• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מה' 5] - אנארת'ד אקרנה: עוד נוכל אל-מת ומכשף עם פטרון ג'יני

וויזארדס אוף דה קואסט ממשיכים לשחק עם הרעיון של נוכל אל-מת, מכשף עם פטרון ג'יני וארכיונאי שאוהב מגילות.
https://dnd.wizards.com/articles/unearthed-arcana/subclasses-revisited

ביצועים חמודים, אבל אני עדיין אוהב יותר את הגרסאות שלי לנוכל אל-מת ולמכשף ג'ינים: https://www.pundak.co.il/dungeons-dragons/articles/851-warlock-genie , https://www.pundak.co.il/dungeons-dragons/articles/854-warlock-patron-characters

מה דעתכם?
 
הארכיונאי נראה נחמד ושימושי, את מכשף הג'יני אני פחות מחבב...ואני מת על נוכל הפאנטום.
הפלאף שלו מעט ספציפי, אבל סה"כ מדובר בתת מקצוע כיפי רצח (pun intended) עם יכולות נחמדות, וורסיטלייות, והכי חשוב - עם משאבים ניתנים לחידוש.

סוג המכאניקה האהוב עלי בערך, לאורך מו"ד היא כזו שתלויה במשאבים שניתנים לחידוש - היא לא זמינה לפי רצון, כי אז זה יהיה מעט שבור - אבל יש לך דרך לחדש את המשאבים שלך אם אתה משחק נכון, וזה מאפשר לך לשחק בין שיטת fire and forget לבין "פרוטגוניסט שונן בעונה שבע עשרה" - ולנוכל הפאנטום יש בדיוק את מה שאני אוהב במכאניקה כזו.

אני מקווה שוויזארדז יצרו עוד מכאניקות מהסוג הזה בעתיד - אם כי במהדורה 6 הן פחות חשובות מאשר ב3.5, אני מניח - עדיין כיפי ונחמד.
 
אני מסכים שיכולת המטענים של נוכל הפאנטום מצוינת, אבל היא מגיעה רק בדרגה 9. אני גם גם חושב שיכולת הצעקה שלו (בדרגות 3 ו-17) לא מתאימה מבחינה תמתית. ויש לו פלאפ חלש. האמת? נראה לי שהוא יעבוד טוב יותר כפייטן שאוסף מזכרות מנשמות. אולי אכתוב כזה :eek:

הג'יני משמעותית יותר מוצלח מהביצוע הקודם של וויזארדס, אבל אני עדיין אוהב יותר את שלי. הפעם הם נפלו בדיוק לדבר שבכוונה נמנעתי ממנו כשכתבתי את הגרסה שלי, שזה לפצל את הג'ינים לפי יסודות.

הארכיונאי שבור ממש. הוא מקבל הנחה על העתקת לחשים תמיד (כל האשפים האחרים מקבלים הנחה רק על מסורת אחת) והוא יכול להחליף את סוג הנזק של לחשים, שבמהדורה 5 זה יותר הקטע של הכושף מאשר של האשף. אבל - אני חושב שהרעיון של טקס מואץ ושל ספר לחשים חצי תבוני זה מגניב. זה גם מצוין שהוא משתמש בספר עצמו כמוקד הטלת לחשים.
מה שמעניין שזה כבר לא הארכיונאי של מהדורה 3.5, שם המקצוע הופיע בפעם הראשונה. במקור, הארכיונאי היה מטיל לחשי קודש(!). הוא השתמש ברשימת הלחשים של הכוהן אבל גם נזקק לספר לחשים כמו האשף. בתכלס היה מטיל לחשי קבלה :) מאפיין המקצוע העיקרי הנוסף שלו היה ידע אסור נרחב שהוא משתמש בו כדי לגלות חולשות סודיות מוזרות של יצורים על טבעיים. הוא היה חזק במיוחד נגד שדים, מלאכים, פיות ויסודנים.
"מה זה, בהארגסט? מהר! הביאו לי פלפל שחור ועגבניה! בהארגסטים אינם סובלים את הריח של רסק עגבניות מתובל!"
 
the Nerubian אמר/ה:
נראה לי שהוא יעבוד טוב יותר כפייטן שאוסף מזכרות מנשמות. אולי אכתוב כזה
כבר יש כזה, קולג' הלחישות מזאנאת'אר.

הבעיה שלי עם נוכל הפאנטום זה שהוא מכוון לדמות קודרת שסוחטת נשמות. כל השאר לדעתי ממש מגניב, אבל אני לא אוהב את העיסוק הזה בנשמות של האויבים שאתה הורג - זה מרושע לטעמי.

אני חושב שהארכיויסיט נהדר דווקא, ממש לא שבור- תסתכל על ארכיטיפים שונים של המקצוע- אשף חיזוי חזק ממנו בהרבה לדעתי.

הג'יני חמוד אבל הרעיון שהפטרון הג'יני ששונא להיות כלוא במנורה נותן לך מנורה להכנס עליה פשוט דפוק לדעתי. הלחשים חביבים, חוץ מאלה של הדאו.
 
Nextorl אמר/ה:
the Nerubian אמר/ה:
נראה לי שהוא יעבוד טוב יותר כפייטן שאוסף מזכרות מנשמות. אולי אכתוב כזה
כבר יש כזה, קולג' הלחישות מזאנאת'אר.

הבעיה שלי עם נוכל הפאנטום זה שהוא מכוון לדמות קודרת שסוחטת נשמות. כל השאר לדעתי ממש מגניב, אבל אני לא אוהב את העיסוק הזה בנשמות של האויבים שאתה הורג - זה מרושע לטעמי.
חוג הלחישות לא אוסף סודות מהמתים. הוא מן פייטן פסיוני. הוא גונב סודות ממחשבות של יצורים חיים.
הבעיה שלך עם נוכל רלוונטיות גם לאשף אוב, מכשף אדון האופל ומכשף העתיק הנשגב. במקרה של הפאנטום מצוין שהוא תופס חלק מהכוח נשמה משאירה, ולא את הנשמה עצמה. הוא לא מונע החייאה לצורך העניין.

אני חושב שהיכולת להטיל את כל הלחשים שלך כגורמים נזק כוח זה משמעותית יותר חזק מהיכולת להחליף פעמיים ביום גלגול ק20 במספר שגלגלת מראש.
 
דיברתי על יכולת דרגה 6 שלהם, mantle of whispers, שמאפשר להם לכלוא את הצל של אויב שמת בנוכחותם.
אני לא חושב שאשפי אוב ושאר ח'ברה מבוססי נקרומנסיה הם אותו הדבר כמו יכולת שמבוססת על הנשמה של אויב מת, או הצל של אויב מת, או וואטבר. אבל זה עניין של העדפה אישית.

אני מסכים שהיכולת להטיל לחשים כנזק אחר היא חזקה, אבל אני אטען שהיכולת לגרום לאויב להכשל בהצלה חשובה או להשיג 20 טבעי בדיוק בזמן הנכון היא הרבה יותר טובה.
 
חזרה
Top