סגנון הנחשול העיקש - סגנון ונתיב מופת למו"ד 4

סגנון הנחשול העיקש - סגנון ונתיב מופת למו"ד 4

Information
פורסם ב23 ינואר 2010
נכתב על ידי חגי

"אל חשש, הם יתנפצו על מגני כמו רסס הים על הסלעים הקשים!"

"הנחשול העיקש" הוא סגנון לחימה עבור דמויות מתפקיד המגונן, העושות שימוש במגן ובנשק קפא"פ.

הסגנון מתאים במיוחד לדמויות ממקצוע הלוחם או הנוטר (מקצוע מגונן חדש המופיע בספר החוקים לשחקן השני), אך גם לאבירי-קודש. הוא משלב עמידה איתנה לצד בני-ברית אחרים הנלחמים בקפא"פ, וכן דחיפה של היריב אחורה: מקור שמו של "הנחשול העיקש" הוא ביכולתו להתקדם עוד ועוד כשהוא הודף את יריביו אחורה. טקטיקה זו מרחיקה את האויב מבני ברית פגיעים כמו האשף, שוברת את המערך הטקטי של היריב, ומאפשרת לכל חברי הקבוצה להתקרב אל כוחות הארטילריה והרכזים של היריב. לב הטקטיקה בנויה סביב שבירת המבנה הטקטי של היריב תוך שמירה על המבנה הקבוצתי.
בכתבה זו תמצאו כוח לפי-רצון חדש למקצוע הלוחם, כשרון חדש, הצעות לבניית דמות אשר עושה שימוש בסגנון הנחשול העיקש וכן רקע סיפורי על סגנון הלחימה.

כוח חדש:

הוסף את הכוח הבא לרשימת הגבורות הפתוחות לדמות ממקצוע הלוחם:

מכת-מגן מאיימת                 התקפת לוחם 1
ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה: אתה מכה ביריב אחד ומייד לאחר מכן דוחף את מגנך לתוך פניו של יריב אחר.
לפי-רצון ¨ נשק, קרבי
פעולה רגילה  
דרישות: עליך להחזיק במגן בכדי להשתמש בכוח זה
מטרה: יצור אחד
התקפה: כוח נגד דרג"ש
פגיעה: 1[נ] + מתאם כוח נזק ויצור אחד הסמוך אליך ואל המטרה נעשה מסומן על-ידך עד סוף תורך הבא. בדרגה 21, הנזק הוא 2[נ] + מתאם כוח.

כשרון חדש:
 
הוסף את הכשרון הבא לרשימת הכשרונות הפתוחים לדמות בתקופת הגבורה:

סגנון הנחשול העיקש
דרישות
: שליטה במגנים קלים
כאשר אתה אוחז במגן, גלגולי התקפה המבוצעים נגדך בידי יריבים מסתערים, לא נהנים מהתוסף לפגיעה על הסתערות (ההתקפה כן נהנית מכל יתרון אחר על הסתערות).
בנוסף, כאשר אתה אוחז במגן, אתה מתגבר את הכוחות הבאים:
התקפה אמיצה (אביר קודש): אם המטרה מסומנת אתה רשאי לדחוף אותה בפגיעה משבצת אחת ולפסוע אל המשבצת ממנה דחפת אותה.
מגן הכמורה (כהן): התוסף להגנות בפגיעה מתווסף גם להגנת התגובה שלך ושל בן-הברית הסמוך אליך.
מחיצה זועמת (מצביא): בפגיעה אתה דוחף את המטרה משבצת אחת. על בן הברית שזוכה ביתרון הקרבי להיות סמוך אליך או אל המטרה במיקומה החדש.
מכת מגן האדמה (נוטר): אם התחלת את תורך במרחק 2 משבצות לפחות מהמטרה, אתה רשאי לדחוף אותה בפגיעה משבצת אחת ולפסוע אל המשבצת ממנה דחפת אותה.
מכת-מגן מאיימת (לוחם): אתה רשאי לוותר על מתאם הכוח המתווסף לנזק של ההתקפה. אם אתה עושה כך, אתה רשאי להפחית משבצת אחת מכל גרירה, דחיפה או החלקה שמופעלת עליך עד תחילת תורך הבא.

אומני הנחשול העיקש:
"הנחשול העיקש" הוא רק שם כללי לסגנון לחימה המשלב התקדמות עיקשת ודחיפת האויב אחורה תוך שימוש במגן ובנשק קפא"פ.
כל הדמויות הלוחמות באמצעות הנחשול העיקש משתמשות בכוחות דומים, בוחרות מתוך מבחר מצומצם של כשרונות ומפיקות תועלת מלקיחת נתיב המופת "שובר הגלים", אולם כל אחת מגיעה מרקע אחר ומתרבות אחרת.

לוחם מפולת השלגים (בן אנוש נוטר)

בני האנוש השבטיים מהרי החנית משתמשים זה זמן רב בסגנון המשלב מגן כבד וגרזן-קרב או אלה. הם מתקדמים בצעד בטוח כקיר של אלות וגרזנים, הודפים את יריביהם אל שפת המצוק ואל התהומות הפעורים בין הפסגות. כתושביו של מחוז קפוא ואכזר, בני האנוש שוכני ההרים מתבלטים בכוח ובחוסן שלהם.
הלוחמים, המצביאים והנוטרים בקרבם משתמשים תכופות בסגנון הנחשול העיקש בשעה שהשאמאנים והציידים שלהם משגרים חיצים וקללות ממקום בטוח מאחורי קיר הלוחמים.
תכונות חשובות: כוח, חוסן; חכמה או כריזמה
כוחות התקפה לפי-רצון: מכת האדמה, כוח הסלע, משא האדמה
כשרונות מומלצים: התמדה אנושית, ניצוץ חיים מחייה, סגנון הנחשול העיקש, שורשי-פתע
טקטיקה קבוצתית: לוחם מפולת השלגים נלחם כשלצידו לוחמי קפא"פ אחרים עם היכולת לדחוף יריבים ובמיוחד ברברים. בשעה שבני בריתו הודפים את היריב, הוא מתקדם עם היריב שנדחף ולא מאפשר לו לחזור. הוא ישתמש בכוחות שמאטים או משתקים יריב, עד שיש לו את ההזדמנות לדחוף את היריב בעצמו אל מעבר לסף התהום – או אל אזור מסוכן שהרכז הקבוצתי זימן מראש.

מביא בשורת הפלדה (הובגובלין מצביא)
הלגיון עוטה-הפלדה, על הלוחמים ההובגובלינים המרכיבים אותו, צועד ורומס בקור-רוח כל יריב וכל מכשול. הלגיון מתקדם דרך עוד ועוד כפרים, ערים ומחוזות, ניזון מביזה וממשיך בדרכו לעבר היעד הבא. לא ניתן לפרוץ את קו החזית של הלגיון – רק לסגת מפניו. מספרים שמנהיגי הלגיון מחפשים יריב שעליו ניבאו הקוסמים ההובגובלינים. אחרים טוענים שהלגיון לא עוצר לעולם, משום שהוא נרדף בידי רוע גדול אף יותר.
תכונות חשובות: כוח, כריזמה, חוסן
כוחות התקפה לפי-רצון: דחיפת-פתיחה, מחיצה זועמת.
כשרונות מומלצים: סגנון הנחשול העיקש, שליטה בשריון קשקשים
טקטיקה קבוצתית: מביא בשורת הפלדה לא מסוגל לגרום בעצמו הרבה נזק, אולם הוא ניצב לצד המגונן הקבוצתי, הודף את היריב עוד ועוד בשעה שבני-בריתו זוכים בהתקפות נוספות או בתוספים נגד היריב. מביא בשורת הפלדה עובד טוב במיוחד בקבוצות עם שני מגוננים (ובמיוחד לוחמים), אשר ניצבים משני צדדיו ומסייעים לו ליצור קיר של שלושה.
(דחיפת-פתיחה היא כוח מהספר כוח קרבי אשר דוחפת את היריב מבלי לגרום לו נזק, אבל מעניק התקפה חופשית או פסיעה חופשית לבן-ברית קרוב)

פרש השנאה והזעם (אלדרין לוחם)

ציידים מסתוריים ממלכות הפרא פוסעים בלילות חסרי ירח אל העולם במסעות ציד ובמרדפים אחרי חיות שכל-כולן עוצמה מלכותית, זעם ושנאה לאנשי התרבות: החיה הנרדפת, האריה הצפעוני, הטווס מקיא-הלהבות ועוד יצורים מיסטיים ייחודיים.
פרשי השנאה והזעם הם הציידים הנחושים הנאבקים ברוחות הפרא הרודפות את מאחזי התרבות המבודדים. אלדרין אציליים אלו מסתערים לקרב כשהם רכובים על סוסים כסופים ומניפים חניתות ורמחים. הם הודפים כל ניסיון המלטות בשעה שהם דוחפים את החיה לתוך מלכודת או מארב. הם ערמומיים, ומנצלים היטב את ההישג הארוך של החנית בשעה שהם הודפים במגנם את הטרף שלא יתאפשר לו לתקוף.
תכונות חשובות: כוח, זריזות, חכמה
כוחות התקפה לפי-רצון: גל פלדה; התקפה משסעת או פגיעה בטוחה.
כשרונות מומלצים: דחיפת מגן, חייל אלדרין, רכיבה קרבית.
טקטיקה קבוצתית: פרש השנאה והזעם לא צריך את עזרתם של בני-תמותה בקרב: הם אלו הזקוקים לעזרתו. הוא מנצל עד תום את המהירות של הרמך שלו ויכולת צעד הפיה שלו, מסתער לתוך הקרב, שובר את המערך היריב ומזנק לסייע לכל בן ברית בצרה. הוא עובד היטב עם מנהיגים שפועלים בטווח.

שומר שערי הפלדה (גמד אביר-קודש)

בליבה של עיר-הממלכה הגמדית המבוצרת קאר-ואלף, נמצא כלאו של שד נורא, אזוק בשלשלאות וסגור מאחורי צמד דלתות פלדה אדירות. לגמדים אין לאן לסגת במקרה של התקפה: כלאו של השד אינו מקום מפלט. מסיבה זו, הברירה היחידה של מגני העיר היא לעמוד איתן ולהדוף יריבים החוצה משערי עירם.
חמושים במגן כבד ופטיש-קרב, הלוחמים, הכהנים ואבירי-הקודש של קאר-ואלף מנצלים עד הסוף את יציבותם האיתנה של הגמדים ואת חוסנם האדיר.
תכונות חשובות: כוח, חכמה, חוסן.
כוחות התקפה לפי-רצון: התקפה נועזת, מכה מקודשת.
כשרונות מומלצים: אימון-נשק גמדי, סגנון הנחשול העיקש.
טקטיקה קבוצתית: שומרי שערי הפלדה מאומנים להלחם זה לצד זה ומתאימים במיוחד לקבוצה שבה מספר דמויות מאומנות בסגנון הנחשול העיקש. תפקידו של אביר-הקודש בקרב שומרי שערי הפלדה, הוא לחכות לרגע שבו האויבים צמודים לקיר המגנים, ואז לפרוץ קדימה ראשון ולשבור את המערך הקרבי שלהם באמצעות כושר דחיפה וכמות מכובדת של נזק, מה שמאפשר לחבריו להתחיל להדוף את היריב אחורה.

נתיב מופת חדש - שובר הגלים

"שים לב, דרקון! גם מבט משתק או נשיפת אש עוצרים ברגע שהם נתקלים בקיר."

דרישות
: מקצוע מגונן, שליטה במגנים.
לוחמים רבים צמחו לגדולה והתפרסמו בזכות הנשק אותו הם מניפים – אבל אתה נעשית למופת בקרב דווקא בזכות הכלי החבוט האחוז בידך השמאלית – המגן.
עבורך, המגן והשימוש הטקטי בו מעניקים יתרון שאיש-קרבות חכם לא יכול להתעלם ממנו. אתה משתמש במגן במיומנות בכדי להגן על עצמך ועל בני-בריתך טוב יותר, ואף בכדי לתקוף.

מאפייני נתיב שובר הגלים
אימון מגנים (דרגה 11): כאשר אתה אוחז במגן, אתה זוכה בתוסף 2+ לכל ההגנות נגד התקפות מזדמנות.
פעולה הגנתית (דרגה 11): כאשר אתה מנצל נקודת פעולה, אתה רשאי לבצע פעולה מיידית אחת נוספת עד תחילת תורך הבא (סך של שתי פעולות מיידיות), זאת בנוסף ליתרונות האחרים של ניצול נקודת פעולה.
קיר-מגן (דרגה 11): כאשר אתה אוחז במגן, אתה מוסיף את תוסף המגן גם להגנת הקשיחות.
התגוננות אקטיבית (דרגה 16): כאשר אתה נוקט בפעולת ההגנה המלאה, אתה רשאי לבצע התקפה מזדמנת נגד כל יריב בהישג שלך שמחטיא אותך בהתקפה קרובה או בהתקפת קפא"פ.
 
דחיפת-נגד  התקפת שובר הגלים 11
אתה חוסם התקפה באמצעות מכת-מגן נגדית.
התקלות ¨ קרבי
הפרעה מיידית קפא"פ 2
תנאי: אתה או בן ברית סמוך מותקף בקפא"פ
דרישות: עליך להחזיק במגן בכדי להשתמש בכוח זה
מטרה: היריב התוקף
התקפה: כוח + 6 נגד תגובה
פגיעה: 1ק10 + מתאם כוח נזק וההתקפה שהפעילה את התנאי סובלת מחסר השווה למתאם החכמה שלך. אם ההתקפה של היריב החטיאה, אתה דוחף את היריב שתי משבצות.
החטאה: אם ההתקפה של היריב החטיאה, אתה דוחף את היריב שתי משבצות..
מיוחד: במידה ואתה אוחז במגן כבד, הנזק שהכוח מסב הוא 2ק6. החל מדרגה 21, התוסף להתקפה זו הוא 8+.
 
חסימת מגן     תכלית שובר הגלים 12
אתה הודף במיומנות ובעיקשות גם פיצוצים נוראיים.
התקלות ¨ קרבי
הפרעה מיידית  
תנאי: אתה נמצא באזור ההשפעה של התקפה קרובה או אזורית.
דרישות: עליך להחזיק במגן בכדי להשתמש בכוח זה
השפעה: כל מטרה שקו ההשפעה של ההתקפה אליה עובר דרכך, זוכה במחסה מההתקפה. בנוסף בצע התקפה מיוחדת:
התקפה: סיבולת או תובנה נגד התובנה הקבוצה של התוקף.
פגיעה: אתה חוסם לחלוטין את קו ההשפעה של ההתקפה. היא משפיעה כרגיל רק עליך ועל משבצות שקו ההשפעה שלה אליהן לא עובר דרכך.
 
נחשול מנתץ  התקפת שובר הגלים 20
אתה נע קדימה ללא-חת, הודף בעיקשות כל יריב או מכשול במכות נמרצות, עד שאתה מגיע למטרתך העיקרית ומרסק אותה ארצה.
יומי ¨ נשק, קרבי
דרישות: עליך להחזיק במגן בכדי להשתמש בכוח זה
פעולה רגילה קרוב פרץ 1
מטרה: כל יריב בטווח
התקפה: כוח נגד דרג"ש
פגיעה: 1[נ] + מתאם כוח והמטרה נדחפת משבצת.
השפעה: לאחר ההתקפה אתה רשאי לפסוע משבצת ולבצע התקפה משנית.
 
התקפה משנית   קרוב פרץ 1
מטרה: כל יריב בטווח
התקפה: כוח נגד דרג"ש
פגיעה: 1[נ] + מתאם כוח והמטרה נדחפת שתי משבצות.
השפעה: לאחר ההתקפה אתה רשאי לפסוע שתי משבצות ולבצע התקפה שלישית.
 
התקפה שלישית   קפא"פ נשק
מטרה: יצור אחד שלא הותקף בהתקפה הראשונית או המשנית.
התקפה: כוח נגד דרג"ש
פגיעה: 2[נ] + מתאם כוח והמטרה נדחפת שתי משבצות ונעשית שרועה. אתה רשאי לפסוע 3 משבצות למשבצת הסמוכה למטרה.
החטאה: חצי נזק והמטרה נדחפת משבצת אחת. אתה רשאי לפסוע שתי משבצות למשבצת הסמוכה למטרה.

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.