנסים אעדיף להסביר תוך כדי המשחק: אבל זאת המכניקה הבסיסית אז אסביר בפשטות ועם דוגמא)
נגיד שיש לכם כוח- 50/25/10
שחקן: אני רוצה לזרוק על איש הכת כיסא.
מנחה: להרים כסא זה לא בעיה. אבל לזרוק בכוח אפקטיבי לפגוע איפה שתרצה, זה דורש גלגול. גלגול *רגיל*. כלומר אם השחקן מגלגל 50 ומטה הוא יצליח.
שחקן: בעצם אני רוצה לזרוק שולחן.
מנחה: זה כבר ידרוש הצלחה *קשה*. כלומר אם השחקן יגלגל 25 ומטה הוא יצליח.
שחקן: בעצם אני רוצה לזרוק את השידה הכבדה ההיא שמלאה בדברים שבירים.
מנחה: זה כבר ידרוש הצלחה *קיצונית*. כלומר אם השחקן יגלגל 10 ומטה הוא יצליח.
יש עוד ניואנסים, מצבים שונים אבל זה הבסיס.)
שם:
גיל: (יש השפעה מכאנית לקבוצות גיל שונות)
מקצוע: (משפיע על מאגר נקודות המיומנות שלכם. זאת רשימה של איזה 50 עמודים.. אז תבחרו מקצוע ואגיד לכם את כמות המאגר. עוד פרטים בחלק על מיומניות)
עכשיו אחרי הקראנצ' ניתן את הפלאף וה"בשר' של הדמות- הדמות שבדמות.
טוב למשחק דמות וגם למנחה.
תיאור חיצוני/תמונה:
אידאלוגיה/אמונה: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות) למשל, האמונה באלוקים יכולה להפוך לניהיליזם.
איש יקר/אנשים יקרים: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות) למשל, אתה לומד סודות אפלים שמשנים את היחס שלך כלפיהם.
מקום משמעותי:
לדוגמא: בית הילדות, אוניברסיטא, מועדון חברתי, קבר של אדם יקר
אוצר אישי: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות)
זה חפץ עם קשר רגשי לדמות. למשל
צילום של איש יקר, מסמך דיפלומה של מקצוע שהושג במאמצים רבים.
אפיון: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות)
התנהגות יחודית ואופיינית.
טראומות וכו' יכולות לשנות את ההתנהגות שלך.
קשר מפתח:
סתכלו ברקע שכתבתם, ותחשבו מה הדבר הכי חשוב- מה נותן משמעות לחיים של הדמות.
הקשר הזה עשוי להשיב נקודות שפיות, (או להחסיר אם יקרה לו משהו- אך הקשר נהנה מחסינות מסוימת)
(זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות)
רקע:
תכונות:
כוח- (3ק6)×5
גודל-(2ק6+6)×5
זריזות - (3ק6)×5
כושר- (3ק6)×5
הופעה- (3ק6)×5
אינטלקט-(2ק6+6)×5
השכלה- (2ק6+6)×5
עוצמה- (3ק6)×5
מזל-(2ק6+6)×5
נקודות פגיעה(נק"פ)
X/X
(יש לזה טבלא קצת מורכבת.)
מהירות (יש לזה טבלא קצת מורכבת.)
שפיות (שווה לעוצמה) X/X
(גלגולי שפיות וכל זה יוסברו תוך כדי משחק. יותר קל להבין ככה)
מזל- שווה לתכונת המזל. אבל זה משאב. x/x.
לפעמים קורים דברים שתלויים במזל, או שאתה יכול לשאוב ממאגר המזל כדי לשפר גלגול.
מיומניות:
יש 2 מאגרי מיומנות לחלוקה אחד על פי המקצוע שבחרת, שאותם אתה משקיע במיומניות הרלבנטיות למקצוע.
מאגר שני הוא מאגר "תחביב" שאותו אתה משקיע *מחוץ* למיומניות המקצוע.
תימצתתי את רשימת המיומניות וחילקתי לקטגוריות.
המספרים המופיעים כאן הם המספר *ההתחלתי* שעל גביו מוסיפים את נקודות המיומנות, עד מקסימום של 99.
מיומניות קרב:
ידיים חשופות: 50/25/10
סכין:30/15/06
חרב: 25/12/05
אקדח: 25/12/05
רובה:20/10/04
מקלע 15/07/03
חמיקה:25/12/05
עזרה ראשונה 30/15/06
מיומניות תנועה:
שחיה 20/10/04
טיפוס20/10/04
קפיצה 25/12/05
מיומניות חקירה:
האזנה 25/12/05
ניווט 10/05/02
שימוש בספריה 25/12/05
זיהוי נסתר 25/12/05
מעקב 10/05/02
מיומניות פשע:
פריצת מנעולים 05/02/01
זיוף 01
זריזות ידיים 10/05/02
הסוואה/התחבאות 25/12/05
התגנבנות 25/12/05
מימניות חברה:
הקסמה 15/07/03
דיבור מהיר 05/02/01
איום 15/07/03
שכנוע 15/07/03
התמקחות 25/12/05
התחזות 05/02/01
פסיכולוגיה 10/05/02
מיומניות ידע:
חשבונאות 10/5/02
היסטוריה 20/10/04
(מדע/ידע אקדמי שלא למדת מתחיל ב05)
רפואה 05/02/01
מיסטיקה 05/02/01
מיומניות תיפעול:
נהיגה במכונית 30/15/06
נהיגה בכרכרה 30/15/06
רכיבה על סוס15/07/03
מיומניות מקצועיות:
מלאכה [ ] 05/02/01
תיקון חשמל 10/05/01
תיקון מכאני 20/10/04
השרדות 10/05/02
שפות:
שפת אם: 99/49/24
שפה זרה קרובה 30/15/06
שפה זרה 05/02/01
שפה עתיקה/מתה 01
שונות:
מיומנות יחודית(למשל היפנוזה)
דירוג כלכלי: (במקום לעקוב אחרי כסף, הדירוג הכלכלי נותן השערה של הכוח הכלכלי שלך.
מיתוס: 01 (מיוחד- לא ניתן לשימוש עד שהדמות מאמינה בעל טבעי. כל נקודת שפיות שנאבדת מתווספת למיתוס)