• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז קיקסטארט לספר ההרחבה צד ג' למו"ד 5 - בייוולף: עידן הגבורה

ג'ון הודגסון הוא שחקן תפקידים ומאייר שהיה המעצב הגרפי הראשי של משחק התפקידים The One Ring ואחד הכותבים של ההמרה שלה למהדורה 5 של מבוכים ודרקונים, Adventures in Middle-earth.

לאחרונה הוא יצא בהכרזה מסקרנת - הוא עובד על משחק תפקידים שמבוסס על ה-OGL של מבוכים ודרקונים 5 ובונה על האווירה של הסאגה של בייוולף. אל הודגסון הצטרפו לא מעט אנשים שעבדו איתו בעבר על ספרי Adventures in Middle-earth, כולל גארת רידר-האנרהאן, שידוע בכתיבת מערכות מוצלחות במיוחד כמו "החשכת יעראופל" ו-The Dracula Dossier.

"בייוולף: עידן הגבורה" מתוכנן כמשחק דואט (מנחה אחד ושחקן אחד) כאשר השחקן משחק דמות גיבור גדולה מהחיים שמנהיגה קבוצה של מלווים שעוזרים לה (כמו יאסון והארגונאוטים או בייוולף ואנשיו). בנוסף לספר המערכה והחוקים, ייצאו גם מספר הרפתקאות מוכנות כדי לעזור למנחה ולשחקן לצלול אל המשחק במהירות. הרפתקה אחת שוחררה בחינם, לצד תשע דמויות מוכנות של גיבורים וכ-30 מלווים לדוגמה.

https://www.kickstarter.com/projects/jonhodgsonmaptiles2/beowulf-age-of-heroes
 
רשמים מקריאת ההרפתקה החינמית והדמויות המוכנות:


  • זו מהדורה 5 אבל השחקן מחויב לבנות דמות בן אנוש (אני מבין מהדמויות המוכנות שיש כמה תרבויות עם נתונים שונים) ממקצוע חדש "הגיבור", שהוא מקצוע חזק משמעותית מאלו שבספר הבסיס כי הוא צריך לשרוד לבד במקומות שבהם באופן רגיל הייתה קבוצה של דמויות. יש לו כמה בילדים שונים (כנראה שישה).

  • החליפו את מיומנויות ההיסטוריה והמאגיה במיומנות "אגדות".

  • מלווים הם קטע ממש מהותי מהמשחק. כל גיבור מסתובב 90% מהזמן עם פלוגת נאמנים. המלווים חשובים למשחק כי הם צריכים לספק ייעוץ בתחומי המומחיות שלהם ולהעסיק את המפלצות ב-kiting כדי לעזור לגיבור להילחם. בעצם הם צריכים להיות טובים בדברים שהגיבור לא טוב בהם.

  • אגב המלווים יכולים להיות גם בעלי חיים עם אופי ועם שמות פרטיים. הם לא תבוניים אבל כן נבונים במיוחד. בעיני זה מוסיף מאוד לאופי האגדתי של המשחק.

  • המלווים יכולים למות די בקלות (הם קצת כמו minions של מהדורה 4) אבל יש חשיבות לשאלה אם הם מתו בתאונה או מרעב, או אם מתו בלחימה מול מפלצת. מי שמת מחוץ לקרב "נהרג" ומי שמת בקרב נגד מפלצת "נפל". מלווים שנהרגו זה דבר רע למוניטין של הגיבור, אבל מלווים שנפלו זה סבבה כי זוכרים אותם וכותבים שירים על מעשי הגבורה שלהם.

  • במקום נטיה יש אמונה דתית - בדת הספר המונותאיסטית, בדת הדרך העתיקה הפגאנית, או ניטרלי. אין נטיה לרוע, כי הגיבור חייב להיות גיבור שמגן על בני אדם והורג מפלצות. אלו חוקי הפורמט.

  • תכלס המכאניקה הכי מעניינת זה שלכל היריבים יש מאפיין "ניתן להבסה" או "בלתי מובס".
    יריבים אנושיים הם ניתנים להבסה, שזה אומר שיש מצב שהם נכנעים ונמלטים בלי שהגיבור יצטרך להרוג את כולם. לעומתם מפלצות הן "בלתי מובסות" שזה אומר שכל פגיעה גורמת להן 1 נזק בלבד (אם בכלל), אלא אם מבטלים להן את היכולת.
    המפלצת בהרפתקה לדוגמה, למשל, נעשית מובסת באור שמש או אם מניפים מולה קמע מסוים. אם אין לדמות את הקמע, היא יכולה במקום לנסות להעסיק את המפלצת בזמן שהמלווים ממוטטים את עמודי התמך של מערת המפלצת. לקבור אותה חיה זה פתרון והוא די מגניב.

  • בסך הכל מדובר בתוספות שנותנות סיבוך מכאני מעבר לשיטה הבסיסית, אבל יש רק שחקן אחד ומנחה אחד אז כולם נדרשים להכיר פחות יכולות של דמויות אחרות בקבוצה (וגם נראה שאין לחשים, בכלל).
 
נשמע מסקרן שהם הולכים לכיוון אחר מאשר רוב משחקי התפקידים.
מודה כשראיתי פרסום לקיקסטרטר לא עניין אותי כי ביאוולף הוא לא לטעמי.

הרשמים שלך גרמו לי לשנות את דעתי - נראה שהם לא יצרו מערכה אלא ממש נכנסו לתוך המכאניקה של 5 והתאימו אותה.
השטיק הבסיסי של שחקן אחד הוא פחות מעניין אותי כיום, אבל אני בהחלט רואה איך זה יכול להצליח בגדול.
 
אני מסכים. גם הרושם הראשוני שלי היה שזה פשוט "עולם מערכה" למו"ד 5. הורדתי את ההרפתקה בשביל לראות אילו איורים יש בה (להודגסון יש אחלה עיצוב שאני מחבב גם ב"הטבעת האחת"). אבל אז ראיתי שממש נכנסו לעומק השיטה.
 
Nextorl אמר/ה:
מאוד מפריע לי שבעצם חייבים לשחק מקצוע אחד, חבל לי שהם לא מצאו דרך פשוט לחזק מקצועות אחרים.
לא ראיתי את הספר אז אני לא יודע כמה קל יהיה לשחק את החוקים שלהם עם מכשף לדוגמה במקום גיבור, אבל הם כן מציינים שהספר יכיל חוקים למשחק קבוצתי (כלומר יש כמה שחקנים - אבל אין להם מלווים) ובמקרה כזה "אפשר יהיה לשחק את המשחק עם חבורה של דמי-דרקון מכשפים".

מה קורה אם אתה רוצה משחק לשחקן יחיד אבל שהדמות לא תהיה ממקצוע הגיבור? אין לי מושג. אולי זו שאלה שמישהו הפנה אליהם בתגובות, אבל לא התעמקתי מספיק כדי לבדוק.
 
Nextorl אמר/ה:
מאוד מפריע לי שבעצם חייבים לשחק מקצוע אחד, חבל לי שהם לא מצאו דרך פשוט לחזק מקצועות אחרים.

הם מכוונים לאופי מסויים של מערכה. הרי לא תבקש מהמנחה לשחק נינג'ה במשחק פוליטי באיטליה של תקופת הרנסנס?
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
Nextorl אמר/ה:
מאוד מפריע לי שבעצם חייבים לשחק מקצוע אחד, חבל לי שהם לא מצאו דרך פשוט לחזק מקצועות אחרים.

הם מכוונים לאופי מסויים של מערכה. הרי לא תבקש מהמנחה לשחק נינג'ה במשחק פוליטי באיטליה של תקופת הרנסנס?
מצד שני כמה פעמים אפשר לשחק את בדיוק אותו המקצוע עם הבדל קטן של ארכיטיפ ולא יותר ברצף? המקצועות נועדו לא רק לייצר סוגי דמויות אחרים (ואז זה סבבה שיש רק 'סוג דמות אחד') אלא ליצור גם "replay value" במידה מסוימת. אתה לא משחק בדיוק אותו דבר מכאנית, אתה משחק משהו שונה וחדש עם יכולות שונות!
 
חזרה
Top