• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מהדורה 5] עצות להפיכת אויב אגדי למעניין

כשקראתי על דת הדם של וול (כפי שהיא באברון במהדורה 5), קיבלתי מכל המיקוד שלהם בהתעלות של בני תמותה תחושה שזו דת שמתאימה מאוד למקצוע הנזיר - הרי התעלות רוחנית שנובעת מתוך האדם היא גם בבסיס שלו.

בעקבות זאת יצירתי יריב שאמור לשמש כ-"בוס" במערכת שאני מנחה באברון (או בוס ביניים, תלוי כמה רחוק המערכת תגיע).
הרעיון המרכזי שלו הוא שהוא אלף (גולה מבית פיארלן - שושלת עם כוחות אשליה וריגול) שמאמין בדם של וול והגיע לרמה רוחנית גבוהה במיוחד. לשם השוואה, אני מדמיין אווירה שמזכירה את זו של זאהיר מעונה 3 של אווטאר קורה.

אז ברור לי שהוא צריך להיות legendary (גם כי הוא יחיד בדורו, וגם כדי להחזיק קרב לבדו מול קבוצה), אבל מעבר לזה אני לא מאוד סגור על הכניקה שלו. נכון לעכשיו הוא מורכב מהדברים הבאים:
  • יכולות שמבוססות פחות או יותר על מקצוע השחקן של הנזיר, כי לא מצאתי דוגמה לנזיר NPC בדרגה גבוהה. את אלו שמדמות לחשים פשוט החלפתי בגישה ללחשים האלו.
  • יכולות דמויות הלחש מתוך הרשימה של בית פיארלן בספר המערכה של אברון.
  • יכולת התחדשות ופעולות אגדיות שמבוססות בכבדות על אלו של הערפד.

מבחינת היכולות שלו, הוא מרגיש לי עמוס יחסית מצד אחד, אבל מצד שני לא מספיק מעניין בקרב שלו לבד מול קבוצה.
מבחינת עניין, במיוחד לוקות בחסר בעיניי הפעולות האגדיות - אבל אין לי ניסיון בכלל עם כאלו, אז אין לי באמת מושג מה לעשות איתן.

אשמח לעצות כיצד להפוך אותו למעניין יותר מכנית (זה בסדר אם דירוג האתגר שלו יעלה מעט כתוצאה מזה).

הנה פסקת הנתונים שלו (עריכה: פסקת נתונים מעודכנת בהמשך העץ):
sylmare the enlightened.png
 
הפעולות האגדיות שלו באמת משעממות. תן לו יכולות מגניבות, אולי יכולת דומת stunning strike שמאפשרת לו לשתק אויב, אולי התקפה שמאפשרת לו לדחוף את כל האויבים שלו לאחור. תן לו להשתמש בenlightenes strike יותר מפעם בתור, הוא אמור להיות מסוכן. תסתכל אולי על סרטי קונג-פו כדי למצוא רעיונות מגניבים ליכולות סינמטיות.

אולי תתן לו פעולה שמאפשרת לו לעצור את הלב של דמות, לגרום לה לספוג מצב כלשהו (poisoned אולי?) או להכריח אותה לגלגל הצלות ממוות כאילו היא מעולפת עד שהיא או בן ברית שלה מנצלים פעולה כדי להפעיל את הלב שלה מחדש.
נזירים יכולים להיות מגניבים, וממש מוגזמים. אם הוא אמור להיות מפלצת אגדית, תן לו להיות מוגזם.
 
Nextorl אמר/ה:
פעולה שמאפשרת לו לעצור את הלב של דמות, לגרום לה לספוג מצב כלשהו (poisoned אולי?) או להכריח אותה לגלגל הצלות ממוות כאילו היא מעולפת עד שהיא או בן ברית שלה מנצלים פעולה כדי להפעיל את הלב שלה מחדש.
את זה דווקא יש - זה מה בערך מה שמייצגת היכולת Perfect Strike שמבוססת על יכולת המקצוע של הנזיר שעושה אפקט דומה (לזכרוני Quavering Palm או משהו כזה).

Nextorl אמר/ה:
יכולת דומת stunning strike שמאפשרת לו לשתק אויב
וזה מקופל בתוך Enlightened Strike.
מה שכן, הרעיון לא להגביל את השימושים שלה הוא מעניין - מצד אחד זה באמת יהפוך אותו להרבה יותר מסוכן ומגניב, אבל מצד שני מטריד אותי עודף גלגולי הצלה ברצף אחד של multiattack. אולי פעם בתור, אבל גם כפעולה אגדית (במקום ההתקפה הפשוטה שיש לו שם כרגע)?

תהיתי לגבי לתת לו להנות תמידית מהשפעת הלחשים "מעבר ללא עקבות" (מה שאני מדמיין כריחוף תמידי מעט מעל הקרקע, במקרה שלו) ו-"מקלט" (נגיד, מתחדש בתחילת תורו, או כפעולה אגדית, כי ההשפעה שלו חולפת בהתקפה), במקום שהוא יצטרך לבזבז פעולות עליהם. זה נשמע טוב יותר?

בהקשר של ריחוף, התלבטתי אם לתת לו מהירות תעופה (או לפחות גישה ללחש fly), אבל אני תוהה האם זה לא ייתר את כל יכולות התנועה הקרקעית המרשימות שלו...
 
כן, לתת לו להשתמש ביכולות האלה גם כפעולות אגדיות יעבוד (ולמעשה עובד גם לפי החוקים, כשאין הגבלה על יכולות של "פעם בתור" מחוץ לתור)
גם לתת לו להטיל לחשים כפעולה אגדית לדעתי זה מאוד משמעותי. לא לחשים עוצמתיים, אבל לחשונים או באפים בהחלט יתאימו.
אני לא בטוח שצריך מהירות תעופה, אבל תן לו יכולת שמגדילה את מרחק הקפיצה שלו, מה שיתן לו לשמור על המהירות הקרקעית וייתן לו גם את הקטע של ה"פארקור". הוא לא צריך לעוף, רק לקפוץ ממקום למקום.
 
אני ממש לא מבין במהדורה 5, אבל אני חושש שהוא יריב מתסכל מאוד לדמויות שנלחמות קפא"פ. סילמר יכול להכנס לטווח קפאפ, לתקוף 4 פעמים, לדרוש גלגול הצלה נגד fall prone או stun, ואז לסגת. באותו התור. אפילו בקבוצה עם שני קפאפיסטים, אני חושב שיש סיכוי לא רע שהם יפעלו לעיתים רחוקות מאוד במהלך כל הקרב. שזה סבבה לגמרי אם זאת המטרה ופשוט לרוץ קדימה זאת לא הדרך להלחם נגדו (או לחלופין, הקפאפיסטים מנסים לשמור שהוא לא יתקרב למטילי הלחשים..?), אבל אולי זאת לא הכוונה.

אני גם חושב שאויב שמסוגל לתמרן כל כך בקלות עובד הרבה יותר טוב אם זירת הקרב מסוכנת יותר. השילוב של enlightened movement וevasion גורם לי לחשוב שהוא יכול להסתדר מצוין בתוך בניין בוער או ממולכד בכבדות. בטח ובטח כשלוקחים בחשבון אשליות והתחדשות.
 
טוב, שיכתבתי את פסקת הנתונים:
sylmare the enlightened.png

השינויים העיקריים הם: עכשיו הוא נהנה (כמעט) תמידית מהלחשים "קפיצה" ו-"נפילת נוצה", הוספתי לו תגובה פשוטה, ושיכללתי את הפעולות האגדיות שלו.
אני תוהה האם "מקלט" הוא מיותר או מוגזם עכשיו, יותר אהבתי את blur ואת mirror image מבחינת ההתאמה שלהם לסגנון הלחימה שלו, אז אני שוקל לוותר על "מקלט". בנוסף, אני לא בטוח איך לשקלל את העובדה שהוא כמעט תמיד עם לחש הגנה לתוך דירוג האתגר שלו.

גאלאן -
זה די מכוון - אני רוצה שהוא יהיה יריב קשה מאוד בקרב פנים אל פנים.
הרעיון של זירת הקרב המסוכנת הוא מגניב ממש, אני מקווה שתהיה לי הזדמנות לממש אותו במהלך המערכה.
 
מגניב. הייתי מוריד את היכולת שלו להטיל על עצמו מחדש את הלחשים של נפילת נוצה וקפיצה כפעולת בונוס. אם השחקנים מבזבזים דיספל עליהם- תן להם. זה יכולה להיות טקטיקה טובה.

בנוסף, הייתי מוריד את היכולת שיתוק מהפעולה האגדית שלו- היא מרגישה קצת יותר מדי עוצמתית בשביל פעולה אגדית- ומציין במפורש ביכולת "blow for blow" שאי אפשר להשתמש בenlightened strike על ההתקפה שמתקבלת ממנה.
 
לגבי הפעולה האגדית - לאיזו מהיכולות אתה מתכוון? זו שעושה stun או זו שמונעת ביצוע reactions?

עריכה:
טוב, קראתי את ההשפעה המדויקת של stunned והבנתי לבד. אני מצרף את הגרסה המתוקנת.
sylmare the enlightened.png

תודה רבה על העזרה!
 
למה יש לו יכולת התחדשות? זה מריח לי מוזר על המפלצת / דמות וזה לא מעניין לשחקנים - זה גם לא צפוי והנזק שנדרש כדי לעצור את זה הוא מאוד ספציפי.
אם הוא נזיר, אולי הייתי מנסה לתת לו תגובה או יכולת שמאפשרת לו לשאוב את ה"אנרגיה" קפא"פ ממישהו אחר. אולי אם מישהו פוגע בו בנשק טווח, הוא יכול כתגובה לבצע התקפת נגד ואם הוא מצליח הוא שואב חיים? למרות שזה אולי עדיף כפעולה אגדית.
 
בגדול, יש כמה רבדים לסיבה להתחדשות:
1) הדת של הדם של וול מתמקדת בפוטנציאל הקדושה של בני התמותה (תוך טענה שהאלים שקריים או לפחות נגד בני התמותה) וסילמרה אמור להיות אחד שהגשים (או לפחות, כמעט) את הרעיון הזה. התחדשות נראתה לי מתאימה לישות "מושלמת".

2) לנזיר יש יכולת ריפוי עצמי החל מדרגה מסויימת - הרגיש לי שלנזיר האולטימטיבי אמור להיות משהו בסגנון אבל יותר חזק.

3) הדת הזאת מקושרת לעתים קרובות לערפדים, אז חשבתי להוסיף משהו כזה שאומר "זה כמו ערפד, אבל לא", והנחתי שאם היכולת הזאת מאוזנת עבור ערפד (שיש לו דירוג אתגר דומה), אז היא בסדר גם כאן.

לגבי הנדירות של סוגי הנזק שעוקפים את זה - זה חשש שיש גם לי, אבל אני מדמיין אותו שורד את איתני הטבע במשך מאות שנים, אז לא הצלחתי לדמיין אותו כפגיע לנזקי טבע כמו אש, כפור או ברקים. יש לך רעיונות איך לפתור את זה?

שאיבת אנרגיה זה רעיון מעניין, אני אנסה לחשוב איך לממש את זה.
 
Redcloak אמר/ה:
אבל אני מדמיין אותו שורד את איתני הטבע במשך מאות שנים, אז לא הצלחתי לדמיין אותו כפגיע לנזקי טבע כמו אש, כפור או ברקים.
אני לא מתחבר לטיעון הזה - הוא שרד מאות שנים בגלל שהוא יצור רב-עוצמה. זה לא אומר שהוא חסין לברקים, כמה ברקים פוגעים באדם ממוצע?
בנוגע להתחדשות, פשוט זה מרגיש כמו פתרון לא מעניין וגם פחות מתאים.
 
טוב, הבעייתיות המשחקית של התחדשות זו נקודה שאני אצטרך לחשוב עליה - תודה שהעלית אותה.

עריכה:
חשבתי על המהות של הדמות הזו, ונראה לי שמה שחשוב לי בה זה שהיא "בלתי ניתנת לעצירה", בפרט מתוך דבקות על אנושית במטרה. למשל, אני מדמיין קפיצות מצוקים, חציית נהרות של לבה, ריצה דרך מטחי חצים וכדומה.

אם היה במו"ד שיקוף של כאב, אז הייתי הולך על התעלמות מכאב בצורה כזו או אחרת, אבל בהיעדר התייחסות כזו, אני מחפש יכולת שתשקף את זה. ניסיתי לבדוק מה עשו במהדורה הזאת עם בלתי-נמנעים, אבל גיליתי שהם לא קיימים עבורה, והגרסאות העצמאיות שלהם שמצאתי השתמשו גם הן בהתחדשות. אם יש מפלצות עם יכולות שמשקפות רעיון דומה, ואינן התחדשות, שאפשר לקבל מהן השראה, אני אשמח להכוונה.
 
המשכתי לחשוב על הבעייתיות המשחקית של התחדשות (גם מעצבנת לשחקנים, וגם מוסיפה מעקב מעיק לי כמנחה בזמן הקרב) ושיכתבתי את הנתונים של סילמרה.

השינויים הם:
1) הסרתי את יכולת ההתחדשות שלו.
2) העלתי את כמות נקודות הפגיעה שלו - זה משמר בפועל את האפקט שההתחדשות נתנה לדירוג האתגר שלו.
3) הוספתי לו חסינות לנזק מחשבתי (החלטתי שבתור נזיר הוא דווקא אמור להיות חסין לזה, וכפי שכבר צויין זה לא נזק נפוץ) ועמידות לנזק נקרוטי (במחשבה שנייה נשמע לי הגיוני לאור זה שהוא אמור לעבוד בצמוד לאל מתים כחלק מהאידואולוגיה שלו) ונזק מנשקים לא קסומים (התרשמתי שזה סטנדרטי לדרמת הכוח שלו).
4) הוספתי לו יכולת שמחיה אותו, כל עוד הוא לא השלים את הייעוד שלו, תחת אותן מגבלות של הלחש raise dead: איברים חיוניים במקומם, זמינות של הנשמה וכו'. היכולת הזו נועדה לשקף את ההתמדה העל טבעית שלו.
5) שיניתי את הפעולה האגדית "תנועה בלתי אפשרית" לעלות 2 פעולות כדי למנוע מצב שבו שני הלחשים מופעלים באותו הסיבוב.

אשמח לתגובות על הגרסה הזו, ובפרט על יכולת ההחייאה והניסוח שלה.
sylmare the enlightened.png
 
מהירות בלתי אפשרית נשמעת לי כמו יכולת שבעיקר מתסכלת שחקנים,והייתי מהסס לתת אותה למפלצת.

בנוגע ליכולת ההחייאה, מה יכול לעצור אותה? כרגע, נראה שהוא פשוט בן אלמוות. איך אפשר להרוג אותו לחלוטין?
 
אציין שמהנסיון שלי כששיחקתי כהן, "תמונת ראי" הוא לחש הגנתי מעולה, ולחדש אותו כל סיבוב בלי להשקיע פעולות זה משוגע.

נקסטורל - הבנתי מהטקסט שלכרות לו את הראש יעשה את העבודה. או לשרוף את הגופה.
 
לגבי ההחייאה - גאלאן צודק. במקור התחלתי לחשוב על ניסוחים מפורטים, אבל הבנתי שלחש "הקמת מתים" כולל את כל התנאים שרציתי כבר בתוכו. בגדול, כל פגיעה משמעותית בגופה או מניעת האיחוד בין הנשמה שלו והגוף שלו עד תום עשרה ימים מהמוות ימנעו את ההחייאה.

לגבי "מהירות בלתי אפשרית" - אין לי המון ניסיון עם לחשים בשיטה, אז זה מעולה שאתם מצביעים על זה. אהבתי את העצה של נקסטורל לתת לו לחשים כפעולה אגדית. בעיקרון, אני מחפש לחשי buffing שאפשר לתאר אותם כ-"הוא זז כל כך מהר עד שקורה אפקט X". יש לכם רעיונות ללחשים כאלו שלא יהפכו אותו סתם לאויב מתסכל במשחק?
 
הבנתי, לא חשבתי על זה.

בנוגע ללחשים:
Earth tremor יכול לעבוד אם אתה רוצה שהוא ייתן אגרוף באדמה ויעיף אנשים ככה
אותו דבר למעשה גם עם Thunderwave, יצירה של גל הדף.

אתה לא רוצה לתת לו לחשים חזקים עם הפעולות האגדיות שלו, אז הייתי אומר לתת לו את הלחשון Thunderclap (ושהוא יוכל להשתמש בו כפעולה אגדית) ואת הלחשים שרשמתי למעלה (שיעלו 2 פעולות אגדיות).
 
חזרה
Top