• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רשומות משחק/שימור ידע - הרפתקאות שוש הזוטונית הפייטנית

שוש היא הדמות שהאבירה שאמרה לסרוג בנתה בפתיל הזה:
https://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?p=736521#p736521

אז הרצנו לה הרפתקה ראשונה קצרה. אני רושם לעצמי כאן את עיקרי הדברים כדי לא לשכוח אותם להמשך. עולם המשחק הוא מו"ד גנרי פחות או יותר, שכנראה יתפתח עם הזמן. קצת חזרה לFEEL של משחקים ראשונים במו"ד בקופסאות, בגישה רצינית אבל בלי לקחת הכל ברצינות רבה מידי. זה די נחמד האמת.

סיפור שמתחיל בהלוויה של סלבדור
שוש גרה בכפר שהאוכלוסיה שלו מורכבת בערך 50%/50% מזוטונים ובני אדם ועובדת בבית בירה של מבשלת ראש קצף. אחד הלקוחות הקבועים היה זוטון מאוד מבוגר בשם סלבדור שגר במחפורת בסגנון הישן (רוב הזוטונים בכפר גרים בבקתות ובתים כי מחפורות הן יקרות מאוד לאחזקה). יום לפני תחילת ההרפתקה סלבדור הלך לעולמו.

סלבדור היה די עשיר, והוריש משהו כמעט לכל מי שהכיר. גם שוש, שמילצרה לו די הרבה פעמים, נקראה אל דוביד הנוטריון (זוטון שמן להחריד) וקיבלה חלק מהירושה - קופסה ובה פנינה סגולה על שרשרת זהב וטבעת שנראית כאילו היא עשויה מזכוכית סגולה, שבאופן מסתורי התאימה את עצמה מיד ישר לאצבע שלה. שוש ענדה את הטבעת והשאירה את השרשרת בבית כשהלכה לעבודה.

כששוש חזרה היא גילתה שיש מישהו בבית שלה - מין לטאה שחורה בגודל חתול, שנראית קצת כמו הכלאה בין זיקית לאיגואנה עם כנפי עור כמו של עטלף. הלטאה בדיוק הייתה עסוקה בלגנוב את השרשרת עם הפנינה מהתיבה. כששוש ניסתה לתפוס את היצור המוזר, הלטאה נשכה אותה ביד, נשיכה שהתגלתה כרעילה וגרמה לשוש לאבד את הכרתה. כששוש התעוררה מעילפונה, היא גילתה שהשרשרת והטבעת נעלמו.

אחרי מספר בירורים ושאלות על התרחשויות חשודות, שמעה שוש שכנראה עוד כמה אנשים ראו את הלטאה המוזרה ומישהי גם סיפרה שהיא ראתה ביער ליד הגינה שלה איש קירח ומגעיל עם שיניים רקובות שנראה כמרגל אחרי העיירה. שוש יצא ליער לשאול את האניג'יאנים המקומיים (כמו אינדיאנים אבל בערך) אם הם ראו משהו ונתקלה באינג'יאני מת שנראה כאילו צווארו רוטש בציפורניים ענקיות ובחברים שלו שחיפשו אותו וליוו אותה איתם למחנה שלהם.

אחרי ששוחחה במחנה האינג'יאנים עם השאמאן המקומי, הוא התלווה לשוש בחזרה לכפר. בדרכם הם הותקפו על ידי הלטאה השחורה והקירח המגעיל. הקירח חטף פגיעת פגיון משוש ומכת אלה+קסם מהשאמאן, נפצע קשה ונתפס. הוא הועבר לידי המיליציה המקומית, סירב לענות על שאלות כשהתאושש מלבד לומר ששמו הוא חושיש. חושיש נשלח קשור על חמור ועם פה סתום בליווי אנשי המיליציה לטירת הברון המקומי (מרחק של יומיים מהכפר) והשאמאן האינג'יאני יעץ לשוש למצוא פינה שקטה ולנסות להתרכז בטבעת ובשרשרת, לפתוח אליהן את הראש.

השרשרת עם הפנינה התגלתה ככזו שמאפשרת לשוש לחדש מעט מכוח הקסם שלה, בעוד שהטבעת מגנה על מחשבותיה. עוד תגלית מופלאה הייתה שבטבעת שוכנת נשמתה של מי שהציגה את עצמה כאלפית בשם גאייל, שהייתה ידידה טובה של סלבדור ונהרגה לפני חמישים שנה בערך. היא זו שיעצה לסלבדור להוריש את הטבעת ל"מישהי שתדע מה לעשות איתה".

מה הלאה? נחכה ונראה.
 
ולשם המשך שימור הידע - הנתונים של היריבים, בעלי הברית וחפצי הקסם בהם נעשה שימוש בהרפתקה הקצרצרה הזו:

חושיש
קוסם מגעיל עם פצעים על הקרחת ושיניים רקובות. בוודאות פושע, כנראה גם משתמש בסמים.

אדם בינוני, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 10
נק"פ: 7 (3ק8 - 6)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 7 (2-), זריזות 11 (0+), כושר 7 (2-), תבונה 14 (2+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 7 (2-)
מיומנויות: תורת הנסתר 4+, הבחנה 2+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

הטלת לחשים: חושיש הוא מטיל לחשים בדרגה 3. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים: נתז חומצה, מעשה להטים, יד המג
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): הקסמת איש, מציאת מסייע, הרדמה
עוצמה 2 (2 יחידות לחש): שינוי עצמי, היעלמות מעין

פעולות:
ציפורניים (עם לחש שינוי עצמי): התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) חותך
פגיון: התקפת קפא"פ או לטווח של 6/18 מ' (20/60 רגל) 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) דוקר


הלטאה המעופפת
בעיקרון זה המסייע (פמיליאר) של חושיש. השתמשתי בתור בסיס בתכונות של הומונקולוס עם ממש מעט שינויים.

בן תופת זעיר, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 13 (שריון טבעי וזריזות)
נק"פ: 5 (2ק4)
מהירות: 6 מ' מעוף 12 מ'

תכונות: כוח 4 (3-), זריזות 15 (2+), כושר 11 (0+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 7 (2-)
חסינות לנזק: רעל
חסינות למצב: מורעל, מוקסם
חושים: הראיית חושך לטווח 18 מ', הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת (מבין אבל לא מדבר), טלפתיה עם חושיש
אתגר: 0 (10 נק"נ)

פעולות:
נשיכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 1 דוקר. על הנפגע להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 10 או להיות מורעל למשך דקה. כישלון בהפרש של 5 או פחות, משמעותו השפעה של מצב מורעל למשך 5 (1ק10) דקות וחוסר הכרה למשך זמן זה.

השאמאן האינג'יאני
איש מבוגר עם שיער ארוך אסוף בצמה ומקושט בנוצה ותליונים משיניים וציפורניים של כל מיני חיות. די נחמד. טיפוס רוחניקי-היפי בתחושה הכללית שלו, לא רב עוצמה במיוחד - הוא יותר מדריך רוחני ומיסטיקן שבטי מאשר מומחה בהטלת לחשים חזקים.

אדם בינוני, נייטרלי טוב
דרג"ש: 10
נק"פ: 9 (2ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 10 (0+), תבונה 12 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 12 (1+)
מיומנויות: רפואה 4+, דת 3+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, אינג'יאנית
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

הטלת לחשים: השאמאן הוא מטיל לחשים בדרגה 1. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי הדרואיד הבאים:

לחשונים: מעשה דרואידים, שיללה, התנגדות
עוצמה 1 (2 יחידות לחש): ריפוי פצעים, ענן ערפל, אש פיות

פעולות:
נבוט: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) מוחץ, או 4+ לפגיעה ונזק 6 (1ק8 + 2) מוחץ תחת השפעת לחש שיללה.


האינג'יאנים
נראים בדיוק כמו האינדיאנים מהסרטים של פעם. עם בגדי עור, שיער אסוף בצמה או שתיים, נוצות בשיער. ציידים בדרך כלל ובגישה של "אל תציקו לנו ולא נציק לכם" אבל מוכנים לעזור מידי פעם.

אדם בינוני, נייטרלי או נייטרלי טוב בדרך כלל
דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 9 (2ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 12 (1+), כושר 11 (0+), תבונה 8 (1-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 8 (1-)
מיומנויות: הישרדות 3+, הבחנה 3+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, אינג'יאנית
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

טקטיקות להקה: לאינג'יאני יש יתרון לפגיעה ביריב שנמצאה במרחק 1.5 מ' מבעל ברית שלו.

פעולות:
גרזן יד: התקפת קפא"פ או לטווח של 6/18 מ' (20/60 רגל) 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) חותך
קשת קצרה: התקפה לטווח 24/96 מ' ( 80/320 רגל ) 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) דוקר

חפצי קסם - מהירושה של סלבדור
טבעת הגנת מחשבות. דורשת התכווננות. מגנה מפני קריאת מחשבות, גילוי נטייה, גילוי שקר וטלפתיה בלתי רצויה. בטבעת שוכנת כרגע נשמתה של הבעלים הקודמת שלה, גאייל האלפית.
הפנינה הסגולה: מאפשרת כפעולה לחדש יחידת לחש אחת מעוצמה 1. ניתן להשתמש פעם אחת עד לזריחה הבאה (גרסה משונמכת של פנינת עוצמה).
 
דווקא לא מנסה לעשות את זה ציני או פארודי, פשוט במקום להתוות מראש עולם מערכה, גורמי כוח וכו', אני מתחיל מהנחות יסוד של מו"ד גנרי וממציא ומוסיף דברים תוך כדי - ומשתדל שיהיה לזה הגיון פנימי ואקולוגיה.
 
המשך ההרפתקאות, אחרי עיכוב אלגנטי של כמעט חודש.

אל טירת הברון

אחרי כמה ימים מאז מעצרו של חושיש, החליטה שוש לבדוק מה קרה עם זה באמת ותפסה טרמפ אל טירת הברון עם עגלה שהובילה חביות בירה. העגלון, זוטון בשם בילי, היה טיפוס משעמם להחריד שכנראה היה דב"ש גם אם היה חי בעולם האמיתי. כששוש ניסתה לשאול אותו מה הוא שמע על אלפים הוא אמר לה שהוא שמע שהם אוכלים עלים ואז תהה בינו לבין עצמו במשך שעתיים אם בצפון שהאלפים אמורים לגור בו יש גם צמחים רחבי עלים או רק מחטניים ואיך האלפים מצליחים לעכל מחטי אורן.

בערך בחצי הדרך לטירה, פגשו שוש ובילי כמה חיילי מיליציה שאחד מהם היה פצוע קל. החיילים סיפרו שהם נלחמו נגד שודדים שפשטו על חווה מבודדת - אירוע מוזר, כי שודדים בדרך כלל לא מגיעים לאזורים האלה. לדברי החיילים השודדים נסוגו לאור ההתנגדות, אבל מי שהוביל אותם היה איש ענקי עם שיניים בולטות ופרצוף של חזיר (אורק, אלא מה?)

בטירה שוש הזמינה את עצמה לנגן לברון ואנשיו, גילתה שחושיש סגור באחד הצריחים ואף אחד לא רוצה להתקרב אליו או להתעסק בו - נשלחו שליחים לחפש קוסם או כוהן שידע לייעץ מה עושים עם טיפוס כזה, כי אף אחד גם לא רצה לקחת אחריות על להוציא אותו להורג.

בטירה שוש למדה שלברון קוראים מלקולם אוריס, הוא איש גבוה עם שיער אפור ושלט הגיבורים שלו הוא ביזון שחור על רקע ירוק. לא נראה שהוא נשוי אבל יש לו ממזרה בשם טארה (ג'ינג'ית גבוהה וכעורה למדי) ואחיין שאמור להיות היורש שלו בשם גוטפריד שפם-זנגביל, שמתלהב במיוחד מזה שהוא השתתף במערכה נגד ההובגובלינים במערב ועדיין מסתובב עם הטאבארד (מעיל עליון) של המערכה הזו - טאבארד לבן עם צורה בדמות האות Y בצבע אדום (הזרועות של הY יורדות מהכתפיים ומתאחדות לפס אחד על החזה ומטה).

נראה שגוטפריד הרבה יותר להוט לקרבות ועימותים מאשר מלקולם השקול והמהוסס יותר. טארה כנראה לא מסמפטת את גוטפריד (בשלב מסויים היא נראתה בשדות האימונים של הטירה חובטת עם כילף בבובת תרגול עם שפם מקש צהבהב) וחושדת שכל הזמן רוצים לחתן אותה לכל מיני טיפוסים מטעמים פוליטיים.

אם כבר בפוליטיקה עסקינן, שוש למדה שהארץ מלאה בכל מיני ברונים, רוזנים, לורדים וכיו"ב, שכל אחד שולט בשטח אדמה כזה או אחר, אבל כל אחד גם די אדון לעצמו. פעם היה מלך ועל המטבעות (דרכמות. 1 דרכמה = 1 פ"ז במונחי משחק) עדיין יש פרצופים של מלכים, אבל המלך האחרון מת לפני מאה שנה, היה איזה עניין לא ברור של ירושה ומאז איש הישר בעיניו יעשה. מלכים הם משהו מההיסטוריה והאגדות.

מלקולם ואנשיו מוטרדים מפעילות גוברת של שודדים שנהיים יותר ויותר חוצפנים בחדירות שלהם. מסתבר שיש סכסוך בין מלקולם לאיזה אדון אחר בשם "שייבאר גמד הלילה" שלפי כל העדויות הוא טיפוס שלילי ואכזר ששולט באדמות שמזרחה מהברונות של מלקולם. פעם הם נלחמו זה בזה אבל היום יש הפסקת אש. חלק מהמשמעות של הפסקת האש - אף כוח צבאי של מלקולם או שייבר לא נכנס לאזור שמכונה "שטחי ההפקר" שנמצא בין האדמות שלהם והאזור הזה הפך למקום בו שורצים שודדים ומנודים.

שוש הציעה לטארה, שהציעה את זה למלקולם, שישלחו מישהו בלתי-מעורב עם מסר לשייבאר, לבקש ממנו לשתף פעולה או לכל הפחות לא לראות בזה הפרה של הפסקת האש, כשכוחותיו של מלקולם ינסו לאתר את בסיסם של השודדים ולתקוף אותו. ההצעה התקבלה כמובן, ושוש, בתור זמרת נודדת, התמנתה למשימה.

כדי לאפשר לשוש לעבור בבטחה בשטחי ההפקר, מלקולם הצמיד אליה שכירת חרב, בחורה גבוהה עם שיער שחור קצוץ ונזם זהב בשם איליאנה. איליאנה אמורה ללוות את שוש עד המחוז של שייבאר אבל לשם היא לא תיכנס - היא נלחמה בעבר נגד שייבאר ואנשיו בשירותו של בעל אחוזה עצמאי והצד שלה הפסיד, ככה שהיא די שונאת את שייבאר וחבורתו ופוחדת מהם. מצד שני, היא יודעת את הדרך. בעצתה של איליאנה, שוש התחמשה בקצת יותר מאשר סכינים ולקחה גם קלע.

סכנה בשטחי ההפקר

התוכנית של שוש ואיליאנה למעבר בשטחי ההפקר הייתה פשוטה - לנסות להתגנב דרך היער והגבעות בלי שיבחינו בהן יותר מידי. אבל כאן הקוביות החליטו לא לשתף פעולה. השחקנית של שוש גילגלה 1 בבדיקת התגנבות - מכיוון שהיא זוטונית היא גילגלה שוב - ושוב יצא 1 ! (לא ציפיתם שזה יקרה, מה?)

ככה ששוש נתקלה בסלע, דירדרה אותו במורד המדרון, הסלע פגע בעץ רקוב, גרם לו לקרוס על עץ אחר והעלה לשמיים המוני ציפורים רועשות. כמו שאיליאנה הגדירה את זה "עכשיו כל אחד ברדיוס של קילומטר ידע שיש כאן מישהו שלא צריך להיות כאן". ההתגנבות הפכה למנוסה, ומהר מאוד הן גילו שעוקבים אחריהן והחליטו לנסות להסתתר בשיחים.

עד מהרה הגיעו כמה שודדים, אותם הובילו שני אורקים מכוערים ומפחידים. האורק המוביל הצליח למצוא את שוש ואיליאנה שהסתתרו פחות טוב משהן חשבו (שוב נאחס בקוביות) ואז שוש החליטה לנסות להקסים אותו. האורק גילגל גילגול הצלה ו-הצליח. כמובן שזה רק עיצבן אותו עוד יותר והוא והאורק במאסף התנפלו על ההרפתקניות האמיצות בזמן ששאר השודדים מתפרסים ומנסים לאגף אותן ולחסום נתיבי בריחה אפשריים.

התחולל קרב קצר. שוש השתמשה ביכולות הפייטנית שלה כדי לעודד את איליאנה ולעזור לה להרוג אורק אחד ואז דקרה את האורק השני, מה שאיפשר לאיליאנה להרוג אותו. בנפול מנהיגיהם, שאר השודדים החליטו להסתלק בינתיים וכנראה להביא תגבורת - בין היתר בגלל הצעקות של שוש שעוררו רושם שיש עוד כוחות באזור. שוש ריפאה את פצעיה של איליאנה ובסריקה על גופות האורקים הן מצאו על אחד מהם מין לוחית עץ שעליה צרוב סמל של פני גירית - מה שאיליאנה זיהתה כתעודת מעבר חופשי מטעמו של שייבאר.

מחשש שהשודדים מביאים תגבורת, הגיבורות מיהרו להסתלק ולהמשיך הלאה - באחד הוואדיות בהמשך הן פגשו בשודד שערק מהכנופיה. הוא הודה להן על שחיסלו את האורקים ששנא במיוחד ואמר להן שהן בצרות צרורות כי שודדים לא נשארים הרבה זמן בלי מנהיג, אבל גרוע מכך - לקאזוז ומאדאר (האורקים מנהיגי השודדים שהן הרגו) יש מספיק חברים שממש יתעצבנו ממה שקרה.
 
וואו, אז, בגלל שהמפקד כתב את זה ( וסוף סוף טרח להראות לי את זה, חכה חכה!) אני חשה צורך להבהיר איך זה נראה מהצד של השחקנית ( שושנה פראית, אם שאלתם לשם המלא ).

אחרי המכוער שנסה לפרוץ לבית שלה ננלכד ונשלח לטירה, שושנה רצתה לוודא שהצדק יעשה איתו, וגם בשביל לשאול על האלפים. היא הצטרפה אל בילי במסעה לטירה , חמושה בסכין, בחליל ובחוכמתה בלבד. במחצית הדרך הם פגשו את החיילים, שסיפרו לה שהאלפים גבוהים מאוד ( תראו מי שמדבר! חשבה שוש) וגרים בצפון - כמו גם שהסכנה מהשודדים התעצמה בזמן האחרון.
הם הגיעו לטירה, שוש ביקשה לשעשע את הברון בחליל וזכתה לא רק בתשלום ( ראשון) על שירתה אלא גם להזדמנות לברר מה הולך לקרות עם הקוסם, מסתבר שהם שלחו שליחים אל מספר מקומות ( כולל מגדל המכשף הנטוש בדרום, המממ... אבל לא אל האלפים, למרות שכולם אומרים שהם כולם קוסמים!) , אבל הם מעוניינים הרבה יותר בשודדים שמפריעים להם מאשר בקוסם, כאשר היא שאלה מדוע הוא אינו שולח כוח חמוש אל שטח ההפקר, נפנופו אותה. היא ביקשה להשאר עד שתתקבל תגובה, וזכתה לחסותה של הממזרה המלכותית .
שהסבירה לה את מה שהמפקד הסביר למעלה - שטח ההפקר אינו אמור להכיל כוחות חמושים של אף צד. שוש התנדבה להביא מסר אל הברונות השכנה ( ממזרח דווקא ) שתציע ברית כנגד השודדים ... ואולי תמצב את טארה ככוח שיש לחשוב עליו בטירה, לפחות עד שתתקבל איזושהיא תשובה.

שוש צוותה לאיליאנה - שכירת חרב קשוחה שעד מהרה הפנימה ששלחו אותה לעשות ביביסיטר על גמדה חסרת תועלת עם שתי רגליים שמאליות - היא מנסה להתחמק בשקט אל תוך שטח ההפקר ? שוש מועדת על ענף ומעוררת רעש כמו בן טוק במכרות מוריה, הן מנסות להתחבא אחר כך ? מסתבר ששוש לא מצליחה, שוש מנסה להקסים את האורק המוביל ? נחשו את ההמשך...

אבל שוש הצליחה לרפא אותה אחרי הקרב, אז אולי אנחנו נצליח לשרוד עוד חמישה ימים בשטח ההפקר...
 
והנתונים של איליאנה לטובת שימור ידע ולמקרה שמישהו ירצה להשתמש בה בתור דב"ש:

איליאנה
אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 14 (שריון טבעות)
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 12 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 11 (0+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 10 (0+)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

יתרון קרבי: פעם בתור, איליאנה גורמת לנזק נוסף של 7 (2ק6) בהתקפה מוצלחת נגד יריב אם הוא נמצא במרחק של עד 1.5 מ' מבעל ברית שלה.

פעולות:
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 + 1) חותך או 6 (1ק10 + 1) חותך בשתי הידיים
קשת ארוכה: התקפה לטווח 45/180 מ' 3+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 + 1) דוקר
 
חזרה
Top