• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ממלכת גיליסיה

זה עולם מערכה בעולם של מו"ד 4 [לפי מה שיש בלי המדריך למנחה :bang: ] זה בזמן שמתקיימת אימפריית ארקוהוסיה החדשה

היסטוריה: בכללי לא המצאתי מספיק [אני אוהב היסטוריה מפורטת]. בקיצור: בהתחלה היה את מלחמת האלים בקדמונים, הרבה אחרי זה היו את האימפריות ארקוהוסיה ובאאל-טוראת' שכידוע השמידו אחד את השני, אחרי זה הייתה את האימפריה האנושית נראת' ואחרי זה הוקמה ארקוהוסיה החדשה. אני רוצה להתעקב על הקמת א"ח [ארקוהוסיה החדשה]: דמת דרקון בשם גוריסינה שהייתה נצר לשושלת הקיסרית הקימה את א"ח, אבל לפני זה היא נלחמה בנבל בשם רגוז [שלא היה קשור למניעת א"ח פשוט עד אז היא לא הייתה חזקה מספיק פוליטית] והביסה אותו בקרב אגדי בין הרבה גיבורים ונבלים אגדיים [לא היא אישית אבל היא הנהיגה את הגיבורים ולחסל אותו היה המטרה של כול זה] [שהייה במאורה של שר השדים יינהוגו :devil: ] אחר כך התברר שהוא גילגול של אל שהאלים האחרים הרגו אותו כי הוא ניסה להגיע לפשרה עם הקדמונים לאחר מכן הנשמה נשמה שלו התגלגלה לבן אדם אחרי הקרב הוא שאב כוח מכול מה שבסביבתו והפך ליצור הכי חזק שקיים [בכול זאת זה בשאול, :devil: ויש שם הרבה קוסמים :wizard: ] ואז הוא נהרג על ידי הלהב שהרג אותו בפעם הקודמת "קוטל האלים" שנשמר בידי פיילור עד שהייה צורך בו.
 
עולם נחמד, בהצלחה בכתיבה שלו :)
אתה מריץ בעולם הזה הרפתקה או מתכוון להריץ אחת?
הייתי שואל עוד כמה שאלות אבל על כל מה שרציתי לשאול אמרת שתפרט בהמשך.

רק ממליץ לסדר טיפה את הכתיבה כי קשה לקרוא ככה עם כל הסוגריים.
מחכה לפירוט!
 
אני מוסיף עכשיו אירועים היסטוריים ששכחתי לכתוב קודם: 7 שנים אחרי שהומלכה גוריסינה היא נרצחה על ידי נצר אחר לשושלת המלוכה: יודעים את זה בגלל שרק לשושלת המלוכה היו קשקשי אלקטרום. עוד הרבה שנים אחר כך האימפריה הותקפה על ידי שדים שנראים כמו גרגוילים עם-7 ראשים בשם סקארווילים. הם לקחו נתחו מהאימפריה אבל בחלק הזה היו שמונת שבטי בני האדם: גיליסיה, נארת', שורוד, באאל-טוראת' [טכנית הם עדיין אחד מהשבטים], לימן, חקורות, בריס ואגולו. הם נלחמו בסקארוולים ובאופן די מוזר האימפריה נתנה לשבט גיליסיה סיוע לנצח את הסקארווילים וליצור ממלכה עצמאית [את שאר השבטים היא סיפחה בחזרה].
 
גאוגרפיה: המשחק מתנהל ביבשת גותילאה שכרגע רובה חלק מא"ח, ממלכת גיליסיה היא בהרי גיליסיה. עמק המדבר שרוב מה שיש בתוכו הוא מדבר המגמה מכוסה ב-4 קבוצות הרים: הרי גיליסיה במערב, הרי הקדמונים בדרום, ההרים הכחולים במזרח והרי האלים בצפון. מזרחה להרים הכחולים יש את הג'ונגלים הפראיים שהם ביחד עם הרי גיליסיה המקומות היחידים בגותילאה שלא נשלטים על ידי א"ח. מערבה להרי גיליסיה יש את ים החיים שנחלק בין א"ח לגיליסיה ויש את הממלכה האראלית של באאל-טוראת' [די מוזר]. צפונה להרי האלים יש את אלר-הוס:https://www.pundak.co.il/dungeons-dragons/articles/618-aler-hos-1?highlight=WyJcdTA1ZGVcdTA1ZTdcdTA1ZDVcdTA1ZGVcdTA1ZDVcdTA1ZWEiXQ== שהיא עדיין הבירה. תתעלמו מהחלק של סביבה: מזרח-ג'ונגלים, מערב-חוף, דרום-הרים וצפון-ערים.
דרומה להרי הקדמונים יש עוד אזורי כבושים פחות מעניינים שאולי אפרת הלאם בדמוגרפיה.
 
זה לא כתוב בשום מקום. כל יוצר עולמות צריך לחשוב עם עצמו איך העולם שלו נוצר... טוב, לא כולם. אבל אני מעדיף לעשות את זה. זה מסדר קצת את ההתחלה של הסיפור של העולם. או הסיפורים.

עוד שאלה: מה בעצם עושים בהרפתקאות בעולם שלך?
 
פוליטיקה והיסטוריה פוליטית: אחרי שגוריסינה נרצחה הייתה מלחמת אזרחים שבסופה היועץ של גוריסינה החליט לעשות מבחנים לדמי דרקון עם קשקשי אלקטרום כדי לבחור את המלכ\ה החדש\ה שבסופה נבחרה דמת דרקון בשם איירה שהתגלתה כבעלת ניסיון רב בתחום. לאחר מותה המלך טריל החליט לעצור לזמן מה את הכיבושים כדי ליצור סדר בשטחים הכבושים ויצר מערכת היררכית של בתי אצולה שבה כול אחד מהם יכול למנות ולפטר את מי שתחתו מלך- דוכס\מלך אראל- רוזן- ברון- לורד- ראש עיר. בנו המלך פרון המשיך בכיבושים ואחרי הכיבוש הקשה של הממלכה העתיקה של הגמדים: מולימנבס, החליט לעשות רפורמה אכזרית של סחר עבדים. ביתו המלכה איירה ה-2 היא המלכה כיום לצד המלך גליד. בממלכת גיליסיה המלך הראשון ארוון זכה לתמיכה רבה מצד בערך כולם אך אחרי שמת בנו המלך זגרל שהתחיל רפורמת סחר עבדים וקיבל תמיכה מצד א"ח אבל אימו המלכה ריטה לא אהבה את זה וכרגע היא מגייסת אצילים למרד ומה שאוסיף למרד זה הגישה הלא רק גזענית אלה גם פטריאכלית של זגרל, כמו שהוא אביא את אחותו רונלה לנישואי כפיה פוליטיים עם הדוכס מבאאל-טוראת' גניל. בנוסף לצד המלך יש את המועצה שכוללת את: המלך, המלכה, הארכיבישופים של בהמות ותיאמת, הגנרל, שלושה נבחרי ציבור והלורדים\המלכים האראלים. ראש\ת המועצה זה המלך או המלכה זה נבחר כול 7 שנים ביחד עם בחירת נבחרי הציבור.
 
דמוגרפיה: בגלל רפורמת העבדות של א"ח ומ"ג [ממלכת גיליסיה] יש יותר גזעים אחרים מהרגיל אבל גם הרבה מאוד אנשים שאמורים להיות עבדים ברחו לג'ונגלים ואז גם סוחרי עבדים ואז גם יישובים דבר שגורם לכיבוש הג'ונגלים. בנוסף התגלתה מגפה בא"ח שבה חלתה המלכה [זה מה שמסביר את הרפורמות פטריארכליות במ"ג] ועוד הרבה דמי דרקון באלר-הוס. שרידי הממלכה מולימנבס הם גמדים שמועבדים במכרות בהרי הקדמונים. יש תופעה מטרידה של כת שסוגדת למישהו שטוען שהוא רגוז שזה דבר די הגיוני אחרי הכול זה כת שדי דומה לזו שהייתה קודם בהיררכיה: רגוז- צבעות של איש אחד- נבלים- מיני נבלים- נציבים. ממלכות ודוכסויות בדרום: ממלכת רולה ממלכה אראלית אלפית, דוכסות גרמוד, דוכסות החוף, רפובליקת ריקג: רפובליקה ננסית ודוכסות נארת'. ויש את קמרון עיר הבירה של מ"ג וקראם המטרופולין הראשי.
 
מדבר המגמה\העמק\התיכון: המדבר שהוא רוב העמק התיכון הוא מקום שמעתים מעזים להיכנס אליו כי הוא הממלכה של הקדמון האחרון שלא כלוא ועדיין קדמון: מלך המגמה. בהתחלה הוא גם נכלא כמו כול שאר הקדמונים בהרי הקדמונים, אבל הוא שינה את ההר שלו להר געש ויצא החוצה והטיל כישוף שמבטל קסם קדוש בעמק. הוא יצר לעצמו ממלכה שרוב תושבה הם יסודנים וצבר כוח רב כך שהיום סוחרים מא"ח מעדיפים לעבור דרך ממלכת גיליסיה [וגם למכור שם קצת סחורה] כשהם מביאים סחורות לאלר-הוס מהדרום ולהפך.
 
זה משהו שכתוב במו"ד 4: הקדמונים הם יסודנים בעלי עוצמה כמו של אלים שנלחמו בהם בשחר ההיסטוריה כדי לקבוע על העולם, הקדמונים הפסידו ונקלעו בהרי הקדמונים, ועכשיו קיבלת גם בריאת עולם. [העדיין קדמון זה מזה ששלושת נסיכי השדים היו קדמונים שהושחתו על ידי השאול]
 
אני לא מכיר את מו"ד ארבע ומעולם לא שיחקתי בה. אבל הפרט הזה מיוחד לעולם, לא לשיטה, אני מניח.

אז הקדמונים הם יסודנים, במובן של הם עשויים מיסוד מסוים? למה קדמון האדמה לא פשוט התגשם במקום אחר? למה יסוד המים לא פרץ החוצה כמו מעיין? למה יסוד האוויר לא התפוגג וחזר לאוויר?
 
חזרה
Top