• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 59][PF1] מסורת פסיונית לקנטאורים- דהרה

מסורת פסיונית- דהרה (לקנטאורים בלבד)
הערת צד: פסיון=Psychic

קנטאורים צעירים, בכול רחבי גולאריון, מגלים לעתים כאשר הם רוכבים, בעיקר במצבים של לחץ רב או לאחר טראומה, מגלים שכאשר הם שוכחים מהעולם הגשמי ונותנים למוחם לאבד אחיזה במציאות, הם נוגעים בכוח אחר, עילאי יותר. כוח שנוצר על ידי קבוצה של קנטאורים שהקריבו את נשמתם לטובת הדהרה. בעבור קנטאורים רבים, זו הדרך שלהם לכוח נסתר שמעטים מבין הגזעים הדו רגליים יכולים להבין.

היסטוריה
הכול התחיל לפני אלפי שנים, עם עדר של קנטאורים בפרא של איאובריה. השמות שלהם נשכחו, וכך גם ההיסטוריה שלהם, בעקבות המעשים. ידוע שהם היו קבוצת קנטאורים שראו בצורה מקודשת של ממש את הדהירה ברחבי הפרא, ראו את עצם הריצה והדהרה כבריחה מסוימת מהמציאות. הם היו עדר הקנטאורים המהיר ביותר שהיה קיים בכול רחבי גולאריון, והפיות מספרות כיצד הם הרעידו את האדמה בפרסותיהם. וההיסטוריה גם מספרת על המגפה הראשונה שהכתה באיאובריה, שנחשבת לאחת מהמגפות הנוראיות ביותר שפגעו במקום, נשכחה כמעט לחלוטין בגלל כמה שהיא הייתה עתיקה, אך היא המגפה שהחלישה את המקום ונתנה את היכולת לכול המגפות שהגיעו אחריה להכות ביבשת. שבט הקנטאורים חלה כולו, הקנטאורים עצמם גססו, אך בדהרה הייתה להם בריחה. החיים ללא דהרה, המוות תחת צל המגפה הראשונה, זהו גורל שהם לא היו מסוגלים להסכים לו, ולכן הם ביצעו מעשה.

באמצעות טקס מסתורי שניתן להם מעסקה עם יצור שאת כוחו הם לא הכירו (מעטים רק יודעים שזה היה האסורה ראנה הידים), הקנטאורים ביצעו טקס ואז החלו בדהרה, דהרה שתהיה הדהרה האחרונה שלהם, שכן עם כול צעד הם נטשו את הצורה הפיזית שלהם וכילו אותה, כאשר נשמותיהם התפרקו לחלקים וצרבו את עצמן על גבי המישור האסטרלי. ארבעים וארבעה ימים הם רכבו, וסימני הפרסות שלהם נצרבו על האדמה. הם רכבו למרחקים רחוקים יותר ממה שאיאובריה הכילה, דהרו בשלב מסוים רחוק יותר ממה שאדם או חיה אמורים להגיע אליו.

והם המשיכו לרכב, גם כאשר לא נותר מהם דבר, וכאשר לא נותר מהם דבר אלא דהרה- הם הפכו להיות הדהרה הנצחית. קריאה הנישאת ברחבי המישור האסטרלי המחפשת את הקנטאורים שמסוגלים לשמוע אותה, כוח שנועד לקנטאורים להגיע אליו, שתמיד נמצא שם במרחק, קורא למי שירדוף אחריו. הדהרה הנצחית מוזכרת בכתבים רבים של תורת הנסתר, חלק מחשיבים אותה כוח טבע, אבל הדהרה היא הכוח המשותף של קבוצה המנסה יחדיו להגיע לאן שאף אחד לא הגיע לפני כן.

מסורת פסיונית: דהרה
יכולת מאגר פרהני
: חכמה.
לחשים נוספים: ריצת הצ'יטה (דרגה 1), מרדף ללא מנוח (דרגה 4), הליכה על מים (דרגה 6), הליכה על אוויר (דרגה 8), צעד עץ (דרגה 10), הליכת צללים (דרגה 12), הליכת רוח (דרגה 14), אתריות (דרגה 16), עצירת זמן (דרגה 18).
ללא מעצורים: כפעולה מהירה, אתה יכול לבחור כי אתה לא תיעצר. למסך סיבוב אחד אתה זוכה בתוסף חמיקה 4+ לדרג"ש כנגד התקפות מזדמנות ומתעלם מכול תוואי שטח קשה. אתה יכול להשתמש ביכולת זו 3+ מתאם חכמה פעמים ביום.
הכוח נמצא בתנועה: כאשר אתה נותן למהירות לשאת אותך, אתה מתחזק. כאשר אתה סופג נזק הכנעה מתנועה מאומצת במשך שעות, אתה מחדש נקודה אחת מהמאגר הפרהני שלך. כאשר המאגר הפרהני שלך נמצא על פחות מחצי, ואתה מבצע פעולת ריצה בעודך מושפע מלחש המשפר את יכולות התנועה שלך (בין אם מגביר אותן או נותן לך דרכי תנועה שלא היו זמינות לך לפני זה), אם אתה נע במלוא המהירות שלך ומנצל כול משבצת של תנועה אתה יכול לחדש נקודה אחת מהמאגר הפרהני. בשתי הדרכים יחדיו ניתן לחדש עד מתאם החכמה נקודות מהמאגר הפרהני ביום.
המהיר מכולם: בדרגה 5, אתה זוכה בתוסף של 1.5 מטר (5 פיט) כתוסף קבוע למהירות התנועה שלך. בכול 5 דרגות לאחר מכן, התוסף עולה בעוד 1.5 מטר (5 פיט).
רוץ עם הלהקה: בדרגה 13, בתורך אתה מסוגל לנצל נקודה אחת מהמאגר הפרהני כפעולה מהירה ולגעת ביצור הסמוך אליך המסכים להשפעה. בסוף התור שלך, היצור מופיע במשבצת הסמוכה אליך לבחירתך. אם ליצור אין משבצת פנויה להגיע אליה, היכולת נכשלת. זוהי השפעת השתגרות.

זרעי הרפתקה ושימוש במערכה
הגורל של חברי העדר העתיק שהחלו את המסורת מהווה גורל אפשרי לכול קנטאור שנוגע במסורת המאגית הזו. האידיאל הנצחי של הדהרה הקורא ברחבי המישור האתרי לא רק קורא לקנטאורים להעניק להם כוח, אלא גם להצטרף אליהם. ייתכן שזהו אף גורל גרוע
ממוות, שכן ממוות ניתן להיות, אך האם ניתן להחיות יצור שנפשו צרבה את עצמה למישור האסטרלי ושכחה את כול שהיה בה? ועד כמה מסוכנת הקריאה הזו? האם היא משהו שניתן להימנע ממנו, או שהיא בלתי אפשרית?

מעבר לכך, האסורה ראנה הידים, שמכר את הסוד העתיק לקנטאורים שהחלו את המסורת, לא עשה את זה ללא מניע משלו. ככול אסורה ראנה, הידים רוצה לראות את הסדר האלוהי נופל ונהרס לחלוטין. הידים הוא אסורה ראנה של טירוף, נצחיות ורעב, ובמזימה שלו היו כול הדברים הללו. ייתכן שהגורל של הקנטאורים הוא לא אידיאל של רכיבה נצחית כמו שהסיפורים מציגים, ייתכן שהנפש שלהם עדיין חווה, אבל אחרי אלפי שנים של להיות כלוא באותו הגורל היא נגועה בשיגעון. ייתכן שהידים משתמש בכוח שלו על מנת להשחית את הרעב לחופש ולרכיבה ללא מעצורים של קנטאורים צעירים לטירוף והתמכרות- והוא מעניק את הכוח שלו לקנטאורים על מנת לראות את היצרים האלו משחיתים את אלו שטיפשים מספיק בשביל להתעסק בכוחות הללו. ואולי זהו בכלל לא טירוף, אלא הסיכון הגדול שבדהרה הנצחית הוא דווקא אותו כוח של המגפה הראשונה של איאובריה. העדר עדיין נושא אותה, רק שהיא השתנתה ביחד איתם למחלה פסיונית שנוגעת בכול מי שמקבל כוח מהדהרה הנצחית, ואלו שלא יצטרפו בסופו של דבר אל הדהרה הנצחית ויוותרו על נשמותיהם וחייהם יגלו כי המגפה הפסיונית מחסלת אותם- וכול מה שנותר להם זה לבחור כיצד החיים שלהם יסתיימו.
 
עריכה אחרונה:
סיפור מגניב, ואחלה ביצוע מכאני! שתי שאלות, בעניין הפלאף והמכאניקה

1. מה האסורה הרוויח מהעסקה הזו? האם יש לו גישה מסוימת לכוח של הדהרה, או אינטרס כלשהו לקיים את העסקה?
2. לא יודע אם זה מכוון, אבל יכולת "המהיר מכולם" הופכת את אופציית חידוש המאגר הפרהני השניה ליותר קשה לשימוש ככל שהדרגות עולות - לי אישית נשמע יותר הגיוני שזה יעשה יותר קל ככל שהדרגות יתקדמו, אבל אני לא ממש מכיר את פילוספיית העיצוב של פסייקים.

ולבסוף - הצעה
אולי כדאי להחליף את צעד עץ בהליכת צללים? זה מרגיש לי תואם לפלאף, אפשר לתאר את זה כאילו המשתמש נכנס טיפה למארג האתרי של הדהרה, וזה מרגיש הרבה יותר מתאים לפלאף של רצים למרחקים ארוכים מאשר לחש, שבהינתן סוג העץ המדויק, יכול לקחת אותך לקילומטר פחות או יותר.


אבל שוב, בכללי, יצא מעולה.
 
[mention]yds[/mention]-
1. בספוילר של המנחה כתבתי על האפשרויות לזה, אבל לפחות המחשבה המקורית שלי הייתה שלתת לנשמות גורל שכזה, שהוא קיום סיזיפי במידה מסוימת, ובכך גם להוציא אותם מהסדר השמימי של נהר הנשמות- הוא כבר "תועבה" לסדר האלוהי. ומה באמת הגורל העגום שיכול להיות לאלו שמשתמשים בכוח הזה? על זה כתבתי בספוילר.

אני לא אשקר, אסורה ראנה זה יריבים שלא תואמים מבחינת ת'מה לאיאובריה, אבל הרגשתי כמו להשתמש באל לא ידוע מאשר להשתמש באחד מהאלים הידועים (הייתי בקלות יכול להפוך את זה לאיזה שר שדים או משהו). דימונים רוצים לאכול נשמות יותר מאשר לכלות אותם. סאהקילים הרגישו לי... לא מתאימים בגלל כול מוטיב הפחד שלהם. זה נשמע כמו משהו שפחות יתאים ליצור כאוטי כשר שדים להציע, בעיקר שזה שורד כבר עשרות שנים, ואוני, ראקשאסה או שאר אלוהויות אחרות לא הרגישו מתאימים. אבל אם המנחה מעדיף, אמליץ להחליף את מי שנתן את הכוח הזה לקנטאורים בדמות שקשורה למערכה יותר.

2. בעיניי הדרך השנייה יחסית קלה, בגלל זה הגבלתי אותה רק שהמאגר על פחות מחצי. המכאניקה אמורה להיות משהו שאפשרי לבצע בלי המון בעיות, אבל לא פשוט לרמה שתמיד יהיו לך נקודות. זה למה המסורת של Self Perfection כתובה גרוע, בגלל שהדרישה שם היא "להצליח בבדיקה מבוססת כוח, זריזות או חוסן", בלי באמת דרישה מעבר לזה. אני מוכן לקבל את זה שהפסיון יוכל לחדש בקלילות עד מחצית מהמאגר שלו במחיר של כמה לחשים נמוכי דרג, אבל מעבר לכך הוא יצטרך להתאמץ לחדש.

הצעה- הבעיה היא שהליכת צללים היא לחש מדרג 6, וצעד העץ תופס את המקום של לחשי דרג 5, אבל אני אקח את ההצעה ודווקא אחליף את מצא את הדרך בהליכת צללים. מצא את הדרך היה הלחש השני שפחות אהבתי אחרי צעד עץ ברשימת הלחשים.

ותודה רבה :)
 
אני כל פעם מתרשם ונדהם מחדש מעומק ההיכרות עם העולם והתעוזה הרעיונית.
אבל במקרה הזה, זה מרגיש ממש אבל ממש ממוקד וכזה שקשה לי לראות שיראה שולחן אלא אם כתבת את זה לשחקנית ספציפית... או שזו הדמות הבאה שלך?
 
רציתי מאוד לכתוב משהו ממוקד גזעית כבר תקופה, וזה היה לי הזדמנות.

המון פעמים אני מרגיש בעיקר כשכותבים תוכן פסיוני שמנסים לתפוס משהו גדול, "הנה מקצוע שנועד לתרגם סוג שלם של פסיונים לשיטה, הנה צורה חלופית לחלוטין למערכת הקסם הפסיונית כי לא אהבתי את הקודמת, הנה התאמה של זה לשיטה שאין לה פסיונים עדיין..."- אפשר לראות את זה גם בהגשות. זה לא דבר רע, ממה לא, להפך אני מאוד נהניתי לקרוא את ההגשות האחרות לאתגר. אבל בגלל הגישה הזו שאני מרגיש לדעתי מפספסים המון תוכן מכאני שניתן לכתוב. אם מישהו נגיד עכשיו יכתוב על גישה מיוחדת לקסם של גזע מסוים או כוח קסום מיוחד ששייך לתרבות מסוימת- סיכוי מאוד גדול שזה ייכתב לקסם מאגי או קדוש. אוטומטית, כנראה בגלל החינוך של מבוכים ודרקונים, אנחנו חושבים על קסם מאגי וקדוש ורק במקרים מיוחדים אנחנו חושבים על קסמים אחרים שנחשבים "אקזוטיים ומוזרים".

וזה חבל, בעיניי. כמו שאמרת לך מרגיש שזה תוכן לאדם ספציפי (כי שילוב של גזע מוזר עם מקצוע מוזר). וזה המון פוטנציאל מבוזבז לכתיבה בגלל הפנייה האוטומטית למאגי/קדוש, וזו הסיבה שהחלטתי בכוח לנסות לעשות משהו דומה דווקא עם קסם פסיוני.
 
חזרה
Top