• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] עולם המערכה של מלסטרה זמין להורדה

מלסטרה: עולם חרב למחצה; זירת קרב בין שרידיה של אימפריה מטריארכלית נוקשה לבין חסידיה של דת עתיקה ואלוהיה הכל-יכול: "האבא בעל הקרניים". לפני חמישה עשורים, בעיצומו של מרד גדול שקרע את האימפריה לשניים, העולם של מלסטרה הוכה בסדרת אסונות שנקראו בפי כל "ההתפרצות הגדולה". הרים התמוטטו; ערים נסחפו אל תוך מי האוקיאנוס; מחוזות שלמים, הפכו לתופת של יערות רעילים.

כיום מלסטרה היא עולם מסוכן ואכזרי; כוחות חדשים וישנים נאבקים על השליטה במה שנותר ממחוזות האימפריה; תרעלה ויצורים מעוותים מתפשטים בהדרגה על פני מה שנותר מארצות בני האדם ודמויי האדם ששרדו את האסון הגדול; אי שם בצפון, קם נביא גדול שקורא לחסידיו להשיב את תהילתה של הדת העתיקה על כנה, ולהלחם מלחמת חורמה בכל שריד וזכר לאימפריה ולכוהנות שלה.

קרא את הכתבה...
 
בשעה טובה!

יש לי חיבה מיוחדת ל"מחוזות מערכה" - כאשר מוצגת רק פיסה אחת של עולם מערכה, שהיא יחסית סגורה ומנותקת מיתר העולם ועם זאת רחבה מספיק כדי לשחק מערכה שמתרחשת כולה במחוז האחד. קל יותר לשלב עולמות כאלה במשחק (ביחס לעולם מערכה שלם, כמו למשל "השמש השחורה" או אביאר-טוריל של "הממלכות הנשכחות").

למי שרוצה לשחק בעולם "ככתוב", המידע בהקדמה נותן מספיק רקע על העולם המלא מבלי לקבוע מסמרות כדוגמת הממלכות או אפילו המפה, ומאפשר גם משחק של חקירה בו הדמויות יוצאות מבקעת קרדן ומגלות מה קרה ליתר העולם.
 
the Nerubian אמר/ה:
בשעה טובה!

יש לי חיבה מיוחדת ל"מחוזות מערכה" - כאשר מוצגת רק פיסה אחת של עולם מערכה, שהיא יחסית סגורה ומנותקת מיתר העולם ועם זאת רחבה מספיק כדי לשחק מערכה שמתרחשת כולה במחוז האחד. קל יותר לשלב עולמות כאלה במשחק (ביחס לעולם מערכה שלם, כמו למשל "השמש השחורה" או אביאר-טוריל של "הממלכות הנשכחות").

למי שרוצה לשחק בעולם "ככתוב", המידע בהקדמה נותן מספיק רקע על העולם המלא מבלי לקבוע מסמרות כדוגמת הממלכות או אפילו המפה, ומאפשר גם משחק של חקירה בו הדמויות יוצאות מבקעת קרדן ומגלות מה קרה ליתר העולם.

מסכים ב-100% - למדתי את זה בדרך הקשה בפרוייקטים קודמים. התמקדות במאקרו וחשיפה מדוייקת שלו מוקדם מדי גורמים ללא מעט בעיות ונזקים, וגם מקשים על שחקנים לא מעטים להתחבר לעולם ברגע האמת של יצירת דמות.
 
יאיר900 אמר/ה:
תודה רבה! העולם נראה רציני מושקע, עם גיוון והרבה אפשרויות להתפתחות. אני אשמח מאוד להשתמש בו להרפתקאות הקרובות שאריץ.

תודה רבה!
שמח ממש לשמוע :)

אשמח לענות כמיטב יכולתי לכל שאלה, בירור, או בקשת עצה או עזרה לגבי שימוש בעולם המערכה מלסטרה.
 
תכונה שעושים בה שימוש בשיטה הביתית שבה אני מריץ.
לשיטות אחרות, אפשר להתעלם מזה ולהמיר את זה למשהו כמו 1+ לגלגולי הצלה כנגד הקסמה, השתלטות ושאר קסמים שמשפיעים על התודעה או מנסים לאלץ/לתמרן את הדמות לפעול בניגוד לרצון שלה.
 
החוברת של עולם המערכה עלתה לרשת, אבל זה לא אומר שהפרויקט של מלסטרה הסתיים. במובן מסוים, הוא רק מתחיל :)

רשימה של פרוייקטים שעומדים 'בקנה':

1. מודול הרפתקאה מוכן שמתרחש בעולם של מלסטרה ("נשף בתל זאגליל") - הרפתקאה בת כ-90 עמודים שכוללת בתוכה לפחות שני מבוכים, פוליטיקה ושנאות מקומיות, בגידה, קרבות נואשים וכמובן גם אוצרות רבי-ערך להרפתקנים שיצליחו לצאת מהתסבוכת כאשר ידם על העליונה.
ההרפתקאה עצמה כבר כתובה, עברה כעת לקורא בטא, וזקוקה לעריכה ובעיקר איזון סופי של נתוני הקרבות, לפני שיגיע הזמן לשלוח אותה לעימוד + אולי מעט איורים, ולחשוף אותה ברשת.

2. דפי המרה של נתונים - של גזעים, מפלצות ועוד, מ"השיטה הביתית" בה אני מריץ את מלסטרה לשיטות ידועות כמו מו"ד 5.
(בעבודה - כאן אני די תלוי בעזרה מאחרים ששולטים בשיטות האלו טוב יותר ממני)

3. המשך עבודה על הרחבות: עולם המערכה של מלסטרה הוא ענקי, וכולל הרבה מאד מעבר לגבולות בקעת קיירן - האיזור למתחיל שתואר בחוברת: מיער וארת'ארון על הצמרות הצהובות ודבורי הענק שלו, רכס קארנסיל הקפוא עם המכרות העתיקים שחפורים תחתיו והמלחמה הנואשת שמתרחשת בהן; נסיכות אורמת'ריל שחציה הפך למדבר קטלני, וחצר המלכות שלה שבויה בידי מיסטיקן עם אובססיה ל'דם של קופים שטניים' שמנגע את האנושות - עד שחצר המלכות שלה מזכירה לעיתים בית משוגעים, ועוד...

4. המשך עבודה על ספר החוקים של "השיטה הביתית" בה אני מריץ את הקמפיינים שלי, כולל במלסטרה.

5. מעבר לזה, אני אמשיך לפרסם מפעם לפעם תקצירי הרפתקאות שהרצתי לשחקנים שלי; גם במלסטרה, אבל גם הקמפיין הישן בארץ התיכונה של טולקין עדיין חי ובועט...

במילים אחרות: עדכונים נוספים ימשיכו להופיע, ויפורסמו גם בדף של מלסטרה בפייסבוק וגם בפורומים של הפונדק.
למי שהתחבר/יתחבר למלסטרה וירצה תוכן נוסף, יש למה לחכות :)
 
מזל טוב! קראתי את זה ודי נהניתי. מבין החומר החדש, נדמה לי שאהבתי בעיקר את הראלג'קריל (בגזעי השחקן) ואבנונים (במפלצות.)

פרק התיאולוגיה היה מעניין. יחסית לדת שדוגלת בסדר ובהיגיון, הדת האנ'מירית נשמעת לי עם אלמנט מאד מוגבל של ניתוח והגות רציונליים. אני מניח שזו הסיבה שהאימפריה קפאה על שמריה. הדת העוגית הייתה מבדרת. האם אפשר לשמוע יותר על טובאבמה-ג'ו?

היות והאבנונים אינם בדיוק יצורים חיים, לפי מה שהבנתי, איך הם יכולים להפוך לאלמתים?

האם הכתובת עם 'קאהר' שבירזורגאן מצאה בהריסות התייחס לבית אצולה של פיות העפר?
 
תודה רבה על התגובות :)

יש קטע שלם על טובאאמה-ג'ו בפרק המפלצות, נדמה לי שבתיאור של ארוכי הלשון.
האבנונים מספיק חיים כדי להפוך לאלמתים - גם אם במקורם הקדום הם היו קונסטרוקטים.

ולגבי הכתובת של בירזגראן - אולי :)

אני צריך מתישהו בקרוב להפסיק להתעצל ולעבוד על הפרק השני בקמפיין...
וגם לתקצר את פרק 25 בדמדומי המערב שהרצנו בשבת.
 
חזרה
Top