• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 עזרה ביצירת דב"שים (שחקנים שלי לא להיכנס) [3.5]

אני יוצר לשחקן שלי חבורה של דב"שים שעומדת לכלול את הדמויות הבאות: לוחם קל שמשתמש בכפפות שריון ואופי של השוטה שנוטה לתוהו-טוב (הדמות של השחקן), צלפית שמשתמשת ברובה מוסקט (קשתית [כמו לוחם אבל עם כמה שנוים] שתיקח בעתיד מקצוע יוקרה שאני בונה במיוחד בשבילה), חצי אלף אפל שאמור להשתמש בקסם, ודרואידית שתצטרף לקבוצה בדרגה 4.
אחשב יש לי מספר בעיות:
1 השחקן הוא בן אנוש וכשתכננתי את הדמויות קלטתי שכולם שהם כולם בני אנוש, אחרי זה החלטתי שהדרואידית תהייה בת האנוש היחידה חוץ מהשחקן ושניתי את הקוסם לחצי אלף אפל, הבעיה היא שאני לא יודע איזה גזע לתת לצלפית, התכונות החשובות בשבילה הם זריזות תבונה וחוכמה.

2 אני לא מצליח למצוא מקצוע מג שאינו טרובדור שמתמקד בקסמי תמיכה בשביל חצי האלף. אני צריך משהוא שיש לו הטלת לחשים מלאה (ובגלל זה אני פוסל את הטרובדור)


אגב בניגוד לרוב החבורת שבהם שהלוחם הוא הטנק המג הוא הסער והכוהן הוא הספורט בחבורה הזאת הלוחם הוא משמש פחות כטנק ויותר כ"מערער שורות" הצלפית כסער המג כספורט והדרואידית כרכזית ומטרד כללי(היא דרואידית צרעות שמשתמש בנחילים)
 
אני לא מכיר מספיק כדי לומר על 1, אבל הייתי מציע עבורך ל2 לקחת מקצוע קודש כלשהו (למרות שאני משער שיש מג כלשהו שעונה להגדרה ואינו טרובדור) ולשנות פלאפית את מה שהוא עושה: אם בעיקרון הכוהן אמור למלמל תפילה בעוד אור קדוש זורח מידיו והחיים חוזרים לידידו השכוב על הרצפה לידו, אז המג יפתח את הספר שלו, יחפש עד שימצא את הלחש המתאים ואז יאמר את מילות הלחש, וכך בעוד רונות שחורות מכסות את גופו של האיש נראה כי הן משיבות אותו לחיים.
או כל דבר כזה, תהנה
 
זה יותר מידי דב"שים בשביל שחקן אחד, זה לא יעבוד נורמלי. בכלל.
אחד מספיק ושיהיה מישהו שיכול לרפא כמו כהן, וכמובן לפחות ב2 דרגות נמוך מהשחקן שלך, וכמובן שתתאים את ההתקלויות למה שהוא יכול לעשות (אם הוא לוחם אז לא יותר מידי).
אם הוא יזדקק לחיזוקים בהמשך, תן לו להסתדר עם זה בעצמו, בין אם ע"י שיקויים או שכירי חרב.
קבוצה של 3 דב"שים שכל מהותם לבפבף את השחקן ירגיש מפגר ופשוט לא יעבוד. במיוחד עם כל כך הרבה מטילי לחשים, הם יקחו לו את כל ההצגה.

אגב, זאת בכלל לא חבורה, זה שחקן אחד.
ומה זה מערער שורות?

בקשר ל1 - מה רע בחבורה שכולם בני אנוש? יש במערכה שלך עירוב גזעים משמעותי? בני אנוש הם לא גזע דומיננטי? בכל מיקרה שאתה בונה דב"ש אל תחשוב על מה הוא צריך, תחשוב על מה יתאים לקונספט שלו. אתה יכול גם לעשות אשף גמד וזה יהיה בסדר (אם כי לא הכי מוצלח). אתה לא בונה כאן דמות בשביל שחקן שהיה רוצה לנצל את המכאניקה בצורה נורמלית.
 
Hell lord
למגים יש הרבה כשפי ספורט שלכוהנים אין, ואני לא מתכוון רק לכשפים שנותנים בונוסים, אני מדבר גם על כשפים שמפריעים ליריב.
yellow_acid
קצת רקע עלי והשחקן, הוא הייה שליט המבוך הקודם שלי והוא עדיין שליט המבוך שלי וכרגע אנחנו בעיצומה של מערכה השנייה, בשתיי המערכות אני הייתי השחקן היחיד והייה איתי 4 דב"שים בראשונה ו3 בשנייה ומאוד נהנתי.

אם הדבשים הם רק דרך למלאות את החורים אז אתה צודק הם באמת מכבידים על המשחק, אבל אם הם יותר מזה אם הם יצורים בעלי אשיות רצונות ומתחים הם מה שהופך את המשחק לכף.
אם אתה משחק את הדבשים כמו אנשים בעלי אשיות השחקן יתיחס לדב"שים כמו לאנשים אמתיים.


בקשר לשאר השאלות:
1 אני הולך לשחק הרבה על היחס הבין גזעי זה חשוב למערכה, וחוץ מזה אני חושב שבעולם שיש הרבה מאוד גזעים זה קצת מוזר לשחק קבוצה שהרוב בה הם בני אנוש.
2 יש רק מטיל לחשים התקפי אחד, הדרואידית.
3 "מערער שורות" הוא משהו שכמו טנק נכנס לתוך מערך היריב ומפרק אותו, שלא כמו טנק הוא לא מתפקד כ"קיר בשר" שמונע מהאויבים להתקרב או סופג את כל הנזק, הקבוצה הזות עומדת לשים הרבה דגש על נידות.
 
אז כמו שאמרתי, אם אתה הולך לבנות להם אישיות רצינית ולשחק על יחס בין גיזעי, תבחר את הגזעים שהכי יתאימו לאישיות ולסיפור, לא לפי מה הכי חזק כי יש לו בונוסים לX.
עדיין קשה לי לדמיין איך זה יעבוד עם כל כך הרבה דב"שים מטילי לחשים אבל שיהיה, אם אתה אומר שזה כיף לכם מי אני שאחלוק על זה?
אני חושב שמה שאתה מתאר זה טנק. אף טנק לא עומד במקום, הוא רץ לאויב ומרביץ לו (ומערער לו את השורות?). למרות שאני חושב שב4 הם עשו שטנק עושה שיתקפו אותו בדווקא, אולי משם הבילבול? אין לי שמץ. ב3.5 זה לא עובד ככה. טנק זה פשוט מישהו עם המון נק"פ שהולך ומרביץ.
בקשר למטילי לחשים, אשף\מכשף ותבחר את הלחשים שאתה רוצה. אם דחוף לך כל הבאפים בעולם אז כהן עם דומיין מג'יק ומגילות\שרביטים.
 
סיפור הרקע של הצלפית הוא שהיא ננטשה בילדותה גדלה ברחובות (עם כל מה שכרוך בזה, כלל הרבה דברים לא נעימים) בגיל בערך 13 החצי אלף הציל אותה ולכך אותה תחת חסותו, הם התגייסו לצבא ביחד ומאז היא פחות או יותר מדברת רק איתו והיא מאוד קרה לשאר העולם ואם תעז לגעת בחצי האלף סביר להניח שתמצע את עצמך עם חור בראש.
אני לא רואה את רוב הגזעים משתלבים בזה בצורה טובה, אני כתבתי את הגזע "אנשי חתול" בשבילה אבל אני לא בטוח שזה הגזע המתאים, יש רשימה של גזעים שיצרו בפונדק?
 
אני מנסה אבל זה לא מצליח, גמדים חצי אורקים ננסים ובי מחצית פשוט לא מתאימים, אורך החיים של אלף ארוך מדי (יש להם ילדות משותפת), חצי אלף ובני אנוש כבר תפוסים, זה מוריד את כל הגזעים המוכרים, בגלל שהיא צלפית גזע עם מתאם דרגה יחליש אותה, ורוב הגזעים בלי מתאם דרגה הם מפלצתיים מדי או שהם פשוט תת גזע של אלף.
 
קצת קשה לי לראות משהו חי ברחוב במשך 100 שנה, מה עוד שהיא אמורה להיות הכי צעירה בקבוצה ולעבור התפתחות גדולה מאוד באישיות, היא אמורה להיות בת 18-19 בעוד האחרים יהיו בני 20-23, האישיות שלה תזגזג בין אישיות של ילדה קטנה לבין אישיות של זקנה שראתה הרבה זוועות.
אלף פשוט לא מתאים.
 
למה? פשוט תמיר את השנים לגילאים של אלף והבעיה נפתרת.
קח ילד בן 6, זרוק אותו לרחוב בעולם בלי שרותי רווחה, ותעשה שיקח לו מאה שנה לעבור בן גיל 6 לגיל 7, נראה לך שהוא יפסיק לחיות ברחוב מתישהו במאה שנים האלו? לי לא.
 
חזרה
Top