• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון: סיימתי את כתיבת הטיוטה המלאה של מודל הרפתקאה מוכנה במלסטרה: "נשף בתל זאגליל"

כ-95 עמודים, שבעה פרקים + אפילוג, שלושה מבוכים בגדלים ורמות תחכום שונות, וקרב סופי אפי וקטלני: סיימתי את כתיבת ההרפתקאה המוכנה הראשונה במלסטרה 'נשף בתל-זאגליל'.
כעת הגיע השלב של עריכה, עוד מפה אחת לשכתב ולהוסיף, ובעיקר - לעשות סדר בנתוני היצורים והקרבות ולאזן אותם. במקור, התכוונתי לכתוב את ההרפתקאה לרמות מתחיל, בהמשך... כמה מהאתגרים 'כתבו את עצמם' באורח מסובך בהרבה.

ואז תעלה השאלה המורכבת עוד יותר, של תרגום ההרפתקאה למו"ד 5 או פאפיינדר...
(בנקודה הזו, נראה לי שאני נזקק נואשות לשותפ/ה לכתיבה ובעיקר למלאכת ההתאמה והטיפול במוצר...)

הטיזר, כפי שפרסמתי אותו לפני כמה חודשים:
ראמזיג בן זארמוד, אדונה של אחוזת תל-זאגליל והכפר המוזנח שמשתרע מתחתיה, מעולם לא היה אחד המיוחסים או הנחשבים מבין שלל הדודנים ושאר שארי בשרו המרובים של לורד אנזאריון, אדונן הזקן והעשיר כקורח של רוב האדמות במרכז בקעת קיירן.
ובכל זאת, כאשר אדונה של תל זאגליל מכריז על נשף אביב מפואר בו ינכח 'רקדן צבי קדוש' השולט במסורה העתיקה של אנשי העמק, הרי שאורחים לא מעטים נענים לקריאה - גם אם לא בדיוק האורחים שהאדון הצעיר רצה. הרפתקנים שאפתנים בראשית דרכם, במיוחד, עשויים למצוא עניין בחגיגה, כמו גם בשמועה שהאדון הצעיר עשוי לחפש כמה חרבות להשכיר לפתור עבורו כמה בעיות; אחרי הכל, הוא עודו קרוב-רחוק של האיש העשיר ביותר בבקעת קיירן, וקופתו מלאה במטבעות נוצצים.
אולם כאשר אל תוך המהומה נקלעות שתי אחיות שבאו להיפרד מנפח זקן השוכב על ערש דווי, וכמעט ונופלות קורבן להתקפה של מפלצות, העניינים מתחילים להסתבך. האם יש משמעות לכמה מהמילים חסרות הפשר שממלמל אדם גוסס? האם אפשר לבטוח בחברי ילדות ישנים? ומי מתכנן נקמה אכזרית מבין הצללים, או מושך בחוטים ומנסה לנצל את המתח ההולך וגואה בין אנ'מירים לבני פארליל?
 
מזל טוב ובהצלחה עם הצעדים האחרונים להשלמת ההרפתקה.
בנוגע להמרה שלה, אחרי שתעלה את קובץ ההרפתקה, אפשר להפוך את זה לפרויקט פורום. הייתי מציע להתחיל במהדורה חמש, ובשלב ראשון אתה יכול גם להתבסס על מפלצות קיימות לרוב הנתונים ולשמור מפלצות חדשות רק לדברים המיוחדים.
 
נראה לי שבשלב ראשון, הייתי שמח לקריאת בטא כדי לקבל יעוץ על איזון וכ"ו (כולל לגבי ההתאמה לאילו רמות בשיטות אחרות), עוד לפני שזה מתפרסם. כרגע האיזון שם על הקאנטים - וחבל, כי רוב האספקטים האחרים בטיוטה יצאו די טוב.
 
איזון בשיטה שלך או למבוכים ודרקונים 5?
בשיטה שלך, אני לא יודע מי עוד מנחה אותה חוץ ממך, אז זה אתגר שאתה כנראה הכי מתאים בשבילו.
איזון במבוכים ודרקונים 5, יש את ההנחיות במדריך לשה"ם, הן עובדות לא רע בתור בסיס. אם אתה יוצר מפלצות חדשות, אז כדאי לפרסם אותן בנפרד בפורום מו"ד ולקבל משוב.
 
כרגע נראה לי שאני צריך לתפוס קצת מרחק מהיצירה כדי שאוכל לחזור אליה עוד כמה שבועות ולבחון אותה - כולל ובעיקר האיזון - בעיניים אובייקטיביות יותר.

כך או אחרת, אני שמח לקורא/קוראי בטא של ההרפתקאה עצמה שיתרשמו ויעירו הערות.

לגבי המפלצות החדשות - צודק.
 
הערב אני עומד להריץ בפעם הראשונה הרפתקאת יחיד לרמה נמוכה מאד (2) שמתרחשת במלסטרה - למעשה, בכפר קטן לא רחוק מתל זאגליל. אין קשר ישיר בין ההרפתקאות (מלבד איזכור פה ושם של הלורד של תל זאגליל וכ"ו).

שם ההרפתקאה:
"כפר קטן, וזבובים רבים בו".
 
חזרה
Top