• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[ארס מאגיקה 5] [0\4] [עץ הרשמה] בין פוליטיקה, קוסמים ופיות

אחרי הפוסט הזה: הכרזה על חידוש למהדורה חמש, גרסת 2024, Ars Magica החלטתי שאני רוצה לנסות שוב להקים קבוצת ארס מאגיקה בעברית למתחילים - הפעם כמשחק פורום, כי אני מניח שזה יעבוד טוב יותר. למזלי כבר יש לי חומר שהכנתי לסאגה קודמת שלא יצאה לפועל - אז פשוט כתבתי טיזר ופתחתי הרשמה.

דרקונים שוכנים בהרים, מלאכים צופים ממעל פעמוני הכנסיות, פיות מרקדות ביערות, ושדים מפתים גברים ונשים למפלתם. קוסמי המסדר של הרמס ("אורדו הרמטיקה") חיים בעולם של כוח מיתי ועל טבעי. ברוכים הבאים לאירופה המיתית.
ברוכים הבאים, לארס מאגיקה.
קבוצה של קוסמים צעירים, שתוכניתם להקים אחווה חדשה נתקלת בקשיים בגלל החוקים הקשיחים והשמרניים של "טריבונל הריין" העתיק, מוצאים את עצמם מנווטים במבוך פוליטי מסובך - כיצד יוכלו לגייס את תמיכתם של קוסמים מכל רחבי הריין? רשת הבריתות והיריבויות הסבוכה של גרמניה הופכת את זה למשימה קשה במיוחד. הקוסמים הצעירים ניצבים בפני מספר אפשרויות - האם ינסו להצליח בכוחות עצמם, או יצטרפו לתנועה המנסה להקים טריבונל חדש, יותר פתוח עבור קוסמים צעירים, במערב? אילו מין יצורים יפגשו - האם ישאו ויתנו עם פיות עבור הזכות להקים מבנים של האחווה שלהם בקרבת מקום? האם יכלאו למריבתם של שני שרי שדים גדולים? האם ימצאו את עצמם חוקרים את מערות שוובישה אלב? מבקרים בביצת טיופלשמור והקוסמים המפוקפקים שגרים בה?
הכול תלוי בכם - מוכנים לצאת לדרך?

דרישות: גילאי 14+, רצינות, להיות מסוגלים לקרוא חומר באנגלית בזמן סביר, 2 תגובות בשבוע לפחות, לא להעלם סתם ככה בלי להודיע
התאמה: המשחק נועד למתחילים (אבל גם שחקנים מנוסים מוזמנים להרשם - אבל אני אקבל רק שחקן אחד או שניים מנוסים, תלוי בביקוש). לא יהיו תיאורים נרחבים אבל יהיו רמיזות לתכנים קשים (דוגמאות - קוסם צעיר שמפתה אנשים ונשים צעירים מהאזור ומוכר אותם לערפד כחלק מעסקה, קוסם רשע שמנהל בית בושת - לא משהו מאוד נורא, ותמיד רק באזכורים).
דיוק היסטורי ורמת מחקר: רמת המחקר שלי מסתכמת בקריאת הספר Guardians of the Forest שמתאר את טריבונל הריין (אתם לא נדרשים לקרוא אותו). מבחינת דיוק היסטורי - לא 100%. אני בעיקר מתמקד בהרגשה הכללית של גרמניה בימי הביניים, ולא בשנה המדויקת שבה מת פרדריך השני.
הרשמה: ההרשמה פתוחה עד 15.2, בשעה 21:00, או עד שיפנו אלי 8 שחקנים (אני לא סופר את שלבים 1 ו2 של ההרשמה - כלומר עד שיהיו כאן 8 רעיונות לדמויות בעץ). כדי להרשם, צריך:
1. להכריז בעץ כאן שאתם מעוניינים.
2. לשלוח לי הודעה פרטית כדי לקבל ממני חומר קריאה. חלק ממנו דרך אגב לא מוכן כרגע, יהיה מוכן כנראה בעוד 3-4 ימים - אני צריך לסנן פרטים שלא מתאימים לעיני השחקנים ולתרגם.
3. אחרי שקראתם את החומר, לפרסם כאן בעץ רעיונות לדמויות. כרגע רק קוסמים.
אחרי ההרשמה: כשההרשמה תגמר, אני אבחר תוך שבוע את השחקנים, ואצרף אותם לקבוצה פרטית, שבה נקבע פרטים נוספים - דמויות מלווים, האחווה לה הקוסמים שייכים כרגע, וכו'.
מקום לשחקנים: יש מקום ל4 שחקנים. אני עשוי לאפשר לשחקנים חמישי ושישי "להתארח" מדי פעם כדי לשחק Grogs.
שמות בעברית: אהבתי במיוחד את התרגום של rui לcovenant - אחווה, וThe Gift - המתת. לכן, נשתמש בהם. לגבי שאר המילים - טריבונל ישאר כמו שהוא, כמו גם מילים בלטינית (פארמה מאגיקה, פיליוס, פארנס, קרטאמן). שמות ישארו כמו שהם - בוניסאגוס, דורנמאר, הנרי דה טור, טריאמורה - ונשתדל לכתוב אותם ברור (שמות יכולים להיות בעייתיים, לדוגמה Tremere שמבטאים tray-MARE-ay - אנחנו לא רוצים לכתוב טריימייריי. אני משתמש בטרמיירה - אבל כל מה שברור עובד). חלק מהשמות בגרמנית יתורגמו וחלק לא - אבל הם בכל מקרה יוגשו אליכם כבר בצורה שאני מעדיף להשתמש בה.
 
לאחר חישוב, זה יוצא 56 עמ' כדי לדעת איך לשחק. כדי ליצור דמות צריך עוד קצת לקרוא. בנוסף יש גם שני פרקים על עולם המערכה בכללי (אחד על הכוחות והעולמות העל טבעיים, ואחד סקירה כללית של אירופה המיתית), שאני ממליץ לקרוא אבל ממש לא צריך להתעמק בהם.
זה רק החומר באנגלית - אמורים להיות עוד בערך 10 עמודים בעברית.
 
ארס מג'יקה היא שיטה נהדרת שהשאירה לי טעם לעוד מהפעם האחרונה ששיחקנו, והעץ הרשמה נראה נהדר. מה שכן, אוכל בשלב זה להתחייב לתגובה בשבוע בלבד. ככה שאני אשמח להיכנס לרשימה במקרה ויהיה איזשהו מחסור או צורך בשחקן חיזוק. מבחינת קונספט, אני חושב שלקונספט ראשוני ראשוני יהיה מעניין אותי לחקור מג ממסדר מרקורי, אני זוכר בזמנו שהחרטה הקטנה שלי הייתה לבחור בקוסם של אקס מיסקלניה כי זה התאים לקונספט ו"לוותר" על התעסקות בפוליטיקות המסדר ההרמסי.

כך או כך, גם אם לא אתקבל, אני בהחלט הולך להיות קורא שקט :D
 
לצערי אין לי את הזמן לשחק אבל היה חשוב לי לחזק את הפרויקט הזה. שיטה נפלאה, עולם מעניין והתאמה מעולה למשחק פורום (בעיניי - היא נועדה לפלטפורמת טקסט מההתחלה. אין לי מושג איך אפשר לשחק אותה פנים אל פנים). עלו והצליחו.
 
מבחינת קונספט, אני חושב שלקונספט ראשוני ראשוני יהיה מעניין אותי לחקור מג ממסדר מרקורי, אני זוכר בזמנו שהחרטה הקטנה שלי הייתה לבחור בקוסם של אקס מיסקלניה כי זה התאים לקונספט ו"לוותר" על התעסקות בפוליטיקות המסדר ההרמסי.
אף פעם לא התעמקתי במסדר מרקורי - זכור לי שניסיתי למצוא עליו מידע בספרים אבל הוא מפוזר בכל-כך הרבה ספרים שפשוט התייאשתי... אני אעשה ניסיון חוזר לזה.
לגבי התעסקות בפוליטיקות המסדר - לדעתי זה באמת חלק חשוב מאוד בארס מאגיקה. זה משחק שבנוי הרבה פחות על הרפתקאות והרבה יותר על הגורמים להרפתקאות - ובכלל זה דינמיקה בין דמויות. סגנון המשחק מאפשר לתת למתיחויות בין שחקנים באמת לפרוח - מה שבכלל מעצים את הכיף של פוליטיקה במסדר. בטריבונל הריין אתה גם לא באמת יכול לברוח מזה - לרוב הקוסמים יש גילדה שאוטומטית מערבת אותם בפוליטיקה, ואלו ללא גילדה יצטרכו להתמודד עם קוסמים שפונים אליהם כל הזמן בניסיון למשוך אותם אליהם.

דרך אגב, עדכון קטן - אם אתם מכירים כבר את המשחק, אין צורך לפנות אלי בפרטי - אני מצרף כאן את החומר הנוסף שאני כתבתי לגבי טריבונל הריין, בסימניה. אם אתם שחקנים חדשים - צריך לפנות אלי בפרטי או להשיג את הספר כדי להצטרף.
 
בדיוק קראתי פוסט שעשוי להיות רלוונטי לקמפיין הזה:
זה על הרעיון הכללי של קמפיין מבוסס על הנסיון להקים מוסד חדש, וספציפית מתייחס לסיפור ההיסטורי על אוניברסיטת סטמפורד קצרת המועד, שהוקמה על ידי מורדים מאוקספורד ונסגרה על ידי סדרת צווים מצד המלך - ובוגרי אוקספורד נדרשו עדיין בסוף לימודיהם להשבע שלא ילמדו בעיירה סטמפורד עד המאה התשע עשרה!
 
אני מעוניין. אגב, אני דובר גרמנית (מודרנית), יהיה שימושי לרולפליי.

מאוד אשמח לשחק קמפיין של פנטסיה יותר "מעוגנת למציאות", ושמתרחק משיטות הק20. מעולם לא שיחקתי בארס מגיקה, נשמעת כמו אחלה שיטה ואני מאוד אוהב רולפליי ופוליטיקות (יעידו על כך המנחים בקמפיינים שאני משחק בהם)
 
אני מעוניין. אגב, אני דובר גרמנית (מודרנית), יהיה שימושי לרולפליי.
סתם עובדה מעניינת: מבחינה דקדוקית, ואולי בעצם בכלל (אני לא בטוח לגבי זה - לא דובר אף אחת מהשפות), יידיש יותר דומה מגרמנית מודרנית לגרמנית של המאה ה13.
 
ראיתי משהו שמסביר את זה בקצרה.
אם הבנתי נכון בעצם יש מספר "טכניקות" כמו השמדה או יצירה ומספר דברים להשפיע כמו "גוף" ו"מים".
אז אם אתה רוצה נגיד לגרום לבריכה להתייבש אתה משתמש בהשמדה ומים ואם אתה רוצה לרפא אתה משתמש במשהו כמו יצירה וגוף נכון?

מה שכן הבנתי שיש די הרבה מיקוד בפוליטיקה. כמה מרכזי ההיבט הזה יהיה במשחק?
 
ראיתי משהו שמסביר את זה בקצרה.
אם הבנתי נכון בעצם יש מספר "טכניקות" כמו השמדה או יצירה ומספר דברים להשפיע כמו "גוף" ו"מים".
אז אם אתה רוצה נגיד לגרום לבריכה להתייבש אתה משתמש בהשמדה ומים ואם אתה רוצה לרפא אתה משתמש במשהו כמו יצירה וגוף נכון?
כן.

מה שכן הבנתי שיש די הרבה מיקוד בפוליטיקה. כמה מרכזי ההיבט הזה יהיה במשחק?
מאוד, אבל יהיו כמובן עוד היבטים למשחק.
 
רעיון הדמות שלי (מהתכתבות עם I am a Druid)

חנניה בר שמעון איש ירושלים, קוסם ירבית'ון.

חנניה נולד כgifted להורים ששרדו את המלחמות בין הכיבוש נוצרי למוסלמי, ובזמן שהוא בילה את הילדות שלו בעזרה בבית ולימודים בחדר, ההורים העניים שלו קיבלו הצעה מפטרון עשיר מבית ירבית'ון- לקחת את הבן שלהם כשוליית אומן, ובתמורה הם יקבלו מספיק כסף כדי לגדל את כל ששת האחים האחרים שלו בנוחות רבה. עם הרבה חשש בלב, הם הסכימו.

חנניה עבר לגור בדאר-אל-סלאם, קובננט קטן באזור רמאללה, ליד ירושליים, רחוק מהילת הdominion של עיר הקודש. חנניה לקח בהתחלה את הגילוי שהוא בעל המתנה בצורה מאוד קשה, אבל לאט לאט, בעיקר דרך ויכוחים תאולוגיים עם אנשי הקובננט האחרים (ועם בני ירבית'ון בביקור הקודם שלו בריין), הוא הצליח להגיע לאיזושהי הבנה- כן, התורה אוסרת על שימוש לרעה בקסם ועל קבלת החלטות בעקבות חיזוי (scrying), אבל גם המסדר אוסר על כך. אם ניתנה לו המתנה, זה סימן שהוא צריך לעשות איתה משהו טוב.

חנניה ביקר בריין לפני שנים, ועכשיו בורח לשם עד שהסקנדל שהוא היה מעורב בו, שכלל חפץ קסום שנמכר לאיש אצולה ואיבד מהכוח שלו לפני שהיה אמור לעשות זאת ישכח, וכדי ללמוד עוד על קסם הרמטי.

חנניה הוא אידיאליסט (ולא אידיאליסט בשקל- המחיר שלו הרבה יותר גבוה), הוא מאמין שקוסמים צריכים להתקיים כחלק מהחברה הרגילה, ושקסם צריך להיות כלי לשיפור ותיקון העולם, לא שליטה בו. הוא מאמין ברוח החוק, ולא בטקסט שלו, מה שהופך אותו לאאוטסיידר אפילו בין הקראים, אבל כירבית'ון, הוא מעדיף לנצל את הפוזיציה שלו כאאוטסיידר כדי לפתור סכסוכים של אחרים ולהביא לעולם יותר שלו. הוא מנסה לראות את הטוב בכל אחד, ולהשתמש ביכולות שלו כדי לעשות טוב בעולם- אבל ההגדרה שלו לטוב וההגדרה של המסדר לטוב לא תמיד עולות בקנה אחד.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top