• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ניתוח מרתק של התפשטות הקורונהוירוס

אני לא בטוח אם יש צורך לקחת את כל הצעדים שהוא הציע, השאלה היא האם צעדים חלשים יותר יספיקו כדי לעקב את התפשטות המחלה (כי ברור שמאוחר מדי מכדי לעצור אותה לחלוטין) ולקנות מספיק זמן כדי לאפשר למערכות להתמודד עם הבעיה (פיתוח תרופה, הכנת ושיפור יכולת העבודה והלימודים מהבית ארגון מערכת הבריאות בצורה יעילה יותר למצב הספציפי).
ברור שאם זה לא המצב והשאלה היא האם לבצע צעדים דרסטיים עכשיו או להמתין עד שהמחלה תתפשט עוד יותר ואז לבצע את הצעדים הדרסטיים עדיף לעשות אותם עכשיו, נראה שהתקווה של האנשים במערכות הממשלתיות היא שהיה ניתן למנוע הגעה למצב בו יהיה צורך בצעדים דרסטיים באמת.
 
פיתוח תרופה וכך הלאה זה לוקח חודשים ארוכים, אם לא מעל שנה.
בנוגע למערכות הממשלתיות, גם בארץ מערכת הבריאות על סף קריסה בשגרה (מחסור ברופאים, אחיות וכך הלאה), ואחת הבעיות היא שאם הקורונה "ממלאת" את בתי החולים, זה גם פוגע בסגל הרפואי אבל גם יכול להיות קטלנים לחולים "שגרתיים" - נפגעי תאונות דרכים, התקפי לב וכך הלאה, שפתאום בית החולים בתפוסה מלאה++ ולא מסוגל להתמודד גם איתם.
 
בוקר טוב!
אני רופא משפחה, ואמנם לא ידען גדול ספציפית בנושא (מקבל עדכונים כמו כולם) אך אוכל להוסיף דעה/ מחשבה, עם הכרות חלקית יותר עם מערכות בריאות והתפשטות מחלות.(שוב, בהסתייגות כי אינני מומחה)

הקורונה וירוס אכן פנדמיה עולמית. נחשב להרבה יותר קטלני משפעת (כולל לפי הניתוח שפרסם ה Old Man). ומדינת ישראל ממש לא הייתה ערוכה להתמודד...
ומערכת הבריאות אכן בקריסה, מתוך נסיון פנימי בה (כולל בתי חוחים ומרפאות קהילה) עוד הרבה לפני הקורונה. חוסר צוות, ציוד, ועוד... (לא אכנס לכך עכשיו). מרבית העוסקים ברפואה, סיעוד, מקצועות פארא-רפואיים תומכים כבר עובדים הרבה מעל השעות, עם פגיעה עצמית בבריאות, ועדיין הם בתת ספיקה. למערכת הבריאות יש קושי משמעותי להתמודד עם שפעת כל שנה (לכן הדגש על חיסונים, שלא מבוצעים מספיק) ועם קורונה, שמדבקת באותה מידה, קטלנית הרבה יותר, ללא כל חיסון, וללא תגובה מספקת מהירה? הרבה יותר...

ואכן, פיתוח תרופה, והבאץה לתהליך ייצור המוני לוקח חודשים- שנים...

אני לא אגע בנקודות ספציפיות של הניתוח מעלה, אך ככלל- המסקנות שלו צודקות לדעתי.

יהיו הרבה יותר מקרים, יהיו יותר חולים קשים, ויותר תמותה. מקווה שהצעדים שננקטו יספיקו להקל, אך בספק. שליטה באפידמיות/ פנדמיות תלוייה בעיקר בתגובה מהירה ככל הניתן, מגבילה ככל האפשר ומערכת בריאוץ חזקה ומוכנה.
 
חזרה
Top