• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

להרפתקה, לריגוש, ולכסף - [המרה של מהדורה 5 לעולם של אזורות'] - עץ הרשמה 4/4

מספר הבהרות חשוב לפני הכל
התקבל אישור למשחק שני
המשחק הוא פליטסט, הוא נועד להיות קצר ובדיקה של השיטה האמורה, ככזה הוא צפוי להיות קצר ומתבקש לקצב תגובות מהיר
המשחק מבוסס על המנוע של מהדורה 5, אבל עם שינויים תואמים לעולם ושיטת קסם מעט אחרת, לינק לספר החוקים של השיטה יצורף בסוף ההודעה


מצאנו את אוצרות הקברים של נאקסרמאסס, טיפסנו על כל צוקי סלע-שחור, עכשיו, העולם צמא לגיבורים ורוע חדש עומד לעלות. תהיה שם סכנה, יהיה שם אבדון, יהיו מקדשים עתיקים מלאים בעתקים, אוצרות ומלכודות! מי יענה לקריאה?

אז ברוכים הבאים לעולם של אזורות', העולם שבו התקיימו כל משחקי וורקרפט עד כה (בערך, לצרוך נוחות נגדיר את השם הזה כשם של עולם המערכה), המלחמה השלישית בין הברית לאספסוף נגמרה אחרי ההיעלמות של צי'ף המלחמה ומלכת הבנאשי סילבנס רצת-רוח ומותו של האדון העליון סאורפנאג. עלייתו ונפילתו של האל העתיק האחרון נזות' הובילו את העולם המפוצל של אזורות' להתאחד מחדש, והיום, אחרי הרבה יותר מידי זמן, ישנו שלום שברירי בעולם, האספסוף נשלט כעת בידי מועצה שולטת וללא צ'יף מלחמה ראשי, אלפי הירח כבשו בחזרה את חוף-אפל, ולשם שינוי נראה שאף אחד לא רוצה לרצוח אף אחד כבר לפחות שעה. זו ללא ספק תקופה מוזרה באזורות', אבל אחרי כל הצרות שהיו בתקופה האחרונה - פלישת הליגיון הבוער לעולם, הטיאטן המשוגע סארגרוס שנעץ את חרבו העצמוה בלב אזורות' וגרם לכוכב לדמם, המלחמה עצמה ומאבקי הכוח שהיא גררה ולבסוף התעוררתו של האל העתיק שגרמו להזיות רצחניות לעולם, נראה שלפחות בתקופה הקרובה זה זמן שאפשר להניח שלא יקרה בו שום דבר מסוכן מידי.
או בנימה אחרת, זה אחלה זמן לעשות כסף.

ליגת המגלים היא קבוצת אריכואלגים חוצת יבשות, יש לה ניסיון גדול בלזהות (ואולי אף לגרום) לחלק מהצרות הגדולות יותר של אזורו'ת עוד לפני שהן התרחשו, מדובר בקבוצה גדולה אשר נוטה להגיע למקומות בהם נשארו שרידים של טיטאנים, ולנסות להוציא יותר מידע על היצורים האדירים שעיצבו את העולם שבו אנו חיים, המלחמה האחרונה גרמה לפיחות של הפיעלות שלהם ברחבי אזורות', כאשר אלה אפילו היו צריכים לקחת חלק בלחמה באל העתיק נזות', אבל עכשיו כשהשלום כאן, הם מוכנים יותר מתמיד לחזור לפעילות, בתקווה שהם לא שוב יעירו איזה רוע עתיק וחסר מעצורים או יפעילו את מנגנון הההשמדה העצמית של יבשת קאלימדור.
השלום הזה אפשר להם לעשות דבר נוסף, והוא להתחייל לגייס לשורתיהם גם חוקרים וארכיאולגים מהאספסוף, הקבוצה שעד כה הייתה בעייקר שייכת לברית, פתחה שורתיה לאורקים, טרולים, גובלנים, אל-מתים, טאורנים, ואפילו פאנדרייאנים שכעת הפכו לכמעט שגרירים של רצון טוב ופעולים יחד עם גזעי הברית במטרה לחשוף את נסתרי העבר (ולהרוויח כסף, יש הרבה כסף בסיפור)
על כן, המודעה הבאה הופצה הן בעיר רוח-סערה והן באוריג'מר.

היי חברה,
תראו הבאנו פתאום שמלא זמן לא חפרנו בנורת'ראנד, ויש מצב שפספסנו שם כמה עתיקות שבדיעבד היה עוזר לנו לגלות אותם
וזה שיש עכשיו שלום בכלל נותן לנו הזדמנות חד-פעמית
העניין שכל השלום הזה הרחיק משם את החברה החזקים, ובואו, יש שם עדיין נבלות אל מתים, מרלוקים רצחניים, שבטים ברברים וחיות טרף גדולות, אני לא בנוי לדברים האלה, אני פה בשביל האוצרות והריגוש, לא בשביל להיות מנקה במשרה חלקית.
אז אני רוצה שאתם תהיו המנקה במשרה חלקית, אני אשלם לכם כדי שלא תפריעו לי לחפור ושלא יפריעו לי לחפור. ואז כולנו נהיה עשירים!

ליגת ההרפתקנים לא לוקחת אחריות על שריפה, התחשלמות, הרעלה, נפילה לבור חומצה, גדיעת גפיים, איבוד הנשמה והפיכה לאלמת, הפיכה לארוחת צהוריים או התעררות של אלים עתיקם, במקרים כאלה הליגה לא תפצה אתכם כספית על כל נזק שיגרם לכם, ולכם לא תהיה זכות התלוננות במקרה של פציעה קשה ו/או מוות בתרם עת.

רינו גקסון


ואתם, גיבורים בתחילת דרכם מצאתם את ההזדמנות מושכת אתכם, אולי זה הריגוש, אולי זה התקווה לתהילה, אולי זה ההבטחה בעקבות הסכף או שסתם לא קראתם את האותיות הקטנות ואתם חושבים שיהיה מגניב לעשות את זה, כך או כך אתם - בין אם אתם חברי הברית או לוחמים גאים מהאספסוף, עברתם את האודשינים הקשים (או שפשוט אף אחד אחר לא נרשם) והמפרכים וחוגגים כעת בנמל רוח-סערה את ההרפתקאה העתידה להגיע, ומחכים שרינו יסיים למצוא איזו ספינה שתיקח אתכם ליבשת הצפונית נורת'ראנד, משום מה הוא לא חשב על זה קודם.

במשחק אתם תהיו קבוצת האבטחה של רינו ג'קסון בעודו יוצא לחקור אתר חפירות חדש בנורת'ארנד. המשחק עתיד לרוץ בין דרגות 1-3 בערך.

ועכשיו קצת META וכאלה.

אז כמו שציינתי מראש, זה פליטסט, השיטה נכתבה על ידי אנשים פרטיים שהחליטו להשקיע הרבה ולייצור המרה מתפקדת של העולם של Warcraft למנוע של מו"ד 5, השיטה חייה ומתפתחת וכעת נמצאת בגרסה 3.3 שלה.
אז ספר השיטה
מצורף פה, כל הזכיות שמורות ליוצרים בהתאם למצויין בעמוד 3 של ספר השיטה.

מאחר וזה פליטסט, אני מציין מראש- זה לא משחק ארוך והוא לא הולך להיות "אגדי" כמו משחקים אחרים שלי, אני אדאג שיהיה כיף ואני ארצה לקחת בחשבון את סיפורי הרקע של הדמוית שלכם, אבל אין פה מלחמה גדולה או איומים מעולמות אחרים, זה הרפתקאה קצרה שנועדה יותר להכיר את השיטה ולראות איך היא מתקפדת, בתקווה שאוכל להריץ משחק מלא ורציני בשיטה בשלב מאוחר יותר.

דבר נוסף, בגלל שזה פליסטט אני מבקש מכם לקרוא את ספר השיטה, להבין אותו (ואם לא מבינים לשאול אותי ואני אנסה להסביר בתקווה שגם אני הבנתי ולא פספתי את זה) ורק אז להגיש הרשמה - מבחינתי כרגע אין צורך להכין דמות קראנצ'ית אם כי אני כן מצרף פה את דף הדמות
בשביל שיהיה לאחר כך.

לבסוף, ואני יודע שזה הופך את עץ ההרשמה לקצת "עירום" אני לא מציין פה פירוט על העולם, כי א' יש אותו בספר השחקן, וב' כי זה יהיה ארוך מאוד לציין את כל העולם של אזורוות' וההיסטוריה של המשחקים, הספרים והסרטונים ואני גם מאמין שהרוב מכירים אותם, למי שכן ולמי שלא (שיכול להשלים את המידע מסיכומים של העלילה שיש כמעט בכל פינה באינטרנט ובדרך כלל יסגר בסרטון של בערך חצי שעה) המשחק מתקיים בסופה של ההרחבה האחרונה BFA ולפני שההרחבה הבאה תתחיל, סילבנס כרגע עוד לא הגיע לבולבבר כדי להשמיד את קסדת השליטה ולפתוח את השער לממלכות הצללים, וכרגע אף אחד לא יודע איפה היא, אבל בנתיים העולם נמצא בשלום שברירי, אבל שת"פ בין הפלגים מתקיים.

מבחינת אפשריות משחק, כל הגזעים בספר מאושרים, אם אתם בוחרים לשחק היבריד (יש חוקים ללשחק דמות שהיא חצי גזע כזה וחצי גזע אחר) אז מן הסתם להסביר ברקע שלכם את זה בהתאם, (אני רוצה להבין איך ההורים שלכם התייקמו וזה אם מדובר בשילוב לא סביר).
אנחנו משחקים כשנה וקצת אחרי שהמלחמה נגמרה, זה אומר שיכול להיות שחלקכם הייתם חיילים במלחמה האחרונה או שפשוט חוותים אותה בצורה כזו או אחרת, קחו את זה בחשבון. ואני שם באן אחד קטן על האפשרות לשחק דמות אספסוף שנאמנה לסילבנס, גם כי אני חושב שלשרת מישהי שרוצה להשמיד את העולם זה קצת מסובך לפליטסט, וגם כי אני לא רוצה שיהיה טריז מובהק בין דמוית הקבוצה (אני לא מגביל אתכם לשחק רק פלג אחד, תרגישו חופשי לשחק גזעים מהברית/האספסוף או דמוית חופשיות מבלי שיהיה על זה בעייה בקבוצה, בגג זה רולפי)

השיטה שינתה כמה דברים, ראשית יש שיטת קסם שעובדת אחרת מעט, ובמקום לחשים ליום משתמשת במאנה, יש פירוט מלא של זה בפרק הקסם ואני ממליץ לעבור עליו כמה פעמים כדי להבין אותו לגמרי.
השיטה כן מאפשרת מנגנון יצירת חפצים ואף מעודדת אחד כזה (למעשה 2 מקצועות מבוססים על לעשות את זה) ממליץ לקרוא גם שם כי לדעתי זה מכאניקה נחמדה, ואני כן אתן לכם קצת downtime במשחק כדי לעשות דברים כאלה, לרבות חפצקים שהרבה יותר נפוצים באזורות' מאשר 5 הרגיל.
בקשר לכשרונות, הם במשחק והם מאושרים, חלק גדול מהגזעים מקבל כישרון בונוס כחלק מיכולות הגזע. שימו לב לזה

לסיום
אין כרגע דדלין להגשה, אני אכריז על אחד שבוע מראש ובהתאם למה שיהיה עם ההרשמות.
קבלה למשחק מותנה בידע על העולם, אני לא עושה מבחנים או משהו כזה, אבל בואו, אל תצטרפו למשחק אם אין לכם ידע מקדים על העולם, אני די בטוח שיש חצי שעה של סרטונים שמסדרת לכם את הידע שאתם צריכים לדעת+ רקע על הגזע שלכם בספר, זה אמור להספיק.
למשחק תהיה קבוצת וואסטאפ בשביל OUT. למקרה שזה בעייתי למישהו.

מה אני רוצה לראות בטופס הרשמה (תשלחו פה, לא בה"פ בבקשה)
שם:
נאמנות (ברית, אספסוף או עצמאי)
גזע (ותת גזע אם יש):
מקצוע:
רקע: (בגלל שפליטסט אז רקע סולידי וסביר מתקבל בהחלט ולא דורש להיות ילד הנבואה שיביא שלום לעולם ויציל את כנף-מוות מהאבדון), שיהיה שם גם האופי של הדמות. ותסבירו בו מדוע החלטתם באמת להצטרף למשלחת.
מראה:
הערות: (אם יש לכם)

שאלות/הערות/הארות/ושליחה לבידוד יתקבלו בברכה. הן אם זה חידוד של הלור או על המכניקאה עצמה.

אז קדימה, אנחנו נהיה עשירים! ונציל את העולם
 
מרשים לראות את כמות העבודה שהשוקעה בזה. הנחתי שהשינויים שיעשו היו בעיקר קוסמטיים עם הוספת כשרונות/לחשים/חפצ"קים וכו כדי להתאים לעולם, לא שהם יבנו את כל המקצועות מWOW מאפס.
 
דמות
שם:קיזאנק גליוויקס
נאמנות: עצמאי (בינינו, הוא יהיה נאמן לכל מי שישלם לו מספיק)
גזע:גובלין
מקצוע: Tinker
רקע: קיזאנק הינו הבן של בן הדוד של ג'אסטור גליוויקס, נסיך הסחר המפורסם. אביו עבד בעבור ג'אסטור מתקופה קצרה יחסית לאחר עלייתו לכוח כך שקיזאנק "זכה" ללמוד כמה וכמה לקחים חשובים לחיים מג'אסטור במהלך ילדותו. לאחר שג'אסטור נעלם להיכן שהוא לא יהיה בימינו וGazlowe קיבל את הנהגת הקרטל, קיזאנק הגיע למסקנה שעתידו שוכן בעצמאות ולא במסגרת הקרטל. אולם מאחר ושם המשפחה נפל יחד עם ג'אסטור, קיזאנק החליט לנצל את יכולותיו כממציא בזכות עצמו כדי לעשות כסף במגזר ההרפתקנות. ואז הוא ראה את המודעה של רינו באורגרימר - הוא לא באמת טרח לקרוא את ההודעה בשלמותה - המילים "ואז כולנו נהיה עשירים" הספיקו לו.
מראה: גובלין גנרי למדי. נראה שירש את הטעם המזוויע של ג'אסטור בבגדים
 
ליאור
סגרתי על הבסיס של הדמות, חצי טרול מכשף (אני אבחר את החצי השני בקרוב אבל בהכרח מדובר בגזע אנושי יחסית מהברית) אבל יש לי בקשה בקשר לפלף, אני מעוניין שכל השדים שהוא מזמן הם בעצם אותו שד שממנו הוא מקבל את הכוחות שלו, הסיבה לכך תהיה בדף דמות השלם וזה אבן בסיס בפלף שלו.

נ.ב. אנחנו לא קוראים את דפי הדמות של האחרים נכון?
 
פדרון
אני אשמח לשמוע קצת על מה עבר עליו במלחמה וכו',
כמו כן, סתם סקרן לדעת מאיפה ההכשרה כטינקר? כאילו אני יודע שגובלינים טובים בזה, אבל אני מניח שמישהו לימד אותו?

the red hand
ראשית כל רקע מעניין

מעבר לזה, אני אשמח לשמוע קצת על ההכשרה שלה בתור דרואידית, זה לא קורס קיץ שמישהו לוקח ואחרי שלושה שבועות הוא יודע להשתמש בכוח של אמא אדמה, זה אמור להיות משהו קצת עמוק יותר ואמור להיות חלק משמעותי בחיים שלה, ולכן אני אשמח לדעת עליו קצת יותר.

בנוסף, הציורף לברית הוא מעניין, ואני מניח שהוא אפשרי בעיקר מזווית המבט של אלפי הלילה, אבל המלחמה האחרונה עדיין השאירה צלקות, אני אשמח לדעת איך זה מתבטא שהיא רואה עצמה כחלק מהברית, מה היא עשתה במלחמה האחרונה? האם היא מוכנה לפגוע באספסוף בשביל לסייע לברית? האם יש לה חברים משם?

אלישע
בקשר לפלאפ -זה לא איך ששדים עובדים, למעשה זה ממש לא איך שהם עובדים, זה לא מו"ד שהם מתפחתים ומשנים צורה, שדים הם יצורים אוטונמיים שנוצרו ל"גזע" מסויים והם נשארים ככה, השדים שהמכשף מזמן הם לרוב שדים פחותים וחלשים שהוא כובל, זה ממש לא שהוא מייצר אותם בעצמו או משנה את הצורה שלהם- הוא מזמן אותם בצורה שלהם. כמו כן שים לב שוורלוק לא מקבל את הכהוחות שלו משד, הם פשוט עוסקים בקסם אפל ושחור, וב"מסרות" קסם אסורה אם תרצה, הוורלק היחידי שלמד מ"שד" זה גולדן שלמד מקיג'דן - אבל הוא לא היה שד וזה לא היה "חוזה" של ורולוק מסורתי, ובעיקר זה היה ללמד אותו את הקסם האפל ולא לתת לו כוח.
וורלוק של WOW זה לא מישהו שמוכר את הנשמה שלו בשביל כוח, הוא מטיל לחשים שעוסק בפל שהוא קסם אפל ומשחית, לא מישהו שמכר את נשמתו לשטן בשביל כוח.
אז בסופו של דבר, לא.

בקשר לחצי טרול, מזכיר לך לבחור גזע שהגיוני שהם יתחברו איתו, יש מעט מאוד "חצאים" בעולם והם נדירים ובדרך כלל הסיפור שלהם הוא יותר טראגי משאר רומנטי. מאחר וגם הייתה מלחמה גדולה עם הרבה הרגוים שהטרולים (בעיקר הזאנדלריים) ספגו בה מכות קשות ולפנייה היה הרבה דם רע בין הטרולים לבין הברית אני מאוד אתקשה לראות את זה קורה.
 
ליאור
בגדול, כמו הרבה מהגובלינים בקרטל Bilgewater הוא עבד במלחמה בייצור נשקי Azerite בסדנאות של ההורד. (הוא למעשה אחד מצוות הפיתוח של הGMOD שהיה חביב כל כך על ג'אסטור במהלך המלחמה) לא מדובר בלוחם משום סוג ועד התקופה האחרונה הוא היה ממש סבבה עם להישאר באורגרימר המוגנת ולייצר דברים שעושים בום - רק עכשיו שיש לו צורך בעצמאות הוא עבר מלייצר אותם ללהשתמש בהם. את ההכשרה שלו הוא קיבל מאביו ומסבו אשר שניהם היו Tinkers בזכות עצמם - כמו גובלינים רבים יש לו נטיה טבעית להנדסה, בדגש על דברים שמתפוצצים והוא קיבל מהם הכשרה בתחום. בנוסף, הוא קיבל מג'אסטור גישה לכמה מהמוחות הגדולים של הקרטל - בעיקר כי ג'אסטור הגיע למסקנה שעדיין הוא קצת יותר סומך על קרוב המשפחה בצוותי הפיתוח האישיים שלו מאשר על גובלינים רנדומליים - בעיקר מאחר ולמשפחה אפשר לשלם קצת פחות.
 
ליאור
אורך החיים של הטאורנים גבוה למדי. היא הסתובבה בטבע במשך שנים רבות, והיא גיבשה את התורה הדרואידית שלה על בסיס אלו של דרואידים שהיא פגשה, ככה שאני מניח שזה אפשרי בשבילה ללמוד את תורת הדרואידים, פשוט בתור מספר שיעורים נפרדים(ברור שלא בתבנית המגבילה של שיעורים, אלא במובן הפתוח של המילה).
ובקשר לשאלה השנייה, טוב, מאי מזדהה עם הפילוסופיה של הברית, למרות שבשנות נדודיה היא גם פגשה מספר חברי אספסוף. היא כן תעשה הכול כדי לקדם את מטרות הברית, משום שהיא מזדהה עם האידיאולוגיה שלהם, בשונה מהאספסוף הפראיים יותר וחסרי דרך הארץ, לדעתה. כמובן שאם הברית תעבור שינוי כולל, כגון מלחמת אזרחים וכדומה, שבמהלכה דרך הניהול וההתנהלות של הברית תשתנה, מאי עשויה להעביר את נאמנותה לגורם אחר, ולא לברית. אפשר להגיד שבמובן מסוים הנטייה שלה נוטת יותר לכיוון העצמאי, כאשר נכון לעכשיו השאיפות העצמאיות שלה, או לפחות האידיאולוגיה על פיה היא פועלת, תואמות את אלה של הברית. אני מניח שיש לחברי הברית בעיה עם טאורנים, אבל מאי הסתובבה שנים רבות בטבע, והתחברה עם אנשים מכל הרבדים, משמע חברי הברית, חברי האספסוף, ואלה שפועלים רק כדי לקדם את שאיפותיהם שלהם.
כמובן שהמלחמה נתנה גם היא את אותותיה על מאי, שכן היא הלכה למעשה קרעה את הארץ, ואזרות' דיממה וכו', אבל מאי מאז ומעולם השתדלה לשמור את עצמה במרחק מבני התרבות, וההשפעה של המלחמה עליה, מלבד ריבוי האורחים המעניינים שהיא פגשה בדרך, הייתה מינורית לחלוטין.
 
אתה יכול להוריד את הקובץ למחשב ולקרוא ממנו, אין לי אתר אחר של השיטה.

בקשר למה הגישו? זה פחות קריטי, בגלל שזה המנוע של 5 אתם יכולים להיות 4 מקצעות זהים וזה לא ידרוך לאף אחד על הרגלים.
אם בכל זאת קריטי אז מי שהגיש יכול לרשום בבקשה מה הגזעי/מקצוע שלו.
 
ליאור
When gaining spellcasting ability, the character also gains
a pool of mana points equal to their spellcasting ability score
(Intelligence for mages, charisma for paladins, etc.) plus
their proficiency bonus, as well as 1 per the highest-level
spell they can cast.

כלומר אם הבנתי נכון מטיל לחשים עם 16 (+3) בתכונת הלחשים +4 בבקיאות ולחש הכי גבוהה בדרגה 5 בעל מאנה השווה ל12? (3 מתכונה 4 מבקיעות ו5 מהלחש)

בנוסף באיזה פרק מתוארות הדתות? וכוהנים בהכרח מקדמים את המטרה הכללית של הכוח העליון שלהם? כי לא הבנתי עד הסוף את הצורה שהם עובדים מבחינת כוח ואני רוצה לדעת האם כוהן צללים שלא שואף להרוס את העולם הוא אפשרות.
 
אלישע
שאלת חוקים לא חובה לשים בספוילר, מניח שזה גם יעזור לאחרים,
כן הדרך לחישוב מאנה זה מתאם תכונה + תוסף הכשרה + דרג הלחש הכי גבוה שאתה יכול להטיל באותה דרגה.

בקשר לפרטים על דתות, APPENDIX B: Gods of the Warcraft Universe, אן זה לא ברור מהשם...
 
ליאור
מה שאני לא סגור עליו לחלוטין זה האם כוהנים יכולים להיות "עצמאיים" או שהם בהכרך כבולים לרצון של הישות האלוהית שלהם?
כי כתוב בהתחלה
Many across Azeroth practice divine magic, regardless of
intermediaries, and as such many cults have formed.
 
אלישע
אין לישיות "רצון" בצורה ברורה, מן הסתם אם אתה משרת ישות עם אידאל ברור כמו שהליץ' קינג מפיץ מוות וזה, אז אתה אמור לשרת את זה, אבל רשום לך באופן ברור שאתה לא מקבל את היוכלות שלך דרך תיעול הנחישות שלך, ולא דרך "מתנה" מישות קדושה.
מה שכן, אתה כן אמור לשרת את האידיאלים של הישות שלך, אז זה לא לשחק עכשוי כוהן של האור שמחייה אל מתים או כוהן של הליץ' קינג שמרפא יתומים ואלמנות. רשום לך את כל זה תחת CREATING A PRIEST....
 
יש לי קונצפט כללי, אבל הדמיון שלי משתולל.
בגדול, מישהו ששרד את הקרב נגד קילג'אדן וכל האמונה שלו הזדעזעה והתהפכה.
אז למשל, אורק דרואיד, אחרי שראה את רוחות הטבע מביסות את קילג'אדן.
גנום אביר מוות או וורלוק, אחרי שראה טכנולוגיה וקסם מתפוררים תחת שד אחד.
 
חזרה
Top