• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מהדורה 5] אברון, אבטחה קסומה ודרכים להתגבר עליה

אני מנחה בימים אלו משחק של מהדורה 5 ב-Eberron, ובאחד המפגשים הקרובים הדמויות אמורות להיות באירוע של החברה הגבוהה (Tain Gala, אם למישהו מכם זה יהיה רלוונטי לתשובה), ואני רוצה שיהיה שם ניסיון התנקשות, כנראה באחד הילדים של המלך של ברלנד (המדינה בה מתקיים האירוע). היה ברור לי שהמתנקש יסתנן באמצעות קסם כזה או אחר, אבל כשהתחלתי לחשוב על זה הבנתי שעשירי העולם ידאגו לאבטחה קסומה לכינוס שלהם, בטח בעולם שבו קסם נפוץ כמו שהוא באברון.

הבעיה היא שאני לא בקיא מספיק במהדורה 5 בשביל לענות על "אם הייתי מקים מערך אבטחה קסום למתחם, מה הייתי עושה?" ובהתאם אני גם לא יודע איך המתנקש/ים יתגברו על מערך אבטחה כזה (סיפורית אני מעוניין שהם יתגברו, כדי ליצור את סצנת הניסיון). יש לכם עצות ורעיונות בנושא?

לבקיאים ברקע של אברון - האם אירגון ה-Swords of Justice הוא איום רציני מספיק כדי להצליח בדבר כזה? או שאתם מכירים גורם אחר שיהיה לו אינטרס להתנקש באחד מהנסיכים של ברלנד (מלבד כמובן יתר הנסיכים)?
 
אל תיתן למכניקה להפריע לך למשחק. מבחינתך יש מערך אבטחה שמבוסס על קסמים והמתנקש השתמש באביזר קסום (חד פעמי, כדי שלדמויות השחקן לא תהיה גישה אליו - מגילת קסם, בקבוק עם ג'יני, אבן חן קסומה שהתמוססה בעת המעבר) כדי לגבור עליו. עכשיו השאלה היא מה אתה מתכנן שהדמיות יעשו בנידון ואיך.
 
בסופו של דבר הכל מתכנן למירוץ חימוש מאגי שבו מנצחים בשיטה הפרהיסטורית של התגנבות נגד הבחנה.

האירוע של המלך מוגן בלחשים נגד אורחים לא קרואים וטלפורציה, ולכן אתה צריך לקחת שני נוכלים, לתת להם את הלחשים counterspell ו-nondetection (לחשים די בסיסיים שהם יטילו לבד או שמישהו סיפק להם באמצעות מגילה) ומשם הם פשוט משתמשים במיומנויות המשעממות התגנבות ותרמית נגד השומרים שהוצבו שם כדי לתפוס אנשים שהקסם לא עצר.
 
כדי להקשות על נוכלים להתגנב הייתי מוסיף להגנות הקסומות שומרים תחת הלחש Invisibility בהנחה שקשה להתחמק מעיניים צופות כשלא ידוע היכן הן.
אבל כמו שנרובין כתב, בקסם (במו"ד) כמו בטכנולוגיה תמיד יש דרך לסתור את הייתרונות של הצד השני, (תחפשות קסומה-ראיית אמת, לחשי זיהוי-nondetection) כך שאם לשני הצדדים יש גישה לקסם ברמה הזאת המאבק חוזר לשיטות הקלאסיות של ריגול/התנקשות.
 
SandChicken אמר/ה:
עכשיו השאלה היא מה אתה מתכנן שהדמיות יעשו בנידון ואיך.
האמירה הזאת כיוונה את החשיבה שלי על הסצנה לכיוון טוב, תודה. בעיקרון, הקרב אמור להיות קשה בבירור, ועיקרו הוא אקספוזיציה/קרס עלילה והצגה של הכוחות הפועלים.
לגבי העניין עם התנגשות העלילה והמכניקה - ברמה התיאורתית אני די מסכים, אבל אני מרגיש שהמכניקה נותנת מסגרת למה סביר בעולם המשחק ומה פחות, וזה הכיוון שאני מחפש בנקודה הזאת.

נרוביאן ומרתוס - נראה לי שמה שאתם אומרים די פותר לי את הבעיה, תודה.
 
משהו מעניין שכדי לזכור שרוב קסמי גילוי התחפושות נועדו לגלות תחפושות קסומות. לא רגילות, הדרך הטובה ביותר להסתנן למבצר קסום היא לעיתים קרובות הדרך הלא קסומה, סביר מאוד להניח שמתנקש יחזיק בספר אישיות, הדרך הטובה ביותר להרוג אויב במסיבה כזו היא על ידי שכירת מתנקש שהוזמן לשם תחת זהות סמויה, כל עוד הוא לא נאלץ לעבור אזור של אמת או קריאת מחשבות הוא אמור להיות בסדר, וגם אם הוא נתקל בכזה יש אפשרות כימית ומנטלית ולא רק קסומה לשכוח את המטרה שלו באופן זמני.
ההגנה בעולם שבו הקסם שולט מתמקדת בהגנה קסומה כנגד קסמים אחרים, פריצה בדרך "לא קונבנציונלית" דרך מדע או אימונים נפשיים נדירה למדי ברמות יכולת גבוהות ואין מספיק משתמשים בהם בשביל שיפותחו הגנות קסומות טובות מספיק נגדם.
 
אולי מישהו מבפנים עזר למתנקש ודאג "לכבות" את ההגנות באזור מסויים. כמו הקטע בחולית שדוקטור יואה מכבה את שדות המיגון כי ההארקוננים סוחטים אותו.

המתנקש יכול להיות גם אחד האצילים האחרים, מישהו שקרוב לנסיך ושוכנע על ידי מי שמאחורי הקנוניה שהנסיך עשה לו עוול נורא שחובה לנקום עליו. או שמדובר בשיטוי - מישהו חושב שהוא מגן על הנסיך אבל בעצם הוא מרעיל אותו או משהו.

או שההתנקשות תוכננה כבר לפני מאה שנה ע"י חוזה-עתידות. כשבנו את הארמון מילכדו את אחד העמודים בעולם הנשפים ועכשיו רק צריך לומר מילת קסם כדי להפעיל אותו.
 
חזרה
Top