הארגון של מרען לא התחיל כקבוצת גלימות. בתחילת שנות התשעים, עבריין זוטר שהיה חבר במשפחת פשיעה תל אביבית רצח את ראשי המשפחה והשתלט על הארגון. אם כבר אז מרען היה גלימה, הוא ללא ספק בעל הכוחות הוותיק ביותר בתל אביב, ופעיל זמן רב יותר מכל קבוצה או גלימה אחרת בישראל.
אחת הסיבות שקשה להעריך מתי בדיוק מרען נהפך לגלימה היא שהוא לא נוטה להשתמש בכוח שלו לעיתים קרובות, לפחות לא באופן מופגן. גם תחת שליטתו, ארגון הפשיעה שלו המשיך לפעול בדרכיו הישנות. היום, מרען הוא סוחר הסמים הגדול ביותר בישראל, ואנשיו עוסקים גם בפרוטקשן ושוד מזוין. בתל אביב, הטריטוריה של מרען מרוכזת בחופים (בעיקר אלו שצפוניים ליפו), אבל הארגון לוקח פרוטקשן גם מעסקים בלב העיר ונלחם על שליטה ביפו מול קבוצות הנבלים האחרות.
לאורך השנים, וככל שסצנת הגלימות דחקה את ארגוני הפשיעה חסרי הגלימות מתל אביב, מרען גייס נבלים נוספים. גם הם משתמשים בכוחותיהם בעיקר נגד נבלים מתחרים (ולעיתים נגד הגיבורים שמנסים לעצור אותם). הארגון מעולם לא נתן לעצמו שם כקבוצת גלימות סטנדרטית, ולא מתייחס לעצמו כאחת - אבל ההבדל בינם לקבוצות נבלים אחרות חמקמק למדי, ורבים מחוץ לארגון מתעלמים ממנו לחלוטין.
נקודה אחת בה הארגון של מרען זוכה מההפקר היא חוסר התיאום בין המשטרה לגיבורים - המשטרה משתדלת להתרחק מנבלים, וקבוצות הגיבורים נזהרות שלא לחרוג לסמכות של המשטרה. התוצאה היא שכל ניסיון לחקור או לפעול נגד הקבוצה של מרען הוא מבולבל, מסורבל ואיטי. גם לפני מעורבות הגלימות בפשיעה המאורגנת בעיר, רשויות אכיפת החוק העדיפו שקט ממיגור הפשיעה לגמרי, ומעורבות הגלימות רק החמירה את המצב.
מצד שני, מרבית הזמן מי שנלחם במרען הם בכלל לא הגיבורים, אלא נבלים אחרים שמתחרים מולם על טריטוריה (ובעיקר אבירי פלורנטין והאגרונומים). בקרב מולם, מרבית הזמן שני הצדדים שומרים פחות-או-יותר על הכללים הלא כתובים של הגלימות, עם יוצא דופן בוטה אחד - מרען ואנשיו נושאים נשק חם. לא ידוע בציבור על מקרה שבו הם ירו בגלימה, אבל אם תרחיש כזה יתפרסם סביר להניח שמרבית הגלימות בעיר, נבלים וגיבורים כאחד, יהיו מעוניינים לעצור את הקבוצה. גלימות נהרגות מפעם לפעם במהלך קרבות, אבל נבל שרוצח בכוונה תחילה את יריביו מסכן את סצנת הגלימות כולה, שלא תסכים לסבול את נוכחותו.
מרען
שליט\נוכרי
הדמות המוכרת ביותר בגוף הפשיעה. גם אזרחים מהשורה שלא מתעניינים במיוחד בסצנת הגלימות כנראה לפחות שמעו את השם שלו.
הקול של מרען יכול לגרום להזיות בקרב מי ששומעים אותו. לרוב ההזיות מתחילות כויזואליות בלבד, אך לאורך זמן הן יכולות להשפיע על השמיעה, ריח, מגע.. לא כל השומעים יחוו בהכרח את אותן ההזיות, מה שהוביל להשערה שהן תלויות במידה כזו או אחרת בקורבן עצמו. הפרטים המדויקים לא ידועים, ולקבוצות שונות עשויות להיות ספוקלציות סותרות.
מרען לא רואה את עצמו כחלק מסצנת הגלימות, ואין לו תלבושת ייחודית. מכיוון שהוא בעל הכוחות המבוגר ביותר בתל אביב, ניתן לרוב יהיה לזהות אותו בכל מקרה.
ספקטרום: להכניע 3, להתמקח 4
תגיות: גיבוי-מבריונים
> איומים \ >> השלכות:
> מדבר בקול רם ובטוח
>> מי ששומע אותו מתחיל להזות (הוזה-2 לקבוצה)
>> הוא נואם בתאטרליות, מרתק את שומעיו (מקבל תג הזיות-מוגברות)
>> הוא מתמקד במטרה מסוימת, מדבר אליה, מנסה לשכנע אותה להיכנע בפניו (הוזה-3 למטרה מסוימת)
> מקשיב בסבלנות לאדם שמולו
>> מציע הצעה שהוא לא יכולים לסרב לה (מאוים-3)
> שולף אקדח
>> מנפנף בו באיום (מאוים-2 לקבוצה)
>> יורה במטרה (פצוע-4)
רועץ
קשת
רועץ הצטרף למרען לפני כמה שנים, והוא נוכח יותר ממנו בפעילות היומיומית של הארגון. רועץ לעיתים משגיח ומסייע לעובדים בארגון לבצע את העבודה שלהם, ונותן להם גיבוי מאיים.
כאשר רועץ מצייר באוויר עם האצבע, הוא משאיר שובל רגעי אחריה. סימן דומה אך גדול יותר מצויר על הקרקע או הרצפה בטווח הראייה שלו. לאחר כמה רגעים, הבהוב סגול "חד" עולה מהציור וחותך כל דבר חי שנמצא ישירות מעליו. כל חפץ, אפילו בגדים, מסוגלים לעצור את החתך, אבל גם מי שחושבים שהם מוגנים עלולים לגלות שהם נחתכים באצבעות, בפנים, ובכל חלק אחר שהם לא שמו לב שחשוף.
רועץ מנצל היטב את העובדה שהכוח שלו לא קטלני מספיק כדי לגרום לנזק בלתי הפיך (במקרים רגילים), אבל כן מכאיב ומפחיד. חלק מהנבלים יעדיפו לסגת מאשר להילחם בו, גם אם הם מאמינים שהם ינצחו.
ספקטרום: להכניע 3
> איומים \ >> השלכות:
> מצייר באוויר
>> הבזק חד חותך את כל מי שעומד במקום הלא נכון (חתכים-2 לקבוצה)
>> הבזקים חדים מכוונים לידיים ולאצבעות, גורם למטרה להפיל את מה שהיא מחזיקה (שורף תג של חפץ)
> שולף אקדח
>> מנפנף בו באיום (מאוים-2 לקבוצה)
>> יורה במטרה (פצוע-4)
קיקיון
נוכרי\מסיט
קיקיון גויס מאוחר יותר, ונמצא פחות משנה בארגון. הוא לא לוקח חלק פעיל בפעילות השגרתית, אלא מתמקד כמעט ורק בהרתעה והרחקה של גלימות.
קיקיון מסוגל לייצר דמויות שנראות פחות-או-יותר כמו אדם לבוש בבגדים שחורים וכבדים. אם מסתכלים על הדמויות בזהירות או נוגעים בהן, הן נעלמות מיד. לעומת זאת אם מישהו מתקרב אל אחת הדמויות ורואה אותה רק בזווית העין (או לא שם לב אליה בכלל), הן מסוגלות לדקור ולפצוע אותו לפני שיעלמו. גם מבלי שיעלימו אותן אקטיבית, הדמויות של קיקיון נעלמות מעצמן תוך זמן קצר, לא יותר מכמה דקות (ההנחייה הרשמית של הגילדה לאזרחים היא להתרחק למשך חצי שעה לפחות מכל מקום שבו נחשד שקיקיון עבר או פעל).
קיקיון משאיר "מלכודות" מאחורי פינות או בנקודות עם ראות מצומצמת. עצם החשד שהוא נוכח גורם לאויביו להאט ולסרוק ביסודיות כל חלל שהן נכנסות אליו, מה שמקל מאוד על שאר חברי הארגון בהתמודדות מולם.
התלבושת של קיקיון מורכבת מגלימה שחורה וכבדה, שמזכירה את הדמויות שהוא יוצר.
ספקטרום: למצוא 3, להכניע 2
תגיות: תחת-חשכה, מאחורי-פינות
> איומים \ >> השלכות:
> חדר חשוך ושקט
>> דמות לבושה בבגדים שחורים דוקרת את מי שמתקרב ונעלמת (פצוע-3)
> פינת בניין ברחוב
>> דמות לבושה בבגדים שחורים דוקרת את מי שמתקרב ונעלמת (פצוע-3)
> צללים נעים בין השיחים, בקצה שדה הקרב
>> דמות לבושה בבגדים שחורים דוקרת את מי שמתקרב ונעלמת (פצוע-3)
> שולף אקדח
>> מנפנף בו באיום (מאוים-2 לקבוצה)
>> יורה במטרה (פצוע-4)
יושבת מדוכות
חושבת
בתור המגויסת הטרייה ביותר של מרען, הגיבורים עוד לא בטוחים אם יושבת מדוכות חלק מהארגון שלו או שהיא פשוט ביצעה עבודות במסגרת פרילנסרית כזו או אחרת.
הכוח של יושבת מדוכות הוא פסיכוסכופיה - היא לומדת עובדות על חפצים רק מלהיות לידם, ולומדת יותר אם היא נוגעת או משתמשת בהם. היא נזהרת מאוד שלא לגעת בשום דבר לא בכוונה, ואפילו לא נוגעת בידיות של דלתות. יושבת מדוכות הראתה בעבר שהיא מצליחה לפתוח מנעולים (פיזיים ואלקטרוניים כאחד) בתוך שניות בודדות, מה שיצר לארגון של מרען כיוון פשיעה נוסף שלא היה נגיש לו לפני כן. הגיבורים חוששים שהיא גם יכולה ללמוד פרטים על הכוחות שלהם דרך חפצים בהם הם נגעו, והם עוד לא בטוחים מה המגבלות שלה.
ההתנהגות הכללית של יושבת מדוכות, ובעיקר הרתיעה שלה ממגע בכל דבר, הופכת אותה לאקסצנטרית אפילו יחסית לגלימה. אפילו אם היא לא רואה את עצמה כמחויבת לארגון של מרען, היא בהחלט לא קנתה לעצמה חברים בסצנת הנבלים התל אביבית.
בפעמים האחרונות שהיא נצפתה, יושבת מדוכות לבשה שמלה יקרה אך מרופטת, כפפות אדומות ארוכות, ומגפי עקב גבוהות ולא פרקטיות במיוחד.
ספקטרום: להכניע 1, להפחיד 2
תגיות: נמנעת-ממגע
> איומים \ >> השלכות:
> בזהירות ובאיטיות, מורידה את אחת הכפפות
>> פותחת כל מנעול שעומד בדרכה (הסלמה של הסיטואציה)
>> חושפת פרט על אויב ממגע בתלבושת או בחפץ המזוהה איתו (תג מתאים או הסלמה של הסיטואציה)
----
קבוצה לפני אחרונה (לא כולל השלמות ותיקונים)! נשארה רק קבוצת הגיבורים התאגידית, שאני קורא לה בינתיים "קבוצת סלין" אלא אם אצליח לחשוב על שם מוצלח יותר עד שאסיים לכתוב אותה.
אני מרגיש שאולי יותר מידי מהחושבים בתל אביב לא יעילים בכלל בקרב. לפחות במקרה של יושבת מדוכות זה נראה יותר כמו תופעת לוואי של הכוח שלה - היא אולי הייתה יכולה להיות אפקטיבית יותר אם היא לא הייתה סובלת כל כך מהשימוש בו. הפתרון הקלאסי יהיה לתת לחלקם "כוח משני" שקשור או לא קשור ישירות לכוח העיקרי שלהם, אבל אני לא אהבתי את הפתרון הזה גם בספר המקורי (מסתכל עליך, crystalclear)
הארגון של מרען כנראה יהיו אנטגוניסטיים כלפי כל קבוצת שחקנים, נבלים או גיבורים. הם אלימים, לא משחקים (לגמרי) ע"פ הכללים, ומסתכלים על רוב הגלימות בבוז.
אחת הסיבות שקשה להעריך מתי בדיוק מרען נהפך לגלימה היא שהוא לא נוטה להשתמש בכוח שלו לעיתים קרובות, לפחות לא באופן מופגן. גם תחת שליטתו, ארגון הפשיעה שלו המשיך לפעול בדרכיו הישנות. היום, מרען הוא סוחר הסמים הגדול ביותר בישראל, ואנשיו עוסקים גם בפרוטקשן ושוד מזוין. בתל אביב, הטריטוריה של מרען מרוכזת בחופים (בעיקר אלו שצפוניים ליפו), אבל הארגון לוקח פרוטקשן גם מעסקים בלב העיר ונלחם על שליטה ביפו מול קבוצות הנבלים האחרות.
לאורך השנים, וככל שסצנת הגלימות דחקה את ארגוני הפשיעה חסרי הגלימות מתל אביב, מרען גייס נבלים נוספים. גם הם משתמשים בכוחותיהם בעיקר נגד נבלים מתחרים (ולעיתים נגד הגיבורים שמנסים לעצור אותם). הארגון מעולם לא נתן לעצמו שם כקבוצת גלימות סטנדרטית, ולא מתייחס לעצמו כאחת - אבל ההבדל בינם לקבוצות נבלים אחרות חמקמק למדי, ורבים מחוץ לארגון מתעלמים ממנו לחלוטין.
נקודה אחת בה הארגון של מרען זוכה מההפקר היא חוסר התיאום בין המשטרה לגיבורים - המשטרה משתדלת להתרחק מנבלים, וקבוצות הגיבורים נזהרות שלא לחרוג לסמכות של המשטרה. התוצאה היא שכל ניסיון לחקור או לפעול נגד הקבוצה של מרען הוא מבולבל, מסורבל ואיטי. גם לפני מעורבות הגלימות בפשיעה המאורגנת בעיר, רשויות אכיפת החוק העדיפו שקט ממיגור הפשיעה לגמרי, ומעורבות הגלימות רק החמירה את המצב.
מצד שני, מרבית הזמן מי שנלחם במרען הם בכלל לא הגיבורים, אלא נבלים אחרים שמתחרים מולם על טריטוריה (ובעיקר אבירי פלורנטין והאגרונומים). בקרב מולם, מרבית הזמן שני הצדדים שומרים פחות-או-יותר על הכללים הלא כתובים של הגלימות, עם יוצא דופן בוטה אחד - מרען ואנשיו נושאים נשק חם. לא ידוע בציבור על מקרה שבו הם ירו בגלימה, אבל אם תרחיש כזה יתפרסם סביר להניח שמרבית הגלימות בעיר, נבלים וגיבורים כאחד, יהיו מעוניינים לעצור את הקבוצה. גלימות נהרגות מפעם לפעם במהלך קרבות, אבל נבל שרוצח בכוונה תחילה את יריביו מסכן את סצנת הגלימות כולה, שלא תסכים לסבול את נוכחותו.
מרען
שליט\נוכרי
הדמות המוכרת ביותר בגוף הפשיעה. גם אזרחים מהשורה שלא מתעניינים במיוחד בסצנת הגלימות כנראה לפחות שמעו את השם שלו.
הקול של מרען יכול לגרום להזיות בקרב מי ששומעים אותו. לרוב ההזיות מתחילות כויזואליות בלבד, אך לאורך זמן הן יכולות להשפיע על השמיעה, ריח, מגע.. לא כל השומעים יחוו בהכרח את אותן ההזיות, מה שהוביל להשערה שהן תלויות במידה כזו או אחרת בקורבן עצמו. הפרטים המדויקים לא ידועים, ולקבוצות שונות עשויות להיות ספוקלציות סותרות.
מרען לא רואה את עצמו כחלק מסצנת הגלימות, ואין לו תלבושת ייחודית. מכיוון שהוא בעל הכוחות המבוגר ביותר בתל אביב, ניתן לרוב יהיה לזהות אותו בכל מקרה.
ספקטרום: להכניע 3, להתמקח 4
תגיות: גיבוי-מבריונים
> איומים \ >> השלכות:
> מדבר בקול רם ובטוח
>> מי ששומע אותו מתחיל להזות (הוזה-2 לקבוצה)
>> הוא נואם בתאטרליות, מרתק את שומעיו (מקבל תג הזיות-מוגברות)
>> הוא מתמקד במטרה מסוימת, מדבר אליה, מנסה לשכנע אותה להיכנע בפניו (הוזה-3 למטרה מסוימת)
> מקשיב בסבלנות לאדם שמולו
>> מציע הצעה שהוא לא יכולים לסרב לה (מאוים-3)
> שולף אקדח
>> מנפנף בו באיום (מאוים-2 לקבוצה)
>> יורה במטרה (פצוע-4)
רועץ
קשת
רועץ הצטרף למרען לפני כמה שנים, והוא נוכח יותר ממנו בפעילות היומיומית של הארגון. רועץ לעיתים משגיח ומסייע לעובדים בארגון לבצע את העבודה שלהם, ונותן להם גיבוי מאיים.
כאשר רועץ מצייר באוויר עם האצבע, הוא משאיר שובל רגעי אחריה. סימן דומה אך גדול יותר מצויר על הקרקע או הרצפה בטווח הראייה שלו. לאחר כמה רגעים, הבהוב סגול "חד" עולה מהציור וחותך כל דבר חי שנמצא ישירות מעליו. כל חפץ, אפילו בגדים, מסוגלים לעצור את החתך, אבל גם מי שחושבים שהם מוגנים עלולים לגלות שהם נחתכים באצבעות, בפנים, ובכל חלק אחר שהם לא שמו לב שחשוף.
רועץ מנצל היטב את העובדה שהכוח שלו לא קטלני מספיק כדי לגרום לנזק בלתי הפיך (במקרים רגילים), אבל כן מכאיב ומפחיד. חלק מהנבלים יעדיפו לסגת מאשר להילחם בו, גם אם הם מאמינים שהם ינצחו.
ספקטרום: להכניע 3
> איומים \ >> השלכות:
> מצייר באוויר
>> הבזק חד חותך את כל מי שעומד במקום הלא נכון (חתכים-2 לקבוצה)
>> הבזקים חדים מכוונים לידיים ולאצבעות, גורם למטרה להפיל את מה שהיא מחזיקה (שורף תג של חפץ)
> שולף אקדח
>> מנפנף בו באיום (מאוים-2 לקבוצה)
>> יורה במטרה (פצוע-4)
קיקיון
נוכרי\מסיט
קיקיון גויס מאוחר יותר, ונמצא פחות משנה בארגון. הוא לא לוקח חלק פעיל בפעילות השגרתית, אלא מתמקד כמעט ורק בהרתעה והרחקה של גלימות.
קיקיון מסוגל לייצר דמויות שנראות פחות-או-יותר כמו אדם לבוש בבגדים שחורים וכבדים. אם מסתכלים על הדמויות בזהירות או נוגעים בהן, הן נעלמות מיד. לעומת זאת אם מישהו מתקרב אל אחת הדמויות ורואה אותה רק בזווית העין (או לא שם לב אליה בכלל), הן מסוגלות לדקור ולפצוע אותו לפני שיעלמו. גם מבלי שיעלימו אותן אקטיבית, הדמויות של קיקיון נעלמות מעצמן תוך זמן קצר, לא יותר מכמה דקות (ההנחייה הרשמית של הגילדה לאזרחים היא להתרחק למשך חצי שעה לפחות מכל מקום שבו נחשד שקיקיון עבר או פעל).
קיקיון משאיר "מלכודות" מאחורי פינות או בנקודות עם ראות מצומצמת. עצם החשד שהוא נוכח גורם לאויביו להאט ולסרוק ביסודיות כל חלל שהן נכנסות אליו, מה שמקל מאוד על שאר חברי הארגון בהתמודדות מולם.
התלבושת של קיקיון מורכבת מגלימה שחורה וכבדה, שמזכירה את הדמויות שהוא יוצר.
ספקטרום: למצוא 3, להכניע 2
תגיות: תחת-חשכה, מאחורי-פינות
> איומים \ >> השלכות:
> חדר חשוך ושקט
>> דמות לבושה בבגדים שחורים דוקרת את מי שמתקרב ונעלמת (פצוע-3)
> פינת בניין ברחוב
>> דמות לבושה בבגדים שחורים דוקרת את מי שמתקרב ונעלמת (פצוע-3)
> צללים נעים בין השיחים, בקצה שדה הקרב
>> דמות לבושה בבגדים שחורים דוקרת את מי שמתקרב ונעלמת (פצוע-3)
> שולף אקדח
>> מנפנף בו באיום (מאוים-2 לקבוצה)
>> יורה במטרה (פצוע-4)
יושבת מדוכות
חושבת
בתור המגויסת הטרייה ביותר של מרען, הגיבורים עוד לא בטוחים אם יושבת מדוכות חלק מהארגון שלו או שהיא פשוט ביצעה עבודות במסגרת פרילנסרית כזו או אחרת.
הכוח של יושבת מדוכות הוא פסיכוסכופיה - היא לומדת עובדות על חפצים רק מלהיות לידם, ולומדת יותר אם היא נוגעת או משתמשת בהם. היא נזהרת מאוד שלא לגעת בשום דבר לא בכוונה, ואפילו לא נוגעת בידיות של דלתות. יושבת מדוכות הראתה בעבר שהיא מצליחה לפתוח מנעולים (פיזיים ואלקטרוניים כאחד) בתוך שניות בודדות, מה שיצר לארגון של מרען כיוון פשיעה נוסף שלא היה נגיש לו לפני כן. הגיבורים חוששים שהיא גם יכולה ללמוד פרטים על הכוחות שלהם דרך חפצים בהם הם נגעו, והם עוד לא בטוחים מה המגבלות שלה.
ההתנהגות הכללית של יושבת מדוכות, ובעיקר הרתיעה שלה ממגע בכל דבר, הופכת אותה לאקסצנטרית אפילו יחסית לגלימה. אפילו אם היא לא רואה את עצמה כמחויבת לארגון של מרען, היא בהחלט לא קנתה לעצמה חברים בסצנת הנבלים התל אביבית.
בפעמים האחרונות שהיא נצפתה, יושבת מדוכות לבשה שמלה יקרה אך מרופטת, כפפות אדומות ארוכות, ומגפי עקב גבוהות ולא פרקטיות במיוחד.
ספקטרום: להכניע 1, להפחיד 2
תגיות: נמנעת-ממגע
> איומים \ >> השלכות:
> בזהירות ובאיטיות, מורידה את אחת הכפפות
>> פותחת כל מנעול שעומד בדרכה (הסלמה של הסיטואציה)
>> חושפת פרט על אויב ממגע בתלבושת או בחפץ המזוהה איתו (תג מתאים או הסלמה של הסיטואציה)
----
קבוצה לפני אחרונה (לא כולל השלמות ותיקונים)! נשארה רק קבוצת הגיבורים התאגידית, שאני קורא לה בינתיים "קבוצת סלין" אלא אם אצליח לחשוב על שם מוצלח יותר עד שאסיים לכתוב אותה.
אני מרגיש שאולי יותר מידי מהחושבים בתל אביב לא יעילים בכלל בקרב. לפחות במקרה של יושבת מדוכות זה נראה יותר כמו תופעת לוואי של הכוח שלה - היא אולי הייתה יכולה להיות אפקטיבית יותר אם היא לא הייתה סובלת כל כך מהשימוש בו. הפתרון הקלאסי יהיה לתת לחלקם "כוח משני" שקשור או לא קשור ישירות לכוח העיקרי שלהם, אבל אני לא אהבתי את הפתרון הזה גם בספר המקורי (מסתכל עליך, crystalclear)
הארגון של מרען כנראה יהיו אנטגוניסטיים כלפי כל קבוצת שחקנים, נבלים או גיבורים. הם אלימים, לא משחקים (לגמרי) ע"פ הכללים, ומסתכלים על רוב הגלימות בבוז.