• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שיטה טובה לחד"פ לילדים

איל מהשיטות הבאות לדעתכם הכי טובה לחד"פ (בין סשן ל3) לילדים בכיתות א-ד כזה? פאת'פיינדר,מו"ד 4, פלאים, ואנור, גורל מואץ או כל שיטה חינמית שניתן ללמוד להנחות מהר. הבהרה: אני הולך להנחות הילדים הולכים רק לשחק.
 
מפאת'פיינדר ומהדורה רביעית הייתי שוכח, אני לא חושב שילד בכיתה א' או ב' יצליח לעקוב אחרי החוקים של שיטה כזו
פלאים וואנור יכולות להיות אופציות, אין מכאניקות מאוד מורכבות, והוא טוב יותר לילדים (לדעתי) כי יש רשימה ברורה של פעולות מוגדרות.
גורל מואץ אני לא מאוד מכיר
 
הכי ממליץ מניסיון אישי שעובד מצוין - עולמות פראיים. הכי זורמת וכיפית ויש גם התחלה מהירה בעברית.
עם זאת, יש הבדל גדול בין א'-ב', שכל השיטות שציינת לא ממש רלוונטיות As-is, לבין ג'-ד' שאפשר כבר להתמודד עם כולן.
אתה גם יכול לקחת את פאת'פינדר/מו"ד ולפשט אותו - זה גם עובד נהדר, החל מכיתה א', אבל דורש עבודה מצדך (רק תכונות בסיסיות וכל החישובים הופכים לפשוטים של פלוס כמה לגלגול). מו"ד זה לא שיטה פשוטה בבסיס, עודף תתי-המכאניקות ועושר האפשרויות מסרבלות אותה.
במובן הזה לדעתי מה' 4 היא הכי פשוט מכל מה שציינת והיא ההעדפה השנייה לטעמי אם אתה לא רוצה עולמות פראיים. בסך הכל יש משהו כמו 4-5 פעולות אפשרויות לכל שחקן, ודי ברור מה צריך לגלגל בכל אחת.
 
סליחה על הדאבל פיסטינג אבל עכשיו הבנתי שאין הרפתקאות מוכנות כולל דמויות בעברית (יש את ההרפתקה עם האל מתים באתר של הפונדק אבל אין בה דמויות מוכנות) האנגלית שלי לא משהו ואני לא חושב שאני אצליח לכתוב הרפתקה בעצמי (לא מכיר את השיטה) אז נראה במה אני אבחר בסוף.
 
או שפשוט תלך על חושפיטה. אם אתה מכיר את הילדים, אתה יכול לדעת מה הכי מתאים להם. אם לא, תעשה מפגש ניסיון אחד, תסביר להם על המשחק, ותשאל מה הם רוצים לשחק. ואז תבנה דף דמות כמה שיותר פשוט:
שם:
יכולות:
התקפות:
וזהו.

לא מכיר עולמות פראיים, יכול להיות שהיא יותר טובה ממה שהצעתי.

אתה יכול גם להמציא הרפתקה. למשל, הרפתקת חקירה של רצח, כמו ג'ימס בונד, או עולם פתוח, לא יודע כמה זה מתאים לילדים, או אם אתה רוצה משהו יותר מותח, אתה יכול להכין הרפתקה שבה הקבוצה שודדת בנק, שמוגן על ידי די הרבה שומרים, או הרפתקה ימית, או בריחה מהכלא או ארנת מפלצות, שבה צריך להילחם במפלצות כדי לצאת החוצה מהארנה. נגמרו לי הרעיונות לבינתיים.
 
כנראה שזה לא הרעיון הכי טוב להנחות לקבוצת ילדים בימי המגפה האלו, אבל באופן כללי:
הכי חשוב שתנחה בשיטה שאתה שולט בה, כשאני אומר שולט הכוונה לאו דווקא למכיר את כל החוקים, אלא גם ליכול לאלתר פתרונות בקלות. פשטות השיטה עבור הילדים (והמנחה) היא שיקול משנה, מה שחשוב הוא שלילדים תהיינה אפשרויות פעולה ושתדע להגיב להן.
אפשרויות הפעולה יכולות להיות מוכתבות מראש ברובן, כמו במו"ד - בעיקר המהדורה הרביעית, או חופשיות על פי יכולות הדמות ודמיון השחקנים.
אני לא אכנס לסקירה של השיטות הקיימות אלא אמליץ על כך שתריץ בחופשיטה איזו הרפתקה שמוצאת חן בעיניך כאשר יש 3 אפשרויות עיקריות לשימוש בקוביות:
  1. שימוש בקוביות משחק ק6 רגילות: בשיטה אחת אפשר לגלגל 2ק6 כאשר לכל דמות יש תוסף לכשרון אחר (הימנע ממחסרים), מגלגלים נגד מספר מטרה (או נגד 2ק6 של היריב) ואם עוברים אותו - הצלחה. בשיטה אחרת לכל אחד יש מאגר של 0-3 קוביות לכל כשרון (למשל: קפא"פ, טווח, קסם ושריון), מגלגלים ובוחרים בקוביה עם התוצאה הגבוהה ביותר.
    היתרון של שיטות אלו הוא הזמינות הגבוהה של קוביות משחק רגילות.
  • שימוש בק20: מגלגלים ק20 נגד מספר מטרה ואם עוברים אותו מצליחים. גם כאן יש לדמויות תוספים שונים עבור יכולות שונות.
    היתרון: היכרות עם המנוע הבסיסי של מו"ד ויתר שיטות ק20.
  • המנוע של עולמות הפרא: באחת הגרסאות של שיטת הבית שלי לכל דמות היו 6 תכונות: כוח, חוסן, זריזות, כריזמה, רוח ושכל. השחקנים הקצו לתכונות ק4, ק6, ק6, ק8, ק8, ק10 על פי בחירתם (זה די חזק, אפשר לשנות אחת מק8 לק6, אבל למה - תן להם ליהנות). בכל פעם שצריך לגלגל בוחרים את התכונה הרלבנטית ביותר ומגלגלים - אם יצא 4 הצליחו, כל כפולה של 4 נחשבת להצלחה נוספת. אם הסיטואציה קלה יש תוסף של 1 אם היא קשה מחסר של 2. אה, והקוביות מתפוצצות. קרב מנהלים בדרך די דומה כאשר הפעם מספר המטרה הוא ההגנה הגופנית של האויב ששווה ל-2 ועוד חצי מהחוסן או ההגנה הנפשית ששווה ל-2 ועוד חצי מהרוח. כל כפולה של מספר המטרה נחשבת להצלחה, כל הצלחה נחשבת לפגיעה ולכל דמות יש 6 פגיעות.
    יתרונות: משתמשים ברוב הקוביות המיוחדות, זו אטרקציה. קוביות מתפוצצות זה ממש כיף, לקבל 34 בק6 זה הרבה יותר מסעיר מ-20 מעפן בק20.
 
חזרה
Top