Antihero's Handbook, מדריך לגיבורים לא טיפוסיים

פורסם ב08 אוקטובר 2017
נכתב על ידי אור בן אבו

Antihero's Handbook, מדריך לדמויות מעניינות

שם המוצר: Pathfinder Player Companion: Antihero's Handbook

שיטה: פאת'פיינדר

כותבים: פאיזו

שפת המוצר: אנגלית

מספר עמודים: 36 עמודים

מוציא לאור: Paizo

מחיר מומלץ לצרכן: 15 דולר

דרוג המוצר: 3 מתוך 5


הספר החדש ביותר לרגע זה בסדרת המדריכים לשחקן של פאת'פיינדר, הוא המדריך לאנטי-גיבור. השם עצמו כבר עניין אותי כששמעתי אותו, ולכן השגתי את הספר ברגע שהייתה לי הזדמנות (הוא עולה 10.5$ באתר של פאיזו ל-PDF, או 15$ לעותק פיזי). סדרת המדריכים לשחקן של פאת'פיינדר היא סדרה של ספרים בני 36 עמודים, כול אחד מהם עוסק בנושא אחר, שנועדה לשחקנים ונותנת תוכן נוסף למשחק שלך. עוד ספרים בסדרה הם גיבורי הרחובות וגם גיבורי הפרא, שרוי כתב להם סקירות.

הספרים מציגים נושא ונותנים במהלך הספר פרקים רבים, שכמעט כול אחד מהם הוא של 2 עמודים בלבד, ומכסים בקצרה את הנושא. הם מתמקדים בעיקר בתוכן מכאני, אך מוסיפים כמעט תמיד תוכן לעולם של גולאריון ומתקשרים אליו. אני אציג לגבי כול פרק מה יש בו, אומר את דעתי על זה, וגם אוסיף שורה של דברים שלדעתי שווה להסתכל עליהם שם ספציפית אם יש כאלו.

הקדמה

מהו אנטי-גיבור, מה מבדיל אנטי-גיבור מגיבור פשוט. כך מתחיל הספר, ובצדק, שכן בדמויות כאלו הוא עוסק. הספר עושה עבודה טובה בלתאר מיהו אנטי גיבור, אך אני טיפה מאוכזב שהם לא ניצלו אפילו רגע קטן לדבר קצת על איך לשלב אותם בקבוצה עם גיבורים רגילים בלי חיכוכים, חוץ מהשורה שכותבת "לרוב לאנטי גיבורים יש יחסים מתוחים עם חברי הקבוצה שלהם", אבל שיהיה אנחנו מקבלים פה רשמה קצרה של ארגונים מתאימים לאנטי גיבורים בגולאריון, ואחריה טבלה של איפה למצוא כול תוכן מכאני שמוצג בספר (טבלה סטנדרטית לסדרת הספרים).

חשוב לציין שכול הארגונים המצוינים כאן- הבנות של באבא-יאגה, אבירי הגיהינום, הדרוארגרים של האגגראף- הם ארגונים שלא מתוארים בספר בהרחבה והם סוג של הפניות החוצה. בספר מתוארים ארגונים אחרים בהרחבה, בפרקים הבאים, אך לא אלו.

רקע אנטי-גיבורי

פרק של 4 עמודים במקום 2, כששני עמודים הם טבלאות. בספר Ultimate Campaign הוצגה שיטה לרקע אקראי לדמויות, וכאן יש טבלאות שמרחיבות לך את מה שיכול לצאת לך ומכוונות אותך לדמויות של אנטי גיבור. זה מגניב לדעתי, ומקריאה בטבלאות האופציות הן לא רק אפשרויות יבשות ומשעממות, אלא אירועים מגניבים להוסיף לעבר של דמות שבאמת מייחדים אותו. לאחר מכן, אנחנו מקבלים רשימה של חסרונות (Drawbacks) ויתרונות (Traits) לדמויות אנטי גיבורים. מעולם לא הייתי מעריץ של חסרונות, שכן החסרונות שהם נותנים קטנים מידי בשיטה הזו, אך כמה מהם נעשו היטב (פחדן, חסר סבלנות, מפקפק בעצמו). היתרונות מתחלקים בין יתרונות שכתובים טוב וכאלו שפשוט עוזרים במקרים כאלו ספציפיים שאתה הולך לשכוח מהם לחלוטין.

שווה להסתכל: חוץ מהטבלאות הנהדרות, החיסרון 'חסר סבלנות' שגורם לך לקבל מחסר 1- לגלגולים אם אתה פועל אחרון בסיבוב ושאומר שאתה לא יכול לדחות או להכין פעולות הוא מגניב לגמרי, והיתרונות Dirty Trickster ו-Contemptuous כתובים היטב.

הרפתקנים שפלים

בתחילת הפרק מדברים על הרפתקנים אנטי גיבורים והטקטיקות שהם לוקחים, בתיאור חביב למדי, ולאחר מכן אנחנו מתחילים עם תוכן מכאני. יש לנו 'כישרונות פגומים', שבהחלט לא מתאימים לשמם, שאומרים שכאשר קורה לך דבר רע אתה יכול להוציא מזה טוב. דברים כמו להשתמש בזה שמישהו מתאבק עליך או להפיל מישהו ביחד איתך כשאתה נופל. ספציפיים מידי לטעמי.

בהמשך הפרק אנחנו מקבלים ארכיטיפ לאקדוחן שמאוד בטוח בעצמו כאשר הוא מחזיק באקדח, אך ברגע שהנשק שלו נתקע הוא הראשון גם לברוח. היכולת הכי מעניינת שהארכיטיפ מקבל היא לזוז מחוץ לתורך כול פעם שהתקפת טווח פוגעת בך עם שימוש בגריט (מאגר נקודות של האקדוחן, בדומה לצ'י של הנזיר), והוא מקבל עוד כמה יכולות חביבות- כמו נזק נוסף למטרות לא חמושות כול עוד יש לו גריט במאגר.
שווה להסתכל: הארכיטיפ שווה הצצה, הכישרונות קצת פחות.

עבודת צוות לקויה

בפרק זה אנו מקבלים גם, כמו בפרק הקודם, כישרונות וארכיטיפ. הפרק מתחיל בכישרונות עבודת צוות שלא עובדים בצורה כיפית כמו שאר הכישרונות מהסוג הזה לשני הצדדים. כישרונות עבודת צוות זוהי קטגוריית כישרונות בפאת'פיינדר שבה 2 אנשים לוקחים כישרון ואז הוא משפיע על שניהם בצורה מעניינת. אני לא מעריץ גדול שלהם, אבל יש כמה מקצועות וארכיטיפים שנותנים לך את האפשרות לתת זמנית לבני הברית שלך כישרונות עבודת צוות שיש לך- מה שהופך אותם ליעילים. רוב הכישרונות כאן ספציפיים מידי לטעמי, אבל אפשר למצוא כאן כמה טקטיקות יעילות להשיג. בסוף הפרק אנחנו מקבלים ארכיטיפ לצייד שמוותר על לקבל יכולות בסגנון חייתי בשביל היכולת לגרום ליריב להרביץ לבן ברית שלו שהוא בוחר, ואז הוא מקבל נזק נוסף אם הוא באמת נמצא עם אותו היריב בקפא"פ בדרגה 8. ארכיטיפ טיפה מוזר, אבל יכול לעבוד עם לוחם בעל דרג"ש גבוה או ברברי עם המון נק"פ בקבוצה.

שווה להסתכל: הכישרון Casting Conduit נותן לך לגרום נזק לבן ברית בעזרת לחש נזק מסוג מגע, ואתה גורם את המינימום נזק לבן הברית. אם אתה עושה את זה, בן הברית יכול להעביר את הלחש בעצמו כהתקפת מגע לאויב, ופוגע אוטומטית אם הוא בהיאבקות, שזה לדעתי יכול לעבוד בצורה ממש מגניבה לאשף של דיבאפים.

גיבורים שנפלו

הנה הפרק האהוב עליי בספק, של 4 עמודים! גיבורים שנפל עוסק באלו שאיבדו את יכולות המקצוע שלהם בעקבות מעבר על קוד המקצוע שלהם, ומציג קונספט בשם ארכיטיפים של מקצוע-לשעבר. זה נותן לך הזדמנות לקבל יכולות מקצוע חדשות ושונות לאחר שאיבדת את המקוריות שלך, אך גם מקשה עליך בעתיד לבקש חנינה על מעשיך. אלו הם הארכיטיפים שאנו מקבלים:

מתעל הלא נודע (כוהן-לשעבר), כוהן שאיבד את תמיכת האל שלו אבל גילה שכוח אפל עונה לתפילותיו כעת ומעניק לו כוחות בתמורה לתפילתו. הוא לא יודע את מי הוא משרת, מה שהופך את הקונספט לדומה לאורקל, אבל על פי מאפייני המקצוע נרמז שלשרת Great Old Ones זה מאוד מתאים לארכיטיפ (תיעול אנטרופיה, תחומי השפעה של ריק, שיגעון ואפלה…).

מטייל מישורים קיצוני (דרואיד לשעבר) הוא דרואיד שעבר לאחת מנטיות הקיצון ואיבד את הניטרליות שלו בעקבות החשיפה למישורים בחיצוניים, ומפסיק לקבל כוחות מהטבע- אך במקום מקבל כוחות מהמישור התואם את הנטייה שלו.

נזיר חטא (נזיר לשעבר) הוא נזיר שעבר על השבועות שלו, אך מצא כוח בחטאים. הרקע מבוסס כמובן על אדוני הרונות מואריסיה שכול הקסם והעוצמה שלהם התבססה על שבעת החטאים, אך זה לא בלעדי להם. הנזיר מקבל מאגר חטא במקום מאגר צ'י ורשימת יכולות לפי החטאים בהם הוא חטא, והוא מקבל עוד יכולות מרושעות ככול שעובר הזמן, עד שבדרגה 20 במקום להפוך לחוצן מקומי הוא הופך לתפלץ- יציר החטאים. הארכיטיפ האהוב עליי בספר.

ממזר נקמני (אביר קודש לשעבר) הוא אביר קודש שבמקום לרדוף אחרי הטוב והצדק בשם האל שלו, דואג יותר לפגוע באלו שפגעו בחבריו. הוא מקבל כישרונות נוספים שגורמים לו להילחם טוב יותר עם בני ברית במקום לבד ויכולת הכאה שפוגעת במי שגרם נזק לו או לחבריו במקום רק ליצורים מרושעים. הוא אפילו מקבל בשלב מסוים "הילה של צדקנות" שנותנת לו להתנגד להשפעות מוחיות והפחתת נזק שנופלת כנגד סדר. די אדיר.
שווה להסתכל: נזיר החטא והממזר הנקמני הם הארכיטיפים האהובים עליי מהפרק, אז אמליץ עליהם. גם הדרואיד לשעבר די חביב.

גיבורים במסווה

פורע החוק, או וויג'ילנטה, הוא המקצוע החדש ביותר לפאת'פיינדר שהופיע בספר Ultimate Intrigue. הוא גרסת פאת'פיינדר לגיבור על, עם זהות חברתית וזהות גיבור, ויכולות המתאימות לכול אחד מהם. בפרק הזה, הוא מקבל תוכן נוסף- כישורים מיוחדים שהוא יכול לבחור מהם לזהויות חברתיות וסודיות. רוב הדברים לזהות הגיבור הם פשוט כישרונות קרביים שנעשו בצורה טובה יותר (כי זה אחד מקטעים של המקצוע הזה), אבל חצי מהדברים לזהות החברתית הם מעניינים באמת.

בהמשך הפרק אנחנו מקבלים את ה-Splintersoul, פורע חוק שהאישיות שלו נוגדת את עצמה ונמצא תמיד במאבק פנימי. בניגוד לפורע החוק הרגיל, הזהות החברתית שלו הזהות האמתית שלו רחוקות בשני צעדים ולא אחד, ככה שיכול להיות לך זהות חברתית ניטרלית וזהות גיבור של סדר טוב, או זהות ניטרלי-טוב לגיבור וניטרלי-רוע לחברתי. מוזכר כאן עניין לגבי ריבוי מקצועות שהוא מקבל 'הקלה' בקודים שהוא צריך לעקוב אחריהם מריבוי מקצועות כול עוד הוא לא בזהות עם הנטייה המתאימה, אבל היתרון האמתי כאן הוא שהארכיטיפ מקבל לפני כולם את היכולת לשנות בין זהויות במהירות הבזק- אבל חייב לבחור בה בתור היכולת הראשונה שהוא לוקח ולוותר על יכולות יותר מעניינות לדרגות הראשונות. ארכיטיפ מוזר, לא מעריץ.

שווה להסתכל: מזל של מתחילים זו יכולת חברתית שנותנת לך להשתמש ביכולות גיבור מול אנשים רגילים, בלי שהם יקבלו גלגול בשביל לפענח את זה שאתה לא מי שאתה אומר שאתה. הם רק מחשיבים את מה שקרה כמזל של מתחילים. זה עובד פעם בשבוע על כול אדם ועם קהל מוגבל שיכול לצפות בך, אבל זה מגניב.
קסם נחבא הוא יכולת חברתית כמעט נדרשת לטעמי, שמסתירה את הילות הקסם של החפצים הקסומים שלך.
מרעיל הוא יכולת גיבור מגניבה שנותנת לך לצייר פעם ביום רעלים בחינם ככול שאתה מחזיק ביותר רעלים. אלו רעלים שרק אתה יכול להשתמש בהם, ואי אפשר למכור כמובן, אבל יכולים להיות בסיס נהדר לדמות שמשתמשת ברעלים בקביעות ולא הולכת להפסיד את כול הכסף שלה.

עלות ההקרבה

פרק שמדבר על הכאב שגורם ליצירתם של אנטי-גיבורים שונים, ועל הזוועות שהם חוו. ההתחלה מגניבה, ולאחר מכן הוא נותן מיקוד רגש חדש לפאנטומים של Spiritualists שנותן להם יכולות חדשות, ונתיב דם לפרא-דמים. מיקוד הרגש החדש הוא פאנטום של סבל, רוח שסבלה רבות בחייה ונראית פצועה וסובלת במותה, ורוצה רק להגן על הדמות שעוזרת לה. נתיב הדם הוא של קדוש מעונה, שזה קצת לא תואם לי לת'מה של הספר אבל נדלג על זה, ונותן לך יכולות מזה שאחד מאבותיך היה קדוש מעונה והקריב את חייו בשביל אנשים רבים.

חייב לומר, קצת מאכזב כול העניין הזה עם נתיבי הדם של פראי-דמים. בסופו של דבר הם אף פעם לא מקבלים משהו חדש, רק גרסאות משלהם לדברים שהופיעו כבר לפני שנים אצל המכשפים. מאכזב לדעתי, אבל זו תלונה כללית על פאת'פיינדר.
שווה להסתכל: המיקוד הרגשי של סבל הוא די סבבה. שווה להסתכל אם אתה שוקל לשחק Spiritualist.

שימו לב רק שככול הנראה תצטרכו רק לחכות לארטה בשביל ליהנות מהמיקוד הרגשי הזה לגמרי, כי בניגוד לפעם הקודמת שקיבלנו מיקוד רגשי חדש (Remorse מהספר Occult Origins) כאן לא קיבלנו פס צד שמסביר איך המיקוד הרגשי הזה מתקשר עם כישרונות ולחשים שתלויים במיקוד הרגשי שלך.

השחתה מוסרית

הספר הרפתקאות אימה לפאת'פיינדר הציג מערכת שנותנת לך לצייג קללות והשחתות שונות על הדמות, שנותנות לה עוצמה אך במחיר כבד בעודה מתקדמת. להפוך לאיש זאב או ערפד כבר הוצג בצורה הזו, וגם קללה של פיות על נשמתך או עסקה עם שדים. כאן, מוצגת בפנינו השחתה מוסרית שמתחילה כאשר דמות משמשת בכוחות אפלים על מנת להשיג מטרה טובה, ולאט לאט מדרדרת אותה למטה יותר ויותר, ומשנה לך באיטיות את הנטייה בעודה מעניקה לך יכולות חדשות- כול יכולת במחיר כולשהו- מזג שלא ניתן לשליטה, צורך לצאת לנקמה של כמה ימים ברקע שמישהו עוצר אותך מלהגיע למטרה שלך, חוסר אמון באנשים שגורם לך לכך שאתה לא יכול לקרוא אותם ועוד.
זו מערכת מגניבה. היא לא מתאימה לכול מערכה, אבל למערכות מסוימות- ובעיקר מערכות יחיד- זה דבר מגניב לדעתי.

ארגוני אנטי גיבורים

פרק של 4 עמודים, בו אנחנו מקבלים מידע על ארגונים המתאימים לאנטי גיבורים ברחבי גולאריון. בתחילת הספר יש מפה עם המיקום של כול אחד מארגונים אלו על המפה, וכול אחד מהם מתואר בבערך שליש-חצי עמוד, שזה מספיק בשביל להעביר את המטרה. הארגונים הם:

הקפטנים החופשיים: ברית רעועה של פיראטים באזור השלשלאות, המונהגים בידי מלך ההוריקן, ושולטים באזור השלשלאות מלא הפיראטים.
שבטי נינג'ות: אנחנו מקבלים תיאורים על שבטי הנינג'ות של Tian Xia הרחוקה, כולל תיאור קצת יותר מורחב של שניים ספציפיים מתוכם- ענף הברקת שמאמין בשמירה על חיי האנשים הפשוטים ולא מאמין בשמירה על חוקי המדינות שהוא עובד בהם, ושבט צל הדרקון המסתורי הגונב תכשיטים ואוצרות בשביל המנהיג המסתורי שלהם.

המנטיס האדום: ארגון המתנקשים העובד מהאי מדיוגאלטי בשם האל אצ'אקק, והוא ארגון המתנקשים הטוב בעולם, אך גם בין היקרים בעולם. הם דתיים ומאמינים ברצח שהאל שלהם מורה להם לבצע, אך יש להם הגבלה שהם לעולם לא יחסלו שליט, שכן הם רואים שלטון כמתנה מן האלים שהם לא מורשים להתערב בה. הם ידועים בתלבושות המנטיס האדומות שלהם- שאם תשאלו אותי, נראות מעט מטופשות, אבל זה עובד.

הסקזארני: ארגון פשע וואריסיאני המבוסס על מספר משפחות פשע המשתמשות בפושעים קטנים שהם שוכרים למענם ובריונים שמבצעים את העבודות המלוכלכות כדי להרוויח. הם מנסים להתמקד יותר על עורמה מאשר על אלימות, רוב הזמן, מה שגרם לכך שעושים להם רומנטיזציה במקומות מסוימים.

הסוכנות חסרת השינה: ארגון מסתורי של בלשים ושומרים במדינה אוסטלב, המקבילה של טרנסילבניה בגולאריון, שמסייע לאנשים במדינה המאיימת ואף אחד לא יודע את מטרותיו האמתיות. הם מוצאים אנשים שנעלמו, חושפים שחיתות, והם יודעים לכסות אחרי הפעולות שלהם יותר טוב מכול אחד אחר.

מלכות הצרעה: ארגון שקיים בגדר אגדה של פושעות אלפיות המבצעות משימות בלתי אפשריות בשם האלה האלפית קאליסטרה. מלכות הצרעה משכירות את עבודתן רק לעשירים ביותר שיכולים לשכור אותה, אך ידוע שהן לעולם לא יוותרו על משימה שכול השאר יגדירו כבלתי אפשרית. לגנוב דברים מהכספות החשובות ביותר של אבאדאר, לחסל אנשים שנחשבים כמעט ללא קיימים, ולהיעלם לפני שמישהו מבין- זו המומחיות שלהם.

בסוף הפרק אנחנו מקבלים ארכיטיפ לנוכל בשם מומחה חשאיות. הוא מקבל מספר יכולות שעוזרות להסתיר ראיות ולשקר, ואת היכולת לשנות לאנשים שרואים אותו את הזיכרונות זמנית כדי שהם לא ירדפו אחריו או יבינו שמה שהם ראו שהוא עושה כרגע הייתה המציאות. בפועל, מרגיש לי כמו סדרת תכסיסי נוכל שהיה אפשר להשאיר מנותקים אחד מהשני בשביל נוכל יוכל לקחת אותן, גם בלי ארכיטיפ, אבל אני מנחש שנוצר ארכיטיפ במקום כי שליטת המחשבות הזמנית חזקה מידי בשביל לפתוח אותה 'לציבור הרחב'.

ארגוני גיבורים

הפרק מתאר לנו 4 ארגונים של גיבורים בבערך רבע עמוד לאחד, ואיך אפשר לשלב בהם אנטי גיבורים, ובסוף הפרק מביא ארכיטיפ לחוקר בשם "סוכן חסר רחמים" שיודע לעשות את העבודה לא משנה מה זה אומר. אני לא בטוח שהפרק הזה דרוש, והארכיטיפ מרגיש כמו סדרת תכסיסים לחוקר ששולבו לארכיטיפ למרות שבפועל היו יכולות להגיע בנפרד בשביל שיהיו זמינים לכול חוקר אנטי גיבור (ובניגוד למומחה החשאיות מהפרק הקודם, כאן אין אפילו תירוץ למה הם בחרו שזה יהיה ארכיטיפ), אבל זה מה שיש, אז נסתדר.

אלכימיה נבזית

בפרק זה אנחנו מקבלים רשימת ציוד אלכימי ורעלים לדמויות של אנטי גיבורים. הציוד מעט מוזר, כולל דברים כמו קן צרעות להשלכה או רעל שמשפיע על חלק גוף שונה שלך כול פעם באקראיות, אבל יש כאן כמה פנינים. בסוף הפרק אנחנו מקבלים תגליות אלכימאי חדשות, שזה מעולה כי הרבה מקצועות יכולים להשיג כאלו והאפשרויות שמוצגות כאן די מגניבות.

שווה להסתכל: דיו של סודות גנובים נותן לך להעתיק דפים שלמים של טקסט במהירות במשימות התגנבות וריגול, הרעל צל-הפחד הוא הגרסה של פאת'פיינדר לרעל הדחליל מבאטמן. תגלית האלכימאי "מוטגן קוצי עצם" נותן לך לגדל את העצמות שלך פי כמה כשאתה לוקח אותו ויוצאי לך חודים מעצם מהגוף- שמתפקדים כנעצי שריון מלאת מחשבת, שזה מגניב וראינו כבר בהמון מקומות וטוב לראות את זה מגיע לפאת'פיינדר. Jury Rigged Bomb נותנת לך ליצור פצצות יש מאין מדברם שאתה מוצא על הרצפה כשאין לך ציוד, שעושות נזק מופחת ויש להן סיכוי להתפוצץ לך בידיים, אבל הופכות אותך למקגייוור המתפוצץ.

חפצי קסם לאנטי גיבורים

פרק אחרון בספרי המדריכים לשחקן הוא תמיד חפצי קסם, והם דווקא רוב חפצי קסם מעניינים. יש כאן התחלה מגניבה ,עם כמה חפצי קסם טובים, אך בעמוד השני הספר עובר לחפצים מקוללים- שלדעתי נכתבו בצורה רעה. מצוין שאנטי גיבור אולי ישתמש בהם למרות הקללה, אבל הם פשוט כתובים כך שלהשתמש בהם זה רע לא משנה איך אתה רואה את זה, ואתה תמיד רוצה להיפטר מהם, ככה שזה קצת מפספס את הנקודה של עצמו לדעתי.

שווה להסתכל: קוביית השיכור מספרת לך את הסודות של הרחובות מסביבך כאשר אתה מצווה עליה, המטבע של דסנה תמיד נוח על הצד שאתה רוצה ומעניק לך מזל נוסף שמתבטא בתוסף מזל להצלות גובה. רובי הלטאים התאומים הם זוג אקדחים- של אש וקרח- בצורת דרקונים, שמשתלבים לאקדח אחד.

דעה כללית על הספר

הספר מפספס הרבה ממה שהוא היה יכול להיות לדעתי. בלי שום התייחסות למטילי לחשים (מה עם רייסטלין??), עם התמקדות על זה שאנטי גיבורים הם מעצבנים ורעים למרות שהם גיבורים, יותר מאשר למה הם עושים את מה שהם עושים. אני ציפיתי ליותר, ועם זאת, הקטעים שספר כן מחליט להתמקד עליהם כתובים טוב, באווירה הנכונה, ולמרות שאני מאוד מחמיר עם המכאניקה יש מכאניקות בספר שהיה לי נורא מגניב לקרוא ובאמת גרמו לי לרצות לשלב אותם במשחק שלי.

בסך הכול, אני אתן לספר 3/5,אחרי התלבטות קשה אם לתת לו 2.5/5. בסופו של דבר, אני לא חושב שהוא ספר כושל, פשוט לא ספר יותר מממוצע. ממליץ על ספרים אחרים אם אתה מתעניין בסדרה, אלא אם ספציפית מה שסיפרתי כאן עניין אותך ואז תקנה. לאחרונה יצא הספר להרפתקנים תת-ימיים והוא מצוין, מומלץ בחום.

סקירות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בגוגל+ הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

אירועים קרובים

אין אירועים

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.