הרפתקה על-טבעית באימפריה האוסטרית

הרפתקה על-טבעית באימפריה האוסטרית

Information
פורסם ב04 פברואר 2014
נכתב על ידי רני שרים

הרפתקה משחק תפקידים על-טבעי אימפריה אוסטריתבמאמר זה תמצאו רקע עבור הרפתקה, או מערכה, בהיסטוריה אלטרנטיבית של כדור-הארץ, וליתר דיוק באירופה של המאה ה-19. זוהי אירופה מופלאה בתקופה הויקטוריאנית, המשלבת אלמנטים של טכנולוגיה מסתורית, קסם, וכמובן גם אימה.

ניתן להריץ את ההרפתקה עם כל משחק תפקידים נרטיבי, בין היתר גם בגורל מואץ או בעולמות פראיים. בנוסף ניתן להשתמש ב Victoriana, משחק תפקידים מבית Cubicle 7 המתרחש בתקופה הויקטוריאנית.

וינה, חורף 1862.

שנה חלפה מאז שהקיסר פרנסיס ג'וזף הראשון הכריז על הרפורמה בשיטת הממשל והקמת המועצה האימפריאלית, אבל המתיחות בין העמים השונים שמרכיבים את הקיסרות האוסטרית עדיין לא שקטה, והאימפריה כולה היא כמו חבית אבק שרפה שמחכה להתפוצץ - השאלה היא לא האם היא תדלק, אלא מתי ועל ידי מי.

ואם זה לא מספיק, דברים מתהלכים ברחובות הקפואים של וינה, דברים אפלים, מתחבאים בין הסמטאות ובצללים של אורות החשמל הצהבהבים.

 

כאן אתם נכנסים לתמונה - חברי ה"אקדמיה האוסטרית לחקר התודעה". זוהי אגודה אניגמטית של אצילים, מדענים, אנשי דת, מיסטיקנים ופושעים, שהוקמה במקור על ידי אציל אוסטרי נשכח, ומונהגת כרגע על ידי הארכידוקס קארל לודוויג, אחיו של הקיסר. מטרתה של ה"חברה" היא לנטרל את האיומים הנסתרים על הקיסר האוסטרי ועל אוסטריה, על טבעיים או אחרת.

דמויות בולטות באימפריה ובאגודה:

בנוסף לדמויות שמוצגות בחלק זה, מומלץ לקרוא על האימפריה האוסטרית לקבלת הרקע ההיסטורי הרצוי.

הקיסר פרנסיס ג'וזף הראשון - הקיסר הנוכחי של אוסטריה. בעקבות מרידות ומתח מדיני רב בין הפלגים והמיעוטים השונים, הקים לפני שנה את בית הנבחרים ובית הלורדים, כדי לנסות להשקיט את הרוחות.

הדעה ברחוב היא שהוא יעשה מה שיוכל כדי להאריך את שלטונו, גם במחיר של פירור הקיסרות האוסטרית.

הארכידוכס קארל לודוויג - מוביל קו חזק של קשיחות, מסורתיות ו"חזרה לשורשים", וטוען שהמעצמה האוסטרית איבדה את דרכה, ושאין לתת לכוחות חיצוניים מהפכנים להשפיע על עתידה של אוסטריה. הוא קולו של הקיסר בבית הלורדים, ונחשב לתומך נאמן שלו.

פרדריך פרדיננד וון באוסט - מדינאי, שר החוץ וחבר בבית הלורדים. מוביל קו פשרני ומפויס ביחס החוץ של אוסטריה, בטענה שרק כך ניתן להחזיר אותה לגדולתה כמעצמת על. הקמפיין הנוכחי שלו מתרכז בלגרום לקיסר להכיר בהונגריה כישות שווה לאוסטריה.

הנסיך-ארכיבישוף ג'וזף ראושר - הארכיבישוף של וינה, חבר בבית הלורדים. ראושר הוא רפורמיסט בתחום הדתי, ומנסה לאחד מחדש את הכנסיה האוסטרית שהתפזרה בשל מחלוקות בעשר השנים האחרונות. הוא זוכה לתמיכה רבה מהאצילים, אוסטרים או אחרת, וזה מקנה לו השפעה מהותית בבית הלורדים.

הבישוף אוטו לואיס - בישוף רב השפעה בוינה, אשר עלה לגדולה מרקע עני. המועמד לרשת את ראושר. הוא תומך בראושר בנסיון להרכיב מחדש את הכנסיה, אבל משמיע לרוב התבטאויות אגרסיביות יותר, וחושב שהכנסיה צריכה לתמוך יותר באדם הפשוט ולזנוח את האצולה.

אנדרס בורגיירר - ראש "האקדמיה האימפריאלית למדעים". ידוע ביותר בשל המצאתו של "מנוע הברקים" בשנת 1951, שמשמש כיום להניע מכונות שונות ומשונות בכל רחבי העולם. אולם מאז הצלחתו הפנומנלית לפני עשר שנים, לא עלה בידו להמציא או לפרסם שום התקדמות מהותית בתחום המדעים. הוא יועצו האישי של הקיסר לנושא אקדמיה ומדע, ויש לו מושב בבית הלורדים. הוא אדם מסוגר וקר, עם חברים מעטים בוינה.

טיבדר מלינר - ממציא וכוכב עולה ממוצא הונגרי שעבר בשנה האחרונה לוינה. אחראי ל"סוללת הברק", ל"טלגרף האלחוטי" ולפטנטים שונים בתחום התעשייתי, אולם אין לו פרסומים כלשהם בתחום התיאורתי, ובורגיירר סירב לקבל אותו כחבר באקדמיה למדעים. מלבד זאת, מלינר הוא אניגמה, למרות שהוא מחזה נפוץ במסיבות העלית של וינה.

ארליך לוסטיג - מיסטיקן ישיש, חבר בכיר ב"אקדמיה" והיה אחד ממקימה, לפני כמעט שישים שנים. הוא בקושי מסוגל לזוז, מבלה את רוב זמנו בקריאה בספרייה ותורם לחברים הצעירים של האקדמיה על ידי עצות מנסיונו, בעיקר בתחום הקסום של העניינים.

התקדמות טכנולוגית

ההתקדמות בתחום החשמל והרדיו מקדימה את שלנו, ומכיוון שזה משחק, אנחנו מדברים על "מדע!" ולא מדע. לפיכך, וניתן לצפות למצוא כל מיני מכשירים הזויים מבוססי חשמל (או יותר נכון "חשמל!").

הרגישו חופשי להתפרע – להמציא מכונות מעופפות, מכשירי קשר מתקדמים וכמובן כלי נשק, אפילו כאלו להשמדה המונית, שכולם מבוססים על חשמל!

קסם

קסם קיים, עובד מידי פעם, ודי אפל. אלה לא קוסמים של כדורי אש וברקים, וגם לא כאלו שמזמנים שדים. קסם מחייב טקס, ויוצר אפקטים מתוסבכים ולא ממש ברי הוכחה כמו אבק שעף ברוח אל עבר מישהו שרוצים לאתר, ערפל שגורם שיכחה, עששית שהאור שלה נראה רק על ידי הקוסם. קוסמים אפלים יותר, כך נלחש, יודעים ליצור קללות של חוסר מזל רצחני, לשלוח חלומות שמשגעים את הקורבן, משקאות שמעוותים את גופם של אנשים וכיוצא בזה.

באופן מוזר, חשמל, וביחוד מנועי וסוללות ברקים, נוטים להפריע לפעילות קסומה, בדרך כלל על ידי זה שהם "מאריקים" את הלחש אליהם.

טיפים להרצת משחק תפקידים בעולם

הדמויות הן חברות באקדמיה, וככאלה הן עסוקות במזימות ובהרפתקאות שישפיעו על גורל הקיסרות כולה! כדאי לזכור זאת ולתת למשחק תחושה אפית:

  1. יורש העצר הוא ראש אקדמיה, סביר להניח שהדמויות יפגשו אותו בשלב זה או אחר. ייתכן בהחלט שההרפתקאות שלו יכללו הצלת הקיסר או יורש העצר מהתנקשות, חשיפת הפיכות המתוככנות בחצר וכך הלאה.
  2. ההרפתקאות עצמן צריכות לשלב דברים על-טבעיים - בין מדובר בחשמל!, קסם מוזר, אלמנטים הלקוחים מסרטים וספרים כגון ד"ר ג'קייל ומיסטר הייד, פרנקנשטיין, דרקולה וכך הלאה.
  3. לדמויות יש בעלי ברית עוצמתיים באגודה, כדאי להשתמש באגודה בכדי להעצים עוד יותר את האפיות של משחק התפקידים ולקדם את ההרפתקה למחוזות חדשים.
  4. הקרבות צריכים להיות מיוחדים - מפלצות מעוותת שניתן להלחם בהם רק בכלי נשק עשויים מכסף, דברים החבויים בצללים, טכנולוגיה מתקדמת לכאורה - אוטומטונים, ספינות אוויר וכך הלאה.

זרעי הרפתקה

המגפה

מגפה מוזרה תוקפת את וינה בחודשים האחרונים. יותר ויותר אנשים נמצאים במצב של תרדמת, או לעיתים במצב של שטיון מתקדם שמאוד מהר מתקדם לתרדמת. כרגע הרופאים לא מצליחים למצוא את הגורם, דרך ההדבקות או שלבי התקדמות המחלה.

עד לא מזמן, היא תקפה בעיקר את פשוטי העם. לפני שבוע, אחד משרי הממשלה לקה בשטיון, מה שהכניס את בתי הסנאט לטירוף של דיונים, שמהם לא יצא עדיין דבר. לודוויג ניסה לגרום להטלת עוצר, אבל נחסם על ידי הקיסר.

הרציחות

כל בוקר בשבועיים האחרונים, המשטרה מוצאת גופה נוספת. הן כולן במצב דומה - פנים מרוסקים עד כדי שכמעט בלתי אפשרי לזהות אותן, האיברים הפנימיים הוסרו וקעקוע מוזר על גופם - לרוב על העורף, אבל לעיתים על גב היד, בגב התחתון, ובמקרה אחד, על הלשון.

השגריר ההונגרי

חצר הקיסרות רועשת וגועשת לאחר שהשגריר ההונגרי נעלם – האם מדובר בחלק מקנוניה שמטרתה לעורר מלחמה בין המדינות השכנות, או במשהו מטיל אימה אף יותר? השמועות מספרות על איש מוזר, שפניו עטויות במסכת ברזל, שנראה בקרבת השגריר לאחרונה – השמועות מספרות שמדובר בצאצא לשושלת קוסמים רבי-עוצמה מערבות סיביר.

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.