• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מפלצות וחפצי קסם - משתמשים בגנרי או משנים?

סתם משהו ששמתי לב אליו.
אני כמעט ולא מסוגל להשתמש במפלצות (ובמידה פחותה, חפצי קסם) כפי שהם מופיעים ככתבם ולשונם בספרי הכללים.
אפילו אם זה ברמה של להחליף למפלצת את הנשק/שריון, הלחשים או סתם את המראה הכללי.
ואתם?
 
אני מרגיש למען האמת הפוך. אני אוהב דווקא להביא את הגרסה של העולם למה שמוצג, ולא אוהב לשנות דברים בצורה קיצונית. חפצים יכולים להשתנות, כמובן, אם למפלצת יש ציוד קסום היא תשתמש בו, אבל אני לא אוהב וריאנטים ליצורים שלא מוסברים. לדוגמה, אלא אם יקרה משהו מיוחד, לא יכול לקרות שפתאום לדובלין יהיה פחות תוסף לכוח ויותר תוסף לזריזות, כי אני מרגיש שבלי סיבה למה הדובלין הזה שונה מהאחרים זה פשוט מאבד משהו מהיצור. גם לרוב המראה שלהם די מדויק למה שמתארים בספר.

כמובן, זה הביא אותי לעתים לנקודות מוזרות. כמו היצור הזה, סוג של קליפות' (השליטים העתיקים של השאול בגולאריון) בשם שוגתי:
91ca30f6e3622b4a32e24faa07fa1b38.png


יצור חוצני מוזר שמשחק במוחות של בני תמותה. ואגב, למרות התמונה הזו שלו, הוא לא יצור ימי ואין לו מהירות ריחוף. על מה הוא הולך? לא מתואר בשום צורה. אני החלטתי שהוא הולך בצורה לא הגיונית על הזרועות שלו, שלא אמורות להחזיק את המשקל שלו בשום צורה, כי הוא בכול מקרה יצור של כאוס שהקיום שלו שובר כול היגיון, אבל אני מניח שפיתרון יותר נורמלי היה פשוט לתת לו ריחוף.
 
אני לא אשנה את הכוח, כושר וכו' של כל דובלין שאני מציב בהרפתקה, אבל כנראה שלא כל הדובלינים באותה הרפתקה או אפילו באותה היתקלות יהיו חמושים בכוכב שחר וכידון, ילבשו שריון עור עבה וישאו מגן.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
אבל כנראה שלא כל הדובלינים באותה הרפתקה או אפילו באותה היתקלות יהיו חמושים בכוכב שחר וכידון, ילבשו שריון עור עבה וישאו מגן.
ומצד שני אני לא עומד לשנות את הסטטיסטיקות שלו מהיסוד
לכל היותר לאלתר טיפה ולהחליט שהוא מקבל 2- לדרג"ש ו1ק12 לנזק
וגם זה לכל היותר - אז מה אם יש לו חרב אדירה במקום כוכב שחר. הוא עדיין יעשה 1ק8 נזק. גם שריון הלוחות לא יפריע לו אלא אם הוא ינסה להתגנב ואז אני אאלתר פשוט כי אין לי כוח לכאב ראש.
אם אני רוצה לשנות את המראה הכללי אז זה לא נורא. בהרבה משחקים שלי אני לוקח מפלצת מוכנה לגמרי ועושה לה רסקין. יותר נוח מאשר להכין אחת חדשה מאפס, ולא מציק לאף אחד.
(אגב זה שלדובלין יש כוכב שחר וכידון זה כי היצרן היה צריך לתת להם איזה כלי נשק. אולי זה שיש להם את שניהם זה בשביל שתוכל לבחור.)
 
חפצי קסם ב5 אני מעדיף ליצור חדשים ומלהביא קיימים, פשוט כי הקיימים גרועים לדעתי. בנוגע למפלצות, אני לא רואה סיבה לשנות את הנתונים של מפלצת. או שאיצור מפלצת חדשה, או שפשוט אעשה ריסקין. לשנות חלקים ספציפיים במפלצת מרגיש לי כמו יותר מדי עבודה.
 
אני לגמרי משתדל לגוון באותה ההתקלות אפילו בקצת(בגלל זה, נניח, אני חושב שאני אחד מאחרוני המאמינים האדוקים בדת ה'לגלגל את הנק"פ של כל אחת ואחת מהמפלצות' ) או כאמור פה לתת נשקים טיפה שונים.
אני גם בהחלט משחק כמעט תמיד עם התוספים והדרגש, פחות.במפלצות, ויותר בדבשים- שזה אחד הכאב ראשים הרציניים בעיני בפתפיינדר, ומזל שבאינטרנט יש המון דבשים מוכנים אז אני רק צריך לוסיף או להוריד מספר כדי לקבח מה שאני צריך(הבעיה שלא תמיד מצליח לי שיהשאר ברמת הקושי הנחוצה).
 
במו"ד 4 זה מאוד קל לעשות ריסקין למפלצת. אתה מוצא משהו בטווח הדרגות המבוקש עם יכולות שמתאימות למה שהיצור שאתה רוצה עושה ומשנה סוגי נזק.
לשנות כוחות יותר קשה אבל אפשרי גם כן, ולחפצי קסם יש מבחר מספיק גדול.
במו"ד 3.5 או בפאתפיינדר זה סיוט אלא אם אתה רק משנה נשק או שריון.
 
אביעד אמר/ה:
במו"ד 4 זה מאוד קל לעשות ריסקין למפלצת. אתה מוצא משהו בטווח הדרגות המבוקש עם יכולות שמתאימות למה שהיצור שאתה רוצה עושה ומשנה סוגי נזק.
יותר מזה, יש גם הרבה "כוחות ת'מה" שאפשר להוסיף למפלצות כדי לגרום להן להרגיש יותר מתאימות לאווירה שאתה רוצה. אם אתה רוצה טרול נגוע שדים נגיד, אתה יכול לקחת טרול ולתת לו כוחות ת'מה מדמונומיקון, כמו לדוגמה היכולת לנשוף ענן ארבה, או היכולת לפגוע בעצמו בשביל לגלגל נזק מחדש.
אבל כן, מו"ד 4 ממש נהדרת מבחינת ריסקין.
 
חזרה
Top