• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון 15.9.20 במלסטרה: רכס קאראנסיל ומסדר הקאראנ'סירי

ערב טוב :)

העדכון הראשון לשבוע שלפני ראש השנה, כולל את המבוא לרכס ההרים הענק של קאראנסיל שמתנשא ממזרח לבקעת קיירן, לרקע שלו ולמצב בו כיום. כמו כן, העדכון כולל תיאור של עיירה גדולה ומבוצרת, שבפאתי נמצאת טירת נימ'ראנסיר - אחד משני המקומות שנותרו שעדיין מכשירים אבירי כפור ממסדר הקאראנ'סירי.

מה שאומר - שסביר מאד שכל או כמעט כל דמות שחקן של קאראנ'סירי בילתה כמה שנים טובות בנעוריה בטירה הזו, ופגשה לפחות כמה מהדמויות - לא כולן נחמדות במיוחד - שחיות בה.

מבוא לרכס קאראנסיל:
https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/karansil/k_intro.html

העיירה קאראנ'רוהה וטירת נירמ'ראנסיר
https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/karansil/karanruhe.html
 
עדכון מעניין. נראה שלכל אלה שרוצים לשחק פיות אבק יש מאיפה לקחת דמות...

בעדכונים קודמים נאמר שבכירי משרתיה של ההשתקפות הכחולה מרכס קאראנ'סיל היו צלע בהסכם השלום עם העוצרת. מהמתואר במבוא, נראה שאין מישהו שיכול לחתום על הסכם כזה ועל אחת ואחת לקיימו למרות שאין ספק שהם זקוקים לעוד כח אדם בהרים.

לי נראה שטקטיקות של לוחמה זעירה תפורות לפאר'ליל. מאידך, אני מניח שהכוונה פה לדברים יותר מפוקפקים אם הם משווים את הטקטיקות של מסטר קאלפורניס לטקטיקות של מתנקש.

האם המסטרים שהוזכרו הם כל המסטרים או שהם פשוט הבולטים בקרבם? הדמויות שציינת נשמעות יותר כמו מנהיגות סיעות קרי הניגודים באישיותם קיצוניים מדי. בכל מקרה, נשמע בהחלט שהמצב בקארנ'רוהה נפיץ.

האם כת השלג האדום פעלה בבקעת קיירן? המבוא באמת גורם לך להרגיש שכל האיזור מאד קטן אם כת מיער ואראת'רון יכולה לתקוף את עיר הבירה של קאראנ'סיל.
 
תודה על התגובה :)

לעניין הסכם השלום:
העובדה שכס הליניט הצלול עצמו לא מאוייש, לא אומר שבלינ'הירנה אין בכירים בעלי סמכות שישבו מתחת לכס ויכולים לקבל החלטות; בין היתר, הכוהנות הבכירות שמתחרות על הכס (שסוגיית ההסכם היא אחד הדברים היחידים שהשלוש האלו הצליחו להסכים עליו), שני המפקדים של מסדר הקאראנ'סירי, ועוד.
דווקא המצב הרעוע בהר והמחסור בחיילים הוא סיבה טובה לחתום על ההסכם... הדבר האחרון שהכוחות של קאראנסיל צריכים עכשיו הוא עוד אויב ממערב, והם מבינים (אולי לא עד הסוף) שהכוחות שלהם לא מסוגלים להדוף את כל האויבים לבד, וזה עוד לפני שהכוחות של "הנביא" הגיעו לעימות ישיר.

הגראנד-מסטר ושלושת המסטרים שהוזכרו הם אלו שפעילים בנירמ'ראנסיל כיום. יש כמובן מסטרים נוספים בלינ'הירנה.

ואכן, המצב בקאראנ'רוהה נפיץ מאד.

כת השלג האדום לא פעלה באורח ישיר בקאראנסיל, במובן של לשלוח לשם צבאות. המאבק שלה התמקד ברובו ביער וארת'ארון, אבל שים לב, שהאיזור של שער חורף שבו הכת התמקדה הוא למעשה חלק משמעותי מרכס קאראנסיל עצמו.
ההשפעה של כת השלג האדום בקאראנסיל היתה יותר עקיפה, והתמקדה יותר בנסיון לכרות בריתות (אם כי זה לא ממש ברור איך) עם לפחות אחד או שניים מהשבטים היותר אינטיליגנטים של אבנוני-הסלע, או למצער כאלו שנשלטו בידי יצורים חזקים וחכמים יותר, והשפעה על שבטי קוטזוקי הרריים ששוכנים בחלקים הדרומיים של קאראנסיל; מעשי בגידה וחבלה מבפנים (כמו גניבת החפץ הקדוש מהמקדש של לינ'הירנה), ועוד.

האיזור לא קטן בכלל (גודלו של יער וארת'ארון לבד הוא בערך פי חמישה משל בקעת קיירן), אבל עדיין מדובר באותו איזור ("בגדול") - החלק המערבי או המרכזי-מערבי של חצי האי טיל'מארן.
 
עדכון מגניב. האמת שאני הייתי בטוח שרכס קאראנסיל הוא מקום הרבה פחות מיושב, ושהקרבות התרחשו ברובם מתחת לפני האדמה.

מכל מקום,ממש מפתיע שהקאראנסיר נכנעו ככה סתם להשתק
פות הכחולה, נשמע שהיא הייתה אישיות ממש מרשימה
 
הרכס של קאראנסיל הוא מקום עצום (גדול בהרבה מיער וארת'ארון), שרובו המכריע אכן לא מיושב. הישובים נמצאים כמעט כולם על הקו של שתיים או שלוש דרכים ראשיות וכמה בקעות יותר נמוכות.

לגבי הקאראנסירי - התיאור שיש היום של ההמרה שלהם הוא מיתוס שנכתב בידי האנ'מירים. יתכן שהמציאות היתה מעט יותר ברוטאלית, או שהיד של האדון הקודם היתה כבדה מאד ואכזרית מאד, כך שרבים שמחו להשתחרר ממנו. או שילוב בין השניים.
 
חזרה
Top