• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שנה טובה מעולם המערכה מלסטרה!

שנה טובה מעולם המערכה מלסטרה!
או – קשה להאמין, שחלפה רק חצי שנה מאז שהכל התחיל...

קשה להאמין שעברה חצי שנה, מאז הסתיימה כתיבת 'החוברת למתחיל' של עולם המערכה מלסטרה והועברה לעריכה. מאז, זרמו נגיפי קורונה... כלומר, מים רבים בירקון, ופורסמו עשרות עדכונים שלקחו את מלסטרה קדימה באורח שלפני כמה חודשים לא האמנתי שיתכן.
- המגה-פרויקט של העלאת שיטת המשחק של מלסטרה על הכתב, שהיה תקוע במשך שנים, התקדם בחצי השנה האחרונה מלא-כלום (פרק ראשון יצא בתחילת מרץ השנה!), לכמה וכמה פרקים כתובים על יצירת דמויות, שיטת הקרב, בדיקות תכונה וגלגולי הצלה, ובעיקר הפרק החשוב והגדול במיוחד על מקצועות, יכולות ולחשים, שהעבודה עליו נמצאת כיום בעיצומה, ובשלב מתקדם מאד.

- הרצת הרפתקאות במלסטרה, שהתחילה לפני חצי שנה בקמפיין-היחיד הנסיוני של הסיירת בירזגראן, תפח לשלוש קבוצות פעילות, שהתחילו את דרכן באוגוסט ונמצאות כעת בשלבים שונים של הקמפיין הראשון.

- האיזור העצום שמדרום לאיזור ההתחלתי, יער וארת'ארון, גדל מאוסף מבולבל של רעיונות שאספתי ורשמתי בנקודות, החל מהטיול לחו"ל של "מסע לקברי רשעים" לפני שנה (היו פעם טיולים לארצות זרות בלי מסכות, בידוד וכ"ו, זוכרים?), והפך לאיזור בכתיבה, שכבר היום הוא כולל מפות צבעוניות, הקדמה, תיאורי ישובים, דמויות ומפלצות.

- נכתבו נקודות וערכים ראשוניים על איזורים נוספים, לרבות רכס ההרים העצום והקפוא של קאראנסיל, איזורים בדרום ביצות אור'גאקה, ועוד. בקרוב, אגב, אני מתכנן לעשות סדר ולהוסיף תיאורים ראשוניים של שלושה איזורים נסופים, אחד מהם ממלכה אנושית מעניינת שנמצאת בגבול שבין האיזורים שכתבתי לאיזורי ההשפעה של הנביא רב העוצמה של הפאר'ליל ממזרח.

מנגד, נותרה עוד כמות עצומה של עבודה לעתיד: עיבויים נוספים של עולם המערכה, המשך כתיבה במרץ של ספר החוקים לשחקן, בכדי להתקרב למצב של חוברת חוקים שלמה, לפחות לדרגות 1-8 (שזה בערך 30 הרפתקאות, ולפחות 50-60 מפגשים) – מה שיאפשר גם כתיבת נתונים וסיום העבודה על מודל ההרפתקאה שכבר כתבתי "נשף בתל-זאגליל", ועוד.
ומעבר לכל, אני הייתי רוצה לאחל לעצמי (ולמלסטרה) להגיע אל אנשים נוספים ולהפוך לעולם מערכה שמנחים נוספים מריצים בו הרפתקאות וקמפיינים. אין דבר שאני חולם עליו יותר, מאשר לראות פתילים, דיונים והרפתקאות שלא יכתבו על ידי, אלא על-ידי אחרים שיריצו בעולם המערכה הזה. כאשר אראה אחד כזה, אפשר יהיה בהחלט להגיד שהעבודה הגיעה סוף-סוף לשלב מהותי, והחלום קורם עור וגידים.

שתהיה שנה טובה לכולכם 😊
 
חזרה
Top