• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] מכה בטוחה, רעיונות לתיקון.

מכה בטוחה היא אחת מהלחשונים הגרועים ביותר במשחק, יש לך סיכוי שווה לפגיעה על ידי שתי מכות בשתי תורות במקום מכה עם יתרון בתור השני וגם אתה מסוגל לעשות יותר נזק בצורה הראשונה, עילה אם אתה נוכל או מתכנן להשתמש במכה עוצמתית איך לך סיבה לעשות את זה ואש פיות נותנת את אותו אפקט + כמה דברים אחרים עם הצלה אחת בלבד למשך דקה (ריכוז), בנוסף הלחש דורש ריכוז כך שיש לאויב סיכוי טוב מאוד להרוס לך את הלחש לפני שתספיק לתקוף, וזה בהנחה שהאויב שבזבזת עליו את התור שלך לא ימות באותו סיבוב על ידי הברברי של החבורה או פשוט יברח, בסופו של דבר העכברוש המכר שלך יכול לעשות את זה עם פעולת העזרה לאחר בצורה יעילה יותר.
לכן עלו לי שתי גרסאות חדשות ללחש, אני מקווה שהם לא יצאו שבורות:

גרסה א:
משך הלחש הופך לשתי תורות (ריכוז) וזמן ההטלה הופך לפעולת בונוס, כאשר מטילים את הלחש הזה המטרה מצילה חוכמה, בכישלון כאשר אתה תוקף את המטרה אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס (רק בתור השני עילה אם יש לך מסיבה זו או אחרת שתי פעולות בונוס) כדי לתת להתקפה יתרון, שימוש בפעולת הבונוס הזו מסיים את הלחש.
הלחש אוכל בצורה הזו שתי פעולות בונוס ומאפשר הצלה כך שהוא נראה לי סביר למדי.

גרסה ב:
זמן ההטלה נשאר פעולה רגילה אך משך הזמן עולה לשלושה תורות (ריכוז), אתה לקבל יתרון על מתקפה כנגד היצור פעמיים במהלך הכישוף, ברגע שניצלת את היתרון הני שלך הכישוף נגמר.
הצורה הזו פשוט מכפילה את הלחש המקורי, וזה די הוגן לאבד תור בשביל שתי מתקפות עם יתרון קרבי.
במידה והצורה הזו חזקה מדי אפשר לאפשר לאויב הצלת חוכמה כנגד הלחש
 
אני חושב שלחשונים צריכים להיות פשוטים יחסית. ריכוז בזמן קרב, ומשך של יותר מסיבוב - אלו דברים שמתאימים בעיני פחות ללחשון קרבי.

הצעה חלופית - אתה לא מטיל את הלחשון על יצור אלא על עצמך כפעולה. הלחשון נותן לך תוסף מספרי (4+ או 5+?) לגלגול ההתקפה הראשון שאתה מבצע עד סוף תורך הבא.
 
אני לא מכיר המון את 5, אבל הגיוני שאפשר לשלב את זה בקומבו עם דמות אחרת מהקבוצה. בפאת'פיינדר יש לחש דומה (אמנם מדרג 1), שבתור הבא נותן פגיעה וודאית. אז הייתי מטיל אותו על הנזיר של הקבוצה, ואז הוא היה משתמש באגרוף מהמם על הבוס של הקבוצה. היה די קטלני...
 
אלישע - למרות שאני מסכים איתך שהלחש ההוא חלש, אני לא בטוח כמה התוספות האלה מאוזנות. ייתכן גם שהלחש נועד לשימושים מסוימים, כמו למשל לתת למכשף להטיל אותו כפעולת בונוס באמצעות על קסם, או כדי לבצע אחריו התקפה כפעולת בונוס עם יכולות של מקצועות אחרים. עם השינויים שלך המכשף יכול להטיל את הלחש כפעולת בונוס ו2 נקודות כישוף הן מחיר די זול בשביל לקבל יתרון ל3 תורות על מטרה.
הבעיה האמיתית בלחש היא שהמשך שלו הוא ריכוז - מה שגורם לזה שאם אתה חוטף נזק תוך כדי הלחש הוא עלול להתבטל לך. העובדה הזו מחזקת את הטענה שלי כי ייתכן שהלחש תוכנן כך שיהיה יעיל רק לשימושים מסוימים (אם כי זה מוזר).
אני לא באמת מבין גדול של מו"ד 5, אז אמנם אני חושב ייתכן שהשינויים שלך לא מאוזנים, אבל ייתכן שאני טועה.

מסכים בהחלט עם נרוביאן.

יאיר - מה שאתה אומר פה זה רעיון יצירתי ומאוד יפה, אבל לא תואם את הלחש בכלל. תיאור הלחש אומר שכאשר אני מטיל את הלחש על מטרה, אני מקבל יתרון לגלגול ההתקפה שלי נגד המטרה, מה שאומר שאם אני מטיל אותו על הנזיר של הקבוצה (או על כל דמות אחרת) אני מקבל יתרון לגלגול ההתקפה שלי נגד מטרת הלחש. אין שום דרך להשתמש בלחש הזה כדי להעניק יתרון להתקפה של אדם שאינו המטיל.
 
הלחשון הזה כמעט ונועד לאביר המאגי, שיכול בדרגה 7 להטיל לחשון ולתקוף כפעולת בונוס. לא מדובר בלחשון מדהים, אבל הוא היה נהדר לפני שלחשונים טובים יותר לאביר המאגי הוצגו בזאנאת'אר.

עריכה: וכהערת אגב, בעיית הריכוז נמצאת גם בלחשים כמו smite, ונועדה למניעת stacking של לחשים כאלה. לא פתרון מאוד טוב או אלגנטי, אבל עם זה אין מה לעשות.
 
Nextorl אמר/ה:
הלחשון הזה כמעט ונועד לאביר המאגי, שיכול בדרגה 7 להטיל לחשון ולתקוף כפעולת בונוס. לא מדובר בלחשון מדהים, אבל הוא היה נהדר לפני שלחשונים טובים יותר לאביר המאגי הוצגו בזאנאת'אר.
לא, הלחשון עדיין די גרוע בפורמט כזה, כי האביר המאגי יכול לתקוף פעמיים או שלוש או ארבע במקום לתקוף פעם אחת עם יתרון.
עדיף לו יותר להשתמש ביכולת שלו כדי לתקוף באמצעות לחשון התקפה נורמלי שגם גורם נזק סביר (למשל 3ק8, 3ק10 בטווח) וגם לתקוף כפעולת נוספת.
 
נרוביאן - סיבה יותר טובה לומר שהלחשון גרוע היא כי לאביר המאגי יש החל מרמה 5 שתי התקפות בפעולת התקפה בודדת, והלחש פגיעה בטוחה נותן יתרון לגלגול התקפה אחד. ושתי התקפות עדיפות על התקפה אחת עם יתרון מכיוון שבשתי התקפות יש לך סיכוי לפגוע פעמיים ובהתקפה עם יתרון אתה פוגע מקסימום פעם אחת, וכישלון בגלגול ההתקפה לא יפגע בך.
יאיר - אני מתנצל על זה שאני מתקן אותך בפומבי, זה פשוט כדי שאף אחד לא ימשיך עם הטעות שלך - בפאת'פיינדר (ובמו"ד 3.5) פגיעה בטוחה היא לחש שאתה מטיל על עצמך בלבד ונותן לך תוסף 20+ לגלגול ההתקפה הבא שלך. הטווח של הלחש הוא עצמי, ולכן אי אפשר להטיל אותו על מישהו אחר. (לגיטימי לטעות, זה לחשים. יש המון כאלה ורק טבעי שתפספס משהו בקריאה של אחד מהם)
 
אז בסופו של דבר עדיין מדובר בלחשון נוראי שרק הנוכל באמת יכול להרוויח ממנו, ובהתחשב בכך שהנוכל צריך בן ברית ליד המטרה כדי לעשות נזק של התקפת פתע עדיף לו לתקוף עם שתי נשקים או להשתמש בפעולה ערמומית בשביל לנתק מגע עם הם פנים אל פנים או להשתמש בהתגנבות עם הוא בטווח ולקבל את היתרון+הסתרה...
אני פשוט לא רואה סיבה שמישהו ישתמש בלחש הזה, למקצועות הלוחמניים עם נגיעת קסם יש דברים טובים יותר לעשות עם התור שלהם ולמקצועות של מטילי לחשים יש כלים יעילים יותר בשביל לקבל יתרון על היריב... זה לחשון שאין סיבה להשתמש בו, מרגיש כמו מלכודת נובים.
לחשון שפוגע באופן פעיל ב90% בשחקנים מרגיש לי פשוט לא בסדר.
 
הלחש הזה חלש ברוב המקרים, נכון, אבל יש לו שימושים שונים שהופכים אותו ליעיל.
הלחש לא פוגע באף אחד, הם לא חייבים לקחת אותו. הרי יש מגוון גדול של לחשים ויש מתוכם לחשים חזקים יותר וחזקים פחות, לחשים שמתאימים למצבים כלליים וכאלה שמתאימים למקרים מסוימים מאוד. כל אחד לוקח את הלחשים שמתאימים לו.
הלחש הזה הוא לחש שלא מתאים לרוב השחקנים, אבל אלו שהוא מתאים להם יכולים לעשות בו שימוש נחמד מדי פעם. כן מסכים שהלחש אזוטרי, אבל בשום פנים ואופן לא פוגע באף אחד. בשביל שהלחש יפגע במישהו הוא צריך להיראות יותר מושך ממה שהוא כרגע.
 
הלחש לא נועד למצבים בהם עדיף לך לא לתקוף עכשיו אלא עוד מעט? נגיד אם יש אויב מרוחק ואתה רוצה לחכות שהוא יתקרב, לזוז ולתקוף אותו. או שפשוט הדמות שלך מעדיפה בתור זה לעשות משהו שהוא לא לתקוף אבל בסיבוב הבא היא תתקוף.
 
העוג הברברי אמר/ה:
הלחש לא נועד למצבים בהם עדיף לך לא לתקוף עכשיו אלא עוד מעט? נגיד אם יש אויב מרוחק ואתה רוצה לחכות שהוא יתקרב, לזוז ולתקוף אותו. או שפשוט הדמות שלך מעדיפה בתור זה לעשות משהו שהוא לא לתקוף אבל בסיבוב הבא היא תתקוף.
לא. במצבים כאלה משמעותית טוב יותר לנקוט בפעולת הכנה...

כאילו, מכה בטוחה הוא באמת לחש גרוע. המצב היחיד שבו הוא רלוונטי זה אם אתה מטיל לחשים וגם נוכל, ואתה רוצה להוסיף נזק התקפת פתע נגד יריב שמודע לנוכחות שלך אבל לא יספיק לו לשבור לך את הריכוז ולא לצאת מטווח ההתקפה שלך לפני תורך הבא.

זה פשוט ספציפי מדי.
 
אביעד אמר/ה:
אני מתנצל על זה שאני מתקן אותך בפומבי, זה פשוט כדי שאף אחד לא ימשיך עם הטעות שלך
תודה רבה, שמח על התיקון. אני די חדש בכל העסק, ואני רק מתחיל להכיר את המשחק.
 
the Nerubian אמר/ה:
לא, הלחשון עדיין די גרוע בפורמט כזה, כי האביר המאגי יכול לתקוף פעמיים או שלוש או ארבע במקום לתקוף פעם אחת עם יתרון.
עדיף לו יותר להשתמש ביכולת שלו כדי לתקוף באמצעות לחשון התקפה נורמלי שגם גורם נזק סביר (למשל 3ק8, 3ק10 בטווח) וגם לתקוף כפעולת נוספת.
ההתקפה עם היתרון לא באה על חשבון שאר ההתקפות, זה פשוט אומר שאתה לא מבצע התקפת טווח (כי שוב, לפני שיצא זאנאת'אר) שבדרך כלל תעשה עם חסרון כי אתה סמוך לאויב.

אני מסכים שהלחשון הוא לא טוב במיוחד, אבל הוא לא נוראי. אני חושב שדרך הכי פשוטה לתקן אותו היא שהוא ייתן יתרון לכל גלגולי ההתקפה בתור הבא ולא רק לאחד.
 
נקסטורל - כפי שהסברתי קודם יתרון לגלגול התקפה שווה פחות משתי התקפות
אם שני הגלגולים החטיאו, או גלגול אחד פגע, אז באמת אין הבדל בין התקפה עם יתרון לשתי התקפות
לעומת זאת, אם שני הגלגולים פגעו, אז אתה תקבל פגיעה אחת יותר אם אתה תוקף פעמיים מאשר אם תתקוף פעם אחת עם יתרון.
 
זה מאוד תלוי, פשוט בגלל שהיכולות השונות של הלוחם (לדוגמה, לוחם עם סגנון הלחימה והכשרון שמשדרגים את ההתקפות שלו עם נשק דו ידני) לא פועלות על קליע-אש, אז עדיף לך לתקוף עם יתרון כדי למקסם את סיכויי הפגיעה שלך עם היכולות הללו.
 
חזרה
Top