• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מבוך בן 41 - אותה מפה, מהדורות שונות

מה המבוך הותיק ביותר שעדיין מודפס ומופץ?
הוא לא מופיע בשום הרפתקה, הוא לא מאוכלס, אין לו שם - אבל הוא מופיע בדילוגים מהדורה-כן-מהדורה-לא מאז 1979.
אני מדבר על ה"מבוך לדוגמא" בספר השה"מ. הוא הופיע במהדורה הראשונה של מוד"מ, הודפס שוב עם גרפיקה משופרת במהדורה השלישית וחזר שוב במהדורה החמישית (עם עדכון גרפיקה קליל).
רציתי לצלם את הספרים זה לצד זה אבל מצאתי ברשת תצלום שעשה אותו דבר, אז תתרשמו בעצמכם. מעניין אם מישהו השתמש בו פעם.
נ.ב. שימו לב שבניגוד לקנה המידה המקובל כיום של משבצת אחת=1.5 מ', המבוך הזה גם במהדורות החדשות שמר על קנה המידה הישן של משבצת אחת = 3 מ', מה שאומר שהוא פשוט ענקי.

3 1 3 5 dnd.jpg
 
לפחות בתקופת המהדורות הישנות, היה מקובל להשאיר חלק מהחדרים ריקים וחדרים אחרים לאכלס באופן רנדומלי למדי.
כמו כן, שימו לב שזו רק קומת מבוך אחת ויש שם מדרגות להמשך שהשה"מ צריך להמציא כבר בעצמו.

בעבר, מבוכים ענקיים לא היו עניין חריג - בתור שה"מ במו"ד בקופסאות הנחתי מבוך של שבע קומות (ומשהו כמו מאה חדרים, או יותר) רק כי שמעתי שאיזה ילד בכיתה המקבילה הכין מבוך של שש קומות.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
לפחות בתקופת המהדורות הישנות, היה מקובל להשאיר חלק מהחדרים ריקים וחדרים אחרים לאכלס באופן רנדומלי למדי.
כמו כן, שימו לב שזו רק קומת מבוך אחת ויש שם מדרגות להמשך שהשה"מ צריך להמציא כבר בעצמו.

בעבר, מבוכים ענקיים לא היו עניין חריג - בתור שה"מ במו"ד בקופסאות הנחתי מבוך של שבע קומות (ומשהו כמו מאה חדרים, או יותר) רק כי שמעתי שאיזה ילד בכיתה המקבילה הכין מבוך של שש קומות.

לא רק שזה לא היה חריג, נראה לי שזו הייתה הנורמה. הקבוצה הראשונה אליה הצטרפתי (מו"ד הקופסה האדומה והמשכיה), הייתה בקומה השנייה של מבוך שהשה"מ שלנו תכנן. לשתי קומות הראשונות היו כ60 חדרים לכל אחת, לשלישית ולרביעית כ 25, ולשתי האחרונות כ 10- 12 (אך קשים!). מעין פירמידה הפוכה, או שפשוט נמאס לו לתכנן?

גם אני בהיותי שה"מ לאחר מכן תכננתי והרצתי מבוך עם "רק" 3 קומות, וכ 30- 40 חדרים בקומה... באותם זמנים מרבית זמן המשחק היה במבוך. זה היה הפוקוס. ערים, מרחבים וכו', היו נחמדים, אך בעיקר כ'תוספות מסביב למבוך". חקירת מבוך, השרדות בו היוו חלק מרכזי מאוד.

אני דווקא זוכר את המפה הזו מספר השה"מ במהדורה 3.5. אני חושב שהיה שם תיאור של חדר או שניים? לא ידעתי שהוא כזה ישן, ממש מגניב לקרוא על זה! תודה!
אך האם ידוע מה היה האכלוס המקורי/ ההרפתקאה שלשמה נוצר המבוך במקור? הממממ...
 
Kol Korran אמר/ה:
אך האם ידוע מה היה האכלוס המקורי/ ההרפתקאה שלשמה נוצר המבוך במקור? הממממ.

זה היה מבוך לדוגמא בחוברת השה"מ של מוד"מ1. אם אני זוכר נכון (אין לי כוח לחפש בספר כרגע) הוא היה קטקומבות או מרתפים של מנזר או מקדש נטוש שהתנחלו בו כל מיני מפלצות. היו כמה דוגמאות לאיכלוס של חדרים אבל בגדול הוא נועד לכך שהמנחה יחליט בעצמו מה לעשות איתו.
 
ממש מגניב, לא ידעתי שזה "קטע".
ואישית כמנחה מבוכים תמיד שעממו אותי. אני זכור שקטלתי את מבצר העלטה כי זה "מיני"-מבוך של 50 חדרים שפשוט חדר אחרי חדר... כשחקן פעם נהנתי מזה, היום אולי רק באווירה הנכונה.
 
כששיחקתי במו"ד בקופסאות כתבתי הרפתקאות מבוכים כי זה מה שהיה מקובל אז. היום ממש אין לי סבלנות לכל הקטע של המיפוי. אולי מבוך קטן מידי פעם אם יש סיבה שהוא יהיה שם.

מה שמעולם לא היה לי כוח לעשות ולא עשיתי זה לצייר מפות הקסים של שטח פתוח. פשוט לא.
 
חזרה
Top