• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המצוד - עץ משחק (מו"ד 5, 3/3)

האיש נרגע מעט, אך אתם מבחינים שידו עדיין בקרבת הנדן שלו.
"בואו תיכנסו, אם ככה. אני אספר לכם את מה שאנחנו יודעים בינתיים", הוא מוביל אתכם לתוך הבית.
"אל תשכח את הנימוסים שלך, אדון", הזקן קורא אחריו, "תארח אותם בכבוד".

לבית מבנה פשוט יחסית, אך מיד אפשר לראות שהוא מתוחזק היטב. מסדרון מרווח נמצא במרכז הבית, וארון ספרים גדול מקבל את פניכם מצד ימין. למסדרון ארבע דלתות, ומאחת מהן נשמעים קולות בישול ושקשוק סירים.
"מכאן", הוא מוביל אתכם לחדר האחרון משמאל, מה שמתברר כחדר עבודה מצומצם, במרכזו שולחן עץ קטן, ואת קירותיו מעטרים ארונות המכילים בעיקר עטי נוצה וקסתות דיו.
הבחור מוציא מאחת המגירות מגילת קלף. על המגילה יש שרטוט של מה שנראה כמו השדות המקיפים את הכפר, "עד עכשיו היו שש הצתות סך הכל. שלוש מהן צפונית לכפר, שתיים ממערב ואחת ממזרח. לא הצלחתי למצוא דפוס פעולה ברור, ולא הצלחתי למצוא עקבות. רק שדות חרוכים ויבול דל", הוא מביט במפה בייאוש.
 
"יש סך הכל ארבע-עשרה חלקות. רוב השדות שלא הוצתו נמצאים מדרום לכפר", הוא מקיף באצבעו את החלק הדרומי של הכפר, "היית חושב על דפוס של שדות צמודים, או שדה כן שדה לא, אבל נראה כאילו כל בחירה של שדה נעשתה באופן אקראי".
בתגובה לשאלתו של סולסס הוא מרים גבה, "יאגוס? אני חושב שהוא היה בסיור בשדה הצפוני. לא שאפשר לומר שהוא ראה מישהו באמת. כל הדיבורים האלה על הגולגולת עושים לי צמרמורת", רעד קל עובר בגופו מהמחשבה.
 
"כן, הנה היא כאן על השולחן", הוא מצביע בשנית על המפה הפרושה.
"השריפה הראשונה התחילה בשדה הצפוני ביותר מבין כולם", הוא מורה על החלקה המתאימה במפה, "מארב, אתם אומרים? אני מודה שלא חשבתי על זה...השאלה רק איפה..."
 
"שמונה חלקות נשארו, רובן נשארו מדרום וממזרח.
כל השריפות עד עכשיו קרו בלילה. בדרך כלל יש שומר במגדל שמירה שמבחין בהן, ומצלצל בפעמון. רוב התושבים כבר התרגלו להתעורר באמצע הלילה ולרוץ למוקד השריפה. בדרך כלל משתמשים במים מהתעלות השקייה שמקיפות את השגות ועוברות בין החלקות. יש רווח יחסית גדול בין חלקה לחלקה, מה שמונע מהאש לעבור ביניהן. אבל עדיין צריך להציל כמה יבול שרק אפשר. העונה הזאת גרועה במיוחד", הוא נאנח עמוקות, ומביט בארים במבט מבולבל, "באתם לכאן...שיכורים?"

לא קשה לראות שהאיש מותש. עייפות ומתח תמידי מופיעים בפניו בצורת קמטים ושקיות מתחת לעיניים. עם זאת, הוא שומר יפה על קור רוח, ונראה שהוא עדיין מצליח לתפקד כראוי.
 
"האחרים כן," עונה רומלאוס בפשטות, "אני פיקח, ולא הייתי מגיע לפה אם לא הייתי יודע שאני יכול לעזור לך, המוניטין שלי על הפרק, אז אתה יכול להיות רגוע." הוא עונה לו, "בנקודת מבט שונה, אתה חושב על מישהו שהיה רוצה שיהיה שריפות? מישהו שמרוויח מכל הסיפור הזה?"
 
חזרה
Top