הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

גזעים ושטויות

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 5028
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

גזעים ושטויות

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 12 יולי 2019, 14:48

התחיל דיון על הנושא בעץ אחר - עד כמה אמור להיות, לדעתכם, הבדל בין גזעים שונים בעולם המשחק?
(וכן, הכותרת לא מוצלחת).

אישית, אני אוהב תרבויות אנושיות, אבל גזעים זה כיף - כל עוד יש להם באמת ייחוד. אם הייתי רוצה סתם קשתים בלונדינים מהיער, הייתי יוצר איזה שבט ציידים אנושי. עלפים הם הרבה יותר מזה. הם בני אלמוות, קסומים, איטיים, הם הרבה מעבר ל''קשתים עם אוזניים מחודדות''. כנ''ל גמדים - הם לא סתם אנשים נמוכים עם זקנים, יש לגזע שלהם אופי ייחודי ופיולוסופיית חיים שלמה. קצת מעצבן אותי כשלוקחים גזעים ומרוקנים מהם את כל הייחוד שבגזע.

מה איתכם?
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
סמל אישי של משתמש
Darki
הודעות: 314
הצטרף: 15 מרץ 2019, 14:13
מיקום: בעולם-המערכה-שעדיין-לא-המצאתי-לו-שם שלי
יצירת קשר:

גזעים ושטויות

שליחה על ידי Darki » 12 יולי 2019, 16:01

דווקא אני אוהב גזעים בגלל הסיפוריות.במשחקים מבוססי מכאניקה אני נוטה לבני אנוש.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 5028
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

גזעים ושטויות

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 12 יולי 2019, 18:07

לא דיברתי רק על מכאניקה - אני לא אוהב גם פלאפית כשעלפים מתוארים כלא הרבה יותר מבני אנוש בלונדיניים שאוהבים קשתות.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18423
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

גזעים ושטויות

שליחה על ידי The oldman » 12 יולי 2019, 21:51

בפועל, בכמעט כל העולמות גזעים הם לצורך העניין תרבויות שונות - והרבה פעמים בגזע ספציפי אין תרבויות אחרות, למעט בני-אנוש שלרוב נותנים להם מספר גדול של תרבויות.
אבל זה באמת חוזר לנקודה למה יש לך גזעים בעולם? בעולמות פנטזיה מסויימים זה פשוט מאפיין של עולם הפנטזיה, לא כי באמת צריך.

אם אתה הופך את הגזעים לייחודיים ולמוזרים, אז יותר קשה שהם יהיו גם דמויות שחקן. גם כי קשה לשחק גזעים "מוזרים" וגם כי גזעים כאלו לא בהכרח יהיו מאוזנים מבחינת העוצמה שלהם.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2721
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 36

גזעים ושטויות

שליחה על ידי אביעד » 14 יולי 2019, 15:32

הח׳אן הטטרי כתב:
12 יולי 2019, 14:48
אישית, אני אוהב תרבויות אנושיות, אבל גזעים זה כיף - כל עוד יש להם באמת ייחוד. אם הייתי רוצה סתם קשתים בלונדינים מהיער, הייתי יוצר איזה שבט ציידים אנושי. עלפים הם הרבה יותר מזה. הם בני אלמוות, קסומים, איטיים, הם הרבה מעבר ל''קשתים עם אוזניים מחודדות''. כנ''ל גמדים - הם לא סתם אנשים נמוכים עם זקנים, יש לגזע שלהם אופי ייחודי ופיולוסופיית חיים שלמה. קצת מעצבן אותי כשלוקחים גזעים ומרוקנים מהם את כל הייחוד שבגזע.
אישית, אני אוהב גזעים, אבל תרבויות אנושיות זה כיף - כל עוד יש להן באמת ייחוד. אם הייתי רוצה סתם קשתים בלונדינים מהיער, הייתי יוצר איזה שבט אלפים. ציידים אנושיים הם הרבה יותר מזה. הם שבטיים, מחוברים לטבע, מהירים, הם הרבה מעבר ל''קשתים עם אוזניים מחודדות''. כנ''ל שבט של אנשים נמוכים עם זקנים - הם לא סתם גמדים, יש לשבט שלהם אופי ייחודי ופיולוסופיית חיים שלמה. קצת מעצבן אותי כשלוקחים תרבויות אנושיות ומרוקנים מהן את כל הייחוד שלהן.

במילים אחרות, גם אתה נופל בפח שאתה טוען שכולם נופלים בו - לכל גזע מספר תרבויות מן הסתם, ולכל תרבות ייחוד משלה. אתה מצמצם פה את כל הגזעים לקלישיאות סטיריאוטיפיות ולא נותן להם ביטוי ראוי.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5176
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

גזעים ושטויות

שליחה על ידי ת'ור » 15 יולי 2019, 21:00

הייתי רוצה לראות יותר גיוון בגזעים בין עולם לעולם. נראה שכל עולם הוא או רק בני אדם או גזעים טולקיניים, בתוספת דמי-דרקון וזדים מדי פעם. הדבר הכי מעניין שאפשר למצוא זה עולמות שנותנים אופי חדש לגזע מוכר, כמו השמש השחורה או נמיות הים של איי הסערה. הייתי רוצה לראות יותר עולמות נפרדים לגמרי מהגזעים המוכרים ועושים משהו אחר.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
yds
הודעות: 3087
הצטרף: 30 מאי 2014, 12:43
תשובות: 4
מיקום: אי שם, לפני הרבה שנים, בגלקסיה רחוקה רחוקה...

גזעים ושטויות

שליחה על ידי yds » 17 יולי 2019, 17:53

ת'ור - העניין הוא, שאם אתה רוצה לשחק עם חומר רשמי, בסופו של דבר לא משנה כמה מעניין העולם שלך יהיו בו את הגזעים הבסיסיים, בצורה זו או אחרת

אולי תוך שימוש מרובה בהרחבות/גזעים מפלצתיים במהדורות שונות, יהיה אפשרי לייצר עולם מערכה מעניין שלא נוגע ביצורים טולקיניים+ למיניהם


חא'ן - לדעתי, ההבדלים בתוך הגזע וההבדלים בין הגזעים צריכים להתקיים ביחד. כלומר, כל האלפים מושפעים מכך שהם חיים הרבה יותר מבני אדם...רק שקבוצה אחת היא תרבות של טקטיקנים/אסטרטגים מצטיינים שעובדים עם לוחות שנה ולו''זים אלפי שנים קדימה, והקבוצה השניה היא קבוצת הprocrastinators הכי גדולה שאי פעם הייתה.

מה שמעניין הוא לקחת את ההבדלים בין הגזעים, ובתוך תתי קבוצות של הגזע לחקור את הדרכים בהן הייחוד הזה ישפיע
זה קצת כמו בבדיחה ההיא שהCIA השקיעו המון שעות עבודה וכסף ביצירת תוכנת תרגום מודיעינית מרוסית לאנגלית ובחזרה, והחליטו לבדוק אותה.
הם הכניסו לתוכנה את המשפט:
The Spirit is willing but the Flesh is weak
ותרגמו את זה לרוסית ואז בחזרה לאנגלית. יצא להם:
The Vodka is good but the Meat is rotten
זהב!!!
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5176
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

גזעים ושטויות

שליחה על ידי ת'ור » 17 יולי 2019, 20:33

yds: למה? זה סה"כ גזעים. זה לא שהגזעים הקלאסיים הם חלק חשוב ביסודות השיטה. יוצרים 6-8 גזעים חדשים עם 5 שורות מכאניקה ופלאף שבכל מקרה כותבים בשפע, והרי.

אפשר לשחק דרקונים, פיות ושדים. אפשר ליצור גזעים שעשויים מאבני חן או מחלומות. אפשר לזרוק את כל מערכת הגזעים מהחלון ולחלק יכולות ובונוסים על בסיס הפסוקים מהם נבראת. זה לא יהיה מה שאני מדבר עליו, אבל זו דוגמא לכמה קל לשנות את הקיים. מכאניקה היא רק מכאניקה, אפשר לפרש אותה בכל מיני דרכים, אבל חוץ משיטות שמשחקים בהן חיות ואולי אלה של הזאב הלבן זה תמיד "בני אדם" או "בני אדם ובני אדם שמתחו חלק מהם".
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
yds
הודעות: 3087
הצטרף: 30 מאי 2014, 12:43
תשובות: 4
מיקום: אי שם, לפני הרבה שנים, בגלקסיה רחוקה רחוקה...

גזעים ושטויות

שליחה על ידי yds » 17 יולי 2019, 23:56

שוב, אני יוצא מנקודת הנחה שאנשים מעדיפים להיצמד לחוקים הרשמיים, אבל אם לא אז אני לגמרי איתך בקטע הזה.
זה קצת כמו בבדיחה ההיא שהCIA השקיעו המון שעות עבודה וכסף ביצירת תוכנת תרגום מודיעינית מרוסית לאנגלית ובחזרה, והחליטו לבדוק אותה.
הם הכניסו לתוכנה את המשפט:
The Spirit is willing but the Flesh is weak
ותרגמו את זה לרוסית ואז בחזרה לאנגלית. יצא להם:
The Vodka is good but the Meat is rotten
זהב!!!
קובר האלים
הודעות: 52
הצטרף: 12 יוני 2019, 16:03

גזעים ושטויות

שליחה על ידי קובר האלים » 18 יולי 2019, 17:27

לפי דעתי אמורים להיות הבדלים בין הגזעים שנובעים מיכולות מולדות ומהתרבות, למשל אלפים נוטים להוולד טובים יותר בקשת- יכולת שהתרבויות של רוב האלפים מעודדות ומתפחות ולכן רובם טובים יותר בקשת. גם אם אחד מהם טוב יותר בחרב ככישרון מולד כניראה שהוא לא ילמד להשתמש בה או שלא יתנו לו את ההזדמנות לנסות להילחם בה.
זאת דעתי.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 5028
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

גזעים ושטויות

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 18 יולי 2019, 17:37

האמת שזה מעניין. אולי לא נולדים טובים בקשת, אבל היות וברוב העולמות לעלפים יש ראייה חדה ושמיעה טובה טבעי שהם יעדיפו קשתות. כמו שגמדים חזקים יותר ולכן מעדיפים כלי נשק שדורשים כוח פיזי, כמו פטישים וגרזנים.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

ארבעת ההנאות הגדולות ביותר - מנוחה אחרי אימון קשה, מים לגרון צמא, התבוננות באדם אהוב, וההרגשה שאחרי תפילה.
קובר האלים
הודעות: 52
הצטרף: 12 יוני 2019, 16:03

גזעים ושטויות

שליחה על ידי קובר האלים » 18 יולי 2019, 18:06

כן, זה ניסוח טוב יותר
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12570
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 34
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

גזעים ושטויות

שליחה על ידי העוג הברברי » 18 יולי 2019, 22:14

ת'ור כתב:
15 יולי 2019, 21:00
הייתי רוצה לראות יותר גיוון בגזעים בין עולם לעולם. נראה שכל עולם הוא או רק בני אדם או גזעים טולקיניים, בתוספת דמי-דרקון וזדים מדי פעם. הדבר הכי מעניין שאפשר למצוא זה עולמות שנותנים אופי חדש לגזע מוכר, כמו השמש השחורה או נמיות הים של איי הסערה. הייתי רוצה לראות יותר עולמות נפרדים לגמרי מהגזעים המוכרים ועושים משהו אחר.
דווקא אני חושב שכאן פאיזו עשו עבודה טובה עם האזורים שלהם בעולם שרחוקים מהים הפנימי (כמו טיאן-שיה או הארצות האפלות) וגם עם המערכה של סטארפיינדר.

אבל לרוב באמת עולמות נמנעים מזה, שזה ממש חבל. יש הרבה גזעים מגניבים שהוצגו לאורך השנים של מו"ד וגם גזעים חדשים שראויים מאוד למערכה שלא משאירה אותם בצד כ"מפלצת אקזוטית להתקלות אקראית". פורמיאנים הם גזע חביב עליי במיוחד בעניין הזה, כמובן שאפשר להשתמש בכול גזע פחות שחוק.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3944
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

גזעים ושטויות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 19 יולי 2019, 08:08

א - אני לא אוהב כל כך גזעים דמויי אדם, בדגש על גזעים "חייזריים" כמו אנשי לטאה וכיו"ב. למה? כי אנחנו בני אדם. אנחנו בקושי יכולים להיכנס לראש של אדם שחי בעולם טרום-תעשייתי דמוי ימי הביניים או מישהו מתרבות לא מערבית או לא מהמגדר שלנו, אז אנחנו לא באמת יכולים לשחק בצורה אמינה איך זוחל, חרק או אפילו אלף שחי חמש מאות שנה מתנהגים וחושבים.

אם הגזע האנושי מגוון מספיק גם ככה, ודמויי אדם הם ממילא "בני אדם עם תחפושות" אז אפשר לדעתי להחזיק מערכה שלמה בלי דמויי אדם בכלל. למעשה, כבר עשיתי את זה כמה וכמה פעמים ולאורך זמן.

ב - גם אם יש גזעים דמויי אדם, זה לא אומר שהתכונות שלהם מולדות. אלפים לא נולדים טובים בקשתות - פשוט זה הנשק שסביר שהרפתקן ממוצא אלפי למד להתשמש בו ממש טוב. התכונות המולדות-במובהק היחידות בוודאות שיש לגזעים דמויי אדם הן מאפיינים פיזיים, כמו למשל ראיית חושך או עמידות לסוגי נזק מסויימים - גמד מתמודד טוב עם רעל בדיוק כמו שחלק מהכורדים יכולים למות מאכילת פול.

מכנית, אפשר להעביר יכולות תרבותיות בין גזעים שונים. למשל, ליצור חצי אלף שגדל כאלף לכל דבר (ויש לו תכונות של אלף, לא של חצי אלף מספרי הכללים) או קהילה של ננסים וזוטונים שחיים כבר אלפי שנים באינטגרציה עם שבט של גמדים ולכן יש להם את כל כשרונות חוכמת האבן ומיומנות הנשק וכיו"ב של הגמדים ולא כשרונות מקבילים של ננסים וזוטונים.

ג - וכמובן, חשוב להימנע מהטעות שכל בני אותו גזע חייבים להיות עם אותם מאפייני אישיות. את זה כבר כתבו בספרי שחקן של מהדורות ישנות משנות השבעים-שמונים: זה שגמדים הם פרקטיים וקודרים לא אומר שאתה לא יכול לשחק גמד עליז וחולמני.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
קובר האלים
הודעות: 52
הצטרף: 12 יוני 2019, 16:03

גזעים ושטויות

שליחה על ידי קובר האלים » 19 יולי 2019, 08:29

אני חולק עליך, למשל הדוגמא שלך על הזוטונים והננסים- הגמדים נוטים להיות חזקים יותר פיזית, ולכן רובם מעדיפים נשקים כבדים. אם זוטון או ננס ינסו להילחם בהם הם יתאימו להם פחות, זה לא בילתי אפשרי אבל יס סיבה שלכל גזע יש נשק מועדף.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה