• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 חדשות הכרוז פאיזו הכריזו על הרחבה לMwangi Expanse ונתיב הרפתקאות חדשות

ביוני שנה הבאה יצא ספר הרחבה חדש לעולם של גולאריון, באורך כפול מהרגיל עם 312 עמודים שיתמקד ביבשת הדרומית וב Mwangi Expanse, אזור די מגניב בעולם עם אופי שונה ואקדמיית קסם ייחודית.
הספר גם יכיל שש מורשות חדשות לשחקנים: anadi, conrasu, gnoll, golomas, grippli, and shisks. חייבים להגיד שחוץ מהנולים לא מכיר כלל את הגזעים האחרים. אני תוהה האם זה אזור ששווה לשחק בו כ Stand Alone או לשלב עם יתר המערכה. מהניסיון שלי בגולאריון, עדיף להתמקד באזור אחד או שניים בגלל שהעולם הוא כה עצום.
אציין שזה המקבילה ל"אפריקה" בעולם של גולאריון, והם מדגישים את רב-התרבותיות באזור זה של המערכה, בהמשך לכל התמיכה של התעשייה ב Black Lives Matter וקידום שיוויון.
הנה התיאור
Beyond the peoples and beliefs of the Mwangi Expanse, we’ll get to show you the region itself, traveling along the waterways of the area and trekking into its misty rainforests. The book will also take you to the various important cities of the region, like Nantambu, home of the fabled Magaambya academy, and Mzali, the temple-city home of the evil god-child, Walkena. Finally, we’ll get to experience the dangers of the Mwangi Expanse by showcasing some of the region’s nastier monsters, including old classics like chaura-kas and new threats like corpse-eating karina.

Of course, the book will also include new rules options to play characters from the Mwangi Expanse. These include cultural items like Song’o fighting sticks or the magic masks that Alijae elves use to chronicle their genealogy. It also includes the player rules for those new deities to worship that I mentioned. Most exciting of all, I feel, are the new ancestries featured in the book. This book features six new ancestries: anadi, conrasu, gnoll, golomas, grippli, and shisks! These six represent a good mix of classic ancestries and new ancestries that we know fans have been wanting to see.
091420_MwangiExpanseCover.jpg
 
בנוסף, הם גם הכריזו על נתיב הרפתקאות חדשות שיצא לאור ביולי 2021, שגם יתרחש ב Mwangi Expanse ויכיל שש הרפתקאות, בשם Strength of Thousands. הנתיב יתחיל באקדמיית הקסם של מאגאמביה, אקדמיית הקסם המפוארת והותיקה בגולאריון, שם הדמויות יתחילו כסטודנטיות, יהפכו למורות ובסופו של דבר יקבעו את גורל האקדמיה.
מה שמעניין, שכל הדמויות יטילו לחשים באופן מסויים - כך שגם לוחמים או נזירים שלומדים באוניברסיטה, יהיו עם גישה מסוימת לקסם. זה נשמע מסקרן מאוד מכאנית, נקווה שלא יהיה מאכזב.
עוד מכאניקה מעניינת זה שיהיה מערכת Downtime של הלימודים באקדמיה - למעשה מדובר במערכה שאמורה להימשך שנים ולא מספר חודשים. מזכיר קצת את Ars Magica לפי התיאור הראשוני.

כניטפוק, מבאס שכל המכאניקה המגניבה לכאורה הזו כרוכה בנתיב הרפתקאות של 1-20, מה שלוקח מהנסיון הבודד שלי עם נתיב הרפתקאות של פאיזו, כשנתיים לפחות של זמן עולם אמיתי :(
091020_9-Magaambya.jpg
 
גם גריפלי זה יצור ותיק (אבל מאוד שולי) של מבוכים ודרקונים. אלו אנשי צפרדע קטנים. יתר הגזעים לדעתי ייחודיים לפאת'פיינדר.

נתיב ההרפתקה נשמע ממש מגניב, וזה לא חדש לפאיזו לשלב מכאניקות ייחודיות לנתיבי הרפתקה. לכל נתיב כזה גם יש "מדריך לשחקן בנתיב" שהוא בערך 7-8 עמודים שנועדו להעביר לשחקן תיאום ציפיות ולהכיר לו מכאניקות ייחודיות וחלק מהדב"שים או המקומות של תחילת המערכה.
אבל הם באמת ארוכים מאוד. אני כרגע משחק מכשף דרגה 3 בנתיב הרפתקה 1-20 שבו כל הדמויות הן צוות בקרקס נודד ויש מכאניקות מיוחדות לניהול הקרקס ולקיום הופעות. לקח בערך חודש ושבוע לעלות כל דרגה ודרגה.
 
אני לא אשקר, אני מאוד בהייפ לקראת המשחק הזה, וגם נתיב ההרפתקה נשמע נהדר. האקדמיה של מאגאמביה היא מהאזורים היותר מגניבים של עולם המערכה בעיניי.

בעוד שהגריפלי כן קיבלו תמיכה והוזכרו במספר ספרים כאופציות לשחקנים, אפילו עם ארכיטיפ גזע משלהם אם אני זוכר נכון, דווקא הגנולים הם מפתיעים, שכן במהדורה הקודמת נטו להתעלם מקיומם כאופציה לשחקנים (הם הוצגו בספר Advanced Race Guide כדוגמה לבניית גזע במערכת הנקודות ומעולם לא נכתבה עליהם שום אופציה לשחקן מעבר- הם הוצגו רק כמפלצות סוגדות ללאמאשטו).

עכשיו, שלושת הגזעים- conrasu, golomas, shisks- לחלוטין לא הוזכרו אפילו בשם ב-PF1. ה-Anadi הם יוצאי הדופן, אבל גם הם מעולם לא קיבלו נתונים רשמיים ב-PF1, ורק הוזכרו בתור הגזע שהסבתא העכבישה היא האלה הפטרונית שלו (כאשר הסבתא העכבישה קיבלה פרק שלם בספר Faiths of Golarion). אפילו כתבתי את הדו"נ האחרון שלי עליהם. הם קיבלו פירוט עליהם (שעוד לא יצא לי לקרוא) בהרפתקה הראשונה של נתיב ההרפתקאות הראשון למהדורה השנייה (Hellknight's Hill) אבל עכשיו הם יקבלו נתונים כגזע אפשרי לשחקנים! ועם איך שגזעים מעוצבים במהדורה השנייה, זה בהחלט משהו לצפות לו.

כהערת אגב, יצא לפני המון שנים כבר ספר על מרחבי המוואנגי- בשם Heart of the Jungle. אבל הוא יצא כשעוד פאת'פיינדר הייתה רק האק ל-3.5 אם אני זוכר נכון, אז בהחלט יש מקום לחידוש.
 
ממש מפתיע ואפילו מאכזב ששלושה גזעים מתוך בשש הם חדשים לגמרי. תמיד העדפתי לא להעמיס עם גזעים שונים - כי זה דורש גם רקע מתאים ולשלב אותם בעולם. כל היופי של מורשות בעניי שזה מאפשר תתי-גזעים בקלות.

התתי מכאניקות של נתיבי הרפתקאות השונים, מהנסיון המצומצם שלי הם לרוב בינוניים ומטה. הפעם זה דווקא נשמע מעניין גם כי זה יכול להיות שימושי בעוד מצבים.
 
חזרה
Top