• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 בעיה - פאת'פיינדר קינטאטיק OP בקבוצה לא מבינים מה לא בסדר

היי חברס צריך את עזרתכם יש לי בעיה רצינית בקבוצה שלי עם שחקן שמשחק קינטיק רמה 11
הדמות שלו עושה 5D6 +23 דמג' בכל התקפת טלקנטיק בלאסט, אלקטריק בלאסט, ואין הגבלה על זה והוא יכול לעשות 2 כאלה בהתקפה מלאה. הממוצע נזק שלו 88. היום ממש עצרנו את הסשן בגלל זה.
והוא פשוט יותר חזק מכולם בפער אשמח לעזרתכם, מרגיש לנו שהדמות שבורה מאד. ולא מצאנו תקלות במה שהוא עשה.
גזע:איש שועל
_________________________________________________________
סטאטוס(מתאם):
כוח - 4
זרז - 6
חסן - 8
תבנ - 4
חכמ - 3
כרז - 3

נק"פ: 135
תוסף התקפה בסיסית +8
התקפה קינטיק בלאסט ואלקטריק בלאסט +15, +10.
רמה 11 - קינטיק.

פיטים:
Skill Focus (acrobatics)
extra wild talent
elemental knowledge
toughness
weapon focus (kinetic blast)
Iron Will
Gather Power
Force Ward
elemental overflow
Infusion Specialization
Metakinesis
Internal Buffer
Basic Telekinesis
Basic Aerpkinesis
air's leap
Telekinetic Invisibility
wings of air
Telekinetic Haul
Telekinetic Finesse
extended range
foe throw
Mobile Blast
magnetic infusion
Telekinetic Maneuvers
wall
supercharge

Burn (max 9, 3 per turn max)
At 1st level, a kineticist can overexert herself to channel more power than normal, pushing past the limit of what is safe for her body by accepting burn. Some of her wild talents allow her to accept burn in exchange for a greater effect, while others require her to accept a certain amount of burn to use that talent at all. For each point of burn she accepts, a kineticist takes 1 point of nonlethal damage per character level. This damage can’t be healed by any means other than getting a full night’s rest, which removes all burn and associated nonlethal damage. Nonlethal damage from burn can’t be reduced or redirected, and a kineticist incapable of taking nonlethal damage can’t accept burn. A kineticist can accept only 1 point of burn per round. This limit rises to 2 points of burn at 6th level, and rises by 1 additional point every 3 levels thereafter. A kineticist can’t choose to accept burn if it would put her total number of points of burn higher than 3 + her Constitution modifier (though she can be forced to accept more burn from a source outside her control). A kineticist who has accepted burn never benefits from abilities that allow her to ignore or alter the effects she receives from nonlethal damage.​

אשמח לעזרתכם! לא יודע מה לעשות..
 
א.הקינטיקיסט קמה בבוקר משתמשת בFORCE WARD ב4 BURN ועוד 1 לenvolope wings - האם הסקילים האלה תקפים עד שהוא הולך לישון, בנוסף ההתקפה שלו 6D6 + 6 בהיותו רמה 11 - טלקנטיק בלאסט, + 8 מתאם חוסן, ו+6 elemntal overflow (3 burn = 6 dmg) - (6 + 8 +6 ) = 20
ככה הוא הגיע להתקפה, האם זה סביר?

ב.את הנקודות סטאטוס הבנו גם שהוא טעה, ועכשיו הוא משנה אבל עדיין הוא עושה 59 נזק בהתקפה.
 

קבצים מצורפים

  • Unnamed 1.pdf
    111.9 KB · צפיות: 9
כהערה חיצונית (מקצוע הקינטקיסט תמיד היה קצת מבלבל בשבילי) אני רק רוצה לציין שזה סבבה לגמרי להגיד לשחקן שלא ישחק דמות לא בסיסית (יענו לא מהמקצועות הרגילים) אם השה"מ מרגיש שהוא לא מבין אותה (אני דרשתי בזמנו משחקן להסביר לי לעומק את החוקים של הדמות ורק אז אישרתי אותה כשזה קרה לי.), במקרה הזה גם נשמע לי שהשחקן לא יודע (אני מקווה שהוא לא יודע ולא מנצל את זה שהשה"מ לא יודע כדי לרמות) איך בדיוק המקצוע עובד, אז קל וחומר זה הגיוני לדרוש ממנו לקרוא מחדש את המקצוע ולבדוק שהוא לא פספס כלום.

לעניין הפנינמי
אני רואה שזה נעשה בpcgen ולכן קצת קשה לטעון לטעיות חישוב/חוקים כי בסופו של דבר זה מוזן אוטמטית, אז יש גם אפשרות של אופטימזציה גדולה מידי (מה שנקרא בלעז מאנצ'קין), רצוי לעשות שיחה עם השחקן ולהסביר לו שזה לא מאוזן וכו' ולגרום לו להבין שזה הורס לכולם את הכיף.
 
liorgonen3 אמר/ה:
כהערה חיצונית (מקצוע הקינטקיסט תמיד היה קצת מבלבל בשבילי) אני רק רוצה לציין שזה סבבה לגמרי להגיד לשחקן שלא ישחק דמות לא בסיסית (יענו לא מהמקצועות הרגילים) אם השה"מ מרגיש שהוא לא מבין אותה (אני דרשתי בזמנו משחקן להסביר לי לעומק את החוקים של הדמות ורק אז אישרתי אותה כשזה קרה לי.), במקרה הזה גם נשמע לי שהשחקן לא יודע (אני מקווה שהוא לא יודע ולא מנצל את זה שהשה"מ לא יודע כדי לרמות) איך בדיוק המקצוע עובד, אז קל וחומר זה הגיוני לדרוש ממנו לקרוא מחדש את המקצוע ולבדוק שהוא לא פספס כלום.

לעניין הפנינמי
אני רואה שזה נעשה בpcgen ולכן קצת קשה לטעון לטעיות חישוב/חוקים כי בסופו של דבר זה מוזן אוטמטית, אז יש גם אפשרות של אופטימזציה גדולה מידי (מה שנקרא בלעז מאנצ'קין), רצוי לעשות שיחה עם השחקן ולהסביר לו שזה לא מאוזן וכו' ולגרום לו להבין שזה הורס לכולם את הכיף.

הPCGN זה אני וחברים עשינו כדי לנסות להבין מה הדיבור בנינו את הדמות מחדש, כל החבורה וגם הוא זה חברי ילדות שמשחקים ביחד מגיל 14, היום אנחנו בני 27 חח.. 13 שנה אותו עולם שהתחלתי לכתוב מגיל 14. השחקן הזה ספציפית נהנה להיות הכי חזק ולא מעניין אותו שזה לא מאוזן וכו'.. חשוב לו תמיד להיות ממש חזק למדנו לשחק עם זה במהלך 13 שנה של משחק הוא מת והחליף דמות איזה 7-8 פעמים. והוא הרבה פעמים מתבלבל זה לא פעם ראשונה. אבל בסוף ממש כיף לשחק איתו והוא משחק באופן מסויים וכיפי. ואנחנו מדברים איתו על זה כולם ממש פתוחים והשיחה כן טובה.
 
כן, הוא יכול לקום בבוקר, לשרוף את כל הנקודות שיש לו לשרוף ולקבל מלא בונוסים. זה גם אומר שיש לו תמיד 99 נזק שהוא לא יכול לרפא. הוא משחק ככה תמיד עם 36 נק"פ...

דמות בדרגה 11 עם 36 נק"פ אפקטיבית? ושוב, הפרץ הקינטי הוא פעולה רגילה, לא התקפת נשק. אי אפשר לעשות בו התקפה מלאה.
 
כבעיה ראשונה, התכונות שלו גבוהות בצורה מוגזמת. אני לא יודע איך זה ככה, אבל האיזון הראשון שאני ממליץ לעשות זה לבדוק איך הוא הגיע לתכונות האלו. אם הוא גלגל תכונות, אולי יצא לו תכונות עוצמתיות מידי וכדאי לך להתאים אותן כמנחה. אם יש חפצי קסם שמעלים לו ככה את התכונות, אולי כדאי לך לחלק פחות חפצי קסם ולהחליש את חפצי הקסם הקיימים. דמות בדרגה 12 לא אמורה להיות עם 26 או 27 בחוסן, וזה חלק מעניין האיזון שבשיטה. אם תשים לב, זה משם מתפרס על הכול- הוא יכול לספוג יותר בערה, הוא יכול לחטוף יותר נקודות של נק"פ זמני, וכו'. לדוגמה, לקינטיסיסט הממוצע בדרגה 11, לחטוף 4 burn בתחילת היום זה משהו שמאוד יפגע בו, אבל פה זה מסוג הדברים שכמעט לא מעניינים את הדמות בגלל התוסף המגוחך לחוסן שיש לו.

בכול מקרה, כול הבעיה שלך היא עם תוסף החוסן של השחקן, ובכללי תוספי התכונות האחרים גם גבוהים במידה מאוד מוגזמת. אם יהיה לשחקן נגיד... חוסן 5+, ואז הוא יוכל להשתמש רק ב-8 Burn ביום, יהיה לו פחות נק"פ ופתאום לקבל 11 נזק מכול Burn זה משמעותי יותר, ותוסף הנזק שלו ירד בעוד 3+... דברים אמורים להיראות לך יותר הגיוניים. המקצוע לא מאוזן למקרי קיצון כמו זה שאתה מתאר כאן.

עריכה: [mention]yds[/mention] צודק, קראתי את השורה הלא נכונה, חישוב הנזק נכון.
 
אוקיי, אז הנה כמה דברים לציין - קינטיקיסטים, במיוחד אילו שיש להם פרצים אנרגטיים ולא פרצים פיזיים, מאוד טובים בגרימת נזק.למעשה, אם תחשוב על זה, דמות damage dealer ממוצעת בדרגה זו תקבל שלוש התקפות בהתקפה מלאה - הקינטיקיסט צריך לארוז את כל אילו להתקפה של פעולה רגילה.
עם זאת, הקינטיקיסט לא יכול לפזר התקפות בין אויבים כמו, למשל, קשת באותה הדרגה.

בכדי לאזן את זה, המכאניקה המרכזית שמונעת מקינטיקיסט להתמוטט תוך שלושה סיבובים היא gather power, שלוקחת את פעולת התנועה שלו - קינטיקיסט שרוצה להיות משמעותי במה שהוא עושה צריך לבזבז תור/תור וחצי של פעולות בכדי לעשות את זה, לא מאוד שונה ממישהו שמטיל על עצמו לחש חיזוק ואז מבצע התקפה מלאה.

בנוגע לבאפים שהוא מתחיל איתם את היום - גם משמר כוח, וגם מעטפת רוחות, נשמרים עליו מהרגע שהוא מפעיל אותם, עד הרגע שבו הוא נפטר מהBurn שלו.

בנוגע לחישוב הנזק - זהו חישוב הנזק בעבור פרץ פיזי - הפרץ הטלקינטי שלו. אם הוא משתמש בפרץ החשמלי, הוא מוסיף רק חצי ממתאם החוסן שלו.

בנוסף, משהו בtalents נראה לי מוזר - קינטקיסיט צריך להשקיע טאלנו כדי לקבל את ההגנה היסודנית של הexpanded element שלו. הקינטיקיסט הזה בבירור לא לקח את הטאלנט הזה.

אם הוא כן לקח (ובחר לקרוא לו בשם ההגנה שהוא קיבל), זה מעלה בעיה אחרת - אפילו עם extra wild talent, קינטיקיסט בדרגה 11 מקבל רק 6 wild talents - לאחד הזה יש יותר (תמרון טלקינטי, דיוק טלקינטי, הנפה טלקינטית, כנפי רוח, זינוק אווירי, אי נראות טלקינטית, מעטפת רוחות - סה''כ 7, כך שברור שהתפספס שם משהו).


בכללי קינטקיסטים הם מקצוע מאוד בוהק ומושך תשומת לב, עם הרבה יכולות אקטיביות ונזק ישיר - אם אתה מכיר את מערכת הtiers, הייתי ממקם קינטיקיסט כמו זה בחלק העליון של טייר 3 - מסןגל לעשות דבר אחד היטב, ועוד כמה וכמה דברים בצורה לא רעה בכלל.

מצד שני, אני יכול להכניס לקטגוריה הזו את רוב הHalf casters (אינקוויזיטור, צייד, פייטן, ספיריטואליסט, וכו'), אז הוא לא יושב שם לבד.

@העוג הברברי - תוסף הנזק מelemental overflow הוא פעמיים תוסף ההתקפה
חוץ מזה, תומך לגמרי באמירות על ערך חוסן גבוה בהגזמה
מקווה שעזרתי :)
 
בחבורה שלי יש לוחם דרגה 13, שמבצע שלוש התקפות בסיבוב. נזק רגיל שלו עם נשק דו-ידנית זה באזור ה-30 נק"פ, כשטווח האיום שלו הוא 14-20. הרבה פעמים בסיבוב הוא עושה סביב ה 50-60 נזק, כשהוא יכול להגיע לאזור ה-100 נק"פ נזק עם פגיעה חמורה.
אז אולי כאן שתי התקפות של כ-60 נזק כל-אחת זה הרבה, אבל התוסף שלו להתקפה השנייה 8+ שזה לא ממש גבוה בדרגות האלו.
 
חזרה
Top