• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רפרנסים למו"ד בתקשורת מיינסטרים ישראלית?

קצת בעקבות הפוסט הזה של אולדמן:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/42924

עד כמה זכורות לכם התייחסויות למו"ד (או משחקי תפקידים אחרים) בתקשורת מיינסטרים ישראלית? אני לא מדבר על כתבות על המשחק, אלא על רפרנסים.

למשל, אני זוכר שפעם היו בתקופת הנסיעות של הקיץ כותרות עיתונים מתחכמות נוסח "נבוכים ודרכונים" על חופשות לחו"ל ובעיות מול שגרירויות או משרד הפנים.

אולי אפשר להכניס תחת הגג הזה גם את ההנפצה החוזרת ונשנית ש"אם תגיד בלשכת גיוס שאתה משחק מבוכים ודרקונים ישלחו אותך לקב"ן/לא יגייסו אותך/ירד לך הקב"א/ירד לך הפרופיל/לא תקבל סיווג בטחוני" - סיפור שאין לו שום קשר למציאות אבל מידי פעם מפיצים אותו דווקא שחקני תפקידים שצה"ל לא רצה בכלל או שיבץ בתפקיד פחות מרשים בגלל מאפייני אישיות שלא קשורים למשחקי תפקידים.

לא עולים לי בראש רפרנסים נוספים. ולכם?
 
Nextorl אמר/ה:
גורי אלפי עשה כמה וכמה בדיחות כאלה במרוצת הקריירה שלו

האמת שלא נתקלתי.

בזמנו היה עיסוק בזה שהרוצח רעי חורב (https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%A6%D7%97_%D7%90%D7%A1%D7%A3_%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%A8%D7%9E%D7%9F) היה שחקן ומנחה, אבל כנראה באחד ממשחקי הזאב הלבן.
 
Nextorl אמר/ה:
גורי אלפי עשה כמה וכמה בדיחות כאלה במרוצת הקריירה שלו.
גם תום אהרון עשה אחת מתישהו.

אני חושב שההופעה המדויקת ביותר של משחק תפקידים שולחני הייתה בפרק 7 של "סוף הדרך" - הסדרה המצוירת של תאגיד "כאן". אבל אני לא חושב שזה מספיק "מיינסטרים".

הנה הקטע הרלוונטי (חדי העין יזהו כמה בדיחות שחקני תפקידים ברקע, וגם את הכריכה של המשחק הישראלי המקורי "חץ הזמן"):
?t=131
 
את האנימציה הזו לא הכרתי ואני בדרך כלל מעדיף לצפות בערוץ "כאן11". מצד שני, אני בקושי רואה טלויזיה, חוץ מבערב וגם זה כמעט לא.

עוד משהו שנזכרתי בו - הקומיקסאי אורי פינק הכניס כמה התייחסויות למבוכים ודרקונים בכמה מהקומיקסים שלו בשנות התשעים (זבנג, סופר שלומפר), וביומן לתלמיד של הקומיקס זבנג בתחילת הניינטיז אפילו הייתה שיטה והרפתקה למשחק בעולם ובדמויות של זבנג, שנקראה "די זבנג די".
 
אורי פינק היה מגיע (אולי עדיין מגיע) באופן קבוע לכנסים "אייקון" ו"עולמות", אז אני מניח שהוא נתקל בשחקני תפקידים אפילו בלי לשחק בעצמו. אני לא חושב שהוא שחקן, לפחות לא בהווה.

*עריכה* - הנה עיתונאי שמשחק מבוכים ודרקונים. פעם אחת בחייו.
 
קטע חמוד של האנימציה אבל זה די בקטנה...
ואני זוכר את התוכנית בפריק, דיברו איתי אז ולא התלהבתי, בדיעבד החלטה נבונה. זה אמנם עדיף על פני אופני הצגה של שחקנים כמגוחכים אבל זה עדיין אייטם שבא להראות תחביב ״מעניין״ ולא באופן מגניב.
 
חזרה
Top