הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
dragonian
הודעות: 6435
הצטרף: 15 ספטמבר 2005, 21:07
מיקום: שם
יצירת קשר:

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי dragonian » 13 ספטמבר 2019, 13:41

רציתי לתהות מה אנשים חושבים.
אולי אני לא יכול להשתחרר ממוד"מ, ואולי זה אפילו טליסמן, אבל גלגול אקראי, אפילו "קשוח" (3ק6 לכל תכונה וזהו.) תמיד משך אותי הרבה יותר. גם כשחקן, וגם.כנראה כשאנחה.
זה הופך כל דמות ליחודית ומענינת, בטליסמן נהניתי גם לשחק טרול לפי איך שכתוב עם 3 עןצמה ןזה.

בנקודות קבועות מראש, זה בעיקר... משעמם לדעתי. זה מאוד קומינסטי וחמוד, אף אחד לא צריך להרגיש שהוא נחות לכאורה מהאחר.
אבל זה מרגיש עוד פחות אמיתי כמשחק תפקידים ממשחק קופסא כמו טליסמן. באמת שלא יפריע לי לשחק דמות שהבונוסים מסתכמים אפילו במחסר, אם החבורה לא לחוצה על מינמאקסינג.

לא יודע. אולי אני מפספס משהו. יש ערך בחלוקת נקודות מראש, מלבד לודא שאף אחד לא ירגיש שהוא פחות מאחרים?
אבא סטאלין
ויש כאלה שחושבים שאני אמא
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3625
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי tkhag1 » 13 ספטמבר 2019, 13:53

יצירת דמויות שהשחקנים מרוצים מהן.
אוב השחקנים לא ישמחו לשחק דמות עם תכונה ראשית מתחת ל15 וגם אז זה גבולי.
בכללי זה עניין של ציפייה וסיגנון משחק, אתה רוצה לשחק חבורת גיבורים עפים מול מפלצות אפיות לא פחות? שיטות נקודת אפילו +נקודות היא מה שמתאים, עולם אכזרי חסר פשרות שגובלין יכול להרוג אותך וטרול זה חומר של סיוטים? שיטה קשוחה של 3ק6 לתכונות מראש בלי החלפה זה כנראה מה שאתה מחפש.
אישית אני נמשך לשיטה של 4ק6, זו שיטה שנותנת לשחקן תחושה הוגנת וגם משאירה את האלמנט האקראי, למעשה אני בדרך כלל מעדיף לתת לשחקן לגלגל שתי סטים של תכונות ולבחור אחד מהם, לפעמים אין שעלה ולפעמים זה החלטה קשה.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 8790
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 25

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי liorgonen3 » 13 ספטמבר 2019, 14:34

בזמנו הייתי מעריץ מושבע של 4ק6. אבל אז הבנתי שזה יוצר חור בעייתי במשחק.
ניקח לדוגמה 2 שחקנים.
א' מגלגל תכונות, יוצא לו 18,16,13,11,14 (וזה וואחד גלגול אבל הוא אפשרי)
ב' מגלגל תכונות, יוצא לו 17, 9, 7,12,11,12
שניהם בונים דמוית. בעוד א' יכול כרגע לשחק כמעט כל דמות מבלי להרגיש רע. ב' תקוע עם גלגולים נוראיים שיעשו אותו חלש רצח בהשאאווה לאחרים.

עכשיו יקומו ויגידו 2 דברים, א' זה קייס ריסטלין, של "זה הכי מגניב שאתה אשף עם 4 חוסן שמת אחרי התקף שיעול". אבל אלה לא שיחקו אותו באותה קבוצה עם ז'ורג'ון הברברי, שיש לו 16 נק"פ, 17 דרג"ש ותוסף 6 להתקפה בדרגה 1. אף אחד לא רוצה לשחק "נכה" במו"ד, ואם כן, אז הוא היוצא מן הכלל שיסדיר זאת מול השה"מ.

הקייס השני הוא קייס ה"תתגבר" וזה עוד יותר מעצבן, כי זה פשוט יוביל את השחקן לאובדונות של הדמות, בתקווה למות ולגלגל תכונות טובות יותר.

עכשיו חלוקת תכונת זה סוג של פשרה, כי אף אחד לא מבסוט אבל בו בזמן כולם שמחים, אתה יכול לחלק את התכנות שלך כמו שאתה צריך, ולרוב יהיה לך עדיין איזה 8 איפשהו בתכונה אחת.
התוצאה זה שלכל השחקנים יש בערך את אותה רמת תחושה בסיסית של הדמות, אף אחד לא "התחיל יותר טוב" מהשני. זה סוג של צדק חברתי, באנלוגיה, תחשוב שאתה מנסה לגמוע 42 ק"מ.
שחקן אחד גלגל תכונות והוא עושה את ה42 האלה ברכב שטח ממוזג
שחקן שני גלגל תכונות והוא הולך את זה ברגל.
חלוקה אומרת ששינהם נוסעים באותו אוטובוס שמגיע באותו הזמן.


כהערה- לחלוקת תכונת יש גם חלק קטן של הוגנות, כשאתה מחלק תכונות אף אחד לא מרים גבה על ה"18" שיצא לך כשגלגלת "בבית" או ברגע ההוא שאף אחד לא באמת הסתכל על הבנייה. אני לא אומר שצריך לחשוד בכולם, אלא שלא צריך לתת לאנשים סיבה לחשוד באחרים.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3625
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי tkhag1 » 13 ספטמבר 2019, 14:45

שיטה שעשויה לעבוד טוב עם השחקנים זה לגלגל 3-2 סטים של התכונות וכל שחקן יכול לבחור מאותם סטים (אפשר לבחור את אותו סט פעמיים או יותר) כל כל שחקן יכול לעשות את החשבון שלו ויתכן שתקבל כמה דמויות עם ערכים שונים
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2776
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי אביעד » 13 ספטמבר 2019, 15:41

מצטרף לדעתו של ליאור - גם אם אתה לא חושד בשחקנים שירמו האיזון מאוד נחמד. אמנם אם החבורה שלכם אוהבת את זה אפשר לגלגל, כל עוד אף אחד לא בוכה לך, ותמיד אם יוצא מישהו חזק או חלש מדי אפשר לתת לו לגלגל שוב.
tkhag1 כתב:
13 ספטמבר 2019, 14:45
שיטה שעשויה לעבוד טוב עם השחקנים זה לגלגל 3-2 סטים של התכונות וכל שחקן יכול לבחור מאותם סטים (אפשר לבחור את אותו סט פעמיים או יותר) כל כל שחקן יכול לעשות את החשבון שלו ויתכן שתקבל כמה דמויות עם ערכים שונים
כשמגלגלים תכונות 3 פעמים סביר להניח שיצא סט חזק אחד שאותו יבחרו כל השחקנים
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3625
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי tkhag1 » 13 ספטמבר 2019, 15:42

שלושה סטים לא את אותה תכונה שלושה פעמים, לעיתים קרובות אתה מקבל סטים פחות או יותר שווים.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2776
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי אביעד » 13 ספטמבר 2019, 15:47

אני מגלגל 3 סטים של תכונות, יוצאים לי סטים מדורגים מהחזק לחלש. כולם יבחרו בחזק.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3969
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 13 ספטמבר 2019, 15:56

לגלגל. חד משמעית לגלגל.
אני מוכן להתפשר על זה שמגלגלים שש תכונות ואז מקצים אותן לפי בחירתך (ולא לפי הסדר ומה שיצא-יצא) וגם השיטה של 4ק6 ו-3 הגבוהות נראית לי די סבבה, אבל חלוקת נקודות היא נסבלת רק במקרה שבו אתה משחק עם אנשים נורמליים, שממילא לא ישימו 18 בדרישה הראשית של המקצוע שלהם או יגדירו תכונה כ"דאמפ סטייט", ואז ממילא פחות משנה שיטת חלוקת הנקודות.

בגלגול אקראי, יש מסר מאוד חזק שבו אתה מבצע משחק תפקידים של דמות שאיננה אתה. אתה לא משחק את עצמך כפי שאתה מפנטז להיות אלא מישהו אחר לגמרי, שקיבל הזדמנות להיות גיבור בעולם דמיוני. תכונות אקראיות יכולות להצית את הדמיון. יצא לך כוח 17 וכושר 6? איך זה קרה? מה הדמות שלך עברה שהיא כל כך חזקה אבל עם בעיות בריאות וסיבולת ירודה?

יצאו לך תכונות נמוכות? מוד"מ2 די התייחסה לזה בזמנו ואפילו הדגימה איך אפשר לנסות לבנות דמות מעניינת עם תכונות שרובן עם מחסרים. כמה נמוכות היו התכונות של "ראט" בדוגמא שלהם? ראו כאן:
"אתגר ראט" - דמות מו"ד עם תכונות נמוכות

הסלחנות והנדיבות של המהדורות החדשות יותר בחלוקת תכונות לדמות, נובעת מפנייה גם לבני נוער, שלא יודעים לדחות סיפוקים, בעלי סף תסכול נמוך ובעיות טיפוסיות של גיל ההתבגרות שדוחפות אותם לחפש חיזוקים משונים. שחקן שיהיה מתוסכל כי למישהו אחר יש מספרים גבוהים יותר בדף הדמות שלו, או לא מרוצה אם יש לו פחות מ-15 בדרישה הראשית... נו, יש מצב שהוא גם יוציא את התסכולים שלו במהלך המשחק עצמו - אם הקרב יהיה קשה מידי, אם המשימה תיכשל, אם לא תיתן לו את חפצי הקסם שרצה.. איכס-פיכס.

עם שחקנים טובים, אפשר לגלגל תכונות והם ידעו לעשות עם זה משהו מעניין. אפשר גם לחלק נקודות - אחד המדדים הוא מה השחקנים האלה יעשו עם תבונה. שחקן שאומר "אני לא הולך לשחק דמות מטומטמת" ומקצה מספר נקודות גבוה יחסית לתבונה שלו "למרות" שהוא משחק לוחם, הוא שחקן הרבה יותר מוצלח ומעניין מגיימר של "תבונה, דאמפ סטייט חחחח אני שם הכל בכוח והחוסן קי בלי זה אלוחם לו חזוק מספיק חחח".

עם שחקנים ממש טובים, לא צריך לגלגל בכלל. תהיה להם דמות בראש וביחד עם המנחה אפשר פשוט לבחור מה התכונות שלה. הן אולי לא יהיו אופטימליות למקצוע שלה בהכרח, אבל אם מישהו בא אליך עם תיאור של דמות (או מה שמגניב לא פחות - תמונה!) ואתה יודע שזה לא משהו כמו "זאלופו המכשף נשבע להרוג אלף דרקונים ולכן הוא התאמן מגיל עשר על כוחות הקסם שלו בלפוצץ דברים והוא כל כך כריזמטי עד שהוא גורם לפסלים במקדשים להזיז את האגן כמו אלביס כשהוא עובר לידם" - פשוט תזרום איתו.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 8790
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 25

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי liorgonen3 » 13 ספטמבר 2019, 16:19

מפקד, אתה שוכח שבסופו של דבר מו"ד נדרשת להיות כיפית, וזה שיש לך כוח 17 וחוסן 6 אומר שאתה תיפול מכל מכה שנייה. אני די בטוח שאף אחד לא נהנה לשחק דמות שהדבר הכי טוב שהיא יודעת לעשות זה להרביץ, אבל היא עושה את זה לסיבוב אחד כי בסיבוב השני מישהו דקר אותה עם פגיון והיא נפלה.

אתה מפחד ממינקס ודאפמ וכו', אז סבבה. תשתמש במערך תכונות. מהדורה 5 אפילו אומרת לך להשתמש בו ולא לחלק. ומעבר לזה, היא גם אוסרת עליך לשים יותר מ15 בתוכנה לפני תוספי גזע. משמע שב5 עכשיו אין יותר בחור עם 18 כוח ו8 כריזמה.

אתה אומר שאתה משחק דמות שאיננה אתה? סבבה, אתה עדיין אמור לרצות לשחק אותה, באותה צורה אפשר לגלגל אקראית מי בקבוצה נולד עם מום בלב והדמות שלו תמות מתישהו, בעוד השני אלרגי למוצרי חלב והשלישי בכלל נכה... יש סיבה שמגבלות הן חוק חלופי בכל שיטה ותלויות ברצון של השחקן, המלך ארתור היה הרבה פחות מעניין אם הוא היה מפספס את שליפת אקלסיבר בגלל שהוא בילה בשירותים לאור הרגישות שלו ללוקטוז.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2776
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי אביעד » 13 ספטמבר 2019, 16:35

אוי, נו באמת. במו"ד יש כמה היבטים למשחק, אני אציין כאן שניים
1. ההיבט של משחק הדמות, שיכול להיות מעניין אם יוצאים לה גלגולים נמוכים
2. ההיבט הטקטי של קרב, שבגללו אנחנו לא פשוט עוברים חופשיטה, ואני רוצה שיהיו לי דמויות מאוזנות ביחס לאתגרים אבל שיתרמו להן.
אני מבין שאצלך בקבוצה יש יותר את האלמנט של משחק התפקידים ושאתם מצליחים איכשהו להסתדר בקרבות טקטיים וליהנות, אבל השיטה של קניית תכונות בנקודות נוחה יותר ומאוזנת יותר, ולכן אנחנו מעדיפים אותה.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3969
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 13 ספטמבר 2019, 16:43

liorgonen3 כתב:
13 ספטמבר 2019, 16:19
מו"ד נדרשת להיות כיפית
וכיף לא מותנה בפלוסים על דף הדמות. זו דמות, לא טבלת אקסל.
liorgonen3 כתב:
13 ספטמבר 2019, 16:19
זה שיש לך כוח 17 וחוסן 6 אומר שאתה תיפול מכל מכה שנייה.
לא. זה אומר שאתה עלול ליפול מכל מכה שנייה. זה אומר שהדמות שלך בסיכון גבוה להיפגע. זה לא אמור לקרות כל הזמן, כי אתגרים והרפתקאות הם לא שבלונות שיש רק דרך אחת לצבוע אותן. כל דמות יכולה לנצח, וכל דמות יכולה ליפול בסיבוב השני (אז לא דקרו אותה עם פגיון, דרך עליה פיל. התוצאה היא אותו דבר) אבל אם המנחה שלך לא מתאים סיטואציות ומנהל סיכונים בצורה מעניינת, למה אתה משחק איתו בכלל? קחו הרפתקאות מוכנות ותריצו אותן לעצמכ םישר מהחוברת בלי מנחה, זה יהיה אותו דבר.
liorgonen3 כתב:
13 ספטמבר 2019, 16:19
אתה מפחד ממינקס ודאפמ וכו'
זה לא פחד, יותר תחושת מיאוס מגישת המשחק הזו, שצריכה להישאר במשחקי מחשב. לדמויות בספרים וסרטים אין דאמפ-סטאט ורובן לא עושות מינימאקסינג (אפילו לא קונאן. אלריק דווקא כן עשה, לכאורה). אם נקודת הייחוס שלך למשחק תפקידים היא סוג של אנגרי-בירדס מהודר במיוחד, למה אספת אנשים ואירגנת שולחן?
liorgonen3 כתב:
13 ספטמבר 2019, 16:19
באותה צורה אפשר לגלגל אקראית מי בקבוצה נולד עם מום בלב והדמות שלו תמות מתישהו, בעוד השני אלרגי למוצרי חלב והשלישי בכלל נכה...
אם לדמות שלי יש כושר נמוך מאוד, כנראה הייתי מסביר את זה במום בלב, אלרגיה או נכות. אולי זה היה משהו שלא משפיע על המשחק מעבר למחסר, אבל זה יכול להיות גם ציר להרפתקאות - לאלריק יש כוח וכושר 5, אבל אם הוא ימצא עשבים מיוחדים ביער טרוס הוא יכול להיעזר בהם כדי להעלות אותם ל-15 (עם סיכון להתמכרות) ועם חרב שואבת-חיים הוא בכלל מעלה אותם ל-20, אבל אוי, באיזה מחיר...
liorgonen3 כתב:
13 ספטמבר 2019, 16:19
המלך ארתור היה הרבה פחות מעניין אם הוא היה מפספס את שליפת אקלסיבר בגלל שהוא בילה בשירותים לאור הרגישות שלו ללוקטוז.
זו כבר סתם הגחכה. והמלך ארתור הופך לדמות די פסיבית וברקע קצת אחרי שהוא נהיה מלך - ככה שיש לו המון זמן לבלות בשירותים. כנראה ככה יצא לו מורדרד.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3969
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 13 ספטמבר 2019, 16:47

אביעד כתב:
13 ספטמבר 2019, 16:35
ושאתם מצליחים איכשהו להסתדר בקרבות טקטיים וליהנות
זה לא "איכשהו להסתדר" - קרבות הם יותר מגלגולי פגיעה והוספת בונוסים, וגם בחלק הטכני, אם המנחה שלך לא מתאים את הקרב לדמויות בשביל מה אתה צריך אותו?
היתקלות מו"ד קרבית גנרית מותאמת לחבורה של ארבע-חמש דמויות ממקצועות הבסיס. אם אתם רק שני שחקנים ושניכם משחקים קוסמים בדרגה 1, אז זה אומר שהמשחק לא יעבוד כמו שצריך? פחחח.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2776
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי אביעד » 13 ספטמבר 2019, 16:50

לא, אבל יש דברים שמקלים על המנחה להתאים את ההיתקלות, ולכן הם מעדיפים לחסוך מעצמם כאב ראש מכאני ולהחליט שהם לא רוצים לגלגל תכונות. אם הם היו רוצים כאב ראש מכאני הם היו משחקים 3.5, למרות שאז זה מספיק כאב ראש מכאני ובאמת לא צריך להוסיף על זה גלגולים.
להגיד שלגלגל זה גרוע? ברור שלא, יצא לי לשה"ם כמה משחקים עם גלגולי תכונות, והיה בסדר גמור (שחקנים מעולים), אבל זה לא טוב לכולם ועלול לגרום כאב ראש.
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17742
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 36
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי פלאפי » 13 ספטמבר 2019, 16:57

אני מסכים עם אביעד בגדול. צריך להחליט איזה סוג משחק אתם רוצים לשחק, או כמה רוצים לשלב מכל סוג.
יש את הגישה האולסדקול\ריאליסטי\נטורליסטי\איך שלא תקרא לזה, שהוא הכי מחמיר, ועל פיו מגלגלים 3ק6 לכל תכונה פעם אחת, בלי אפשרות להחליף, ומזה בונים דמות.
יש את הגישה הטקטי-פאוור גיימרי, שזה לקחת כמות נקודות ולחלק לתכונות, כשהמגבלה היחידה זה שהמקסימום בתכונה הוא 18.
רוב האנשים משחקים איפשהו על הספקטרום בין שתי הגישות, עם נטייה לצד אחד או אחר. חלק ממה שעושים בשלב תיאום ציפיות\בניית דמויות זה להחליט איזה סוג משחק רוצים לשחק, ועל פיו לקבוע איך מחלקים תכונות.

אני אוהב מצד אחד לגלגל כי זה פשוט כיף ומוסיף אלמנט של אקראיות כך שלא כל הדמויות הן אותו דבר, וגם אלמנט של ריגוש והישג כשיוצא לך סט טוב. ומצד שני אני אוהב ליצור דמויות אופטימאליות שטובות במה שהן עושות.
השיטה מבחינתי שמשיגה את שתי התוצאות, זה שכל אחד מגלגל 3 סטים של 6 תכונות, כשכל תכונה זה 4ק6 ולוקחים את השלוש הטובות. בוחרים את הסט הטוב, ואז מחלקים את התוצאות לתכונות איך שרוצים. בצורה הזאת הסיכוי שמישהו יצא עם דמות שאין לה לפחות 2 תכונות די טובות הוא אפסי, כך שכולם יוכלו לשחק דמויות חזקות. ואם למישהו יוצא סט ממש חזק, אין סיבה שמישהו אחר יתבאס מזה, כי לכולם יש כבר דמות חזקה מספיק. בעצם במקרה הזה האקראיות מחליטה כמה נמוכות יהיו התכונות הנמוכות שלך, כי בכל מקרה בתכונות החשובות תשים מספר גבוה. ואז אם יצא שיש לך מספר נמוך בתכונה כלשהי, אז יש לך הזדמנות לשחק את זה מעניין.

כמו שסיפרתי בעץ אחר, בקבוצה הנוכחית השתמשנו בחלוקת נקודות שבאופן צפוי גרמה לכך שלרוב הקבוצה יש 18 או 16 בתכונה הראשית, וגם בתכונה נוספת. אני לא חושב שזה רע או מנצ'קיני או מינמקסי, זה פשוט נותן דמויות שכיף לשחק אותן. ואני כיוון שרציתי לשחק דמות גם חזקה אבל גם מעניינת, לצד 18 בשתי תכונות חשובות, שמתי 8 בתכונה אחת ו-6 בתכונה נוספת, כדי שהיא תהיה בעלת מגבלות שמעשירות אותה. זכרו, כל עוד אתם משחקים בצורה מהנה את הדאמפ סטאט שלכם, זה לא מינמקס, זה פשוט דמות מעניינת יותר. עדיף את זה מאשר דמות שכל התכונות שלה נעות בין 15 ל-8, שהיא גם לא מעניינת וגם לא כיפית, כי היא פשוט 'בסדר' בהכל.

עריכה:
המפקד האלמוני כתב:
13 ספטמבר 2019, 16:43
. לדמויות בספרים וסרטים אין דאמפ-סטאט ורובן לא עושות מינימאקסינג
על מה אתה מדבר? דמות עגולה היא כזאת שיש לה צדדים חיוביים ושליליים. אם דמות היא רק טובה בדברים ולא גרועה מאוד בשום דבר, היא לא מעניינת. עדיף דמות עם תכונות 18 18 18 6 6 6 מאשר דמות שהיא 14 14 14 10 10 10. זה לא מינמקס, זה דמות מורכבת.*

*כמובן בתנאי שמשחקים אותה ככה. שחקן ששם 6 בתבונה שלו ואז מתעלם מזה ומשחק דמות רגילה שפותרת חידות ומדברת ברהיטות הוא אכן מנצ'קין.
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 8790
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 25

נקודות לחלוקה מול גלגול אקראי

שליחה על ידי liorgonen3 » 13 ספטמבר 2019, 17:03

כיף מותנה במה השחקן ירצה לשחק, יכול להיות שלך כיף לשחק אדם שוטה קטוע יד בשם טים, אבל לרוב האנשים שפגשתי לא.
כל הטיעון שלך מבוסס על זה שזו דרך ההנאה שלך. אם יש לך -3 לכל ההתקפות בגלל כוח פח, ואין לך מספיק יכולת מנטלית בשביל להיות מטיל לחשים נורמלי. אז לשחק בחרו עם 8 כוח ו14 תבונה/חוכמה תוקע אותך טוב בלהיות חסר תועלת בקרב. ומה לעשות, מו"ד מבוססת בעיקרה על קרבות, לא רק, אבל גם.

שיקחתי בזמנו דמות עם מום מולד בלב, אבל עשיתי את זה מבחירה ומרצון שלי, וזה התבטא פלאפית ולא רק מכאנית. זה לא הגיע כי גלגלתי תכונות ואמרתי "באסה יצא לי 7 נסים את זה בחוסן" אלא כי באתי עם הרקע של הדמות לשה"מ לפני כן והסברתי לו שזה מה שהדמות הולכת להיות.
המפקד האלמוני כתב:
13 ספטמבר 2019, 16:43
אם לדמות שלי יש כושר נמוך מאוד, כנראה הייתי מסביר את זה במום בלב, אלרגיה או נכות. אולי זה היה משהו שלא משפיע על המשחק מעבר למחסר, אבל זה יכול להיות גם ציר להרפתקאות - לאלריק יש כוח וכושר 5, אבל אם הוא ימצא עשבים מיוחדים ביער טרוס הוא יכול להיעזר בהם כדי להעלות אותם ל-15 (עם סיכון להתמכרות) ועם חרב שואבת-חיים הוא בכלל מעלה אותם ל-20, אבל אוי, באיזה מחיר...
"שהחשקן ימצא חפצקים שיפתרו לו את הבעיות" זה לא פתרון לסיטאצויה, בעיקר שלשחקן כנראה יש את דרגה 1 לשרוד בה לפני שהוא חולם על נשק +1, שלא לדבר על זה שאם אלאריק רוצה להשתמש בעשבים האלה, למה שסטיב לא ישתמש בהם גם? אז מה עם יש לו כוח 18?
יתרה מכך, אתה עוד יותר שובר את האיזון של הקבוצה, כי עכשיו אלאריק חייב להיות בסכנה של התמכרות לעשבים ההזויים האלה כדי להיות פרקטי בקרב, בעוד סטיב פשוט ממשיך לתקוף כרגיל ולהינות מהחיים הקלים שהיה לו, כי אלוהי המזל נתן לו 18 בקוביה.

בכנות, תסביר לי למה שחקן כמו אלאריק לא ילך לקפוץ מהצוק הקרוב כדי לבנות דמות חדשה שבה הגלגולים שלו יהיו שחיקים יותר, במקום להרגיש חסר תועלת בפעם השלישית במפגש, כשלפאלדין עם ה14 זרזיות יש יותר סיכוי לפרוץ מנועל מהנוכל שתוקע עם 8 זריזות.

מה שאתה מתאר זה ללכת לגלגל קבויות, ואז לבנות דמות מצקוע ורקע לפי זה. 99% מהפורם כרגע עובדים ברעיון של לכתוב רקע ואז לחושב על מכאניקה (לרבות בילד שהם רוצים לנסות) אם בא לי לשחק דרואיד והקוביה נתנה לי 7 בחוכמה אני אמור לבכות בשקט וללכת לשחק ברברי?

לא אומר שגלגול זה רע, יכול להיות קבוצה שלכולם יש ממוצע 15 בכל התכונות,
אני אומר שחלוקה גם מונעת לך מצב של "אלים" (יותר מידי 18) וגם נמושות (לא יותר מ14 באף תכונה).
זכור לי שבזמנו נתתי לשחקנים לגלגל, ואז לבחור בין זה לבין מערך.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה