• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה היה שלילי כל כך באזמרלדה והויסטאני?

כמו שהוזכר בפורום כמה פעמים, מכשפי החוף אמורים לשכתב את "קללתו של סטראהד" בגלל הצגה שלילית של הויסטאני (סוג-של צוענים) ובמיוחד של אחד אזמרלדה.

מכיוון שאין לי את ההרפתקה, מסקרן אותי לדעת מה היה כל כך שלילי בהצגה שלהם - ציטוטים של דברים בשם אומרם גם יהיו נחמדים.
אזמרלדה, ממה שבדקתי בגוגל, דווקא נראית כמו דמות חיובית של אשה אמיצה שנלחמת בערפדים ואלמתים - מה היה שלילי בה חוץ מזה שיש לה שם של צועניה דמיונית מהגיבן מנוטרדאם?
 
The oldman אמר/ה:
חיפוש בגוגל הביא את זה -

קראתי את הפוסט בבלוג, וגם את פוסט ההמשך על היחס בהרפתקה לנשים והשימוש הרב ברציחות ילדים בתור טריק להעביר אדג'יות, ו.. בעעע... ההרפתקה הזו מלאה בתכנים קרינג'יים ודי דוחים.

בנוגע לויסטאני, תכל'ס, אני לא מאשים את הצוענים שהם נעלבו - יש רק דמות ויסטאני חיובית אחת וכל השאר שיכורים בצורה מביכה, גנבים, רמאים ומטילים קללות. ואמנם לויסטאני לא קוראים "צוענים" אבל לכולם ברור שהם צוענים, הם משתמשים במילים בשפת הרומה והם לבושים כמו הסטריאוטיפ המוכר של צוענים.
 
הפוסט שאולדמן הביא גם השמיט את העובדה שאזמרלדה גודלה ואומנה על ידי צייד מפלצות שהוא לא ויסטאני, אז הויסטאני הטובה היחידה היא מישהי שלא גדלה בחברה של הויסטאנים. אבל גם היא מקבלת יכולת להטיל קללות ולקרוא בקלפים כי אלו מאפייני גזע של ויסטאני.
 
חייב להגיד שהשינויים שהם עשו בספר Tomb of Annihilation, לא ממש משמעותיים או מובנים לי... נראה שהם בעיקר מחקו את המילים אקזוטי ופראי.
השינויים בקללת סטראהד בהחלט נראים שינויים לטובה. לא בטוח שהייתי שם לב אליהם יותר מדי אם לא היה את התרעומת מצד הצוענים - אבל הם צודקים בהחלט.
https://www.dndbeyond.com/forums/du...8760-official-wizards-of-the-coast-errata#c16
 
חזרה
Top