• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 חובש קרבי - נתיב ללוחם [מהדורה 5]

רק שמילת מרפא וריפוי פצעים הם לחשים, ולא יכולות מקצוע, ולכן זו לא בעיה ששניהם קיימים. כששני הדברים מגיעים כיכולת מקצוע, זה פשוט לחזור על יכולת בצורה קצת שונה.

אפילו בלי העניין של החייאת גופות עתיקות, אלא להחיות מישהו שמת ברגע של קרב, אני לא מבין את ההסבר הפלאפי לקיום היכולת.
 
liorgonen3 אמר/ה:
כשהפלאפ אמור להיות דימיון קרוב לזריקת אנדרלניין

רשמתי, אבל למען ההרחבה - רואה את זה כניסיון החיאה (פעולות החיאה במישהו), זריקת אדרנלין, "מכות חשמל", מניח שיש עוד דוגמאות אבל הרעיון הכללי זה להחזיר את הגוף לפעילות לפני שנגרם נזק פנימי גדול מידי והכל קרס. בגלל זה אני מניח שלהחזיר מ0 נק"פ זה קצת יותר סביר מהחייאה מלאה, כמו שכבר אמרתי.
 
liorgonen3 אמר/ה:
זה כבר להיכנס לנסיוח, אבל הכוונה להתקפה שהוא מקבל מהפעולה הרגילה שלו ותחת הextra attack, כאילו לא בהתקפה שאתה מקבל כפעולת בונוס מלחימה בשני כלי נשק (היא לא נחשבת לאחת ההתקפות שיש לך בסיבוב). מניח שהאצה או היכולת של הלוחם של פעולה נוספת כן נכנסות פנימה, אבל הראשנה דורשת שיהיה האצה (לחש ריכוז, משמע שהוא לא באמת מחזיק הרבה זמן) והשנייה היא פעם-פעמיים במנוחה ארוכה. אז אני לא חושב שזה מגיע לזה. ותראה, ק"פ זה לא משאב אינסופי, בסופו של דבר אתה יכול לרפא הרבה בטווח קצר או מעט בטווח ארוך, לפעמים זה שיקול שצריך לקחת. ואני חושב שזה מתאזן ביחס למטילי לחשים.
האמת, היה לי בראש דברים כמו מומחה ברובה קשת או נשק מוט, אבל אני מניח שענית על זה כשענית על לחימה בשני כלי נשק, בכל מקרה זה שהוא לא משתמש בתקפות האלו לרפא לא אומר שהן לא שם ומצטברות לנזק/ריפוי שהוא מסוגל לעשות בסיבוב בודד.
האצה זה לחש ריכוז (שכמה הוא מחזיק תלוי במטיל) או שיקוי (Potion of Speed) או אפילו תכונה של נשק (Scimitar of Speed), אם לומר את האמת אני לא משחק הרבה בדרגה 10+, אבל זה לא נראה לי שזה נדיר או בעייתי להחזיק האצה...
ק"פ זה משאב שבד"כ יש יותר ממנו לחבורה מיחידות לחש למטיל לחשים בודד, ובכל מקרה בשביל לרפא 2 מטיל הלחשים יצטרך להשתמש בלחש בדרגה גבוה יותר (שיש ממנו פחות) שם הוא לא בוחר את המטרות באופן נקודתי ולא יכול לתקוף כחלק מאותה פעולה.
ושים לב שזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על זה שאפשר לרפא גם מצבים (דרגת תשישות לדוגמה, דורשת לחש בדרג 5..) באותו תור.

האמת כשקראתי את התגובות של העוג וכל מה שכתבתי על האצה עלה לי רעיון ליכולת חלופית שעדיין צריכה מעט עבודה (וכנראה לחשוב קצת יותר לעומק על איזון):
אדרנלין- כשהחובש הקרבי מבין שמישהו זקוק לו הוא מתמלא באנרגיה הנותנת לו לפעול מהר יותר מבד"כ, אנרגיה אותה הוא מסוגל להעביר גם אל הפצוע. כל פעם שהחובש משתמש במשב הרוח המרענן או בעד החתונה זה יעבור הוא ומטרת הריפוי מקבלים בונוס זהה ללחש האצה עד תחילת התור הבא של החובש (במידה והחובש מרפא את עצמו הבונוס מחזיק 2 סבבים).
 
העוג הברברי אמר/ה:
אני לא אוהב שימוש במונחים מהעולם האמיתי בפלאף של מקצוע, זה ממש לדעתי מוריד ממנו. מילים כמו "מצב"ה" או "ביטוח שיניים" כשכתובות בפלאף של מקצוע שנועד למבוכים ודרקונים ממש לדעתי פוגעות בו.

מצד שני, זה מקצוע צבאי ומדובר בעגה פחות-או-יותר צבאית, זה די מעביר את האופי שלו.

אישית אני די אוהב שליכולות של דמויות ומפלצות יש שם קצת ציורי (אם כי לא מפותל כמו לצ'ארמים באקזלטד..) ולא סתם תיאור טכני. נגיד "נודר ודוקר" ולא "נזק קורן להתקפת פתע".
 
חזרה
Top