ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

[פאת'פיינדר] תוספים מיוחדים וחפצי קסם.

יש לך שאלה על מבוכים ודרקונים או על פאת'פיינדר? בפורום זה תמצא את מיטב המומחים שיענו לך עליה. הפורום גם כולל מאות שאלות ששחקנים אחרים שאלו לפניכם, אתם מוזמנים לחפש בו ולראות אם השאלה שלכם כבר נענתה בעבר.
הפורום מיועד לכל המהדורות - מבוכים ודרקונים מהדורה 5, 4 או 3.5, פאת'פיינדר 1 או 2 וכמובן גם מהדורות ישנות יותר.
כללי הפורום
פורום זה מיועד לשאלות ממוקדות על המכאניקה של מבוכים ודרקונים וגם פאת'פיינדר. יש לציין בנושא של ההודעה את המהדורה הרלוונטית, בהתאם לתגיות הזמינות.
אם השאלה כבר זכתה לתשובה מספקת, הנושא יסומן ב V ירוק, והתשובה תופיע בהודעה הראשונה בנושא.
אם מדובר בשאלה כללית או הערה, יש לפרסם את הנושא בפורום מבוכים ודרקונים או משחקי תפקידים כללי. נושאים שאינם מתאימים, יועברו לפורומים אלו.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 4182
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[פאת'פיינדר] תוספים מיוחדים וחפצי קסם.

שליחה על ידי tkhag1 » 29 יוני 2019, 22:52

אם אתה בעל יכולת קסומה כמו לחשים עזים (+חצי מהרמה שלך לנזק) ואתה יוצר או משתמש בחפץ קסם האם אתה מקבל את תוסף היכולת? והאם יש הבדל במקרה הזה בין חפצי השלמת לחש והפעלת לחש במידה וכן?
על ידי ת'ור » 30 יוני 2019, 01:56
לא מדויק, למען האמת.
כשאתה יוצר חפץ קסם אתה יכול ליצור אותו עם הד"מ שלך, לא הד"מ המינימלי, מה שיכול להשפיע על כמה משתנים בלחש כמו כמות נק"פ\מרחק. אתה גם יכול ליצור חפצ"ק עם גרסת על-קסם של לחש. בשני המקרים החפצ"ק יעלה יותר, כמובן.
זה אומר לי שחפצ"קים כמו מגילות\שרביטים\שיקויים "מקפיאים" לחש ברגע ההטלה ככה שההשפעות שלו מעוקבות עד שמפעילים את החפצ"ק - וכשמפעילים אותו הם משפיעים כאילו יוצר החפץ הטיל אותם (רק בשליטת המשתמש).
מצד שני... יצירת חפצ"ק עם ד"מ גבוה מהמינימום עולה יותר. אפשר לבחור ליצור את החפצ"ק במחיר הבסיסי, אבל אז הד"מ יהיה הד"מ המינימלי. מה שרומז שקשה (=יקר) יותר לאחסן גרסא חזקה יותר של הלחש, גם אם למטיל לא קשה יותר להטיל את הגרסא החזקה יותר.

אז אני לא חושב שיש תשובה רשמית (ומחיפוש מהיר נראה שגם אחרים לא בטוחים מה לפסוק במקרה כזה), אבל הייתי אומר שיוצר עם יכולת לחשים עזים יכול ליצור חפצ"קים עם היכולת הזו, אבל הם יעלו כאילו הוא השתמש עליהם בכישרון על-קסם (הוא פשוט לא יצטרך את הכישרון בשביל ליצור אותם).
עבור להודעה המלאה
החיים אינם סידרה של אכזבות או הצלחות, הם פשוט סדרה של אירועים.
משמעות ואלוהות הם קונספט אנושי שנועדו למלאה תחושת ריק פנימית.
הפחד מהמוות הוא פחד מאי ידיעה, שהוא עצמו שורש הפחד.


ארבע לפנות בוקר הוא זמן נהדר להרהר במשמעות החיים... או לקשקש בחוסר הגיון.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3118
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 47

[פאת'פיינדר] תוספים מיוחדים וחפצי קסם.

שליחה על ידי אביעד » 30 יוני 2019, 00:09

נראה לי שלא. הטלת לחש ממגילה, שרביט, מטה, או חפץ אחר היא לא הפעולה "הטלת לחש", אלא הפעולה "הפעלת חפץ קסם". אמנם, זמן הפעולה משתנה בהתאם לזמן ההטלה של הלחש (ולעולם לא פחות מפעולה רגילה, אלא אם מדובר בחפץ פלא אחר), וברוב המקרים אתה צריך לדעת את להטיל את הלחש המתאים או סתם שהוא יהיה ברשימת הלחשים שלך, אבל זה ממש לא להטיל את הלחש מאפס משום בחינה שהיא.
לצורך דוגמא, אני כהן ברמה 6 עם תחום ההשפעה ריפוי, מה שמאפשר לי להטיל את כל לחשי "ריפוי פצעים X) כאילו היו מועצמים, ואני רוצה להטיל את הלחש "ריפוי פצעים קלים" על עצמי או על חבר גוסס מתוך שיקוי. האם הלחש יהיה מועצם? לא. כמובן הדוגמא לא מושלמת כי בשיקוי הלחש כבר הוטל לגמרי, אבל בסופו של דבר אתה משתמש בחפץ קסם שמטיל לחש.
עם שרביט זה אותו דבר. אתה אפילו לא צריך לדעת את הלחש שאתה מטיל, אז אתה לא באמת מטיל אותו. עם מטה זה בעצם כמו שרביט (הפעלת לחש) מלבד בדברים שצוינו, ומאפיינים מעין אלו לא צוינו.
עם מגילה זה אותו דבר. מתאם תכונה אתה לא מוסיף ואתה רוצה להוסיף מאפיין מקצוע?
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[פאת'פיינדר] תוספים מיוחדים וחפצי קסם.

שליחה על ידי ת'ור » 30 יוני 2019, 00:51

לא. כמו שאביעד אמר, אתה לא מטיל לחש, רק משלים אותו. אלה דברים שונים.

ותקן אותי אם אני טועה, אבל אני מניח שהיכולת מתייחסת ללחשים "שלך". לחשים בחפצ"קים הם לחשים של יוצר החפץ. הוא זה שהכין אותם, סיפק את הרכיבים החומריים והם משתמשים בד"מ שלו. כך שיכולות שמשפיעות על הלחשים שלך לא ישפיעו עליהם.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 4182
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

[פאת'פיינדר] תוספים מיוחדים וחפצי קסם.

שליחה על ידי tkhag1 » 30 יוני 2019, 01:04

השאלה הייתה גם עם במקרים שאתה יוצר את החפץ (שלזה היה סבירות גבוהה יותר) זה נחשב.
החיים אינם סידרה של אכזבות או הצלחות, הם פשוט סדרה של אירועים.
משמעות ואלוהות הם קונספט אנושי שנועדו למלאה תחושת ריק פנימית.
הפחד מהמוות הוא פחד מאי ידיעה, שהוא עצמו שורש הפחד.


ארבע לפנות בוקר הוא זמן נהדר להרהר במשמעות החיים... או לקשקש בחוסר הגיון.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3118
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 47

[פאת'פיינדר] תוספים מיוחדים וחפצי קסם.

שליחה על ידי אביעד » 30 יוני 2019, 01:09

לא.
אם נדייק את ת'ור, זה ככה:
אביעד כתב:
30 יוני 2019, 00:09
אתה משתמש בחפץ קסם שמטיל לחש.
לא היוצר מטיל את הלחש ולא המשתמש. חפץ הקם הוא מטיל הלחש.
אתה משתמש בפעולה של "הפעלת חפץ קסם", לא בפעולה של "הטלת לחש".
כשאתה יוצר חפץ קסם אתה משתמש בפעולה אחרת לגמרי "יצירת חפץ קסם" ולא מוגדרת שם שום יכולת של תוספת מאפייני מקצוע.
במגילה במטה ובשרביט אתה אפילו לא משתמש בערכי התכונה שלך או בדרגת המטיל שלך, אלא בערך התכונה המינימלי הנדרש וברמת מטיל מוגדרת שלא תעלה על זו שלך. (במטה המשתמש יכול לבחור להשתמש באלו שלו כשהוא משתמש בו, אם הם גבוהים יותר) קל וחומר שאתה לא מוסיף מאפייני מקצוע למינם.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5185
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

[פאת'פיינדר] תוספים מיוחדים וחפצי קסם.

שליחה על ידי ת'ור » 30 יוני 2019, 01:56

לא מדויק, למען האמת.
כשאתה יוצר חפץ קסם אתה יכול ליצור אותו עם הד"מ שלך, לא הד"מ המינימלי, מה שיכול להשפיע על כמה משתנים בלחש כמו כמות נק"פ\מרחק. אתה גם יכול ליצור חפצ"ק עם גרסת על-קסם של לחש. בשני המקרים החפצ"ק יעלה יותר, כמובן.
זה אומר לי שחפצ"קים כמו מגילות\שרביטים\שיקויים "מקפיאים" לחש ברגע ההטלה ככה שההשפעות שלו מעוקבות עד שמפעילים את החפצ"ק - וכשמפעילים אותו הם משפיעים כאילו יוצר החפץ הטיל אותם (רק בשליטת המשתמש).
מצד שני... יצירת חפצ"ק עם ד"מ גבוה מהמינימום עולה יותר. אפשר לבחור ליצור את החפצ"ק במחיר הבסיסי, אבל אז הד"מ יהיה הד"מ המינימלי. מה שרומז שקשה (=יקר) יותר לאחסן גרסא חזקה יותר של הלחש, גם אם למטיל לא קשה יותר להטיל את הגרסא החזקה יותר.

אז אני לא חושב שיש תשובה רשמית (ומחיפוש מהיר נראה שגם אחרים לא בטוחים מה לפסוק במקרה כזה), אבל הייתי אומר שיוצר עם יכולת לחשים עזים יכול ליצור חפצ"קים עם היכולת הזו, אבל הם יעלו כאילו הוא השתמש עליהם בכישרון על-קסם (הוא פשוט לא יצטרך את הכישרון בשביל ליצור אותם).
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3118
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 47

[פאת'פיינדר] תוספים מיוחדים וחפצי קסם.

שליחה על ידי אביעד » 30 יוני 2019, 05:34

בעיקרון ברור שהוא יכול. למרות שאין תשובה רשמית לגבי חפצים שמאפשרים להטיל לחש ספיציפי, אף אחד לא שלל את זה. הבעיה היא התמחור של חפץ כזה - זה לא מוזכר בחוקים, והמאפיין הזה קצת טריקי לתמחור. הוא עובד מעולה על לחשים אזוריים אבל לא על לחשים בעלי מטרות, ונעשה יחסית יעיל פחות ככל שדרג הלחש לדרגת המטיל עולים. הייתי מתמחר את זה כ1+ לדרג הלחש.
לדוגמא העצמת לחש מאפשר לי להכפיל את הנזק ב1.5 ומוסיף 2 דרגי לחש.
אז קליע קסם בדרג 1 שבד''כ גורם 2.5 נזק עכשיו גורם 3.75 נזק.
דרג 5 7.5 נזק או 11.25 נזק
דרג 9 12.5 נזק או 18.75 נזק
כדור אש בדרג 5 שבד''כ גורם 17.5 נזק יגרום 26.75 נזק.
דרג 9 32.5 נזק או 48.75 נזק
ועכשיו עם לחשים עזים (מתאם תבונה התחלתי 4+)
קליע קסם דרג 1 6.5 נזק
דרג 5 11.5 נזק
דרג 9 17.5 נזק (מתאם התבונה עלה ל5+)
כדור אש דרג 5 21.5 נזק
דרג 9 37.5 נזק
אז נראה לי ש1+ מתאים כאן - זה יותר חלש מהעצמת לחש.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה