הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

[פאת'פיינדר] חישוב ד"א לקרבות רב צדדים.

יש לך שאלה על מבוכים ודרקונים או על פאת'פיינדר? בפורום זה תמצא את מיטב המומחים שיענו לך עליה. הפורום גם כולל מאות שאלות ששחקנים אחרים שאלו לפניכם, אתם מוזמנים לחפש בו ולראות אם השאלה שלכם כבר נענתה בעבר.
הפורום מיועד לכל המהדורות - מבוכים ודרקונים מהדורה 5, 4 או 3.5, פאת'פיינדר 1 או 2 וכמובן גם מהדורות ישנות יותר.
כללי הפורום
פורום זה מיועד לשאלות ממוקדות על המכאניקה של מבוכים ודרקונים וגם פאת'פיינדר. יש לציין בנושא של ההודעה את המהדורה הרלוונטית, בהתאם לתגיות הזמינות.
אם השאלה כבר זכתה לתשובה מספקת, הנושא יסומן ב V ירוק, והתשובה תופיע בהודעה הראשונה בנושא.
אם מדובר בשאלה כללית או הערה, יש לפרסם את הנושא בפורום מבוכים ודרקונים או משחקי תפקידים כללי. נושאים שאינם מתאימים, יועברו לפורומים אלו.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3618
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[פאת'פיינדר] חישוב ד"א לקרבות רב צדדים.

שליחה על ידי tkhag1 » 17 אוקטובר 2019, 15:54

שאלה: כאשר יש קרב בו יש שלושה צדדים (או יותר) שנלחמים אחד בשני או מלכדות שמשפיע על המפלצות לא פחות מהדמויות, כיצד יש לחשב ד"א?
על ידי אביעד » 17 אוקטובר 2019, 19:16
בגדול, כל יצור שמובס על ידי ד"ש מזכה את הד"ש בערך הנק"נ שלו, אז אתה צריך לתת לשחקנים נק"נ מלא על כל האויבים שהם הביסו.
יש המלצה בספר לשחקן שאומרת שאם התנאים הם לטובת השחקנים עליך להתייחס לדירוג האתגר של ההיתקלות, כלומר כנמוך ב-1 מערכו האמיתי כשאתה מחלק נק"נ לדמויות, כלומר - בגדול אתה מתייחס למפלצות כאילו היו בד"א נמוך ב1 מהד"א האמיתי. (ואם התנאים לרעתם אתה מתייחס לדירוג האתגר של המהתקלות כגבוה ב1 מכפי שהוא באמת). כמובן, ההמלצה הזו לא חקוקה בסלע, ואם אתה רואה לנכון אתה רשאי להתעלם ממנה או לשנות את הד"א במספר גבוה מ1.
מצד שני, לא הגיוני שהשחקנים יקבלו נק"נ כפול ומכופל במקרה של רב קרב, אבל למיטב ידיעתי אין לזה התייחסות מפורשת בחוקים, או הצעות פתרון כלשהן. לכן אסביר את הרקע לענין, ואציע לך מספר הצעות שתוכל לבחור ביניהן.

ראשית, נניח 2 חבורות שוות בכוחן שנלחמות זו מול זו - החבורה המנצחת גרמה כמות מסוימת של נזק וניצלה כמות משאבים מסוימת, ומקבלת נק"נ מתאים.
כעת, נניח 3 חבורות שוות בכוחן שנלחמות זו בזו סימולטנית - כל חבורה גרמה את אותה כמות נזק מקודם, שהתחלק בין שתי החבורות, וניצלה את אותה כמות משאבים. לכן הנק"נ צריך להיות זהה לפעם הקודמת. אפשר להסביר זאת גם כך: אמנם הצד המנצח הביס שני צדדים בקרב, ולכן מגיע לו נק"נ כפול, אך הוא הביס כל אחד מהצדדים האלה בסיוע צד נוסף, שלוקח חצי מהנק"נ לקבר. לכן הנק"נ שהוכפל מתחלק ב2 וחוזר לכמות הרגילה.
החישוב הזה תקף לכל מספר של צדדים ואפשר להוכיח אותו בקלות, אבל אם מישהו מתכנן קרב עם ארבעה צדדים אני לא משחק איתו.
בנוסף, כאשר צדדים לא שווים בכוחם נלחמים, הענין מסתבך, ואין לי מושג איך לחשב נק"נ במקרים כאלה, או כוח לחשב אותו. מכיוון שאני רוצה למנוע מעצמי סיבוך ושימוש בנוסחאות מציקות, אני לא אכנס בכלל לחישובים כאלה.
יתר על כן, צריך לזכור שככל שישנם צדדים מרובים בקרב, הסיכוי לשרוד את הקרב פוחת במצבים בהם ייתכן אך ורק שורד אחד.
אסיים ואומר שבפאת'פיינדר הם שמים דגש על משחק תפקידים ודברים בסגנון, לכן במקרים מסוימים ישנם אפילו קרבות שלא מקבלים עליהם נק"נ (אם הרגת את השומר בעיירה רק בשביל נק"נ זה לא יעבוד) - באותה המידה אתה יכול לקבוע שעל קרבות מסוימים מגיע נק"נ מרובה מהרשום בטבלת הנק"נ.

כעת אציע את ההצעות שלי למקרים בהם החבורה שלך נלחמת בחבורות שאינן שוות בכוחן (בהנחה שייתכן שורד אחד):
1. הענקת נק"ן ממוצע להיתקלויות - הרציונל מאחורי זה פשוט - הד"שים הביסו אתגר ששווה לכלל המפלצות, אבל הן קיבלו עזרה ומגיעה להן רק מחצית מהנק"נ. השיטה הזו קצת בעייתית כי מגיעה להן יותר ממחצית הנק"נ על הבסת החבורה החזקה (כי החבורה החזקה היוותה חלק משמעותי יותר בהיתקלות והחבורה החלשה היוותה יותר גורם מסייע/מפריע), ולמרות שמגיע להן נק"נ פחות ממחצית הנק"נ של החבורה החלשה, זה לא מתאזן בדיוק. זה גם לא עובד טוב כששתי החבורות שנגד הד"שים חזקות או חלשות מהן, כי אז הד"שים גרמו לחלק שונה מ50% מהנזק ובזבזו כמות משאבים שונה.
2. הענקת נק"נ לפי החבורה הגדולה שהובסה - הכי נוח והכי אלגנטי. אם רצונך בכך - אפשר לתת פקטור של 1- לדירוג האתגר הכללי כי הד"שים קיבלו עזרה, אבל אני לא ממליץ מכיוון שהסיכוי לשרוד בקרב משולש פחות מהסיכוי לשרוד בדו קרב.
3. מהסיבה הנ"ל (סיכוי הישרדות פחות) ייתכן אפילו שכדאי לתת פקטור חיובי להיתקלות ולחלק עליה נק"נ משופר. אני לא בטוח באפשרות הזו וצריך עדיין לשקול אותה, אשמח לשמוע דעות בנושא.
4. במקרה שהקרב לא כולל דווקא שורד אחד, או שהדמויות יכולות לשכנע את אחד הצדדים לסייע להן (או ששני הצדדים יכולים לפנות נגד הדמויות יחד) ממליץ לחלק נק"נ מלא על כל המפלצות שהובסו בלי קשר לעזרה שהד"שים קיבלו. זאת מכיוון שבפאת'פיינדר משחק תפקידים הוא גם דרך להביס מפלצת, ולכן אם הצלחת לשכנע את הדרקון לעזור לך ולא לעשות עליך לינץ' ביחד עם האורקים זה נחשב כאילו הבסת אותו בקרב, ואת האורקים ניצחת על ידי ניצול המשאבים שלך (מיומנות הדיפלומטיה) וניצול נכון של הסביבה (לשסות באורק את הדרקון שעמד שם), ולכן מגיע לך על שניהם נק"נ מלא.
עבור להודעה המלאה
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2771
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

[פאת'פיינדר] חישוב ד"א לקרבות רב צדדים.

שליחה על ידי אביעד » 17 אוקטובר 2019, 19:16

בגדול, כל יצור שמובס על ידי ד"ש מזכה את הד"ש בערך הנק"נ שלו, אז אתה צריך לתת לשחקנים נק"נ מלא על כל האויבים שהם הביסו.
יש המלצה בספר לשחקן שאומרת שאם התנאים הם לטובת השחקנים עליך להתייחס לדירוג האתגר של ההיתקלות, כלומר כנמוך ב-1 מערכו האמיתי כשאתה מחלק נק"נ לדמויות, כלומר - בגדול אתה מתייחס למפלצות כאילו היו בד"א נמוך ב1 מהד"א האמיתי. (ואם התנאים לרעתם אתה מתייחס לדירוג האתגר של המהתקלות כגבוה ב1 מכפי שהוא באמת). כמובן, ההמלצה הזו לא חקוקה בסלע, ואם אתה רואה לנכון אתה רשאי להתעלם ממנה או לשנות את הד"א במספר גבוה מ1.
מצד שני, לא הגיוני שהשחקנים יקבלו נק"נ כפול ומכופל במקרה של רב קרב, אבל למיטב ידיעתי אין לזה התייחסות מפורשת בחוקים, או הצעות פתרון כלשהן. לכן אסביר את הרקע לענין, ואציע לך מספר הצעות שתוכל לבחור ביניהן.

ראשית, נניח 2 חבורות שוות בכוחן שנלחמות זו מול זו - החבורה המנצחת גרמה כמות מסוימת של נזק וניצלה כמות משאבים מסוימת, ומקבלת נק"נ מתאים.
כעת, נניח 3 חבורות שוות בכוחן שנלחמות זו בזו סימולטנית - כל חבורה גרמה את אותה כמות נזק מקודם, שהתחלק בין שתי החבורות, וניצלה את אותה כמות משאבים. לכן הנק"נ צריך להיות זהה לפעם הקודמת. אפשר להסביר זאת גם כך: אמנם הצד המנצח הביס שני צדדים בקרב, ולכן מגיע לו נק"נ כפול, אך הוא הביס כל אחד מהצדדים האלה בסיוע צד נוסף, שלוקח חצי מהנק"נ לקבר. לכן הנק"נ שהוכפל מתחלק ב2 וחוזר לכמות הרגילה.
החישוב הזה תקף לכל מספר של צדדים ואפשר להוכיח אותו בקלות, אבל אם מישהו מתכנן קרב עם ארבעה צדדים אני לא משחק איתו.
בנוסף, כאשר צדדים לא שווים בכוחם נלחמים, הענין מסתבך, ואין לי מושג איך לחשב נק"נ במקרים כאלה, או כוח לחשב אותו. מכיוון שאני רוצה למנוע מעצמי סיבוך ושימוש בנוסחאות מציקות, אני לא אכנס בכלל לחישובים כאלה.
יתר על כן, צריך לזכור שככל שישנם צדדים מרובים בקרב, הסיכוי לשרוד את הקרב פוחת במצבים בהם ייתכן אך ורק שורד אחד.
אסיים ואומר שבפאת'פיינדר הם שמים דגש על משחק תפקידים ודברים בסגנון, לכן במקרים מסוימים ישנם אפילו קרבות שלא מקבלים עליהם נק"נ (אם הרגת את השומר בעיירה רק בשביל נק"נ זה לא יעבוד) - באותה המידה אתה יכול לקבוע שעל קרבות מסוימים מגיע נק"נ מרובה מהרשום בטבלת הנק"נ.

כעת אציע את ההצעות שלי למקרים בהם החבורה שלך נלחמת בחבורות שאינן שוות בכוחן (בהנחה שייתכן שורד אחד):
1. הענקת נק"ן ממוצע להיתקלויות - הרציונל מאחורי זה פשוט - הד"שים הביסו אתגר ששווה לכלל המפלצות, אבל הן קיבלו עזרה ומגיעה להן רק מחצית מהנק"נ. השיטה הזו קצת בעייתית כי מגיעה להן יותר ממחצית הנק"נ על הבסת החבורה החזקה (כי החבורה החזקה היוותה חלק משמעותי יותר בהיתקלות והחבורה החלשה היוותה יותר גורם מסייע/מפריע), ולמרות שמגיע להן נק"נ פחות ממחצית הנק"נ של החבורה החלשה, זה לא מתאזן בדיוק. זה גם לא עובד טוב כששתי החבורות שנגד הד"שים חזקות או חלשות מהן, כי אז הד"שים גרמו לחלק שונה מ50% מהנזק ובזבזו כמות משאבים שונה.
2. הענקת נק"נ לפי החבורה הגדולה שהובסה - הכי נוח והכי אלגנטי. אם רצונך בכך - אפשר לתת פקטור של 1- לדירוג האתגר הכללי כי הד"שים קיבלו עזרה, אבל אני לא ממליץ מכיוון שהסיכוי לשרוד בקרב משולש פחות מהסיכוי לשרוד בדו קרב.
3. מהסיבה הנ"ל (סיכוי הישרדות פחות) ייתכן אפילו שכדאי לתת פקטור חיובי להיתקלות ולחלק עליה נק"נ משופר. אני לא בטוח באפשרות הזו וצריך עדיין לשקול אותה, אשמח לשמוע דעות בנושא.
4. במקרה שהקרב לא כולל דווקא שורד אחד, או שהדמויות יכולות לשכנע את אחד הצדדים לסייע להן (או ששני הצדדים יכולים לפנות נגד הדמויות יחד) ממליץ לחלק נק"נ מלא על כל המפלצות שהובסו בלי קשר לעזרה שהד"שים קיבלו. זאת מכיוון שבפאת'פיינדר משחק תפקידים הוא גם דרך להביס מפלצת, ולכן אם הצלחת לשכנע את הדרקון לעזור לך ולא לעשות עליך לינץ' ביחד עם האורקים זה נחשב כאילו הבסת אותו בקרב, ואת האורקים ניצחת על ידי ניצול המשאבים שלך (מיומנות הדיפלומטיה) וניצול נכון של הסביבה (לשסות באורק את הדרקון שעמד שם), ולכן מגיע לך על שניהם נק"נ מלא.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה