• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 196 - שיפוץ נתונים קודמים] השלימו את הקרב על מעבר הנשרים!

לכבוד אתגר דרקונים ונתונים 196: שיפוץ נתונים קודמים פתחתי את המגירה שלי ושלפתי חצי-הרפתקה שכתבתי בעבר למהדורה 4.


הקרב על מעבר הנשרים נכתבה כדוגמה לשילוב קרב המוני במשחק מבוכים ודרקונים במהדורה 4, אבל מה לעשות? ההשראה לביצוע הקרב האחרון והמסכם בהרפתקה - לא הגיעה - וכך ההרפתקה נותרה כתובה רק עד ההסתערות האחרונה על מעבר הנשרים עצמו.
כמו כן, למרות שיש תיעוד של סוגי היריבים (והחברים!) בהרפתקה, לאף אחד מהם אין פסקאות נתונים.

כאן אתם נכנסים לתמונה:

עזרו להשלים את ההרפתקה - לא ממש משנה באיזו שיטה. שימו לב שהיא נכתבה עבור עולם המערכה אברון, אבל בתכלס יכולה לעבוד ברוב העולמות בסגנון מו"ד.

הקרב על מעבר הנשרים (רצף התקלויות לדרגה 3)


דבר המחבר

"הקרב על מעבר הנשרים" נכתב כדוגמה למשחק המשלב קרב המוני, בו דמויות השחקן לוקחות חלק מכריע במלחמה רבת-היקף. ההרפתקנים מסתערים כנגד צבא אויב, כאשר הם עצמם חלק מצבא גדול של לוחמים מיומנים פחות.
הרקע לקרב הוא גנרי, על מנת שיהיה קל להתאים אותו למערכה שלכם. נתוני היריבים (ובני הברית) מופיעים בנפרד מההיתקלויות, בסוף קובץ זה. שה"מים יכולים להדפיס את הקרב על מעבר הנשרים מבלי להקדיש נייר לנתונים אלו, ולהשתמש בנתונים אחרים בהתאם לעולם המערכה, דרגת הדמויות, המהדורה של מבוכים ודרקונים שבה הם משחקים ואפילו בהתאם לארועים קודמים ויריבים מוכרים בקבוצת המשחק שלכם.

רקע למערכה – ברירת מחדל: עולם המערכה אברון
השקט היחסי של משרע אלדין (Eldeen Reaches) מופר במפתיע. כוח צבאי עושה את דרכו מתוך שממות השאול (Demon Wastes) שבצפון-מזרח ותוקף את מצודות הגבול של המשרע. הברברים של שממות השאול מאורגנים בצורה יוצאת-דופן ונראה כי מדובר בכוח מאוחד של מספר שבטים יריבים.
צבא המגינים של משרע אלדין מסתער על שרשרת המבצרים ההרריים בניסיון לכבוש אותם בחזרה, אך נוחל מפלה. הברברים מבססים את השליטה על הרי הגבול ונראה כי הם מכינים את עצמם להתקדמות נוספת אל תוך מעמקי המשקע המיוערים ולעבר הכפרים והמושבות שלו.
הגששים של המשרע מוצאים כי הכוח התוקף מנהל קו של אספקה רציפה העובר בין שממות השאול והמצודות הכבושות. מדובר בכמויות גדולות של מזון, בהמות וכוח-אדם מרחבי שממות השאול. כל האספקה הזו עוברת דרך נקודה אחת – "מעבר הנשרים". זהו גשר עתיק, עשוי אבן, אשר חוצה תהום באזור ההרים. הגששים מציעים כי התקפה על הגשר עשויה לנתק את הפולשים מקו האספקה שלהם. דמויות השחקן מגוייסות לעזור, לצד כוחות לוחמים של משרע אלדרין וקבוצה של מתנדבים מתריין (Thrane), האומה התאוקרטית של השלהבת הכסופה (The Silver Flame).

התאמה למערכה
ניתן להחליף בקלות את הגזעים המרכיבים את הכוחות התוקף והמגן או לשנות את מיקום ההתרחשות באופן שיתאים למערכה שלכם. את הברברים משממות השאול אפשר להחליף בקלות בכוח מרושע אחר, כמו לגיון הדמים של מערכת איי הסערה. את כוח המתנדבים של תריין אפשר להחליף בכל סוג אחר של אבירים בעלי קוד מוסרי או דתי, ואת הדרואידים של משרע אלדין ניתן להחליף בקוסמי-קרב כמעט ללא צורך בהתאמות.
דמויות השחקן יכולות להיות חברות קבועות בצבא המגן או חלק ממסדר אבירי הקודש שהצטרף לסייע. לחלופין, הן יכולות להיות קרובות לאחד ממנהיגי הצבא, או סתם להיות הרפתקנים שהתנדבו בחיפוש אחר תהילה וביזה. הסבר נוסף לנוכחות הדמויות הוא שהן מחפשות לחסל מנהיג רב-עוצמה של הכוח הפולש, אותו הן מכירות מהתקלות קודמת.

מבנה הקרב
"הקרב על מעבר הנשרים" בנוי כסדרה של שלוש היתקלויות, אשר מופרדות זו מזה על ידי "מקומות מחסה" אסטרטגיים, אותם הדמויות תופסות בזה אחר זה בשעה שהן חותרות לעבר מעבר הנשרים. בחסות עמדות מוגנות אלו מתאפשרת מנוחה קצרה, כמו-גם קבלת עדכונים על המתרחש במערכה וחלוקת פקודות לחיילים – לפני שההרפתקנים מסתערים עמוק יותר אל שטח האויב.
ההיתקלות הראשונה מפגישה את ההרפתקנים עם כוחות הסיור הראשונים של שבטי שממות השאול. בסיומה ההרפתקנים מצליחים להגיע אל מצפה מוסתר של גששי אלדין, אשר משמש כנקודת ההתאוששות הראשונה.
לאחר מכן הדמויות ממשיכות להתקרב אל "מעבר הנשרים" ונאלצות לפרוץ את דרכן אל תוך עמדה מבוצרת של ברברים, תחת אש ארטילרית כבדה. חיילי משרע אלדין מאיישים במהירות את העמדה והופכים אותה לנקודת ההתאוששות השנייה.
הקרב השלישי והאחרון מתרחש על סף הגשר ומעל לתהום. הדמויות נאבקות בכוחות עילית של הברברים משממות השאול אשר מנסים לפרוץ דרכן ולפגוע בלוחמי משרע אלדין על מנת למנוע מהם למוטט את הגשר.

זליגת קרבות
הלחימה על מעבר הנשרים היא אלימה ואינטנסיבית. לוחמים הודפים זה את זה והפצועים נמלטים ומצטרפים אל קבוצות גדולות יותר של בני ברית. "זליגת קרבות" מייצגת את הסיכוי שחיילים מאחד הצדדים ימצאו את דרכם למרחק רלוונטי מהדמויות ויצטרפו להיתקלות.
הסיכוי לזליגת קרבות מתואר עבור כל התקלות בנפרד. לוחמים שהצטרפו לקרב באמצע הם תמיד מדממים (נמצאים בחצי מסך הנק"פ המקסימלי שלהם) וכוחות ההתקלות שלהם נוצלו כבר, אלא אם הם מפלצות פשוטות (שלהן תמיד נק"פ 1).

מלחמה רבת היקף – חשיבות התיאור
שליט המבוך! אל תשכח כי "הקרב על מעבר הנשרים" הוא קרב בקנה מידה גדול. דמויות השחקן הן לא החיילים היחידים במאבק ואפילו לא החיילים החשובים ביותר במאבק!
במצב כזה, בו הדמויות הן חלק מקרב רב משתתפים, חשוב שתספק תיאורים הממחישים לשחקנים מה מקומם בקרב. מטחי חיצים חולפים מעליהן וחיילים משני הצדדים נאבקים זה בזה במרחק של כמה עשרות מטרים מהדמויות.
חיילי משרע אלדין אינם רובוטים העומדים לשירות הדמויות. אלו ברובם גששים וסיירים המיומנים בקרב גרילה. הם יודעים כיצד לתפקד בכוחות עצמם ועשויים לייעץ לדמויות כיצד לפעול. גם כאשר הדמויות עוצרות בנקודות ההתאוששות, חיילים באים והולכים כל העת – חלקם עוצרים להתאושש, אחרים ממשיכים קדימה אל היעד הבא שעליו צריך להשתלט. מעטים נסוגים בחזרה, נושאים את המתים והפצועים ומביאים דיווחים מהשטח.
נקודת ההתאוששות השנייה אף מותקפת מדי פעם בידי חיילי האויב, אולם החיילים של אלדין מצליחים להגן עליה באבדות מועטות בזמן שהדמויות מבצעות מנוחה קצרה.

התנגשות ביער (התקלות דרגה 2 – 650 נק"ן)
ההיתקלות הראשונה עם הפולשים משממות השדים מתרחשת הרבה לפני המצופה. היא נועדה לאפשר לשחקנים היכרות עם האויב ולהראות שהפולשים מודעים להתקפה על הגשר והכינו את עצמם להגן עליו.
ההיתקלות מתחילה כאשר הדמויות נעות בנתיב שתוכנן מראש ואיתן שני לוחמים צעירים של משרע אלדין.

הקרא לשחקנים את הקטע הבא:
אתם מתקדמים בדממה לצפון-מזרח, אל עבר הגבול ההררי. קולות הענפים המרשרשים והציפורים המבוהלות הם הרמז היחיד לכך שאתם לא לבד ביערות-העד של משרע אלדין: לוחמים נוספים עושים את דרכם לצפון-מזרח בקבוצות קטנות, במרווחים של כמה עשרות מטרים זה מזה.
לפתע נשמעת זעקה יחידה, מהדהדת. צלצול החרבות שמגיע מייד לאחר מכן יכול להעיד על דבר אחד בלבד – נראה שאחת מקבוצות הגששים פגשה התנגדות.
אחד הלוחמים שלצידכם דורך את קשתו תוך כדי תנועה. "הברברים לא צריכים היו להגיע עד לכאן! הגששים אמרו שהם מסוגרים במבצרי הגבול!"
הוא בקושי מספיק לסיים כאשר אתם עוקפים מעגל אבנים עתיק ונתקלים בקבוצה של הברברים. הם נראים מופתעים בדיוק כמוכם.

אזור ההיתקלות
עצים: בשדה הקרב ניצבים מספר עצים גדולים – גזעו של כל אחד ממלא משבצת שלמה על מפת הקרב. פזר את העצים במרחק של 5-7 משבצות זה מזה.
תאורה: העצים גבוהים והעלווה שלהם מסתירה כמעט לגמרי את השמיים, אבל קרני השמש חודרות בעדה. התאורה נחשבת בהירה.
תוואי שטח קשה: בנוסף לעצים, ישנן משבצות של תוואי שטח קשה (מיוער) בדמות שיחים נמוכים, ערימות עלים לחים או סלעים חשופים. כל אזור של תוואי שטח קשה ממלא 3-5 משבצות סמוכות ומספק מחסה חלקי לדמויות שרועות שנמצאות בתוכו או בסמוך אליו, כך שהוא עומד בינן ובין ההתקפה.
זליגת קרבות: קבוצות רבות של לוחמי אלדין ושל ברברים מצליבות להבים ברחבי היער. בסוף כל סיבוב קרב, גלגל 1ק12.
בתוצאה של 1 – צבוע מאולף (מתגושש דרגה 2) מזנק לטווח ראייה, לאחר שנמלט מהתנגשות אחרת בקרבת מקום. הוא מסתער לקרב לפקודת הברברים.
בתוצאה של 2 – ברברי צמא-דם (בריון פשוט דרגה 2) מסתער לקרב, לאחר ששרד התנגשות אחרת, הוא מחפש יריבים נוספים לקרקף.
בתוצאה של 11 – לוחם משרע אלדין (מתגושש פשוט דרגה 2) הצליח לחמוק מהתנגשות אחרת בשעה שהבחין בדמויות. הוא עומד במרחק ומנסה לצלוף בברברים.
בתוצאה של 12 – קבוצת עילית של גששי אלדין מקיפים את הלוחמים וצולפים בברברים ממסתור בטוח. זהו מארב קשתים (מלכודת תוקף דרגה 3). בסיום ההיתקלות הגששים יורו לדמויות כיצד להגיע אל המצפה המוסתר ואז יעזבו בכדי לחלץ קבוצות אחרות של לוחמים.

מול הקבוצה ניצבים:
♦ 3 ברברי למוד קרבות (בריון דרגה 2)
♦ צבוע מאולף (מתגושש דרגה 2)
♦ 2 צייד ברברי (מתגושש דרגה 2)
הברברים מתחילים את הקרב כשהם במרחק של 15 משבצות מההרפתקנים.

יתרון לצד הקבוצה:
♦ 2 לוחמי משרע אלדין (מתגושש פשוט דרגה 2)
לוחמי המשרע נעים במעגלים, מנסים לשמור על מרחק מהברברים. הם מספקים לקבוצה יתרון כפול – ראשית, הם תוקפים את הברברים למודי הקרבות ואת הצבוע. שנית, הם משמשים מטרה ראשונית לציידים הברברים, בכך מקנים לדמויות סיבוב או שניים לפני שיאלצו להתמודד עם מלוא כוח ההתקפה של הברברים.

טקטיקה
הציידים הברברים פותחים את הקרב בחיצים המזוהמים שלהם שנועדו לרכך את היריב. הברברים למודי הקרבות והצבוע המאולף שלהם מחפים על הקשתים וחוסמים גישה לדמויות שמנסות להתמקד בקשתים.
בסיבוב השני, כל ברברי למוד קרבות מסתער על יריב אחד ומתמקד בו עד שהוא או המטרה מתים. הצבוע נלחם תמיד לצד אחד משלושת הברברים למודי הקרבות ולא יתמקד ביריב שאף ברברי לא תוקף. בינתיים, הציידים הברברים מזגזגים בין הלוחמים, מכים בכל פעם בדמות אחרת. בתחילה ינסו לחסל את לוחמי משרע אלדין, ולאחר מכן יעברו לתקוף את הדמויות.
אם כל הברברים מתו, הצבוע נמלט מהקרב אפילו אם הוא לא נפגע כלל.

בסיום ההיתקלות
הדמויות יכולות לבזוז את גופות הברברים, אולם הציוד שהם נושאים חסר-ערך ברובו.
ההרפתקנים ממשיכים מעלה צלע ההר, מוצאים בדרכם עדויות לקרבות נוספים – גופות משני הצדדים או גששי אלדין פצועים שמצטרפים אליהן.

המשך: ההרפתקנים (והלוחמים שהצטרפו אליהם) מגיעים אל המצפה הנסתר.

הקרא לשחקנים את הקטע הבא:
אתם ממשיכים לעלות בצלע ההר. העצים הגבוהים מתמעטים בהדרגה וערימות העלים היבשים של עומק היער מתחלפות בסבך צפוף וירוק של צמחים נמוכים בעלי עלים דקים וארוכים. שכבה של ערפל דליל גולשת על הקרקע והאוויר הולך ומתקרר ככל שאתם מתקדמים.
לפתע, צליל חד תופס את תשומת ליבכם. זהו קרקור מתגלגל של עורבני בישאק – ציפור שלא קיימת באזורים הללו. זה הסימן שהגעתם ליעד.
אתם עונים בקרקור דומה. מספר דמויות מופיעות הרחק בערפל ומסמנות לכם על מיקום נקודת המפגש של הגששים.
כאשר אתם מתקרבים, האנשים שסימנו לכם על נקודת המפגש מתגלים כחבורה של בני אנוש וחצי אלפים בבגדי הסוואה ועם אותות צבא אלדין. הם שומרים על פתח מערה נסתר בבסיסו של צוק גבוה.
בתוך המערה מתגלה גרם מדרגות מסתלסל המוביל מעלה אל ראש המצוק.


המצפה הנסתר (נקודת התאוששות)
המערה המובילה אל ראש המצוק נוצרה בתהליך טבעי של שנים רבות – מי הגשמים חצבו לאט לאט את הדרך מהמצפה הנסתר מטה אל בסיס הצוק. הגששים של אלדין גילו את המקום לפני מספר שנים והפכו אותו למוצב מוסתר. הם סיתתו מדרגות וקיבעו מעקה בטיחות אשר מאפשר מדרך בטוח על האבנים החלקלקות.

הקרא לשחקנים את הקטע הבא:
המדרגות מובילות אתכם מעלה אל מערה טבעית רחבה בסמוך לראש הצוק, אותה הסבו הגששים למוצב תצפית. פתח רחב נפער בקיר הצפוני של המערה, יוצר מרפסת המשקיפה על ההרים בואכה שממות השאול. מספר קשתים עומדים במרפסת ומשקיפים אל הנוף המדכא.
ברחבי המערה ישנם גששים רבים ומספר חברים נמוכי-דרג במסדר דרואידי כלשהו. רבים פצועים וזוכים לטיפול.
האווירה במקום מתוחה. אלו הכשירים להלחם עסוקים בהשחזת חרבות, סידור חיצים באשפה או החלפת מיתרים בקשת. הם מצטיידים בחיצים חדשים מפינת המערה, שם תלויות חרבות, גרזנים ואשפות-חיצים. חלקם משוחחים בשקט. בן אנוש אחד מגלף פסלון עץ בעזרת סכין. כולם שולחים מבטים לחוצים אל מרכז המערה.
במרכז המערה ניצב שולחן עץ גדול ועליו ממוסמרת מפה באמצעות סכין ושלושה ראשי-חץ. שלושה לוחמים חמושים עומדים סביבו, משוחחים בשקט ובמהירות, מזיזים סמנים עגולים על המפה. נדמה כי האווירה המתוחה בחדר קורנת מהם כמו ענן סערה. אתם לא שומעים בדיוק מה הם אומרים, אבל ברור שיש ביניהם ויכוח.

במצפה הנסתר הדמויות יכולות לנוח, לאכול, לטפל בפצעיהן ואף להצטייד בכלי נשק נוספים ממאגר נשק בפינת המערה (חיצים לקשת, קליעים לרובה-קשת, פגיון, חרב קצרה, חרב ארוכה, גרזן יד, קשת קצרה). זוהי מנוחה קצרה.

הדמויות יכולות גם לדבר עם הגששים השונים או לסייע בטיפול בפצועים. הגששים ישמחו לספר להן על התעסוקה שלהם בתנאי שלום, על המשפחות שלהם ועל הפלגים הדרואידיים השונים של משרע אלדין, אשר רבים מהם חברים באחד מהם. אם הדמויות שואלות על שלושת האנשים במרכז החדר, הגששים יספרו כי אלו שני קציני-גששים ומנהיג המתנדבים אבירי-הקודש ושהם מחפשים כיצד לתקוף את מעבר הנשרים – מספר כוחות שתפקידם מכריע אבדו ביער, והברברים מוכנים להתקפה.

דמויות שמשוחחות עם הדרואידים המטפלים בפצועים יזכו לשמוע בהרחבה על ההיסטוריה של הפלגים הדרואידיים ועל האמונה של כל אחד מהם. אם הקבוצה הצליחה להתחבב על כמה דרואידים, שה"ם יכול לתגמל את הקבוצה בשיקוי ריפוי פצעים או בערכת טיפול רפואי, מתנת אחד הדרואידים.

שלושת האנשים שמסביב לשולחן הם אביר הקודש, האח הקדוש גריסגולד ממסדר השלהבת הכסופה, וקציני הגששים תיארון וגרהארט. הם חלוקים באשר להמשך הפעולה, עכשיו כשהכוחות שרויים בתוהו לכל אורך הגבול וגורם ההפתעה נקטע. ברור לכולם שיש לכבוש עמדה מבוצרת אחת, אשר חוסמת את הגישה אל מעבר הנשרים מכיוון המצפה הנסתר – אבל דרך ההתקפה לא ברורה.
על דמויות השחקן לתפוס פיקוד, או לפחות לתמוך באחד משלושת המפקדים ולהכריע את הכף.

הפלוגה שלא הגיעה
את הגשר של מעבר הנשרים צריכה הייתה למוטט פלוגה של אשפי-קרב. היה עליהם לעקוף את מבצרי ההרים בחסות החשכה ולהשמיד את הגשר. מייד אחר כך, גששי אלדרין צריכים היו לחפות על הנסיגה שלהם ולתקוף את המבצרים, אשר נותקו מקו האספקה.
אלא שהתוכנית השתבשה. ראשית, הברברים גילו את המזימה ומוכנים להגן על הגשר. שנית, פלוגת האשפים צריכה הייתה להגיע אל המצפה הנסתר כבר לפני שעה. ייתכן שהם נהרגו בהיתקלות מול הסיירים הברברים.

שלושת המפקדים
גרהארט, גריסגולד ותיארון יודעים שאין ברירה אלא לכבוש את "צריח בירנית", שמשגיח על הגישה אל מעבר הנשרים – אותו קיוו לעקוף בחשאי. הם כבר שלחו פלוגה שתתקוף את הצריח טרם הגעת הדמויות למצפה הנסתר, אבל הם עדיין חלוקים לגבי הפעולה שיש לבצע ברגע שיגיעו אל הגשר עצמו.

גרהארט – קצין הגששים המבוגר הוא לוחם למוד קרבות אך שיערו אפור ושריריו נוקשים. הוא מתכוון לבצע את המשימה עם כמה שפחות אבדות, אפילו אם פירוש הדבר הוא שיתאפשר לברברים לסגת או להחריב חלק ממצודות הגבול במנוסתם. הוא מציע להפגיז את הגשר העתיק באמצעות טרבושה (כלי מצור שמזכיר קלע ומסוגל להשליך קליעים כבדים באמצעות מנוף).
החיסרון בתוכנית הוא בכך שאת הטרבושה יש לפרק כאשר מעבירים אותה ממקום למקום. לחיילים ייקח זמן רב להרכיב את הטרבושה בסמוך לגשר העתיק, ובזמן זה הטרבושה תהיה פגיעה ביותר.

גריסגולד – האח הקדוש מסייע לגששים של המשרע כנגד רוע מוחלט, אבל בשבילו הגששים הם בכל זאת חבורה של כופרים עקשנים והוא לא מוכן לקבל את דעתם הטקטית. גריסגולד מאמין שהשלהבת הכסופה איתו ולכן אינו חש לחוץ לזנק להתקפה. הוא גם מעוניין להשתלט על הגשר מבלי להשמיד אותו, כך שיתאפשר לו להעביר כוחות כבדים ולהביא את הלחימה אל ארצות הברברים.
החיסרון בתוכנית הוא שאם הדמויות יכבשו את הגשר מבלי להרוס אותו, הברברים עלולים לנסות לסגת דרכו. במקרה כזה יהיה על הדמויות להלחם בברברים משתי חזיתות.

תיארון – תיארון הוא חצי אלף צעיר, אכזרי וקר רוח. הוא מאמין אדוק של ילדי החורף (עובדה אותה הוא שומר בסתר), הפלג הדרואידי שמאמין בהשרדות החזקים ובזירוז "החורף" המיסטי, מושג ערטילאי שמדבר על סוף העולם כפי שאנחנו מכירים אותו, על ידי הכחדה של היצורים והאנשים החלשים ושימור היצורים והאנשים החזקים. תיארון מתכוון לשלוח את כל האנשים שיש לו בהסתערות אחת נואשת כנגד הברברים. הוא מחזק את ההצעה שלו בטיעון שהטקטיקות של גרהארט וגריסגולד מקנות לברברים זמן נוסף להתארגן, עכשיו כשגורם ההפתעה אבד. תיארון יודע שהגשר מתוחזק בקסמים עתיקים של הדרואידים שבנו אותו בשחר ההיסטוריה, והוא מציע להפיל את הגשר על ידי "כיבוי" של הקסמים האלו – פעולה שתעורר בגשר תהליך התיישנות מזורז, כמעין "השמדה עצמית".
אם הדמויות תומכות בדעתו של תיארון, יהיה עליהן להשמיד את הגשר בעצמן במקביל ללחימה בברברים המנסים להגן עליו.

צריח בירנית (התקלות דרגה 3 – XXX נק"ן)
עכשיו כשהברברים יודעים על ההתקפה, מפקדי המשרע מעוניינים להגיע אל מעבר הנשרים במהירות האפשרית. הברברים בוודאי כבר החלו לבצר את עמדותיהם מסביב לגשר העתיק – וכל שעה נוספת שהמתקפה תתעכב תאפשר להם לשנע כוחות נוספים. עכשיו הדמויות מסתערות על צריח בירנית, שחוסם את הדרך אל מעבר הנשרים.
ההיתקלות מתחילה כאשר הדמויות משקיפות על הצריח ממרחק בטוח. הברברים מודעים לנוכחותן.

הקרא לשחקנים את הקטע הבא:
אתם מגיעים אל צריח בירנית מעט אחרי שכוחות החלוץ של משרע אלדין הכו בו – ללא הועיל. אדמת הטרשים סביב הצריח מלאה בגופותיהם של סיירי המשרע, וגופותיהם המשוריינות של אבירי השלהבת הכסופה מוטלות ממש על סף הכניסה של הצריח, שדלת העץ שלו מרוסקת.
הצריח עצמו הוא גליל אבן בן ארבע קומות ומשובץ חרכי ירי. על גגו יש מעין מרפסת, ועליה עומדים שמונה או תשעה ברברים האוחזים בקשתות. ייתכן שברברים נוספים משקיפים מתוך חרכי הירי.
בכניסה אל הצריח עומד ברברי מגודל האוחז בגרזן. הוא נראה פצוע מההיתקלות עם אבירי השלהבת הכסופה.
מסביבכם, סיירי המשרע שהגיעו איתכם דורכים קשתות. אחד הקצינים מניף את ידו כדי למשוך את תשומת ליבם של הלוחמים. "הכוחות שלנו התפזרו על הגבעות מסביב כדי למנוע מתגבורת להגיע אל הצריח, אבל לא נוכל להעביר את עיקר הצבא אל מעבר הנשרים אם לא נשתלט על הצריח הזה. ברגע שנצליח להיכנס אל הצריח, הקשתים שבפנים לא יהוו בעיה: כל עוד אנחנו בחוץ, אנחנו כמו מטרות מרקדות לעיניהם. אל תנסו להיות גיבורים. נסו לנוע ממחסה אחד לאחר."
כאיש אחד, הסיירים מזנקים קדימה, מתפצלים ומתפרשים מאחורי העצים ובתוך שוחות, מנסים לתפוס מחסה. הברברים שואגים בתשובה, וחיצים משני הצדדים ממלאים את האוויר.

אזור ההיתקלות
עמדות מחסה: בשדה הקרב מפוזרים סלעים גדולים ושיחים נמוכים – כל אחד ממלא 2-3 משבצות על מפת הקרב ונחשב לתוואי שטח קשה (הררי). פזר את עמדות המחסה במרחק של 8-10 משבצות זו מזו. עמדות אלו מעניקות מחסה חלקי לדמויות שנמצאות מצידן השני (דמות שרועה זוכה למחסה מלא).
תאורה: אור יום מאיר על הצריח. התאורה בהירה.
זליגת קרבות: לוחמי אלדין סוגרים על הצריח, אבל חוליות ברברים נוספות מפלסות את דרכן להגן על העמדה. בסוף כל סיבוב קרב, גלגל 1ק12.
בתוצאה של 1 – קרנות נשיפה רועמות מהגבעות מסביב, מתריעות על חבורת ברברים שהצליחו לפרוץ את דרכם כדי להגן על צריח בירנית.
בתוצאה של 2 – ברברי עולה אל המרפסת עם אשפת חיצי-תבערה ומחלק חץ לכל קשת. לאחר מכן הוא חוזר פנימה להכין אשפת חיצים נוספת. בתור הקרוב, חיצי הברברים מסבים 1ק6 נזק אש בנוסף.
בתוצאה של 11 – חץ ננעץ באחד מהברברים שבראש המגדל והוא צונח מת מהמרפסת.
בתוצאה של 12 – חבורה של סיירי משרע הצליחה לאבטח מדף סלע במעלה ההר וממטירה חיצים על האויב.

מול הקבוצה ניצבים:
♦ ...... (בריון דרגה 2)
♦ ...... (מתגושש דרגה 2)
♦ ...... (מתגושש דרגה 2)
הברברים מתחילים את הקרב...

יתרון לצד הקבוצה:
♦ ...... (מתגושש פשוט דרגה 2)
......

טקטיקה
.....

בסיום ההיתקלות
.....

המשך: ההרפתקנים (והלוחמים שהצטרפו אליהם) מגיעים אל המצפה הנסתר.

הקרא לשחקנים את הקטע הבא:
אתם ממשיכים לעלות בצלע ההר. העצים הגבוהים מתמעטים בהדרגה וערימות העלים היבשים של עומק היער מתחלפות בסבך צפוף וירוק של צמחים נמוכים בעלי עלים דקים וארוכים. שכבה של ערפל דליל גולשת על הקרקע והאוויר הולך ומתקרר ככל שאתם מתקדמים.
לפתע, צליל חד תופס את תשומת ליבכם. זהו קרקור מתגלגל של עורבני בישאק – ציפור שלא קיימת באזורים הללו. זה הסימן שהגעתם ליעד.
אתם עונים בקרקור דומה. מספר דמויות מופיעות הרחק בערפל ומסמנות לכם על מיקום נקודת המפגש של הגששים.
כאשר אתם מתקרבים, האנשים שסימנו לכם על נקודת המפגש מתגלים כחבורה של בני אנוש וחצי אלפים בבגדי הסוואה ועם אותות צבא אלדין. הם שומרים על פתח מערה נסתר בבסיסו של צוק גבוה.
בתוך המערה מתגלה גרם מדרגות מסתלסל המוביל מעלה אל ראש המצוק.



כאן נסתיים הקובץ המקורי (אשר נערך לאחרונה: ינואר 2014).
 
איך נשלים את הקרב?

למעשה מה שחסר לנו בהרפתקה הם המרכיבים הבאים:

1. הקרב על צריח בירנית. האתגר האמיתי כאן הוא פלוגת קשתים שיורים פעם אחת בסיבוב על כל הצד של הגיבורים. בשפה של מבוכים ודרקונים 4 זו "מלכודת" אבל אפשר להציג את זה גם כ"מפלצת" או כאפקט סביבתי. בראש שלי הקשתים פועלים פעם אחת או פעמיים בכל סיבוב, ועדיף ביוזמה מתחלפת מסיבוב לסיבוב. כל מי שלא נמצא מאחורי מחסה כאשר מגיע תור הקשתים לירות - יותקף במטח חיצים (שלפעמים הם גם בוערים). מצד שני, גם הגיבורים יכולים לנסות לירות בחזרה בקשתים ובתקווה יגרמו להם לתפוס מחסה בעצמם, במקום לירות. בכניסה למגדל נמצא ברברי קשוח אבל פצוע, שמנסה להדוף את הגיבורים. אם תצליחו לעבור אותו ולהכנס פנימה, הקשתים ונושאי הכלים שלהם כבר צריכים להיות כמעט חסרי תועלת - צפוף להם מדי להילחם בצורה אופטימלית.
2. נקודת התרעננות שניה. ברגע שצריח בירנית נכבש, הדמויות יכולות להתעכב כמה דקות כדי לחבוש פצעים ולפנות את המתים.
3. הקרב הסופי. תיאור שלושת המפקדים כולל גם כיוונים ראשוניים לקרב הסופי. בכל מקרה צריך יהיה להילחם בפלוגה המגינה על הגשר. מעבר לכך, כל מפקד מביא סיבוך: אחד מהם הופך את הקרב לקרב של "להגן על צוות הטרבושה במשך X סיבובים", אחד הופך את זה לקרב רגיל של לחסל את הרעים, אבל בסיבוב השלישי באים עוד רעים ומאגפים את הגיבורים, והמפקד השלישי מכניס אתגר מיומנות לתוך הקרב.
4. קרסי הרפתקה. אני אוהב לסיים כל הרפתקה עם קרסים להמשך. מי איחד את כל אותם שבטים ברברים? כיצד הם משתפים פעולה, ומה הם ניסו בעצם להשיג?

5. פסקאות נתונים. בכל שיטה שתרצו.
 
זה ממש מגניב! ובסיס ממש טוב להרפתקה. אני כן אבל תוהה בעיקר על ההתקלות האחרונה, כיצד הדמויות משחקות פנימה. מהבנתי, הדמויות אמורות להיות חלק מהחיילים היותר פשוטים בשתי ההיתקלויות הראשונות, כאשר איך שהולך להן בקרב מסמן איך הקרב הולך בכללי אבל הן לא בהכרח מנהיגות אותו. אבל אז בהיתקלות השלישית נשמע שהדמויות קובעות כיצד הגשר יהרס, האם זה לא קצת מוזר?

בנוגע להיתקלות השנייה, כאויבים הייתי מכניס שם ברברי עם שרשראות שיכול למשוך את הדמויות מחוץ למחסה, בנוסף לשרשראות שהוא משתמש להתקפה, יש שני זאבים ביחד איתו. בהיתקלות שבה החלק העיקרי הוא "להישאר במחסה", אויב שמוציא אותך מהמחסה הוא מאיים במיוחד, ולצד ההכשלה שלרוב יש לזאבים (כך שברגע שאתה נתפסת מחוץ למחסה... יהיה די קשוח לחזור אליו) זה שילוב די טוב של יכולות. אבל במקרה הזה, הקשתים כנראה צריכים לירות רק פעם אחת בסיבוב כדי שזה לא יהיה יותר מידי אכזרי.

לזאבים הייתי מוסיף כנראה שהם איזשהו סוג קסום של זאבים שנפוץ בשממות השאול, עם יכולת כלשהי ייחודית וגם חולשה מסוימת. המטרה כאן תהיה פשוטה- כשהזאבים האלו יופיעו מחדש, בקרב הסופי, שחקנים שלמדו את האויב ואת חולשותיו יהיו ביתרון וזה פשוט משהו שאני מרגיש שכדאי לעודד.

מבחינת נקודת המנוחה, הכיוונים הראשוניים שלי זה או לפגוש בצריח בשבוי מיחידת האשפים שלא הגיע לגשר, או אולי אפילו לקבור את המתים. שניהם מאוד... אפלים (ובהתחשב באירועים הקורים כרגע במדינה, צריך לכתוב זאת בזהירות), אבל מלחמה זה מקום נורא ובעיניי לפני הקרב הסופי נקודת ההתרעננות צריכה איכשהו להדגיש את החשיבות שלו.

אולי אם יהיה לי זמן השבוע אכתוב את הנתונים למאמן החיות והזאבים שלו :)
 
חזרה
Top