• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[חופשיטה] מסע לעולם החדש - עץ הרשמה [5/5]

Cat GM

פונדקאי חדש
היה זה סתם עוד יום מנומנם באמבט שמש קסום ורגוע, עת התעוררת בבעתה לאמבט מסוג אחר לגמרי, של מי השטיפה של איזבלה, אישה חסרת הכרת תודה שכמוה. כמה בּוגינים כבר הרגת בשמירה עליה? איבדת את הספירה מזמן. את בורחת-רצה לכיוון הנמל, כדי להתרחק וגם כי את מבינה שלא תזיק לך פיסת דג טרי בקיבה. בנמל את מגלה שאת לא לבד. קול חתולי רועם-מלטף נישא והקיץ רבות ורבים מנמנום הבוקר שלהןם. ”זו תהיה הפלגה מסוכנת ביותר, במים לא מוכרים ורווי מכשולים. רק הטובות והמובחרות ישרדו“, מסיימת חתולת הקרבות הותיקה והמוכרת גרסה מוכרת לא פחות של נאומה שאת רובו פספסת הפעם.

הויקטוריה, אוניה תלת תורנית שוב בנמל ונראה שמִיה חד-חט, חתולת הבית שלה מגייסת חתולות למסע. מספרים שפעם קראו לה מִיה האמיצה והיא איבדה שתי נשמות (וניב כמובן) לפני שקיבלה את הכינוי הזה. את עוצרת במרחק בטוח מחתולות זרות ומספנים מקועקעים ומתחילה במלאכת הניקוי ממי השטיפה שעוד נותרו אחר ההתנערות והריצה. האם תאזרי אומץ להצטרף הפעם?

הרפתקת פנטזיה אפית בחופשיטה מבוססת בגדול על שיטת המשחק Cat של ג‘ון וויק (לא נדרשת היכרות מוקדמת עם השיטה).


6 תכונות:
(1) ציפורניים / טופרים (Claws) - חשובים לקרבות ולטיפוס
(2) פרווה (Coat) - פאסון חתולי, הגנה מציפורניים וניבים, כריזמה ושכנוע
(3) פנים (Face) - לחושים (ראייה, הרחה, שמיעה) מחודדים
(4) נִיבים (Fangs) - לקרבות ולנשיאת דברים
(5) רגליים (הפתעה! Legs) - קפיצה, איזון, זריזות תנועה
(6) זנב Tail - קסם חתולי

כל תכונה יכולה לקבל אחת מהדרגות - מצוין (במקור Best), חזק, טוב - אפשר לבחור תכונה אחת כמצוינת, שלוש חזקות ושתי טובות (כי חתולות הן מינימום טובות בכל מה שהן עושות).

3 שמות:
(1) כינוי אנושי - שניתן לה/ו ע“י האנוש שלהם או שבני אדם מכירים
(2) שם חתולי - השם בו חתולותים אחרותים (בפרט שסומכות עליהן.ם) מכירותים ומשתמשותים בו
(3) שם סודי - וול, סודי, נשמע לי די מובן. לשם הסודי כוחות קסמיים על החתולה שלכן

מוניטין
מוניטין חתולי הוא כמו שם אמצעי בסרטי גנגסטרים. ג‘ון יכול להיות ”ג‘ון הנעלם“ אם יש לו מוניטין להצליח להתגנב או להתאייד מסכנה בהצלחה (כנראה שיש לו זנב חזק ורגליים מצוינות); או ”מיצי האקרובטית“ אם היא מתמחה בקפיצות בלתי אפשריות בין גגות ועל חפצים גבוהים ולעיתים לא יציבים (יש לה רגליים מצוינות וזנב חזק); יכול להיות גם "סבא לוכד העכברושים" אם הוא צייד מחונן (עם ניבים מצוינים וציפורניים ורגליים חזקות) ו"דיליה שן-אחת", לוחמת חסרת ניב אחד עם טופרים מצוינים וניבים מצוינים (שעלו לה בשתי נשמות במהלך חייה).

נשמות
9 כמובן. אם אתן לוקחות סיכונים מיוחדים ונכשלות, אתן עלולות לאבד אחת.

הצלחות / כשלון - איך משחקים חופשיטה (freeform)
בשלב הזה לכאורה אנחנו אמורות להכנס לסטטיסטיקות מורכבות ולזרוק קוביות על מנת להוסיף אלמנט אקראיות. למי שטרם שיחקה חופשיטה (או בכלל), בפרט בכתב, היא דורשת יותר מחשבה ועיגול דמות - תעשו מה שסביר שהחתולה שלכן יכולה לעשות ואם זה לא מובן למה אתן חושבות שזה סביר תסבירו (לפעמים, ודאי בהתחלה, אנחנו מסבירות גם לעצמנו ובכך מעגלות ויוצרות את הדמות והעקביות שלה לכולנו). אפשר לקחת סיכונים, אם הם סבירים (וגם מתאימים לחוזקות של הדמות), אפשר להתייחס לפעולה כאילו הצלחתן ולהמשיך בכתיבה. אם הסיכון גדול - תזרקו קוביה (פירוט בהמשך) או חכו שאני אספר לכן אם הצלחתן או לא.

עוד על השיטה
חתולות מטיילות בחלומות של בני אדם (בלי יכולת או כמעט בלי יכולת לשנות אותם, לפחות בשלב זה) ויכולות לדבר עם האנושים שלהן בחלום, נדיר שהם מצליחים לזכור משהו מהחלום. האויב / “רע“ המרכזי בעולם נקרא בוגין (או Boggin). יצורים קטנים ומרושעים שנצמדים לבני אדם ומוצצים מהם כוח רצון ומשאבים נפשיים. כחתולות שזכו בתחרות קסמית בין החיות, לצד היתרונות המגוונים של להיות חתולה ”זכיתן“ באחריות להגן את בני האדם (שלא רואים את הבוגינים). חתולה שהשם הסודי שלה נחשף, מפסיקה גם היא לראות בוגינים. כלבים מריחים אותם, אבל מעטים מהם רואים אותם.
לא חלק מהשיטה, אבל רלוונטי להרפתקה שלנו - יחס למים בבקשה (אוהבת, אדישה, חוששת, פוביה ממים).

רקע (ON וOFF)
אני אשמח אם כולנו נהיה עם רקע חתולי ב-OFF (ספרו לי מה הרקע שלכן) על מנת ליצור חתולות עקביות עד כמה שאפשר. אם אתן לא גורות זעיקות (וזה רצוי) ספרו לי(נו) בנות כמה אתן ואת ההיסטוריה (היא רלוונטית בעיקר למוניטין ולהכרות ביניכן ולא חייב להיות ארוכה, אבל כדאי שההיסטוריה תתחיל את עיגול הדמות). אם אתן מכירות זו את זו (כולכן או חלקכן), ספרו מה סביר שידעו וסיפרתן מההיסטוריה שלכן (בפרט היסטוריה משותפת). אם חשוב שלא ידעו עליכן משהו, כולל השחקניות ב-OFF, שימו אזהרת ספוילר ובקשו לא לקרוא (אם מבקשות לא לקרוא, אנא כבדו זו את זו).
ממליצה לשים שם סודי ואולי גם חתולי (תלוי ברקע) בספוילר להזכיר לכולן שיש הבדל בין ידע שחקנית לידע דמות.


אשמח אם כולכן תקראו את המאמר עם הטיפים של הפונדק על איך לשחק בפורום - https://www.pundak.co.il/forums/threads/39231
נראה שכולנו מסכימות שקצב של הודעה-שתיים בשבוע מתאים לנו.

סימונים - IN (לכתיבת הדמות),OUT (לכל המסביב), META (לזריקת קוביות ושיטה).


Puddy tat lets play :mrgreen:
 
היי הג, עוג,
התקופה היא של מגלי הארצות, נניח סוף המאה ה-16, תחילת ה-17 ואנחנו בעיירת נמל ספרדית קטנה אך צפופה (בתי המגורים על הצוק, הנמל מתחתיו, בהשראת Castellfollit de la Roca).
אנא שימו לב שהמשחק סגור - יש לי 5 שחקניות. דמויות יופיעו פה בטפטוף, אני מניחה שבמהלך השבוע. אם יהיו ביטולים, אעדכן.

[mention]tkhag1[/mention] [mention]העוג הברברי[/mention]
 
שלום זה ג'סטין/שירלי דברתי איתך לפני אני אשחק חתולה סימאית, התלבטתי בין סימאית להימלאית.
האם לרשום כאן את פרטי הדמות הבנויה או ששולחים לך הודעה בפרטי?
 
המשחק הזה נולד בקבוצת שחקניות תפקידים בישראל ורק אח"כ חיפשנו פלטפורמה.
נראה לי לא הוגן לבקש מאנשים לכתוב דמות ולהשקיע ואז לא לבחור בהם. זה באמת הנוהג פה?

[mention]tkhag1[/mention]
 
אלישע, תרגע בבקשה. בעוד בדרך כלל כשמתחילים משחק בפורום, מתחילים בחיפוש השחקנים, זה לא תמיד המצב- וזה בהחלט לא המשחק הראשון שרץ בפורום עם שחקנים שנקבעו מראש.
אני כן מודה שהעובדה שמדובר ב"עץ הרשמה" מבלבלת, אבל זה כבר עניין של סמנטיקה, ולא בעיה אמיתית.

בהצלחה במשחק!
 
הכל טוב. לא בטוחה שאני אוהבת את השיטה "שלכם" לגיוס שחקניותים.
קרה לך שכתבת דמות, השקעת ולא בחרו בך כשחקן? זה נשמע לי מאד מתסכל (אפילו מעליב).
 
אוקיי, מנסה לזרום איתכם..
אם כך - מוזמנים לכתוב דמויות מעניינות אם אתם פתוחים שאשלב אתכם כנאפסים (בתיאום כמובן). נאפסים לא חייבים להיות חתול/ה.

מקובל? עובד?

אני כן אציין-אספר-אזהיר שזו קבוצה שהוגדרה מראש כקבוצה נשית ואני אקפיד במיוחד על נטיקט וענייניות משחקית - בלי אלימות שלא לצורך, בלי התעללות בדמויות (רק לי מותר), בלי למתוח גבולות ובלי הטרדות או רמיזות מכל סוג שהוא.
 
שמות הדמות:
כינוי אנושי- Felicia-פלישה- שם ספרדי שפירושו בתרגום חופשי ברת מזל
שם חתולי -Alicia-אליסיה שפירושו מספרדית בתרגום חופשי הוא בעלת טבע אצילי
שם סודי-מכיון שזה נחשב ספוילר שמתי בצבע שקשה לקרוא אם קל לך להפריד ידע שחקן דמות פשוט העבירו את העכבר ככה שתראו[יהלום ירח- יהלומי ירח זה פירוש השם סיאמי בתאית]

6 תכונות:
(1) ציפורניים / טופרים (Claws) - חשובים לקרבות ולטיפוס-מצוין
(2) פרווה (Coat) - פאסון חתולי, הגנה מציפורניים וניבים, כריזמה ושכנוע-חזק
(3) פנים (Face) - לחושים (ראייה, הרחה, שמיעה) מחודדים-מצוין
(4) נִיבים (Fangs) - לקרבות ולנשיאת דברים-טוב
(5) רגליים (הפתעה! Legs) - קפיצה, איזון, זריזות תנועה-מצוין
(6) זנב Tail - קסם חתולי-טוב

מוניטין: אליסיה "פרווה חלקה" נראה כאילו אליסיה תמיד יוצאת עם כל הנשמות מדברים הוא שהיא מחליקה פיזית במהירות חיננית או מהפגיעות או שהיא בלשון חלקלקה משנה את נקודות המבט של הצד השני.

מראה: חתולה מגזע סיאמי, עיניים כחולות כמו קרח בצורת שקד והן נוטות מעט כלפי האף,אוזניים סקרניות ומפוארות ששומעות את כל הסביבה הן רחבות בבסיס ומחודדות כלפי מעלה. פניה המשולשת של אליסיה הן כתם חום-שחור בתוך הלבנבנות שלה. הפרווה שלה מפוארת למרות שהיא כבר בת 7 (הגזע חי עד 20) הוא עוד לא האפיר הרבה , הפרווה שלה מלאה מהממוצע של הגזע היא מתגאה תמיד במעיל היפה והמשובח שלה והיא מנקה אותו כמה שרק ניתן , זנבה דק שחור ולא הכי מרשים בצורתו אבל הוא יחסית ארוך ומראה את פוטנציאל האתלטיות שאכן יש לה.

היסטוריה: אמה החתולית של אליסיה תמיד הייתה מספרת לה על ארץ מופלאה ורחוקה שם היה גזעם נערץ ובנו לו מקדשים(*תאילנד). היא הייתה מרבה לנקות אותה בינקותה ולימדה אותה שתמיד היא צריכה להיראות ייצוגית למקרה שימיים אלו שהיא עוד זוכרת יחזרו. השם פלישה נזרק ללא הרף האנושיים שלה היו סוחרים ככאלו היו תמיד המון אנשים בבית, המון רעש וכשהיא הייתה קטנה היה גם צחוק הגורים המתבגרים של האנושיים שלה יותר רועם. לא היה משעמם בבית, ואליסיה למדה את הטריקים לקבלת תשומת הלב , את מירב הגינונים היא הייתה מרכז תשומת הלב והיא נהנתה מכך.

לפני 3 שנים המסחר נעשה יותר רעוע האנשים שלה נעשו יותר שקטים והבית יותר ריק, בעת שגורי האדם השתלטו על המסחר אליסיה שלא אהבה להיות בודדה , "הבדידות היא סכנת בוגנים" מעמד הסוחרים של משפחתה האנושית עזרה לה, היא למדה להסתכל על כל חתול בגובה העיניים, לא מעליו ולא מתחתיו, בשלוות נפש היא ידעה לשכנע את דובריה וזה עזרו לה פעמים רובת יותר מניביה היא לא פחדה לסתור את ציפורניה כאשר צריך. היא אוהבת להיות בקבוצות גדולות של חתולות והיא מקווה במסע אולי למצוא את הארץ שבה היא תיהיה מקודשת כמו בסיפורי אמה מולידתה.

c1-488x514.png
 
שמות הדמות:
אנושי-תותיק [החתול שלי]
חתולי-פוליבוס [שלוף מהמוטן]
סודי-הטיגריס [יש עוד מילה בשם הסודי אך לא אכתוב אותה כדי שאשאר סודי]
תכונות:
מצוין-פרווה
חזק-פנים, זנב וציפורניים
טוב-שיניים ורגליים
מוניטין: תותיק "החמוד" בגלל התכונה שלו להקסים בני אדם.
מראה: הוא בצבע ג'ינג'י מאוד ועם עיניים יפות וחמודות באופן לא מוסבר. הוא חתול גדול יחסית.
היסטוריה: הוא חונך ואומץ על ידי חתולה בשם טורצ'יק [שהגיע מפולין] להילחם בבוגנים ואחרי זה הוא יצא לעולם ואומץ על ידי איש בשם קלדרון [חיפשתי שמות ספרדיים].
יחס למים: חושש
החתול מבוסס על החתול שלי תותיק
 
חזרה
Top