• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מהדורה 5] - האוכף הקדמוני - מתנת פטרון לוורלוק [פרויקט פרשים]

הערה: התוכן נכתב כחלק מפרויקט פרשים, ביוזמתו של liorgonen3

באוושת פרסות, עיניהם זיקים
אל הכיכר הגיעו ארבעה פרשים
באש לבנה ודם שחור
שריון סיוטים ולהב כפור
מן הלילה רוכבים, ארבעה פרשים
ואין עוד כיכר, או עוד אנשים


הפטרונים הקמאיים שמעבר לעולם הזה עשויים לדרוש ממשרתיהם דברים רבים - ידע, עוצמה, דם, או דמעות. אבל מה שמשותף לכולם - כל פטרון חולם, בעמקי תודעתו האפלה, שמשרתיו יהפכו לשלוחה שלו - ידו הארוכה בעולם הגשמי, כלי לביצוע רצונו המסתורי. בעבור משרתים פחותים, הוא מעניק כלים, כלי נשק לכלי הנשק שלו. אבל המשרתים הנבחרים, הנאמנים, המסורים - הם מקבלים את היכולת להגיע למחוז חפצו של אדונם, ולבצע שם את רצונו.
אילו שבוחרים להיכנס לברית האוכף הקדמוני יגלו במהרה שהם יכולים לגמוע מרחקים אדירים בשם האדון שלהם, לחצות מכשולים שנראו להם כבלתי אפשריים, ובסופו של דבר יהפכו לכוח שאינו ניתן לעצירה בשם המטרות שלהם - יהיו אשר יהיו.

בדרגה 3, כאשר הוורלוק מקבל את יכולת מתנת הברית שלו, הוא רשאי לבחור את המטרה הבאה.
מתנת האוכף הקדמוני
הוורלוק מקבל מהפטרון שלו את היכולת לזמן רמך שישא אותו למחוז חפצו, הוורלוק יכול לזמן במהלך מנוחה ארוכה או קצרה רמך קמאי, כאילו הטיל את לחש "מציאת רמך". בנוסף לכך, הרמך יכול להיות מאחד מסוגי היצור הבאים, תלוי בפטרון של הוורלוק: פייתי, שמימי, שטני, אלמת, או תועבה.
אם הרמך מושמד, הוורלוק רשאי לזמן רמך חדש לאחר שהוא נח מנוחה ארוכה.

השבעות

דהרה נחושה
דרישות קדם: מתנת האוכף הקדמוני
הרמך הקמאי מתעלם מההשפעות של תוואי שטח קשה. בנוסף לכך, כפעולת תגובה, הוורלוק יכול לשחרר את הרמך הקמאי שלו מהמצב סבוך או אחוז. הוורלוק יכול להשתמש בפעולת תגובה זו פעם במנוחה קצרה.

דהרת הרוח
דרישות קדם: מתנת האוכף הקדמוני, דרגה 9
הרמך הקמאי רשאי לנוע כאילו הוא באופן קבוע תחת השפעת הלחשים "הליכת מים" ו"טיפוס העכביש"

דהרה ללא גבולות
דרישות קדם: מתנת האוכף הקדמוני, דרגה 15
כאשר הרמך הקמאי נע, הוא והרוכב שלו רשאים לנוע ולפעול כאילו היו תחת השפעת הלחש אתריות - השפעה זו נגמרת כאשר הרמך מסיים את תנועתו.

הסתערותו של מביא הצער
דרישות קדם: מתנת האוכף הקדמוני, דרגה 5
כאשר הוורלוק נע לפחות 3 משבצות בקו ישר על הרמך הקמאי במהלך תורו, הוא מקבל יתרון בהתקפות קפא"פ עד סוף לסוף התור.

הסתערותו של מביא החורבן
דרישות קדם: מתנת האוכף הקדמוני, הסתערותו של מביא הצער, דרגה 12
כאשר הוורלוק משתמש בהסתערותו של מביא הצער, הוא רשאי להוסיף להתקפה כל אפקט שבדרך כלל היה פועל על הפרץ הקמאי שלו (עקב השבעות, כשרונות, וכו')
 
נהדר! מוצא חן בעיני מאוד.
אם אכן אצליח לאגד את כל הפרקים של "שעת הכישוף" לקובץ אחד, אפשר יהיה לשלב פנימה גם את ברית האוכף?

דהרה נחושה: יכולת מאוד תמתית.

דהרת הרוח: יכולת חזקה מדי. אני מבין שהיא תלויה בקיומו של הרמך, אבל לקבל גם טיפוס עכבישי וגם הליכת מים תמיד, בלי ריכוז, בדרגה 9 - קצת קיצוני. לשם השוואה יש השבעה אחרת שנותנת למכשף להטיל ריחוף לפי רצון, וזה עדיין דורש שימוש בפעולה, ריכוז, וזו השפעה של לחש אחד מדרג 2.

דהרה ללא גבולות: אני חושב שגם זה קצת חזק מדי. זה אומר היעלמות מעין, מעבר קיר, חסינות להתקפות מזדמנות... אתריות זה לחש מדרג 7. הוא אמור להיות משהו שקורה פעם ביום. המכשף הזה יכול להשתמש בו הרבה מאוד.

הסתערותו של מביא הצער: מעניין. בגלל שאלו התקפות קפא"פ בלבד, לא נראה לי שזה חזק מדי. כנ"ל לגבי הסתערותו של מביא החורבן. הם נותנים למכשף סיכוי להילחם בקפא"פ גם בלי להשתמש בנשק ברית.
שניהם הופכים למוגזמים עם פטרון ה-hexblade הרשמי אבל... הוא פטרון מעפן :)
 
אני יותר מאשמח אם תשלב את זה בשעת הכישוף :)

דהרת הרוח - אחד הכיוונים היה לפצל את זה לשתי השבעות, או לחילופין לדרוש מהוורלוק לנצל פעולת בונוס כל תור שבו זה פעיל - אני לא בטוח מה עדיף
דהרה ללא גבולות - חששתי שאולי זה יהיה חזק מדי - אם היכולת הייתה מנוסחת למו''ד 4, הייתי פשוט אומר שהוא נעשה ערטילאי כל עוד הוא נע - אני לא מצליח לחשוב על ניסוח ליכולת שתעשה משהו שומה.

הרעיון הוא שבשלב זה הוא יכול לדהור דרך קירות, חיילים, ו...כל דבר בערך.

הסתערותו של מביא הx - כן, זה קצת שבור ביחד עם ההאקסבלייד, אבל ההאקסבלייד שובר את הכל p:
 
נחמד אבל הסתערותו של מביא הצער לא נראת כמו התקפה שהוא באמת ישתמש בה. גם אם יתרון פשוט לא שווה למכשף להחליף את הפרץ הקמאי שלו במתקפה אחת עם נשק, וגם מכשף כנראה יעדיף לרכוב הרחק מהאויב שלו ולא לעברו.
 
זה לא אמור להיות תחליף ישיר לפרץ קמאי - קשה לייצר כזה, וזה לא שהוורלוק צריך יותר אופציות כאלו. ההשבעה הזו נועדה לוורלוקים שרוצים להיכנס לקפאפא - זה לא נועד להיות אופטימלי, אלא לאפשר את זה, ולפצות על החסרון היחסי שלהם בנתית יתרון די בזול נגד אויבים. לפעמים, אם הוורלוק יהיה במצק של חסרון (ענני חשכה או משהו בסגנון), אולי הוא יעדיף לנוע ולתקוף.
בנוסף לכך, צמד ההשבעות האילו מאפשר קומבינציה עם כשרונות כגון אמן נשק אדיר, נייד, וכו'
 
קונספט מגניב.
מה עם לתת השבעה שנותנת לרמך יכולת תעופה (קבועה או זמנית)?
החל מהדרגות הבינוניות/גבוהות תעופה קבועה היא לא משהו מוגזם וייתן הזדמנות לוורלוק-פיה שלך להפוך לחלק מציד הפרא שדוהר בשמי הלילה.
 
יש הבדל בין אופטימליות לבין חסר שימוש, מכשף ממוצא יחזיק בערך כוח של 12 לפחות ובעל גישה רק לנשקים פשוטים (1ק8 לכל היותר) מה שאומר שהנשק שלו יעמוד על ממוצא של 5.5 נזק זהה לנזק הממוצא של הפרץ הקמעי ללא השבעות בלי להזכיר שאתה יכול לתקוף באמצעות הפרץ מספר פעמים בדרגות גבוהות ושאתה חייב להיכנס לשם בקפפ, כל מכשף יעדיף לקחת את פיצוץ מייסר שיקפיץ את ממוצע של הפרץ ל9.5 נזק.
במצבים שהוא צריך לנוע ולתקוף (וכך בכל מקרה לעורר מזדמנת כנראה) הוא יעדיף לנוע הרחק מהאויב ולתקוף בטווח.
הדרך היחידה שאני מצליח לראות את ההשבעה הזו מנוצלת היטב היא במולטיקלאס, וגם אז זה לא יהיה בילד חזק במיוחד או שהוא מאוד מסובך.
ההשבעה היא דבר חשוב מאוד למכשף ולתת יכולת ששימושים במצבים מאוד ספציפיים נראית כמו טעות.
כשאני יוצר יכולות אני שואל את עצמי האם יש סבירות גבוהה שלא ישתמשו ביכולת הזו במשך הרפתקה שלמה?
 
מרתוס - יכול לעבוד, צריך לראות איך מחלקים את היכולות התנועתיות.
tkhag1 - אני לא ממש מסכים איתך שזה חסר שימוש. אלא אם הוורלוק ממש מודאג בקשר להצלת החוכמה שלו, או רוצה לשחק את תפקיד המלומד, דמות עם זריזות-כוח, כוח-חוסן, או זריזות-חוסן ב24, מתחילת המשחק, זה מאוד סביר. דמות כזו לא תצטיין בקפא"פ, אבל לוורלוקים אין המון דרכים להשיג יתרון, ובסופו של דבר זה לא השבעה מזעזעת - היא פשוט מרחיבה את האופציות.

האופציה האחרת שלי הייתה להפוך את הקליע הקמאי ללחשון קפא"פ בדומה ללהב אש ירוקה או להב רועם, אבל הרגשתי שלעוות לחשונים קיימים זה קצת תסבוך גדול מדי, ויותר מדי פוטנציאל שבירה
 
וכאן אני צריך לסתור אותך, מכשף ממוצא יעבוד כאשר הכריזמה במקום הראשון והחוסן והזריזות נלחמים על השני, כלומר הכוח יהיה לכל היותר במקום הרביעי ונשקים עדינים פשוטים עושים נזק עלוב.
היכולת הזו נותנת אלטרנטיבה חלשה יותר להתקפת המכשף שמציבה אותם בסכנה למזדמנת וחושפת אותם עם דירוג השריון הנמוך שלהם.
מה עוד שברמה הזו המכשף יכול לתקוף פעמיים באמצעות פרץ קמאי.
ובהתחשב בכך שזה יתרון רק להתקפות קפפ היתרון לא באמת משנה משהו.
במילים אחרות מכשף ברמה הזו עם ההשבעה הזו יכול להסתכן במזדמנת ולההתקיף פעם אחת אם יתרון ותוסף התקפה נמוך לנזק בממוצא של 5.5 ונזק מקסימלי של 9 לעומת מכשף שבחר בהשבעת פרץ מייסר שיתקוף פעמיים עם תוסף התקפה גבוהה יותר ויגרום נזק ממוצא של 9.5 למתקפה מה שאומר שבמקסימלי הנזק יהיה 28.
וכמובן שהוא יכול לעשות את זה ממרחק של 120 פיט.
 
בכנות? אני חושב שזו טעות לקחת את המכשף לכיוון של קרב קרוב, מכשף להב כבר מכסה את זה.
אולי תנסה כיוון אחר? למשל לתת למכשף יכולות שמסיעות לבני הברית שלו לזוז ביעילות או אופציה לשנות את מיקום היריב, תנסה לחשוב בכיוון של סיוע.
 
חזרה
Top