• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

טבח על האוריין אקספרס - עץ הרשמה [מו"ד 5, 6/6], נסגר - תודה לנרשמים!

yds
אוקי, אני לא מאוד חזק בידע על אברון, אני מתלבט אם לשכתב את כל סיפור הרקע שלי, אז אני אשמח לדעת האם חצי אלף יתאים יותר לסיפור הקיים, או שאני צריך לשכתב נתחים גדולים מהסיפור.
לגבי הלאוטה, אני מפנה אותך לעמוד 176 של המדריך לשהם לגבי החפצק הזה, אבל באופן כללי, אם אתה לא בארד שעשה לחפץ הזה אוטנמנט, ואתה מנסה לנגן עליו, אתה סופג נזק psychic. מקווה שזה מסביר את זה
 
לונוולף
אוקיי, כרגע זה נראה אחלה. יהיו לי עוד שאלות אליך בהמשך השבוע, אבל בינתיים ענית לי על כל מה שרציתי לדעת - יישר כוח! :)

גרגויל
חצי אלפים הם, ובכן, בעיקר ילדיהם של אלפים - והאלפים באברון מתחלקים לשלוש - ממליץ לעבור על ההודעות בעמוד הראשון, שלחתי שם פירוט קצר של שלושת סוגי האלפים.
בנוסף, ישנם חצי אלפים שנוסעים עליהם את סימן הסערה, והם יוצרים יחד את בית ליראנדר - בית אצולה של חצי אלפים שמתמחים בקסמי שמים וסערה, והם מנהלים את תעשיית ספינות האוויר.

בנוגע ללאוטה - אני כעיקרון ממליץ שלא לשלב חפצקי''ם ברקע לפני שלב הקבלה, אלא אם אתה מקבל אותם מהמקצוע (כמו למשל האקסבלייד או ארטיפיסר)


בכ''מ, הדבר העיקרי שמפריע לי ברקע הוא שהוא מרגיש מעט.
...אקראי
הוא קנה לאוטה, ואז במקרה פגש סאטיר, שבמקרה הסכים לאמן אותו, ואז הוא התגייב לצבא אבל לא רצה להילחם, ואז הוא פרש לגמלאות - ו...מה קרה מאז שהוא היה בצבא מאז שהוא פרש לגמלאות? שום דבר מעניין? יש לי חור די גדול בחלק הזה
תעבוד כל הרקע, תשייף אותו, תשדרג אותו - בכללי ממש אהבתי, זה אחלה קונספט לדמות

ליאורגונן3
אחלה רקע, ממש אהבתי את הביצוע. פרט אחד חשוב הוא שקאנית', בדומה לכל שאר הבתים מסומני הדרקון, לא לקח צד פעיל במלחמה - הוא מכר נשק וציוד לכל הצדדים שלה.
כלומר, שאם ניקולא התגייס הוא התגייס לצבא של מדינה מסוימת.

מאחר שקאנית' היו מבוססים בקאיירי לפני ההשמדה המוחלטת שלה, זה הגיוני שהוא גויס לצבא המקומי - אבל לא מחויב המציאות.
אם הוא כן גויס לצבא המקומי, איך הוא ניצל מהאבל הגדול? (הפיצוץ הסמי-גרעיני המשמיד). אם הוא גויס לצבא אחר, איזה צבא זה היה?

(כעיקרון אתה יכול פשוט להגיד לי איזה סוג צבא/מדינה אתה מחפש ואני אכוון אותך לאחת המתאימה)

פדרון
רקע מגניב וכיפי, אהבתי - שאלה אחת שישר קופצת לי לראש היא על הטראומה מהמלחמה - זה מגיע מאירוע ספציפי? משהו שקרה? או שזה הצטברות?

וגם - איך הטראומה משפיעה עליו בחיי היום יום, ועל הדעות שלו בנוגע לקונפליקטים/מאבק אגרסיבי? (בפשטות - אם צריך להילחם, איך הוא יגיב לזה?)

ודבר אחרון - מה היחס שלו להורים שלו כיום? איפה הם?

דרגוניאן - צייד דם לא מאושר. אני יודע שהוא על beyond, אבל הוא לא באמת רשמי. בנוסף לכך, אני לא רואה את הפלאף של קסמי דם נכנס באברון במיוחד.

Thkag1 - אני כעיקרון לא אוסר, אבל אני לא רואה אף סיבה טובה לעשות את זה - אז עדיף להימנע, אני לא אוסר על לעשות את זה
 
YDS
יותר רואה את זה כמעין מלציה מקומית, ושלחו אותו בחזרה לעורף במסגרת המשטרה הצבאית ככה שהוא היה רחוק מספיק מהפיצוץ, זורם לי כל מדינה שהגיוני שיהיה לה ציידי עריקים וכאלה, מניח שככל שהיא רחוקה יותר מה"בית" שלו זה יותר הגיוני שישלחו אותו אליו.
 
YDS
הגורם לטראומה הוא לא לגמרי דבר אחד - מדובר בשילוב של כל הזוועות שהוא ראה במלחמה במהלך נדודיו בין שדות הקרב השונים כשליח, אולם אין ספק שהטריגר המרכזי הוא האבל הגדול לו הוא היה עד. הדברים שהוא ראה בשנתיים לאחר מכן רק חיזקו את הטראומה והן שהפכו אותה לPTSD מלא. מבחינת ההשפעה היום יומית של הטראומה, הוא מסוגל לתפקד אולם הוא רדוף בחלומות רעים של הדברים אותם הוא ראה. הוא סוג של הצליח להתגבר על רוב הטראומה בכך שהוא החליט "לעולם לא בשנית" ומכוון את חייו לצבירת די כוח וכסף כדי לגשר על הפערים בין האומות השונות באמצעות קשריי מסחר כה הדוקים שייצרו למעשה מעין חיבוק דוב בין האומות ממנו הן לא יוכלו לצאת. (סוג של מה שקורה בין ארה"ב לסין מבחינה מסוימת - הכלכלות קשורות בימינו בקשר כל כך הדוק שמלחמה בין שתיהן תמוטט אותן כלכלית). חשוב לציין שלוסיאן אינו פציפיסט - הוא לא אידיאליסט עיוור שמאמין שניתן למגר לחלוטין את האלימות בעולם - העקרונות שלו מתייחסים אך ורק למלחמה ברמה הבין-לאומית. הוא כן שוחר שלום בעיקרון, ויעדיף לנסות תמיד דיפלומטיה לפני קרב, אולם אם ברור שאין ברירה הוא יילחם - הן בשביל להגן על עצמו, והן בשביל להגן על אחרים - הוא חד משמעית לא יהנה מכך, וסביר מאוד שהקרב יצטרף לחלומות הרודפים אותו בלילות אלא אם הוא משוכנע באמת שלא היתה ברירה אחרת. (כך למשל אם האחראים לטבח ברכבת יימצאו הוא לא יהסס להילחם בהם ברגע שיהיה לו ברור שדיפלומטיה לא תעבוד יותר). חשוב לציין שללוסיאן אין כל טינה לWarforged - הנשק אינו אחראי למעשיו אלא מי שהשתמש בו.
מבחינת הוריו - לוסיאן בקשר טוב איתם עד היום. הוא מקבל את הסיבות לכך שהם גררו אותו דרך שדות קרב ומבין אותן, ולא רק שלא נוטר טינה על ילדותו המוזרה בדרכים אלא מודה להם על כך שכן היא לימדה אותו המון והקנתה לו חלק מהכלים בארסנל שלו. בימינו הוריו ממשיכים בעבודתם כצמד שליחים שעובדים בזוג - מה שלא מאפשר קשר רציף ממש אולם יצא ללוסיאן לפגוש אותם מדי פעם בפעם כאשר דרכיהם הצטלבו. הוריו מתחילים להתקרב לגיל בו הם ייאלצו להפסיק לנדוד ויקבלו תפקיד קבע ענף כזה או אחר ולוסיאן מקווה שתהיה לו די השפעה כדי שיוכל לסייע להם לקבל הצבה טובה. (הן בשבילם והן בשביל הבית - לוסיאן מאמין שחבל שהם יבוזבזו בתפקיד לא מתאים)
נקודה נוספת שחשוב לי לציין (בין היתר בגלל שיש סיכוי שבקבוצה עצמה יהיה נשא אות מבית אחר וסביר שהקבוצה תיתקל בהם) היא שלוסיאן שואף לשיתוף פעולה חזק יותר בין הבתים - כך למשל הוא מאמין שצריך לשתף פעולה עם בית ליראנדאר שכן סחר היבשה, האוויר והים יהיו הכרחיים לעולם האידיאלי שהוא רואה. זה נכון גם לבית קאנית' - אמנם הם יצרו את נשקי המלחמה, אולם הם גם אחראים לייצור המון דברים נוספים כמו רכבת הברק עצמה.
 
yds
טוב, שינתי משמעותית את הדמות, כך שהרקע הרבה יותר ממוקד על הקרירה הצבאית של טרביס והסיבות לפציפיזם שלו. הדבר היחיד שאולי טיפה מוזר הוא העניין שהתייחסתי לאלפי העץ לקבוצה גדולה של שכירי חרב, מקווה שזה בסדר
 
ליאורגונן3
סבבה. כעיקרון, מבחינת מדינות, המיקום הכי מרוחק שאליו בית קאנית' ישכירו זה כנראה ברלאנד - שהיא מדינה שמלאה בפשע, מרגלים, וכו', אז גם הגיוני שהייתה לניקולא עבודה. מצד שני, אם הוא עבד בשביל קרנאת', אז יותר הגיוני שהשתלשלות האירועים תוביל אותו להישלח אל המקרה של הרכבת, שלא לדבר על זה שקרנאת' ידועים באסטרטגיה צבאית קשוחה ולא מפחדים להקריב חיילים, מאחר שאילו יחזרו כזומבים - פרמטר שהיה מנמיך משמעותית את סיכויי ההישרדות של ניקולא בצבא, ועוד משהו שיעודד את משפחתו לשלוח אותו לשם - אבל זה נתון לשיקולך.

פדרון
אוקיי, תודה על ההבהרה והפירוט! נכון לעכשיו כיסית את כל הנקודות המרכזיות - מה שמעניין אותי לשמוע עכשיו זה על דבשי"ם - לוסיאן הסתובב הרבה בעולם, פגש אנשים, למד מהם, ערך איתם עסקאות, ותשר איתם - כנראה שרובם היו פרצוף חולף בחייו, אבל סביר להניח שעם חלקם יש לו קשר יותר עמוק. מי הם האנשים האילו? ומה סוג הקשר שיש לו איתם?

גרגויל
זה סבבה -לא כל אלפי הואלנר הם שכירי חרב, אבל כמה מאלה הם כן. השאלה שלי היא עכשיו על דבשי"ם - הוא יצא מהבית בגיל צעיר, היה חייל לתקופה מסוימת, ונותר להזדקן בשלווה בוליאר עד לתקופה הזו - אני אשמח לדעת על אנשים שהוא מכיר בעיר, בעלי ברית, אויבים, מכרים, וכו'
 
YDS
אני מסכים שיותר הגיוני להיות בצבא של קראנת' אבל אז זה אומר שהוא צבר לעצמו סוג של שם והוא שוב איום על הבית שלו, אם תרצה להכניס את זה פנימה אז אין לי בעייה, אבל זה להכניס ממד פוליטי פנימי למשחק, ולקחת בחשבון שניקולא לא בדיוק מת על הרעיון של להפוך ללורד, די טוב לו במצב שלו ואם האנשים שהוא מכיר/יחידה שהוא נמצא בה.

תקן אותי אם אני טועה אבל המקרה של הרכבת די רלנטי לכולם, לא כזה חריג שמישהו חיצוני ישלח פנימה.
 
תכנון מכאני כללי
אוקי, אני התלבטתי, בגדול אני רוצה לעשות שרלוק הולמס (בעיקר בהשראה מהסרטים החדשים) אובססיבי לציד חליפאים. הסדר עדיפות שלי, היא היכולת לאתר.
אז חשבתי על
דרגה אחת כסייר, בעיקר בשביל האויב מועדף
דרגה אחת כנזיר בשביל הגנה בלי שריון
3 דרגות כנוכל Inquisitive
משהו קטן- אני מדמיין אותו נלחם עם מקל הליכה כזה (Cane) אבל בעקרון זה לא משתלב עם התקפה מתגנבת. לא ביג דיל, מקסימום חרב סיף, אם אין לזה פתרון

נאום מעלית
לוקשייר האנסט- החליפאי הכנה. הוא סולד מכל מה שחליפאי, ומסרב להסתיר את מה שהוא. גם מסרב ללבוש בגדים שחורים שהם כל כך מזוהים בסטריאוטיפ עם חליפאים, אם כי לצורך הטעייתם, הוא משתמש בכוחותיו, מתמרן ואפילו לובש שחור.
פציפיסט כמידת האפשר-מאמין שהוא לא ראוי להרוג אף אחד, מלבד אולי חליפאים.
יש לו שלל מיומנות איתור, הוא זריז מחשבה ונחוש לחשוף את כל השקרים.

רקע
לוקשייר האנסט כמו רוב החליפאים לא ידע שהוא כזה בהתחלה. הוא גדל כאדם מהשורה, קצת שובב אבל בסך הכול ילד שגרתי. אמו חזרה ואמרה שיושר וכנות הם המפתח לעולם וחיים טובים.
אבל בנעוריו, צורתו האמיתית החלה "להבהב'. לוקשייר הבין מה הוא באמת. אמו, היתה אנושית, אבל אביו.. לא.
זה היה משהו מזעזע אישיות וזהות, ובנוסף נתקל בחליפאי אחר, בוגר ממנו רק במעט שקרא לעצמו "ראנדום"
ראנדום נהנה להיות חליפאי, גאה בזה והיתה לו כרידמה שמשכה את לוקשייר ללכתב בעקבותיו, למרות אזהורתיה של אמו.
הם הלכו רחוק מדי, והרגיזו כנסיה מקומית וחיללו ושדדו אותה.
אבל לוקשייר לא היה בתוך הדמות ונחשף. הם האשימו את אמו שהיא חליפאית, והיא נתפסה ואז לראשונה בחייה משקרת שהיא זאת ששדדה את הכנסיה, הקהל הזועם היכה בה עד שהפכה לנכה לפני ששומרים התערבו.
ראנדום נעלם מחייו של לוקשייר, והוא נותר להתמודד עם השלכות מעשיו.
אשם ונגעל הוא טיפל באמו, מבטיח להיות כן וישר.
הוא הסתובב מפתח עין להבחין בחליפאים, התאמן במנזר לשנה שנתיים כדי לאזן את הנפש הסוערת ולמצוא דרך להלחם בלי להרוג.
בפעם הראשונה שתפס חליפאי.. שילמו לו. מכאן הוא התחיל לעבוד כבלש וצייד חליפאים,את הכסף משקיע במטפלת שתטפל באמו, ומקווה לטווח הארוך לחסוך מספיק כסף לשלם לכוהן בדרגה גבוהה לרפא את אמו.
בראנדום הוא נתקל כמה פעמים כיריב שהצליח להפריע לו, אבל מעולם לא לעצור.
כעת הוא מצא רמזים שמקשרים את ראנדום למאורע הרכבת.
 
ליאורגונן3
להרבה אנשים יהיה עניין - אבל לא לכולם. אם אתה מגיע מברלנד (או שארן, לצורך העניין), אשמח אם תפרט לי על האדם/הדבר שהיה על הרכבת שעורר עניין בצבא הברלנדי והוביל אותם לשלוח אותך לחקור - אולי אסיר נמלט שנעצר והובל מפסגת קרונה חזרה לכיוון ברלנד, או אח"מ חשוב שהיה שם בביקור דיפלומטי וצריך לחזור בבטחה לברלנד?
גרגויל
אוקיי, נשמע ממש מגניב! שאלה קטנה בנוגע להימנעות שלו מאלימו ת - ממה היא נובעת? האם זה עניין אידיאולוגי, העדפה אישית, אמונה דתית, או משהו אחר? בנוסף לכך, איך הוא יגיב עם חבריו לקבוצה יפעלו באלימות כלפי אדם כזה או אחר?
דרגוניין
נשמע טוב - אם אתה חושב שהמולטי יעבוד לדמות שלך, אז לך על זה - הרקע גם נראה אחלה. כמה שאלות
אני אשמח אם תוכל לפרט לי טיפה על דבשי"ם שלוקשייר פגש בעולם, המורים שהיו לו, וכו'.
בנוסף, פירוט על משימה אחת שבה הוא נכשל קשות מול ראנדום, ואחת שבה הוא הצליח להגיע למצב שבו הוא מונע מראנדום להשיג את מה שהוא רוצה - אבל במחיר, יהיו מעולות
בנוסף לכך, אם תוכל לפרט לי על מה/מי שרמז לו על זה שלראנדום יהיה איזה עסק ברכבת - זה יהיה מעולה
 
YDS
קוראים לו טרנדיר.
הוא לא מישהו חשוב, הוא לא גאון והוא בקושי מסוגל לקשור שרוכים מבלי שיהיה איזה פטנט שיעזור לו.
אבל למרות הכול הוא ידע להיות במקום הנכון ובזמן הנכון.
ניקולא לא קיבל את כל הפרטים כי מנסים לשמור על הרוב בשקט, אף אחד לא רוצה להודות שאיזה שליש חסר תועלת של מפקד בכיר החליט לערוק, ולא פחות מגנב מסמכים סודיים מהכספת של המשרד שלו.

איש הקשר של הצבא מברלנד היה אמור להיות אחראי על האירוע, הוא היה אמור לחכות לעריק הזה ברציף עם משמר, היו אמורים להיות לו שלשוה אנשים נוספים על הרכבת. ויחד הם היו אמורים לעקוב אחריו, למצוא למי הוא הולך למכור/למסור את המסמכים האלה, לעצור את כולם ולסגור את הסיפור לפני שהוא יהיה כתוב בעיתון של הבוקר, נקיולא בעצמו היה חלק מצוות החקירה והוא זה שהצליח לגלות שהבוגד חסר התועלת הזה קנה כרטיס לאמצא שום מקום ומנסה לברוח על הרכבת הזו למקום שהוא מצפה שהצבא לא יעקוב אחריו.

כמובן שברגע שהרכבת לא הגיע, והאנשים שהיו אמורים להיות על הרכבת נעלמו יחד איתה, זה עצבן הרבה אנשים. הראש של אותו בחור שחיכה בתחנה נמצא כעת בסימן שאלה וברור שאם הוא לא יעשה מה שצריך הוא הולך לבלות את שארית ימיו בתור סופר נעלים באיזה מחנה רחוק עוד יותר מהצילווזציה, והאמת היא שלפיקוד אין כוח לחכות לעוד עוזלת יד של סוכני שטח חסרי תועלת, הם שולחים את התותחים הכבדים, כמובן שלשלוח משהו גדול מידי זה כמו להודות בטעות שנעשתה, ויש הרבה אנשים עם דרגות גבוהות שלא רוצים שידעו שהצבא נתו לכזה מקרה להתרחש אז קצת מסובך לשלוח לשם כוחות גדולים, ולצורך העניין הם החליטו לתת למי שהתחיל את הסיפור הזה לסיים אותו.

ניקולא צריך למצוא את טרנדיר, ליתר דיוק הוא צריך למצוא את המסמכים, הוא קיבל הוראה לא לקרוא אותם מעבר לעל מנת לוודא שאלה אכן המסמכים שנעלמו, ולהיפטר מכל הראיות שיכולות לסבך אנשים. נאמר לו שאם סוכן השטח ההוא יתגלה כחסר תועלת וגם ידע יותר מידי, הוא אולי יתבקש להעלים גם אותו.

ניקולא חוקר ושוטר, הוא לא בדיוק מנקה אורוות, וקשה להגיד שהוא אוהב את הרעיון, אבל כרגע הוא ימלא את הפקודות שהוא קיבל, הצבא זה המשפחה שלו, וספק שהוא יוכל לצאת מזה עם הראש שלו אם הוא לא יעשה מה שאומרים לו. זו הסיבה שהוא פה, הוא לא שואל איך הוא קיבל סמכיות שיפוט פה, הוא לא שואל כמה זמן הוא יהיה כאן והוא לא שואל מה הוא מחפש, עד כמה שהוא לא אוהב את זה, כרגע ככל שהוא ידע פחות על המסמכים האלה ויותר על הבחור שמחזיק אותום -ייטיב לו.
 
yds
זה שילוב של עניין אידיאולגי והעדפה אישית, שתיהן נבעו בעיקר מהקריירה הצבאית שלו. הוא ינסה למנוע אלימות מיותרת בכל מחיר, וינסה לפתור בעיות בצורה לא אלימה. הוא כמובן מבין את הצורך בהגנה עצמית ארסיבית ולא ימנע התנהגות אגרסיבית כלפי איום ברור.
הוא לא ישתמש בלחשים בצורה אגרסיבית, כשששני יוצאי הדופן הם vicious mockery וdissonnant whispers כשהראשון נועד יותר להפריע ליריבים להלחם והשני נועד להבריח אותם, בשניהם הוא ישתמש רק במקרי קיצון.
 
YDS
תודה רבה!
השאלה שלי היא כזאת - אתה רוצה שארחיב על הדברים האלה כדי ללמוד על הדמות וההיסטוריה שלה יותר, או שאתה מתכנן להשתמש ברקעים של הדמויות במשחק? אני שואל כי התשובה תשנה את איך שאנסה לנסח את זה ברקע
 
ליאור
אחלה כתיבה תיאורית, אבל אני לא בטוח שהבנתי - המטרה הייתה לעקוב אחרי הבחור כשהוא עולה לרכבת, וככה למצוא אותו ואת אנשי הקשר שלו - כשהרכבת לא הגיעה, הגנב נתפס - ומה קרה למסמכים?

גרגויל
אוקיי, טוב לדעת - כרגע זהו, אם יהיו לי עוד דאלות אשאל בהמשך. אחלה דמות :)

ליזי
כעיקרון אני משתמש ברקעים - אבל אני מעדיף שתכתוב את זה באופן שזורם לך לתוך הרקע, לא רשימת מכולת נוחה ' לפעמים, דב''ש שאזכרת בשורה וחצי ואנחנו יודעים עליו בדיוק שלושה דברים יהיה הרבה יותר שימושי מאשר כזה שפירטת עליו בנספח משלך - כי יש יותר מקום לבנות תוך כדי משחק - אז אני לגמרי אנסה לעשות שימוש ברקעים (לפחות בחלקם) אבל תכתוב בשביל להכיר ולהבין את הדמות של עצמך.
 
חזרה
Top