השנה, בדרקוניקון 2023, זאת הייתה הפעם השלישית שנערכה תחרות פיתוח משחקי קופסא "אתגר בקופסא". גם הפעם כמו בכל הפעמים הקודמות הוגשו לתחרות מספר דו ספרתי של משחקים שפותחו ע"י יוצרים ישראלים.
את המשחקים בחנו שלושה שופטים: קונדרה מגנוס, גילי לוי ואמרי הלפרט.
השנה התחרות מתרחבת, מתקדמת ומחולקת לשני פרסים, פרס מקום ראשון בקטגוריה של משחק ילדים לכל המשפחה ופרס מקום ראשון בקטגוריה של משחקים מורכבים וכבדים המיועדים יותר לגיימרים.
ואם שכחתם, הנה הזוכים של 2022.
פיתוח - עופר כהן ויובל הראל
במשחק, אנחנו צלמי פפראצי נחושים וחסרי מעצורים, מתרוצצים בין הקומות של המלון המבוקש, מפעילים קשרים, מריצים שמועות ומשתמשים בכל אמצעי אפשרי כדי לתפוס את התמונה הטובה והרווחית ביותר של אחד הסלבס השוהים במלון ולמכור אותה לצהובון היומי.
לכל שחקן חפיסת קלפים זהה ובה מספר פעולות אפשריות בכל סיבוב כל השחקנים בוחרים במקביל ובלי שיראו קלף פעולה אחד בלבד מבין הקלפים בחפיסה שלהם. לאחר מכן חושפים את כל הקלפים והשחקנים מבצעים את הפעולה של הקלף שבחרו רגע אחרי שהמלון עצמו מכניס קצת שינויים.
התרשמות השופטים - משחק אסטרטגי עם הרבה אינטראקציה בין השחקנים במאבק על הסלבס ומרחב התנועה המוגבל במלון. כל בחירה היא דילמה בין לצלם את התמונה עכשיו או לפעול כדי לשפר ולמקסם את הניקוד תוך הסתכנות באיחור המועד.
המשחק משוכלל, מכיל כמות גבוהה של מכניקות משחק שונות ומעניינות שמצליחות להשתלב יפה.
אחת מחוזקות המשחק היא הלוח האישי של כל שחקן, בו מצטברות הפעולות שעשה לפני צילום התמונה ומחזקות את דילמת תזמון התמונה.
פיתוח - אייל אהרונוביץ
משחק שמזמין את המשפחה, הורה וילד לצחוק ולהנות מבילוי משותף העוסק בהתגברות על פחדים. במשחק אנחנו ילדים שרוצים מאוד לישון, שוכבים במיטה וסופרים כבשים לפני השינה, מקווים להצליח להרדם לפני שכל מני "מפחידונים" יופיעו ויעצרו את הספירה.
למשחק שילוב של מכאניקת ספירה יחד עם התקפות והגנות מסוג ה"קח את זה"(take that) המזכיר משחקי קלפים קלאסיים רבים (טאקי, חתולים מתפוצצים)
כל שחקן בתורו מוסיף כבשה לספירה, השחקן שיניח את הכבשה העשירית יקבל את כל הקופה, אלא אם מישהו יקדים אותו ויניח קלף הבהלה ואז הוא יהיה הזוכה בסיבוב, אבל רק אם מישהו לא יחסום את ההבהלה שלו וחוזר חלילה.
משחק קלפים קלאסי, בו צריך לשחק בחוכמה כדי לאסוף כמה שיותר קלפים אלו יהיו נקודות ניצחון בסוף המשחק.
התרשמות השופטים - המשחק פשוט זורם, כיף, מהיר, אפילו מצחיק. קל לשחק וקל להנות.
לספור ולדאוג להיות העשירי בסדר אמנם מעניק למשחק רק נגיעה של מרחב לאסטרטגיה אבל זהו רקע מספיק כדי להנות מהבלגן השינויים המהירים שמחוללות ההתקפות והחסימות ההדדיות. העיצוב הויזואלי חמוד ועובד יפה עם המכניקה הפשוטה. המגע האישי של משפחת מעצב המשחק והכוונה החינוכית החיובית גם הם קלילים ומוסיפים לערך המשחק כמנצח.
פיתוח - ליפמן מדע וטכנולוגיה בע״מ
כמו בכל שנה אנחנו השופטים מחפשים ומציינים בציון לשבח משחקים שאומנם לא ניצחו בתחרות אבל הפתיעו אותנו לטובה. זה יכול בזכות תמה יחודית, מכניקה מקורית, עיצוב מדהים או כמו במקרה של גומבי רכיב ייחודי ומקורי שלא ראינו עדיין.
גומבי הוא רכיב אלקטרוני דמוי מטבע שאפשר להטיל באוויר, בסוף ההטלה גומבי יראה על מסך קטן בדיוק כמה סיבובים עשה באוויר.
מספר מצבי פעולה: ספירה אחת, ספירה מצטברת, ספירה לאחור ומספר רנדומלי
משמשים כבסיס למגוון רחב של אתגרי קואורדינציה.
התרשמות השופטים: רכיב זה יכול לשמש כמנוע במשחקים שונים ומגוונים ולהוסיף מימד נוסף למשחקים.
ותודה לשופטים ולאמרי הלפרט, מארגן התחרות.
את המשחקים בחנו שלושה שופטים: קונדרה מגנוס, גילי לוי ואמרי הלפרט.
השנה התחרות מתרחבת, מתקדמת ומחולקת לשני פרסים, פרס מקום ראשון בקטגוריה של משחק ילדים לכל המשפחה ופרס מקום ראשון בקטגוריה של משחקים מורכבים וכבדים המיועדים יותר לגיימרים.
ואם שכחתם, הנה הזוכים של 2022.
מקום ראשון - משחקי גיימרים
Hotel Paparazzi - משחק אסטרטגי, כמעט ללא מזל המשלב מכניקה של תכנות עם מידע מוגבל.פיתוח - עופר כהן ויובל הראל
במשחק, אנחנו צלמי פפראצי נחושים וחסרי מעצורים, מתרוצצים בין הקומות של המלון המבוקש, מפעילים קשרים, מריצים שמועות ומשתמשים בכל אמצעי אפשרי כדי לתפוס את התמונה הטובה והרווחית ביותר של אחד הסלבס השוהים במלון ולמכור אותה לצהובון היומי.
לכל שחקן חפיסת קלפים זהה ובה מספר פעולות אפשריות בכל סיבוב כל השחקנים בוחרים במקביל ובלי שיראו קלף פעולה אחד בלבד מבין הקלפים בחפיסה שלהם. לאחר מכן חושפים את כל הקלפים והשחקנים מבצעים את הפעולה של הקלף שבחרו רגע אחרי שהמלון עצמו מכניס קצת שינויים.
התרשמות השופטים - משחק אסטרטגי עם הרבה אינטראקציה בין השחקנים במאבק על הסלבס ומרחב התנועה המוגבל במלון. כל בחירה היא דילמה בין לצלם את התמונה עכשיו או לפעול כדי לשפר ולמקסם את הניקוד תוך הסתכנות באיחור המועד.
המשחק משוכלל, מכיל כמות גבוהה של מכניקות משחק שונות ומעניינות שמצליחות להשתלב יפה.
אחת מחוזקות המשחק היא הלוח האישי של כל שחקן, בו מצטברות הפעולות שעשה לפני צילום התמונה ומחזקות את דילמת תזמון התמונה.
בּוּוּוּוּוּ - משחק בהלה אימתני - משחק קלפים חמוד לכל המשפחה.פיתוח - אייל אהרונוביץ
משחק שמזמין את המשפחה, הורה וילד לצחוק ולהנות מבילוי משותף העוסק בהתגברות על פחדים. במשחק אנחנו ילדים שרוצים מאוד לישון, שוכבים במיטה וסופרים כבשים לפני השינה, מקווים להצליח להרדם לפני שכל מני "מפחידונים" יופיעו ויעצרו את הספירה.
למשחק שילוב של מכאניקת ספירה יחד עם התקפות והגנות מסוג ה"קח את זה"(take that) המזכיר משחקי קלפים קלאסיים רבים (טאקי, חתולים מתפוצצים)
כל שחקן בתורו מוסיף כבשה לספירה, השחקן שיניח את הכבשה העשירית יקבל את כל הקופה, אלא אם מישהו יקדים אותו ויניח קלף הבהלה ואז הוא יהיה הזוכה בסיבוב, אבל רק אם מישהו לא יחסום את ההבהלה שלו וחוזר חלילה.
משחק קלפים קלאסי, בו צריך לשחק בחוכמה כדי לאסוף כמה שיותר קלפים אלו יהיו נקודות ניצחון בסוף המשחק.
התרשמות השופטים - המשחק פשוט זורם, כיף, מהיר, אפילו מצחיק. קל לשחק וקל להנות.
לספור ולדאוג להיות העשירי בסדר אמנם מעניק למשחק רק נגיעה של מרחב לאסטרטגיה אבל זהו רקע מספיק כדי להנות מהבלגן השינויים המהירים שמחוללות ההתקפות והחסימות ההדדיות. העיצוב הויזואלי חמוד ועובד יפה עם המכניקה הפשוטה. המגע האישי של משפחת מעצב המשחק והכוונה החינוכית החיובית גם הם קלילים ומוסיפים לערך המשחק כמנצח.
גומבי - הכפתור הקטן שמסובב את העולם.פיתוח - ליפמן מדע וטכנולוגיה בע״מ
כמו בכל שנה אנחנו השופטים מחפשים ומציינים בציון לשבח משחקים שאומנם לא ניצחו בתחרות אבל הפתיעו אותנו לטובה. זה יכול בזכות תמה יחודית, מכניקה מקורית, עיצוב מדהים או כמו במקרה של גומבי רכיב ייחודי ומקורי שלא ראינו עדיין.
גומבי הוא רכיב אלקטרוני דמוי מטבע שאפשר להטיל באוויר, בסוף ההטלה גומבי יראה על מסך קטן בדיוק כמה סיבובים עשה באוויר.
מספר מצבי פעולה: ספירה אחת, ספירה מצטברת, ספירה לאחור ומספר רנדומלי
משמשים כבסיס למגוון רחב של אתגרי קואורדינציה.
התרשמות השופטים: רכיב זה יכול לשמש כמנוע במשחקים שונים ומגוונים ולהוסיף מימד נוסף למשחקים.
ותודה לשופטים ולאמרי הלפרט, מארגן התחרות.