ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

שאלות בנוגע ל Dungeon world וואנור

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
Kol Korran
הודעות: 24
הצטרף: 02 יוני 2018, 22:15

שאלות בנוגע ל Dungeon world וואנור

שליחה על ידי Kol Korran » 27 מרץ 2020, 10:30

שלום לכולם.
מקווה שהסגר/ בידוד עובר בצורה סבירה+ לכולם.

עקב שכעת יש זמן פנוי (חלקית), אני קורא את הספר של ואנור שפורסם בלינק אחר. ראשית, רציתי להגיד תודה רבה לצוות שעבד ויצר זאת! איכות מאוד מרשימה, אומנות יפה, ועולם מרתק! (החלק שהספקתי לקרוא). כל הכבוד על ההשקעה, ותודה על המוצר!

שנית- אני לא בקיא בשיטות מנוע האפוקליפסה, ובעולם המבוך, (אני מגיע מרקע של d&d ו pathfinder בעיקר) ולכן יש לי מספר שאלות:
1. בחלק של המנחה מתוארים "מהלכים קלים" ו"מהלכים קשים". לא ממש הבנתי את ההבדל.

2. לא הבנתי כיצד פועלים מהלכי המפלצות. נראה כי התיאור הוא מאוד כלליס בעוד מהלכי הדמויות מפורטים. לדוגמא- בתיאור הבזיליסק מתוארת יוכלתו להפוך דברים לאבנים. האם על המנחה לגלגל? מה יוצא ב 10+? ב 7-9? או ב 6-? או שמא השחקן מגלגל (התגרות בגורל?)

3. אנו מבין שאין עלייה בנק"פ לאורך עליית הדרגות? הסקתי זאת לאחור בעת שהסכלתי על המפלצות (דרקון עם 26 נק"פ?)

4. האם יש דוגמת משחק טובה היכן שהוא? שניתן לצפות בה/ לקרוא אותה? יש המון מידע ברשת. מחפש לצמצם את החיפוש. מחפש פחות את הסיפור המרתק וההרפתקאה המרגשת, אלא יותר דוגמא שולחנית שממנה אבין קצת יותר איך המשחק מתנהל.

5. לגבי ואנור:
האם יש מסמך עם יותר מידע? לדוגמא על ההסטורייה, האמונות, הקסם, מיקומים אחרים?

תודה מראש. :)
נערך לאחרונה על ידי Kol Korran ב 27 מרץ 2020, 16:09, נערך פעם 1 בסך הכל.
המשתמשים הבאים אמרו תודה ל Kol Korran על ההודעה:
the Nerubian
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 13021
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 62
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

שאלות בנוגע ל Dungeon world וואנור

שליחה על ידי the Nerubian » 27 מרץ 2020, 15:59

היי קול קורן - קודם כל תודה על המחמאות. אני אחד המתרגמים של השיטה :-)

2. מהלכי המנחה לא פועלים כמו מהלכי שחקן, משום שהשחקנים מגלגלים קוביות כדי לבדוק הצלחה ומהלכי מנחה הם תוצאות סיפוריות "אוטומטית" שמתרחשות אם השחקן נכשל במהלך או מתעלם מאיומים.

1. נהוג לחלק את מהלכי המנחה למהלכים קלים או קשים - זה מפורט בפרק 13. על קצה המזלג, מהלך קל הוא דברים שמתחילים לקרות אבל עדיין לא מזיקים לדמות בפועל. מהלכים קשים פוגעים בדמויות ממש. מהלכים קלים מובילים למהלכים קשים, אם הדמויות לא מנסות או לא מצליחות להתמודד עם ההשפעות שלהם.

לדוגמה:
הלוחם שובר את הדלת במבוך (לוחמים ממש טובים בזה, אז הוא גלגל כיפוף סורגים והנפת שערים, למרות שכל דמות אחרת הייתה פשוט מתגרה בגורל באמצעות כוח) ועשה רעש.
המנחה מפעילה מהלך מנחה קל: "מתוך החשכה מסתער לעברך איש מערות המנופף בנבוט וזועק בכעס! מה אתה עושה?"
השחקן יכול להגיב בכל מני דרכים: "אני שולף חרב ואנחנו הולכים מכות", "זו אולי התגרות בגורל, אבל אני מניף ידיים כדי להיראות לו שאני לא חמוש ומנסה להרגיע אותו!"
אם השחקן מתעלם מאיש המערות והולך לחטט בערימת העצמות בפינת החדר, הוא מקבל מכת נבוט בראש וסופג נזק אוטומטי. זה מהלך קשה.
אם איש המערות יתחיל לצעוק ולקרוא לעזרה - זה מהלך קל. אם הלוחם לא ינסה לסתום לו את הפה\לברוח\להרגיע אותו - יגיעו אנשי מערות נוספים. זה כבר מהלך קשה.

3. דמויות שעולות דרגות משפרות את התכונות, ושיפור חוסן משפר גם את הנק"פ. מעבר לזה אין הרבה קידום של נק"פ לאורך המשחק. כולם מקבלים עוד לחשים או עוד מהלכים מיוחדים למצבים הספציפיים שבהם הם מוצלחים במיוחד.

4. ישנה דוגמת משחק בספר. אני לא בטוח לגבי דוגמאות מוקלטות מוצלחות. אבדוק.

5. יש המון מידע שלא נכנס לספר, אבל בשורה התחתונה משחק ואנור שלך מתרחש בוואנור שלך ואינו כפוף לקאנון. אפנה לכאן את אביב כדי שיפרט עוד - הוא כתב את עולם המערכה.
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
סמל אישי של משתמש
Icel
The Frozen Archmage
הודעות: 7537
הצטרף: 05 מרץ 2004, 11:48
מיקום: IceL.me
יצירת קשר:

שאלות בנוגע ל Dungeon world וואנור

שליחה על ידי Icel » 27 מרץ 2020, 18:44

הכי חשוב להזכיר בהקשר של השאלות האלה: המנחה לעולם לא מגלגלת קוביות.

דוגמת המשחק שקיימת גם במהדורה המחודשת:
דוגמת משחק: הקרב באנשי כת הדמים

יש עוד הרפתקאות מוכנות שמוסיפות מיקומים ורקע:
ואנור: משאבים למנחות כנסים

משחקים מוקלטים מסדרת RollPlay המומלצת:


קמפיין מלפני כמה שנים בעברית שחגי ואני שחקנו בו:


אתה יכול להצטרף לדיסקורד שלי בו מתנהלים משחקים בצאט ואפשר לצפות חופשי במפגשי הקבוצה. קמפיין ואנור שכרגע רץ בו הוא Bone Gallery
http://icel.me/discord
אורח

שאלות בנוגע ל Dungeon world וואנור

שליחה על ידי אורח » 28 מרץ 2020, 13:42

תודה על התשובות!

הדוגמאות עזרו לי להבין את ההבדל בין מהלך קל וקשה.
ואני שמח לשמוע שאכן אתם מאששים את המסקנה כי המנחה לר מגלגלת קוביות, ושהגלגולים בידי השחקנים. ב D&D/PF יצרנו חוקי בית שגם שמים כל הגלגולים בידי השחקנים, וזה מאוד שיפר את המשחק.
אם כי... בעולם המבוך/ ואנור נראה כי אף יותר בידי השחקנים... ביד המנחה כח סיפורי וניתוב זרימת המשחק, בצורה אחרת. מעניין...

אצפה/ אקרא את הדוגמאות בעת שיהי לי יותר זמן. תודה!

שתי שאלות נוספות, אם אפשר:
6. יכולות גזעים: ממה שאני מבין האפקט המכני של הגזעים הוא בעיקר ביכולת/ מהלך המשולב בבחירץ המקצוע? ואפקט סיפורי כמובן. אין לגזעים, כגזעים בלבד, יכולות/ מהלכים משל עצמם? כדוגמאות- בפרק הגזעים בסוף מסמך ואנור מתוארת יכולת האלפים לחוש בקסם קרוב, או יכולת הטרולים להתאושש ממחלות/ פציעות, אך... אין כל אזכור למהלכים הקשורים לכך. האם יש משהוא בסגנון זה במקום אחר בשיטה?

7. קשרים ועוצמתם:
- במהלך סיוע/ סיכול רשום "גילגול+קשר". מכך אני מסיק שלקשרים יש ערכים מספריים? אני לא מוצא זאת בשום מקום... יש אזכור של יצירת קשרים, סיומם, וקבלת נק"נ בעת הסיום. האם פספסתי משהוא?
- חלק מהקשרים במקצועות... לא ברורים, בעיקר בשאלת "האם הקשר מוצה/ הגיע לסיום". לדוגמא אצל האלוף רשום "_____ עמד לצידי בקרב בעבר. אני יכול לבטוח בו לחלוטין." זה... כבר קשר סולידי ומבוסס, ללא דילמה או נושא לא פתור. כיצד קשר זה אמור להיות "ממוצה/ לבוא לסיומו"? או אצל הטרובדור "זו לא ההרפתקאה הראשונה שלי עם ______". מה עושים עם קשר כזה? אני מניח שיווצר/נוצר קשר בין הדמויות, אך טיב הקשר יהיה שונה מהמשפט הבסיסי הזה...

תודה שוב!

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה