נפתחה הגשת המשחקים לדרקוניקון 2020
עוד שלושה חודשים לדרקוניקון, ומערכת הרישום להגשת משחקים לכנס נפתחה! הריצו את משחקי התפקידים האהובים עליכם, ארגנו אירועי משחקי לוח, תגישו משחק תפקידים חי וכל משחק אחר. https://www.dragoncon.co.il/dm-login.aspx

[מו"ד 5] כושף מורשת האלפים

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4339
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] כושף מורשת האלפים

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 30 מאי 2020, 08:52

בעקבות הדיון כאן:
[מה' 5] גמד (ואלף!)

החלטתי לנסות לבנות את האלף של מו"ד בקופסאות בתור ארכיטיפ לכושף. נראה לי יותר קל מלכתוב אותו כמקצוע שלם, ודי מעביר את הוייב של אלף הקופסאות המקורי.

כושף מורשת האלפים
האלפים טוענים שהם היו הראשונים להשתמש בקסם. ילודי הערפל והדמדומים, כשהגבול בין עולמנו לעולם הפיות היה דק ופרוץ יותר, כשבני האדם והגמדים נהמו סביב מדורות והתקוטטו עם דובים ואורקים על שטחי מחייה במערות, כשהדרקונים היו זוחלים זועמים ורפי שכל - כבר אז למדו האלפים לעצב את המציאות בכוח הכישוף.

בעוד שכל האלפים כמעט הם בעלי נגיעה כלשהי לקסם ואל-טבעי, בכושף מורשת האלפים מתגשם מלוא העזוז של קסמי העבר. יתכן ואלו מסורות עתיקות שנלמדות בקהילות אלפים מבודדות, או שהדם של אבות אבותיו פועם בו לתחיה. רובם המוחלט של כושפים אלו הם אלפים גבוהים או אלפי יערות, אבל גם אלפים אפלים לעיתים מתגלגלים למסורת זו. לעיתים נדירות כוח הדם האלפי העתיק סוחף אף חצי אלף ואולי גם אפילו אדם שבין אבות-אבותיו ניתן למנות אלף או שניים, דורות רבים לאחור.

בחרב ובקסם
לאלפים העתיקים היו שנים רבות להתמחות בלחימה כשם שהתמחו בקסמים ואתה לא שונה מהם. בדרגה 1 אתה זוכה למיומנות בשריונות קלים ובינוניים ובכלי הנשק הפשוטים והקרביים.

קסם העולם, אומנות המלחמה
עבור האלפים העתיקים, הפער בין העל-טבעי לטבעי היה מטושטש הרבה יותר מאשר בימינו. בדרגה 6 אתה ראשי לקחת לחש אחד מרשימת הדרואיד מעוצמה שאתה יודע להטיל ולהוסיף אותו ללחשים הידועים שלך. ביכלתך להחליף לחשי דרואיד ידועים בלחשים חדשים כשאתה עולה בדרגה, אבל אתה יכול לדעת לכל היותר לחש דרואיד אחד מכל עוצמה שאתה מסוגל להטיל.

כמו כן, בדרגה 6 אתה יכול לבחור באחד מסגנונות הלחימה של הלוחם: קשתות או סיוף.

שליט הרגשות
האלפים העתיקים חיו את רגשותיהם ותחושותיהם בעוצמה רבה, אך גם שמרו על שליטה עצמית מוחלטת. בדרגה 14 אתה מקבל חסינות מלאה ללחשים ויכולות שאמורים להקסים, להפחיד או לבלבל אותך. אם מוטל עליך לחש שאמור לגרום לאחת מההשפעות הללו, אתה רשאי לנצל תגובה כדי להחזיר אותו למטיל - עליו להצליח בגלגול הצלה מתאים (בדרך כלל חוכמה) מול ד"ק הטלת הלחשים שלך או להיות מושפע מאשר זמם לעשות לך.

קסם המלחמה
בדרגה 18, השליטה שלך בקסם של האלפים העתיקים גבוהה כל כך, עד שאתה יכול לנצל נקודת כישוף בתורך כדי להוסיף את מתאם הכריזמה שלך (אם חיובי) לגלגול הפגיעה והנזק שלך בהתקפת טווח או קפא"פ. כמו כן, אם אתה מטיל לחש אתה רשאי גם לנצל פעולת בונוס כדי לבצע התקפת טווח או קפא"פ.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 13172
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 68
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

[מו"ד 5] כושף מורשת האלפים

שליחה על ידי the Nerubian » 31 מאי 2020, 23:26

אני מרגיש לא נעים שהגרסה שלי למקצוע אלף גנבה לך את המגיבים :-(

לדעתי זה ביצוע מוצלח מאוד. אין לי הערות על הפלאפ כמובן, אבל קצת לגבי היכולות:

מאפיין דרגה 1 מצוין והולם.

מאפיין דרגה 6 מורכב יותר. החצי הראשון שלו, לגבי לחשי דרואיד, עובד טוב. והוא גם לא חזק מכדי לעמוד לבדו.
מצד שני - סגנון לחימה לדעתי לא מצליח לתת למכשף את הפוש מבחינת תמריץ להשתמש בכלי נשק. בדרגה הזו הוא צריך לבחור בין לתקוף עם נשק ולגרום 1ק8 או 1ק10 + תכונה ואולי גם +2 אם הוא מסייף. שזה נחמד. אבל זו התקפה אחת. החלופה היא חזיזי אש שגורמים 2ק10 נזק ושבנקודת כישוף אחת יכולים לפגוע בשתי מטרות. בדרגה הזו לבחור לתקוף זה מאוד מאוד מצבי. וזו הסיבה שכל הדמויות שמבוססות על כלי נשק מקבלות יכולת התקפה שניה או התקפה מקודשת (או את שתיהן, במקרה של פלאדין).

מאפיין דרגה 14 מצוין.

מאפיין דרגה 18 מצוין.
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4339
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] כושף מורשת האלפים

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 01 יוני 2020, 20:44

the Nerubian כתב:
31 מאי 2020, 23:26
בדרגה הזו לבחור לתקוף זה מאוד מאוד מצבי.
נכון, אבל לא רציתי לעשות אותו יותר מידי עם יכולות של לוחם, אלא להדגיש את הוורסטיליות שלו כמטיל לחשים שגם יכול להילחם. זה בדיוק זה - מצבי. חסרות מפלצות חסינות לאש?
יש עוד ארכיטיפים שמשחקים על הנישה הזאת של לחימה וקסם (אביר מאגי, זמרלהב מספר ההרחבה של חוף החרב, פייטן במידה מסויימת) אז ניסיתי לתת לו ייחוד משלו.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
Arkadius
הודעות: 48
הצטרף: 15 מאי 2020, 11:13

[מו"ד 5] כושף מורשת האלפים

שליחה על ידי Arkadius » 01 יוני 2020, 22:14

אולי עדיף במקרה הזה לתת לו גישה ללחשי סייר או פלדין, שיותר מתמקדים בפן של הנשק ועל כן קל יותר לכלול אותם בהתקפות הנשק של הסייר. למיטב ידיעתי, מרבית הלחשים של הדרואיד לא מסתדרים טוב עם התקפות נשק, אלא באים במקומו.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4339
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

[מו"ד 5] כושף מורשת האלפים

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 03 יוני 2020, 20:20

לחשי פלדין פחות מתאים לדעתי. לחשי סייר - אפשרי בהחלט, אבל רובם גם ככה חופפים ללחשי דרואיד, חוץ מכמה לחשים כמו סימן הצייד, מטח חיצים וזהו בערך.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה