• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מחפש המלצה לcyberpunk

אני מאוד אוהב את האסתטיקה של שאדוראן, ומאוד נרתע מהשיטה המסורבלת. אני חושב שזאת גישה די נפוצה (אפילו הכותבים שמו לב לטרנד הזה והוציאו את shadowrun anarchy), ובכל זאת לא מצאתי פתרון מספק עבורי.

בפעמיים הקודמות שהנחתי חד"פ דמוי-שאדוראן, השתמשתי בhack שנכתב עבור עולמות פראיים. הוא היה בסדר, עשה בגדול את העבודה ולא הפריע לשחקנים, אבל אני חושש שבמשחק יותר ארוך הוא יהיה פשטני מידי - לא שיחקתי אף פעם בקמפיין כזה אבל אני מדמיין שמתישהו השחקנים ירצו לקנות drone או שתל שמתאים בדיוק עבור משימה, או שהקוסם ירצה למצוא לחש חדש. אולי זה חשש מנותק מהמציאות ובעצם נורא קל לאלתר את הדברים האלו ואם מישהו עם ניסיון חושב ככה אשמח לשמוע, אבל זה הוביל אותי לחפש שיטה אחרת, בתקווה קצת אבל לא הרבה יותר כבדה.

ו.. מצאתי כמעט רק משחקי narrative. החל מshadowrun anarchy שציינתי למעלה שהוא משחק ללא מנחה, דרך the sprawl ו blades in the dark שנראו לי מאוד נוקשים במבנה הסיפורי שהם יוצרים.. זה לא מה שאני מחפש. אני רוצה לשחק שאדוראן פחות מסורבל, ואלו נראים כמו משחקים מז'אנר אחר לגמרי שמתרחשים בעולם של שאדוראן (גילוי נאות - לא קניתי את המשחקים האלו אלא בעיקר קראתי סקירות\הסברים על החוקים, אז אולי אני טועה פה).

למישהו יש המלצות? אידיאלית משהו שלהכנס אליו\ליצור דמויות יהיה יחסית פשוט, אבל אם וכאשר השחקנים יחפשו קצת יותר עומק מכאני יהיה מה למצוא, גם אם לא ברמה הטקטית המורכבת בטירוף של מו"ד.

תודה רבה! גם סיפורים על נסיונות שלא צלחו יתקבלו בברכה, אולי אוכל להמנע מאותה הטעות
 
טוב, אז יש את סייברפאנק שאמור להיות כבד ומעצבן מכנית, אבל הרבה פחות ממרוצללים.
https://rtalsoriangames.com/cyberpunk/

עבור עולמות פראיים יש את interface zero, אמור להכיל את כל צעצועי הסייברפאנק שאתה מחפש.

eclipse phase הוא לא ממש סייברפאנק, אבל גם מרוצללים לא, ויש שם מלא רעיונות וצעצועים מגניבים (אבל ממש, בדר"כ אני מדלג על פרקי ציוד אבל שלהם מעניין).
 
אממ, אני חושב שעולם המערכה Android ששייך לסדרת הספרים של Genesys יכול להתאים.
זה מבוסס על השיטה של מלחמת הכוכבים של FFG בגדול - אם אתה מכיר, מדובר על שיטה משחקים יחסית פשוטה, אבל שמציעה טוויסט עלילתי בהתבסס על שימוש בקוביות מיוחדות שחלק מהתוצאות מאפשרות לדמויות לבצע מהלכים מיוחדים.
הדמויות עצמן גם מתפתחות עם כשרונות שזה די פתוח לבחירת השחקנים.

Genesys היא המכאניקה הגנרית של השיטה של מלחמת הכוכבים, ויצאו מספר עולמות מערכה. Android, shadow of the beanstalk הוא ספר המערכה של הסייברפאנק, שמבוסס על ה Lore שהיה במשחקי הלוח Netrunner וגם Android. לא התלהבתי כל-כך מהרקע, אבל גם לא ניסיתי להתעמק בו.
בכל מקרה, לדעתי הוא עושה סייברפאנק שמתאים להגדרה שאתה מחפש - לא כבד, אבל כן מעניין מכאנית למי שרוצה לצלול פנימה, כשמכאניקת הקוביות מציעה טוויסט מעניין. לא בטוח שכולם יתחברו לזה, אבל בהחלט אופציה.
אציין שמודל פרסום הספרים של FFG לשיטה הוא One and Done.

מה שכן, אין שם כוחות "קסם". זו סקירה (הראשונה שקפצה בגוגל): https://gamingtrend.com/feature/reviews/metropolitan-marvel-android-shadow-of-the-beanstalk-review/
 
אם אתה מחפש דמוי מו"ד יש את Carbon 2185 המבוסס מו"ד 5. אפשר להוריד את התחלה מהירה חינמית מהאתר https://www.dragonturtlegames.com/carbonrpg שים לב שגם שם אין קסם (6 מקצועות: DAIMYO, DOC, ENFORCER
HACKER, INVESTIGATOR, SCOUNDREL ולכל מקצוע תתי מקצועות).

אם אתה מתעניין במשהו קצת יותר בדיוני וקצת פחות סייברפאנק יש את GeneFunk 2090 שגם הוא מבוסס על מהדורה 5 ומוגדר ביופאנק (8 מקצועות: Biohacker, Codehacker, Crook, Engineer, Gunfighter, Hardcase, Samurai, Suit ). גם כאן אין "קסם", אבל בעולם בו לכולם יש ננו-מחשבים בגוף האקינג מספק השפעה דומה ויש 3 סוגים: mind hacking, biohacking, engineering hacking.

הדמוי מו"ד השלישי (שאני מכיר פחות טוב מהאחרים) הוא the chronomancer's guide to the future שעוסק גם במסע בזמן וגם בסייברפאנק. בניגוד לאחרים הוא לא עומד בפני עצמו ופשוט מוסיף למו"ד 5 תתי מקצועות, לחשים, גזעים, רקעים, כשרונות וכו'.

בנוגע ללא מו"ד SandChicken נתן את ההמלצות שחשבתי עליהן, אז אין צורך להרחיב מעבר לזה שאני אציין שלinterface zero יש גם גרסאות לגורל ופאת'פיינדר במהדורה השנייה (אין לי ניסיון בשתיהן).
ואם ביקשת לדבר גם על כישלונות אז אנרכי... אפילו ניסיתי פעמיים...
 
תהייה - בארץ שאדוראן נחשב כמשהו שמייצג סייברפאנק (כי הוא היה בעברית) למרות שהוא בעצם הלחמה בין שני ז'אנרים שעומדים בזכות עצמם - סייברפאנק ופנטזיית כמו-מו"ד.

האם גם בעולם הרחב שאדוראן הוא האסוציאציה הראשונה למשחק תפקידים של סייברפאנק או שהוא בסה"כ קוריוז צדדי?
 
אין לי נתונים מספריים, אבל Shadowrun הוא בהחלט משחק העתיד קרוב עם סייבר, האקרים וכיו"ב הכי פופולארי, By far.
יש כמובן עוד מספר משחקים, אבל לדעתי אף אחד מהם לא מתקרב לפופולאריות של מרוצללים - אם כי כמובן שבאנגלית יש מבחר עצום של משחקים.
 
כמו ש-SandChicken כתב, ספר ההרחבה (צד ג') המצוין של סייברפאנק לעולמות פראיים - Interface Zero. מומלץ בחום. לא כולל קסם בפני עצמו, אבל כן כולל כוחות פסיוניים ואפשר לשחק אנדרואידים או אנשים משודרגים גנטית אם רוצים...
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top