• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 העולם Trudvang מגיע למבוכים ודרקונים 5

עולם המערכה הקלטי/סקנדיבי Trudvang, יוצא עכשיו במהדורה התואמת למבוכים ודרקונים 5 בשני ספרים שונים - הראשון הוא המדריך לעולם המערכה והשני הוא ספר לשחקן עם גזעים חדשים, בילדים חדשים למקצועות ועוד.
העולם סיקרן אותי מאז שקראתי על משחק הלוח השיתופי בעולם Trudvang Chronicles ונראה שהקיקסטרטר, בניגוד להרבה אחרים, מציע מחירים שפויים יחסית של משלוח ויחס עלות/תועלת נורמלי.
יש הרפתקה חינמית לסקרנים: https://riotminds.se/download-ta5e-wurmtongue-pdf/
בהרפתקה יש את מכאניקת הנזק, שלמעשה מוסיפה מנגנון של פצעים למבוכים ודרקונים 5. במבט ראשון נראה מעניין מאוד למי שרוצה להפוך את חמש לקצת יותר ריאלית.
בנוסף, הם גם מוסיפים מכאניקה של שגעון שמרחיבה את המצבים של הפחד בשיטה.
שווה להעיף מבט גם בהרפתקה וגם בקיקסטרטר:
https://www.kickstarter.com/projects/riotminds/trudvang-adventures-for-5e
 
האמת, קצת הופתעתי כשהם הכריזו על ההמרה למהדורה 5 בעיקר מפני שבשיטה המקורית קרבות זה דבר מסוכן שיש להימנע ממנו ועדיף לנסות לפתור את ההיתקלויות בדרכים אחרות, TPK יכול להתרחש בכל קרב כמעט (בייחוד אם משחקים עם שחקנים שבאים עם מנטליות של מו"ד). סקרן אותי איך הם ניסו להעביר את זה למהדורה 5, הגבלת הרמות ל-10 לדעתי היא התחלה טובה, אבל אני עדיין לא בטוח בקשר למכאניקות הפצעים והפחד.
ההבדל העיקרי השני הוא מערכת הקסם, אבל בלי לקרוא את החוקים קצת קשה לדעת איך הם העבירו את ההבדלים (וזאת שהדמות לדוגמה בהרפתקה היא המקבילה של פייטן לא עוזר במיוחד) למרות שהם כן התייחסו לזה באחד העדכונים.

כהערה למי שרוצה לתמוך RiotMinds היא לא חברה ששומרת על עדכונים קבועים לתומכים וכמעט תמיד לא עומדת בתאריך היעד (הם השתפרו מעט במתן תשובות ועדכונים אחרי שהם נתנו לאחד התומכים להיות מנהל בפורומים שלהם וגישה ישירה להציק להם עד שהם יעדכנו, אז יש תקווה שהפעם זה יהיה שונה).. אבל הספרים בסופו של דבר מגיעים ולטעמי שווים את זה.
 
חזרה
Top