דרקוניקון 2018 - גל ראשון של משחקים וסיום הרישום למנחים
הגל הראשון של משחקים בדרקוניקון עלה לאתר, והשנה יש לנו מגוון רחב ועשיר של משחקים - זוהי רק טעימה, אבל כבר כעת תוכלו להתרשם ממגוון משחקי התפקידים, משחקי לוח, המיניאטורות ועוד.
אם אתם רוצים להנחות, נותר עוד שבוע לסגירת הרישום למנחים - www.dragoncon.co.il/dm.html.
בנוסף, כל מנחה בדרקוניקון יקבל תג מיוחד בפורום, כל הפרטים בנושא - [תגובות] דרקוניקון 2018 - האתר באוויר והרישום למנחים נפתח

קשרים בין דמויות שחקן, כמה זה עובד במבוכים ודרקונים?

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 17191
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

קשרים בין דמויות שחקן, כמה זה עובד במבוכים ודרקונים?

שליחה על ידי The oldman » 12 יולי 2018, 21:35

במשחק החדש שאני שחקן בו של מבוכים ודרקונים 5, המנחה עשה משהו שלא הכרתי קודם לכן (במבוכים ודרקונים) וזה לדבר עם כל שחקן ולבקש ממנו לפרט את הקשרים שלו ואת היחס שלו לדמויות אחרות. וזה משהו שגרם לי לחשוב, כי אני כמנחה, מעולם לא עשיתי את זה קודם לכן במבוכים ודרקונים על סוגיו.
אולי אני שבוי בתפיסה של מבוכים והאק'נ'סלאש למיניו, וזה משהו שהתחבר לי יותר למשחקים סיפוריים, אבל ככל שאני חושב על זה, אני לא מוצא בזה משהו רע.
הדבר היחידי שאני חוכך בדעתי, זה האם לדבר עם השחקנים אחד-על-אחד או לעשות את זה בתור קבוצה. בכל מקרה אשמח לשמוע אם ניסיתם (בין אם כשחקן או כמנחה).
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 7513
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

קשרים בין דמויות שחקן, כמה זה עובד במבוכים ודרקונים?

שליחה על ידי Nextorl » 13 יולי 2018, 01:07

אני רואה הרבה פעמים שכשכמה חברים משחקים יחד, הם יוצרים לעצמם רקע משותף. אני רואה את זה קורה בעיקר במשחקי פורום, אבל לאו דווקא. לדעתי, זה מוסיף די הרבה. לאחת הדמויות האהובות עלי, יתומה שעשתה עסקה עם שד על מנת לשרוד, וגויסה לכנסייה של אלת הלילה המרושעת, היה רקע משותף עם דמות אחרת בקבוצה (הצ'יינג'לינג של גאלאן אם נדייק). ולמרות שלא יצא לנו להתעסק עם זה יותר מדי במשחק עצמו, זה הוסיף מלא. הוא היה הדמות היחידה שהדמות שלי יכלה לקרוא לה חבר. היא סמכה עליו, והתייחסה אליו בצורה מעט שונה מלשאר, זה היה נהדר.

אז אני חושב שזה יכול להוסיף הרבה. אבל לדעתי, אם זה בא מהמנחה, זה יהיה פחות משמעותי מאשר אם השחקנים רוצים ליצור את הקשר הזה מלכתחילה. כי אם זה מצד השחקנים, אז זה בגלל שהם נהנים מזה. אם זה מצד המנחה, תהיה לזה פחות השפעה על המשחק כי לשחקנים לא יהיה אכפת מהקשר באותה המידה.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3158
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25

קשרים בין דמויות שחקן, כמה זה עובד במבוכים ודרקונים?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 13 יולי 2018, 09:41

כמנחה (גם במו"ד לדורותיו) די מהר היה לי חשוב שיהיה קשר הגיוני בין הדמויות - "הכרתם בפונדק והחלטתם לצאת להרפתקה" פשוט מרגיש... איך לומר את זה בעדינות? קצת מטומטם.

מצד שני, אני בעד הגישה שהדברים החשובים והמעניינים שדמויות עושות, יקרו תוך כדי משחק ולא ברקע, ככה שלכתוב רקע משותף שמאחד את הדמויות פחות התאים לי.

הפתרון שלי לזה היה להעביר את הסשן הראשון (ואפילו גם השני) בהרפתקת המפגש שמאחדת את הדמויות לחבורה. כמה "סיפורי פתיחה" שהשתמשתי בהם היו:
1) מתחילים עם דמות אחת שיוצאת למסע ובדרך פוגשים בדמויות האחרות. למשל - מישהו שירד מנכסיו יוצא לחפש את מזלו בערי המזרח. בדרך הוא מחלץ מישהו שברח מהמעסיק שלו ונפל לבאר, אח"כ הם שוכרים מורה דרך ובסוף הם מפלילים מישהו בטעות בגניבה שלא ביצע והוא נאלץ להסתלק במהירות ולהצטרף אליהם.
2) קבוצת אנשים שאין ביניהם שום קשר נשלחים לכלא/לגלות/עולים על ספינה שנקלעת לסערה - הם נאלצים לשתף פעולה כדי לברוח או להינצל.
3) הדמויות מצטרפות כל אחת בנפרד ומסיבותיה שלה לחבורת מורדים/התארגנות חתרנית ואחרי כמה פעמים שהן מצוותות לאותן משימות הן מתחברות וממשיכות לפעול ביחד.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17402
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

קשרים בין דמויות שחקן, כמה זה עובד במבוכים ודרקונים?

שליחה על ידי פלאפי » 13 יולי 2018, 17:06

כל משחק תפקידים יכול להרוויח מפרטים עלילתיים שכאלה, ומו"ד לא שונה. באופן כללי אני חושב שהתפיסה של מו"ד כמשחק האק אנד סלאש שאלמנטים סיפוריים עמוקים בו הם דבר נדיר, שייכת לדור אחר. היום כשלרוב השחקנים יש התנסות כלשהי עם משחקים ממוקדי-נרטיב, אין סיבה שמו"ד לא ישלב לתוכו אלמנטים מתוכם.
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3158
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25

קשרים בין דמויות שחקן, כמה זה עובד במבוכים ודרקונים?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 13 יולי 2018, 17:25

פלאפי כתב:
13 יולי 2018, 17:06
התפיסה של מו"ד כמשחק האק אנד סלאש שאלמנטים סיפוריים עמוקים בו הם דבר נדיר, שייכת לדור אחר.
למען האמת, זאת תפיסה ששייכת לשנות השבעים...

עוד בתחילת האייטיז, בTSR עצמה חשבו על הפער הענק בין העלילות שמושכות אנשים לפנטזיה ובין אווירת הגונזו שהרבה מוצרי מו"ד ירשו ממשחקי לוח ומלחמה במיניאטורות.

אחת התשובות לזה הייתה סדרת ההרפתקאות של רומח הדרקון - עם כל כמה שהיא צ'יזית ומביכה לעיתים בסטנדרטים של היום, זאת הייתה הפעם הראשונה שמוצר מו"ד מרכזי הציג עלילה בקנה מידה אפי ומטלטל-עולמות מצד אחד, וחבורה של דמויות (ההרפתקאות כללו את הדמיות המוכרות מהספרים עם דפי דמות והכל) שיש בתוכה קשרים, מערכות יחסים ומתחים.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 11881
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

קשרים בין דמויות שחקן, כמה זה עובד במבוכים ודרקונים?

שליחה על ידי העוג הברברי » 14 יולי 2018, 00:24

אני מאוד בעד הדברים האלו, אבל אני חושב שיש לחלק קשרים כאלו ל-2. קשרים שבונים היכרות, וקשרים שבונים מערכת יחסים.

אם הדמות שלי היא טרובדור שהוא המעריץ המושבע של מצביא דם דרקון צעיר שנחשב לגאון, ופתאום הוא יוצא איתו להרפתקה, זה קשר שבונה מערכת יחסים- יש לנו טרובדור מעריץ ומצביא מוערץ, וזה משנה את האינטראקציה ביניהם. פתאום למצביא יש ציפיות ממשיות לידו בכול רגע, פתאום הטרובדור רואה את האנושיות של דמות שהוא העריץ בלי הרבה מחשבה לפני זה.

לעומת זאת, אם הלוחמת והאשף של החבורה שניהם בעבר עבדו ביחד בפונדק כשלא היה להם כסף, וזוכרים אחד את השני. זה קשר שנותן היכרות, אבל לא מערכת יחסים מיוחדת. הם עבדו ביחד, הם יכולים להיזכר טיפה בזמנים האלו ולצחוק אולי אחד על השנייה, אבל אין באמת איזה משהו מיוחד בזה שפעם הם עבדו באותה עבודה.

וזה לדעתי משהו שבעיקר ואנור, כשיטה, פספסה עם מערכת הקשרים שלה- "פעם כתבתי שיר על ____" זה קשר מאוד מאוד שונה מ"ב____ יש ניצוץ של משורר אמתי שחבוי בו עמוק, עליי לאפשר לו לממש את הפוטנציאל שלו".

רוב הקשרים משלבים את שניהם, נכון, אבל בעוד שהקשר הראשון נועד בשביל זמן המשחק, כאשר הדמויות כבר ביחד, לתת מימד נוסף של עומק, הסוג השני בעצם נועד למטרה הפשוטה שאמרתם- שזה יהיה הגיוני למה הדמויות פועלות יחד ולא נפרדות, ואולי גם להרחיב מעט את הרקע והעבר של הדמות. אם למדנו ביחד בתיכון לאשפים ואתה נשרת מהלימודים בעוד אני הפכתי לאשף, יש הסבר ממש טוב למה אני אבחר ללכת איתך ולא עם מישהו אקראי מהפונדק.
===
אישית, אני ו@מירטוקן משחקים כרגע במשחק הפורום השחר מפציע זוג אחים נזירים, וכך היה מתחילת המשחק. האינטרקציה מעניינת הרבה יותר מאם הם היו סתם 2 נזירים, הם דואגים אחד לשני כמו שאחים אמורים לעשות ולמרות ששניהם גודלו ביחד יש להם אישיות שונה מאוד.

הקשר הכי משמעותי שיצא לי לשחק אי פעם, גם אם לזמן קצר, היה לא במו"ד אלא בנשגבים, כשאני ועוד שחקן שיחקנו זוג של סולארית ולונאר שהקשר שלהם עמוק עד העידן הראשות.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 17191
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

קשרים בין דמויות שחקן, כמה זה עובד במבוכים ודרקונים?

שליחה על ידי The oldman » 14 יולי 2018, 08:10

ראשית, פחות התכוונתי לרקע שגרם לחבורה להיווצר.
אני מסכים שעולם המבוך (ואנור זה לא שיטה) קצת מפספס במובן שזה לא באמת קשר אישי - אבל אני מכוון לשם. יותר בכיוון של איך הדמויות מרגישות לגבי הדמויות האחרות ואיך זה משפיע על היחס שלהן אחת לגבי השנייה ולא פרטי טריוויה.

בנוגע לשאלה האם זה צריך להגיע מהמנחה או לא - היו לי שחקנים שהוסיףו פרטים כאלו בעצמם, אבל זה לרוב היוצא מהכלל. לכן אני שוקל האם לעודד את השחקנים ולהגיד להם ליצור קשרים.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3158
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25

קשרים בין דמויות שחקן, כמה זה עובד במבוכים ודרקונים?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 14 יולי 2018, 14:52

היו פעם הרפתקאות מוכנות, שכללו מלבד דפי דמות מוכנים גם רשימה של מה כל דמות חושבת על הדמויות האחרות - כשלפעמים היו פערים רבים בתפיסתן זו את זו. הבעיה - זה משהו שקשה עד בלתי אפשרי לתת לשחקנים להכין מראש בעצמם ודורש התערבות מנחה.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה