• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 [פאת'פיינדר] פרויקט: מהלך נחיל (ארכיטפ לדרואיד) עודכן

התקדמתי מעט עם חלק מהשינויים אבל אני מתחיל לחשוב מחדש על כמה אחרים.
כתב באדום נועד להערות



שינויים גמורים:

קשר שרצים: מהלך נחיל אינו יכול לבחור בצמחי מרפא כקשר הטבע שלו.
במידה והוא בחר לקחת תחום השפעה הוא חייב לקחת את תחום חרקים או ביצה.
במידה והוא בחר חיה מלווה כקשר הטבע שלו הוא חייב לבחור חיה מלווה חרקית, כאשר אתם לוקח חרק כחיה מלווה ללא ערך תבונה אתה יכול לבחור לתת לו תוסף 1 לתבונה בחינם (וכך לאבד את התכונה חסר שכל ולתת לו גישה למיומנויות וכשרונות תחת החוקים הרגילים של מלווה חרקי)
יכולת זו משנה את קשר עם הטבע.
הערה: מהלך נחיל בעל הכישרון Beast Speaker יכול לקחת תולעת מוות כחיה מלווה שכן היא נחשבת "חרקי" לצורך העניין
אני לא בטוח אם התוסף החינמי לתבונה מאוזן אבל לפח מה שראיתי במדריכי בילדים מלווים חרקים במדד של 1 עד 4 מגיעים רק עד ל3 בעוד שיש חיות שמגיעות ל4, אז לתת את תוסף התבונה בחינם במקום שהשחקן יאלץ לבזבז את אחד משיפורי התכונה של החיה המלווה על זה נראה לי בסדר

תקשורת שרצים
בדרגה 2 מהלך נחיל זוכה בVermin Heart ככישרון בונוס (יכולת זו מחליפה את צעד החורש)
יכולת זו הועתקה מSwarm Monger באופן זהה

צורת שרצים: צורת שרצים פועלת כמו צורת פרא עם השינויים הבאים:
מהלך נחיל לא מקבל צורת יסודן או צמח או חיה.
בדרגה 4 nvkl bjhk יכול להשתנות תחת אותם חוקים לחרק בינוני או קטן תחת אותם חוקים כמו צורת חיה אבל עם Vermin Shape I במקום Beast Shape I
בדרגה 6 מהלך יכול להשתנות תחת אותם חוקים לחרק גדול או קטנטן עם Vermin Shape II במקום Beast Shape II
בדרגה 8 מהלך יכול להשתנות תחת אותם חוקים לחרק עצום או זעיר עם Vermin Shape III במקום Beast Shape III, בנוסף הוא יכול להשתנות לכל יצור בגודל בינוני או קטן שהשם שלו כולל את המילים "חרק" "עכביש" "תולעת" או כל מילת מפתח חרקית אחרת, השה"ם ראשי לשלול חלק מהיצורים האילו ו/או לאשר יצורים נוספים (הרעיון הוא לאפשר השתנות ליצורים "חרקיים"), מלבד זאות יכולת זו פועלת כמו צורת חיה 3
בדרגה 10 אתה יכול לכל יצור גדול או קטנטן בעל מילת מפתח חרקית תחת אותם חוקים, מלבד זאת יכולת זו פועלת כמו צורת חיה 4
בדרגה 12 מהלך נחיל יכול להשתנות לכל יצור בגודל עצום או זעיר עם מילת מפתח "חרקית" מלבד זו יכולת זאת פועלת כמו Magical Beast Shape.
בנוסף הוא יכול ללבוש צורת של נחיל חרקים שמתפקדת כמו swarm skin אך לא מאפשרת התפצלות ליותר מנחיל אחד ולא משאירה את הציוד שלה מאחור ומאפשרת למהלך הנחיל לחזור לצורה המקורית שלו.
כל היכולות כאן משתמשות בצורות בעלות לחשי בסיס בדרג שווה לצורת החיה/הצמח/גוף יסודני שהדרואיד מקבל באותה רמה מלבד מצורת הנחיל, צורת הנחיל נלקחה מSwarm Monger שמקבל אותה גם הוא בדרגה 12 אך היא מחליפה את כל הצורות שהוא היה אמור לקבל, הסיבה שאני נתתי לו בנוסף לזה צורה נוספת בדרגה 12 היא שבניגוד למהלך נחיל שמחזיק מגוון מאוד מצומצם של צורות Swarm Monger מקבל גם את הצורות הרגילות שדרואיד מקבל עד דרגה 10, לכן זה נראה לי מאוזן.





יכולות שאני לא בטוח לגביהם (מבחינת איזון או פלף)


עמידות שרצים
בדרגה 4 מהלך נחיל זוכה בתוסף 4 כנגד מחלות ורעלים (יכולת זו מחליפה את עמידות בפני פיתויי הטבע)

יליד שרצים
בדרגה 9 מהלך נחיל זוכה בחסינות לרעל וחסינות למחלות, אך אתה עדיין יכול לשאת אותם (יכולת זו מחליפה את חסינות לארס )
היכולות של החסינות למחלות והיכולת ועדיין לשאת אותם אינה יכולת מקצוע חסרת תקדים, מבחינת איזון אפשר לומר שהקרבתי את עמידות בפני פיתויי הטבע בשביל לשפר את היכולות הזו, השאלה אם זה מאוזן

יכולות שאני לא יודע במה להחליף של הדרואיד (ולא נראות מתאימות למהלך נחיל)
מעבר ללא עקבות (דרגה 3)
אלף פנים (דרגה 13)
גוף ללא גיל (דרגה 15)


הייתי שמח לקבל עצות משחקנים מנוסים
 
במהדורה 3.5, בספרים של Eberron קיים מסדר דרואידי בשם Children of Winter שיש להם בין השאר מלווים חרקיים וצורות חיה (אם אתה שואל את עצמך מה הקשר לחורף - הקשר מטאפורי: מדובר ב"חורף" שהוא סוג של הכחדה המונית סטייל חורף גרעיני). לדעתי כדאי לך לחפש מידע ולבדוק איך טיפלו בהם בצורה מכאנית. אפשר גם לחשובמה ההבדל האמוני בין דרואיד רגיל ובין דרואיד חרקים. לדוגמה לילדי החורף באמת מתאים יותר לקבל עמידות למחלות מאשר עמידות להשפעות הקסמה.

אני חושב שלתת לרמש המלווה ערך תבונה זה רעיון רע. זה אמנם נותן לו כשרונות, אבל המאפיינים של יצור חסר תבונה הם יתרון די רציני שמונע מיריבים להוציא את המלווה מהקרב או להפנות אותו נגד הדרואיד. חוסר תבונה גם לא מונע מהרמש המלווה לקבל כשרונות נוספים (רק כשרונות חדשים בזכות קב"פ). לדעתי, תחליף את משפרי התבונה ביכולת לתת כשרונות נוספים מתוך רשימה סגורה.

מעבר ללא עקבות, אלף פנים וגוף ללא גיל נראים לי מתאימים לכל דרואיד (לפחות כל דרואיד שהוא משנה צורה)
 
the Nerubian אמר/ה:
חוסר תבונה גם לא מונע מהרמש המלווה לקבל כשרונות נוספים (רק כשרונות חדשים בזכות קב"פ).
"as per Handle Animal. Vermin companions have no skill points or feats as long as they have the mindless quality."
כתוב שהם לא מקבלים, אולי כדי לאפשר להם כן לקבל תחת הגבלה שהם מקבלים על כל 3 כשרונות 2?

לגבי מעבר ללא עקבות, אלף פנים וגוף ללא גיל אילו יכולות שאכן מתאימות לכל דרואיד אבל הם מרגישות די ברירת מחדל, אני רוצה משהו שצועק נחיל כמו הפחתת נזק/כסף של דרואיד ירח... נראה לי שאני אבדוק את "תולעת שהולכת בשביל השראה"

ותודה על המקור! אני בהחלט אבדוק אותו!
 
tkhag1 אמר/ה:
the Nerubian אמר/ה:
חוסר תבונה גם לא מונע מהרמש המלווה לקבל כשרונות נוספים (רק כשרונות חדשים בזכות קב"פ).
"as per Handle Animal. Vermin companions have no skill points or feats as long as they have the mindless quality."
כתוב שהם לא מקבלים, אולי כדי לאפשר להם כן לקבל תחת הגבלה שהם מקבלים על כל 3 כשרונות 2?
לא הייתי ברור מספיק :)

רמשים לא מקבלים כשרונות חדשים בגלל קב"פ.

הם כן יכולים לקבל כשרונות נוספים (Bonus Feats).
 
הם לא מקבלים את הכשרונות שכולם מקבלים אבל כן מקבלים כשרונות שמוגדרים "כשרונות נוספים" - כלומר אלו שחורגים ממספר הכשרונות שמקבלים על דרגות.
לדוגמה את הכשרון "ריבוי התקפות" כל חיה מלווה מקבלת בדרגה מסוימת ככשרון נוסף. אז גם רמש מלווה יקבל את הכשרון.
לדעתי כדאי לתת לרמש המלווה כשרון נוסף במקום מאפיין הנאמנות של חיה מלווה שנותן לה תוסף 4+ לזריקות הצלה נגד ההשפעות שרמשים ממילא חסינים להן.
 
חזרה
Top