לא רואים הודעות חדשות בפורום?
כדי לפתור את הבעיה עלייך לרענן את העמוד הבעייתי באמצעות f5 במחשב או סמל הרענון בטלפון החכם.

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4175
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 02 דצמבר 2018, 21:20

מגניב, אהבתי. קשור לקופים הלבנים מקונאן עליהם דיברת פה מתישהו?
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 1683
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי אביעד » 02 דצמבר 2018, 22:42

הקופים האלה מגניבים וצריכים נתוני גזע.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 2621
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי tkhag1 » 02 דצמבר 2018, 22:47

אתה רוצה להפוך אותם לגזע שחקן?
כדאי להכות ראשון אבל תמיד עדיף להכות אחרון.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3469
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 03 דצמבר 2018, 19:46

הח׳אן הטטרי כתב:
02 דצמבר 2018, 21:20
מגניב, אהבתי. קשור לקופים הלבנים מקונאן עליהם דיברת פה מתישהו?
לא. הקופים הלבנים היו במקור מפלצת מהחוברת האדומה של מו"ד בקופסאות, אבל שם הם היו סתם קופים עם סיפור רקע שהם נהיו תת-קרקעיים ולבקנים כדי להתאים למשחק בסביבה של מבוכים ומחילות מתחת לאדמה.

את הרעיון של לקחת את הקופים האלה ולתת להם כלי נשק ושריונות יישמתי בהרפתקה למו"ד בקופסאות שהרצתי לחבורה המיתולוגית שלי מתישהו באלף הקודם - שם גם היה את סיפור הרקע של הקוסם היינריך איש ספונזו שרצה "לקדם" את הקופים לרמה של דמויי אדם ובמבוך היו כל מיני ציורי קיר שרמזו על החזון שלו - אלה שתיארתי למעלה, וגם עוד כל מיני, כמו למשל ציור של היינריך (איש עם גלימה סגולה וזקן ארוך, הגלימה והזקן עדיין היו על השלד שלו ב"חדר הכס" וככה הדמויות זיהו אותו) ישן ומעליו בועה עם החלום שהוא חולם על קוף ערמומי-למראה שפורץ מנעול, קוף בשריון לוחות מניף חרב, קוף בגלימות מטיל לחש וקוף מחזיק סמל קדוש.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
TheKnightWhosaidKnit
הודעות: 1175
הצטרף: 20 מאי 2014, 19:40

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי TheKnightWhosaidKnit » 04 דצמבר 2018, 05:34

מעניין אותי המעבר מ"דמויות מעניינות עם רקע " ל" הי, זו סוג של מפלצות חצי אנושיות שמשתמשות בכלי הנשק הזה !"
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 1683
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי אביעד » 04 דצמבר 2018, 13:26

כמה רקעים כבר אפשר להמציא ברצף? גם זה מעניין ואפילו מאוד
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3469
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 08 דצמבר 2018, 17:03

רוכבי השלחופה

שלחופות-הענק הם קרובי המשפחה עצומי המימדים של צב היבשה המוכר, רק עם שריון בקוטר של 12-15 מטר וגודל כללי של בית קטן. בטבע, מדובר בחיה שלווה למדי המתגוררת בערבות עשב, מוגנת ממרבית הטורפים מעצם מימדיה ושריונה הכבד ונהנית מחיים ארוכים מאוד - ספירת טבעות על קשקשי שריונן של שלחופות גדולות במיוחד מראה כי חלקן חיות כבר חמש מאות שנה ויותר. אבל הפוטנציאל של היצורים הכבירים לא נעלם מעיניהם של מצביאים למיניהם. שרי מלחמה עם תקציב מספיק גדול וסבלנות שכרו הרפתקנים שיאספו עבורם ביצי שלחופות ושלחופות צעירות (חלקם רומו על ידי הרפתקנים שמכרו להם עשרות פרטים של צב יבשה ענק בוגר מאחד האיים בתור "בקיעוני שלחופה") והחלו בתהליך גידול וביות של השלחופה לתפקיד של מכונת מלחמה.

הזן המבויית של השלחופה גדל מהר יותר בסיוע של תזונה עשירה וקסם, והשריון שלו מיושר בחלקו העליון באמצעים אלכימיים וקסמים. אמנם עוברות כמה עשרות שנים עד שהיצור מגיע למימדים מתאימים ללחימה, אבל כמו שאמר שר מלחמה חכם אחד (יש הטוענים כי היה זה סואן-זו, סבו של קואן-יאו) "הרוצה בתרנים - נוטע אלונים, והמתכנן מלחמה לדורות - מגדל שלחופות". בתהליך הגידול של השלחופה ננעצות בזהירות בעורפה ובאחורי גולגלתה של החיה יתדות כסף ובדולח, שחוטי נחושת וזהב מחברים ביניהן - מיתרים אלו מתחברים לידית מעוצבת משנהב או מתכת יקרה, באמצעותה רכב מיומן היושב במעלה שריונה יכול לשלוט בתנועות השלחופה באמצעות משיכות קלות, המפעילות היישר את עצביו של היצור.

על השריון המיושר מרכיבים ביצורי עץ, מכונות מצור קלות כגון קטפולטה או בליסטרה, וכן לוחמים מצויידים במוטות כידון ארוכים שתפקידם להרחיק אויבים המתקדמים אל השלחופה מאחוריה או מצדדיה. שלחופה ערוכה לקרב תישא על גבה כתריסר עד עשרים לוחמים ובהם תמיד רכב ושישה או עשרה כידונאים, וצוות מתחלף נוסף של קשתים או מפעילי מכונת מצור המקובעת על גבה של החיה.

שלחופה ענקית
תפלץ כביר, חסר נטייה
דרג"ש: 20 (שריון טבעי)
נק"פ: 363 (22ק20 + 132)
מהירות: 25 רגל

תכונות: כוח 27 (8+), זריזות 8 (1-), כושר 22 (6+), תבונה 3 (4-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 6 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: -
אתגר: 16 (15,000)

נגיחת שריון: כפעולת בונוס, השלחופה יכולה להתנגש בבניינים, בשלחופות אחרות או ביצורים גדולים ואיטיים דומים באמצעות השריון שלה לגרימת נזק של 24 (3ק6 + 8) מוחץ. אם נדרש גלגול פגיעה, הוא מתבצע עם תוסף של 13+.

פעולות:
ריבוי התקפות: השלחופה תוקפת פעמיים - פעם אחת בנשיכה בפיה דמוי-המקור ופעם אחת ברמיסה באמצעות אחת מרגליה.
נשיכה: התקפת קפא"פ 13+ לפגיעה, נזק 27 (3ק12 + 8) חותך
רמיסה: תקפת קפא"פ 13+ לפגיעה, נזק 30 (4ק10 + 8) מוחץ וכן נדרשת הצלחה של היריב בגלגול הצלה כוח בד"ק 21 או שהוא יפול וישתטח ארצה.
מעיכה: השלחופה יכולה פשוט למשוך את רגליה אל תוך השריון שלה ולמחוץ תחתיה כל מי שנמצא מתחתיו. על יריבים בגודל גדול ומטה שנכנסו בטיפשותם אל מתחת לגחונו המשוריין של היצור, להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 21 כדי לחמוק בזמן ללא נזק, או להימעך לספיגת 52 (15ק6) נקודות נזק. אחרי מהלך כזה, לשלוחפה לוקחת פעולה בתורה כדי לחזור ולהתרומם על רגליה.

רכב שלחופה
הרכב שולט בתנועותיה של השלחופה, והריגתו תגרום לאובדן שליטה ביצור - שככל הנראה יעשה את הדבר ההגיוני ביותר מבחינת האינסטינקטים שלו ויברח. הרכב יושב בתא ממוגן מעץ ולוחות מתכת בחזית השריון של החיה, היישר מאחורי עורפה.

דמוי אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 18 (שריון לוחות)
נק"פ: 58 (9ק8 + 18)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 10 (0+), כושר 14 (2+), תבונה 13 (1+), חוכמה 16 (3+), כריזמה 11 (0+)
כשרונות: טיפול בחיות 7+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: שפה אחת כלשהי (לרוב מדוברת)
אתגר: 3 (700 נק"נ)

עמדה ממוגנת: התא הממוגן של הרכב מעניק לו שלושת-רבעי מחסה (5+ לדרג"ש ולגלגולי הצלה זריזות) כל עוד הוא שוהה בתוכו.

פעולות:
ריבוי התקפות: כדי להגן על עצמו הרכב נושא חרב ארוכה ומסוגל להשתמש בה פעמיים בתורו.
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 +1) ביד אחת או 6 (1ק10 + 1) בשתי ידיים חותך
שליטה בשלחופה: כל עוד הוא חי ובהכרה, הרכב שולט בפעולות ותנועות השלחופה באמצעות מיתרי כסף וזהב המחוברים לעצביו ומוחו של היצור.

רוכבי השלחופה
אלו הם הכידונאים, הקשתים ומפעילי מכונות המצור הפועלים מגבה של המפלצת.

דמוי אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 13 (שריון עור, זריזות)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (3+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 10 (0+)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה אחת כלשהי (לרוב מדוברת)
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

עמדה ממוגנת: הביצורים ותוספות המיגון על גבה של השלחופה נותנים לרוכבים חצי-מחסה (2+ לדרג"ש ולגלגולי הצלה זריזות)
יתרון גובה: לרוכבים יש יתרון בגלגולי הפגיעה במוטות-כידון וקשתות כנגד יריבים הנמצאים על הקרקע לרגלי השלחופה

פעולות:
ריבוי התקפות: רוכבי השלחופה תוקפים פעמיים בטווח או בקפא"פ, או בקצב הירי של מכונת המצור המורכבת על גב היצור
מוט כידון: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, הישג, נזק 7 (1ק10 + 2) דוקר
קשת קצרה: התקפת טווח 80/320 רגל (24/96 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
מכונות מצור: על גב השלחופה מורכבת מכונת מצור קלה אחת משתי האפשרויות הבאות.
בליסטרה: מכונה זו נראית כרובה-קשת ענקי. נדרשת פעולה כדי לטעון אותה, פעולה כדי לכוון אותה ופעולה כדי לירות בה - צוות של שלושה לוחמים יכול לפיכך לבצע בה ירי אחת לסיבוב. התקפת טווח 120/480 רגל (36/144 מ') 6+ לפגיעה, נזק 16 (3ק10) דוקר. השלחופה נושאת בדרך כלל כ-20-30 חיצים לבליסטרה.
קטפולטה (מנגונל): מכונה זו משגרת כדורי אבן כבדים בקשת גבוהה. נדרשות שתי פעולות כדי לטעון אותה, שתי פעולות כדי לכוון אותה ופעולה אחת כדי לירות בה - צוות של חמישה לוחמים יכול לבצע בקטפולטה ירי אחת לסיבוב. התקפת טווח 200/800 רגל (60/240 מ') וטווח מינימום של 60 רגל (18 מ'), 5+ לפגיעה, נזק 27 (5ק10) מוחץ. השלחופה נושאת 7-10 כדורי אבן מתאימים.
נערך לאחרונה על ידי המפקד האלמוני ב 10 דצמבר 2018, 23:20, נערך 2 פעמים בסך הכל.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4175
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 08 דצמבר 2018, 17:10

מגניב, אהבתי מאוד. מאיפה ההשראה?
המפקד האלמוני כתב:
08 דצמבר 2018, 17:03
סואן-זו
אני מניח שזה קשור לסון דזו?
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3469
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 08 דצמבר 2018, 17:15

הח׳אן הטטרי כתב:
08 דצמבר 2018, 17:10
אני מניח שזה קשור לסון דזו?
איזה עוד "חכם צבאי סיני עתיק" הייתי אמור להמציא תוך כדי כתיבה?
TheKnightWhosaidKnit כתב:
04 דצמבר 2018, 05:34
מעניין אותי המעבר מ"דמויות מעניינות עם רקע " ל" הי, זו סוג של מפלצות חצי אנושיות שמשתמשות בכלי הנשק הזה !"
כמו שכתבתי ב"הצהרת הכוונות" בהתחלת האתגר הזה, אני לא הולך להיות מאוד עקבי - כלי הנשק הוא רק ההשראה, מה שיכול לצאת ממנו זה כבר סיפור אחר. איך הגעתי למשל מ"מוט כידון" ל"צב ממש גדול עם לוחמים וקטפולטה על הגב"? לא יודע - שיחקתי בראש עם כל מיני רעיונות וזה מה שיצא.
אביעד כתב:
04 דצמבר 2018, 13:26
כמה רקעים כבר אפשר להמציא ברצף? גם זה מעניין ואפילו מאוד
האמת שלהמציא דב"ש ספציפי שמשתמש בנשק זה יחסית קל. אפשר אפילו להחליף בין כלי הנשק של חלק מהדב"שים-עם-אישיות-ושם שמופיעים פה ולא באמת יהיה הבדל גדול. מה שמאתגר זה למצוא הסבר למה קבוצה גדולה של לוחמים משתמשים בנשק הזה. אני כבר הולך לצפות לבעיות כשאגיע לרשת, אם כי נראה לי שעם שוט כבר עליתי על הפיתרון של מאלפי אריות (אחרי שצבא של מלכות סאדו נפסל כאופציה מטעמי דביליות כללית)
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3469
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 10 דצמבר 2018, 23:20

טוריאדור

(רקע: מסתבר ש"טוריאדור" זו בכלל לא מילה אמיתית. כשהמלחין ביזה כתב את "שיר הטוריאדור" לאופרה "כרמן" הוא היה צריך מילה עם ארבע הברות כדי להתאים למשקל השיר, וכנראה הדביק את "טוררו" שזה כל מי שמתעסק במלחמת שוורים, ל"מטדור" שזה הבחור עם הגלימה והכובע שהורג את הפר)

הטוריאדורים החלו את דרכם כמטדורים, לוחמים קוטלי-פרים שנלחמו בחיות הגדולות בזירות-דמים להנאת הקהל. אלא שהאופנה השתנתה וגם באו ימי מצוקה ומלחמה, והמטדורים נאלצו לצאת לשדה הקרב. אז הם גם גילו שבמקום להילחם נגד פרים, אפשר להילחם בעזרתם, והפכו ממטדורים (קוטלי-פרים) לטוריאדורים (לוחמי-פרים).

כיום הטוריאדורים הם סוג של מסדר צבאי או קבוצה שמתרגלת אומנות לחימה ייחודית. בגדי אומנות הלחימה הזו הם מדי המטדור המצועצעים-למראה משנים עברו. כלי נשקו של הטוריאדור הם חרב הסיף צרת הלהב והגלימה הצבעונית, המשמשת אותו להגנה, הטעיה - ולשיסוי הפר הגדול באויביו.

טוריאדור

דמוי אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 17 (זריזות, טוריאדור היכון טוריאדור!, גלימה מתנופפת)
נק"פ: 60 (11ק8 + 11)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 17 (3+), כושר 13 (1+), תבונה 12 (1+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 16 (3+)
כשרונות: טיפול בחיות 4+, אתלטיקה 3+, הופעה 7+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה אחת כלשהי (לרוב מדוברת)
אתגר: 3 (700 נק"נ)

טוריאדור היכון טוריאדור!: כל עוד הוא לובש שריון קל או אינו לובש שריון כלל ואינו משתמש במגן, הטוריאדור מוסיף לדרג"ש את תוסף הכריזמה שלו.
גלימה מתנופפת: כל עוד הוא אוחז בגלימה הצבעונית שלו באחת מידיו ומסוגל להניף אותה כדי להטעות התקפות, הטוריאדור נהנה מתוסף של 1+ לדרג"ש (מחושב בנתונים)
פר לחימה: לכל טוריאדור יש פר לחימה הנאמן לו ומציית להוראותיו. הפר מאולף לתקוף יריבים בהתאם לנפנופי הגלימה של הטוריאדור.

פעולות:
ריבוי התקפות: הטוריאדור יכול לתקוף פעמיים בקפא"פ, או לתקוף פעם אחת ולשסות את הפר לתקוף.
סיף: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) דוקר
שיסוי הפר: הטוריאדור מניף את הגלימה שלו לכיוון יריב ומסמן לפר שלו לתקוף אותו - בדרך כלל בהסתערות.

תגובות:
אולה!: הטוריאדור מטעה את יריבו באמצעות תנועה של הגלימה שלו, ומפחית את הנזק הנגרם לו מהתקפה שפגעה בו בחצי. על הטוריאדור להיות מסוגל לראות את תוקפו.

פר לחימה
פרי הלחימה של הטוריאדורים מגיעים במגוון צבעים וצורות קרניים, אך בדרך כלל הם גדולים ומרשימים יותר מבן-הבקר הממוצע בחווה הקרובה. הם גם תוקפניים ורגזנים יותר. הפרים מאומנים לתקוף בהתאם להנחיותיו של הטוריאדור, אבל אם הוא לא מצביע עבורם על יריב מסויים הם יעדיפו לנגוח במי שמאיים עליהם או מרגיז אותם במיוחד.

חיה גדולה, ללא נטייה
דרג"ש: 11 (שריון טבעי)
נק"פ: 42 (4ק10 + 20)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 19 (4+), זריזות 11 (0+), כושר 20 (5+), תבונה 2 (4-), חוכמה 11 (0+), כריזמה 6 (2-)
גלגולי הצלה: כושר 7+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: -
אתגר: 2 (450 נק"נ)

הסתערות: אם הפר נע לפחות 20 רגל (6 מ') הישר אל המטרה ופוגע בנגיחה, הוא גורם לנזק נוסף של 9 (2ק8) דוקר. על הננגח להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 14 או ליפול ולהשתטח על הארץ

פעולות:
נגיחה: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 13 (2ק8 + 5) דוקר.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
TheKnightWhosaidKnit
הודעות: 1175
הצטרף: 20 מאי 2014, 19:40

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי TheKnightWhosaidKnit » 12 דצמבר 2018, 07:43

אהבתי את המטדור... אבל לאיזה כלי נשק הוא משוייך ?
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 1683
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי אביעד » 12 דצמבר 2018, 08:07

מגניב.
שמתי לב שאתה אוהב להכניס מתאמים של תכונות נוספות לדרג"ש. אתה מתאר את זה גם פנים משחקית או פשוט נותן לזה לעשות את העבודה המכאנית היבשה של לחזק את היצורים שלך?
האבירה:
המפקד האלמוני כתב:
10 דצמבר 2018, 23:20
סיף: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) דוקר
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 4175
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

[מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 12 דצמבר 2018, 09:48

מגניב, אהבתי את לוחם השוורים. יהיו גם נתונים לפיקאדורים וכו׳?
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Vae victis.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה