• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מה' 5] גובלינים! גובלינים! ואורקים...

אז כמו שכתבתי בנושא https://www.pundak.co.il/forums/threads/42561 ...
the Nerubian אמר/ה:
  • גזעים חדשים בעולם: באברון, אורקים וגזעי הגובלינים נחשבים לגזע שחקן. למיטב הבנתי, פסקאות הנתונים שלהם מועתקות בדיוק מספר ההרחבה "המדריך של וולו למפלצות", חוץ מזה שביטלו לאורק את המחסר לתבונה וגם ביטלו לו איזו יכולת משנית. לא ממש אהבתי את הביצוע, שם ואני גם לא אוהב את הביצוע פה. הגזעים החדשים האחרים הם הגזעים המיוחדים לאברון - Changeling, Kalashtar, Shifter,Warforged - ואני אוהב את הביצוע של כל אחד מהם.

לא אוהב את הביצוע של הגובלינים והאורקים לא במדריך של וולו ולא בספר של אברון. הסיבה היא שלחלקם יש כוחות שכתובים רע, ולכולם יש מאפייני גזע שאין בכלל לגרסת המפלצת שלהם, או שאין להם מאפיינים שדווקא משותפת לכל גרסאות המפלצת שלהם ולכן הייתם מצפים שיהיו מאפיין גזע.
לכן, אני מציע חלופות.

גובלינים
הקטע המגניב עם גובלינים הוא שגם הובגובלין ובגביר הם גובלינים, ונראה לי שצריך לוודא שהדמיון בין היצורים משתקף אפילו באופן התצוגה של פסקה הנתונים שלהם. לכן הצעד הראשון הוא שאני מגדיר את כולם כגזע אחד עם תתי גזע שנבדלים בגודל.
התכונות המכאניות המשותפות לכל הגובלינים במגדיר המפלצות הן ערך זריזות גבוה מהממוצע וראיית חושך. גזע ההובגובלינים הרשמי אמנם לא מקבל תוסף זריזות, אבל במהדורות קודמות להובגובלינים כן היה תוסף לזריזות, ולכל גרסאות המפלצת שלהם במגדיר המפלצות יש זריזות גבוהה מהממוצע.
לא נתתי לגזע או לתתי הגזע שורת נטייה, כי זה די תלוי בעולם המערכה. זו בעצם השורה היחידה בנתוני הגזעים שעברה שינוי מהותי בין ההופעה שלהם כגזעים לדמות שחקן במדריך של וולו ובין ההופעה שלהם באברון.

מאפייני גובלינים
לדמות הגובלין שלך ​​יש מאפיינים משותפים עם כל הגובלינים האחרים.
העלאת ערך תכונה. ערך הזריזות שלך עולה ב-1.
מהירות. מהירות ההליכה הבסיסית שלך היא 9 מטרים.
ראיית חושך. כל גזעי הגובלינים רואים מעולה בתנאי חושך ותאורה עמומה. אתה יכול לראות בתאורה עמומה למרחק 18 מטרים כאילו היה זה אור בוהק, ובחשכה כאילו היתה תאורה עמומה. אתה לא יכול להבחין בין צבעים בחושך, רק בין גוונים של אפור.
שפות. אתה יודע לדבר, לקרוא ולכתוב במדוברת ובגובלינית.
תתי גזע. כל גובלין משתייך לאחד מתתי הגזע של הגובלינים. תתי הגזע הנפוצים הם גובלין, דובלין והובגובלין.


נתוני הגזע של הגובלין "הרגיל" כדמות שחקן הם לטעמי המצלחים ביותר מבין גזעי הגובלינים. הוא מקבל רק מאפיין גזע אחד שאין בכלל לגרסת המפלצת, אבל לפחות היא מתאימה לתמה שלו. מצד שני, אין לו הכשרה בהתגנבות, למרות שזו מיומנות של כל הגובלינים במגדיר המפלצות ולמרות שהיא די מתאימה למאפיין הגזע Nimble Escape שאותו הוא כן חולק עם הגובלינים שבמגדיר המפלצות (אפשר לטעון שזו "מיומנות המקצוע" שכולם לקחו, אבל אני חושב שאופי התנגבותי הוא מהותי לגובלין מכל מקצוע). לכן, נראה לי נכון להחליף את מאפיין הגזע המקורי Fury of the Small בשליטה במיומנות ההתגנבות, כמו כל הגובלינים במגדיר המפלצות.
מבחינת התכונות שלו, קלאסי לגובלין להיות נוכל או נזיר, אלא שמאפיין הגזע המיוחד שלו מייתר חלק ממאפייני המקצוע של נוכל ושל נזיר בדרגה 2 (Cunning Action ו-Ki) ויכול דווקא להתאים לדמויות ממקצועות אחרים. לכן, אני חושב שהגובלין עומד יפה בכלל לפיו לא כל התכונות של הגזע צריכות להתאים בדיוק למקצוע אחד מסוים.

גובלין קטן
דמות מגזע הגובלינים הקטנים (המכונים לעתים פשוט "גובלינים" כי הם הנפוצים ביותר) זוכה במאפייני הגזע הבאים:
העלאת ערך תכונה. ערכי הזריזות והחוסן שלך עולים כל אחד ב-1.
גיל. גובלינים מגיעים לבגרות בגיל 8 וחיים עד לגיל 60 בערך.
גודל. גובלינים הם בגובה של כ-120 ס"מ ובמשקל של כ-20 ק"ג. הגודל שלך הינו קטן.
חשאי. אתה שולט במיומנות ההתגנבות.
חמיקה זריזה. אתה רשאי לנקוט בפעולות הנסיגה או ההתחבאות כפעולה נוספת בתורך.


נתוני הגזע של דובלין די מבאסים והוא מקבל את התכונה המשונה - Long-limbed, אשר אינה עומדת בקנה אחד עם הנתונים של דובלין ממגדיר המפלצות.
התכונות שיש לדובלין ממגדיר המפלצות הן "בריון" שנותנת לו תוסף נזק בכלי נשק בקפא"פ, "מתקפה מפתיעה" שזו גרסה מוגבלת יותר של התקפת הפתע של נוכל, ושליטה במיומנויות התגנבות והישרדות. גזע הדובלין הרשמי לא שולט בהישרדות, ואני מוכן לקבל שזו פשוט "מיומנות המקצוע" של שודד דרכים דובליני ממוצע, ולא מגיעה מהגזע שלו. המאפיין "בריון" פשוט חזק מדי בשביל דמות שחקן, ולכן ברור מדוע החליטו לא להכניס אותו לנתוני הגזע.
לנתוני הגזע יש גם את המאפיין "מבנה גוף חזק" שאין לנתוני המפלצת, אבל בתכלס אפשר לטעון שדווקא כן יש לה ולא ראו לנכון לכתוב בפסקת הנתונים, כי זו יכולת שאין לה השלכה על נתוני הקרב של היצור.
התוצר הסופי הוא יצור שמוכוון מאוד להיות דמות של לוחם קפא"פ, וזה בסדר גמור, אבל אני לא רוצה שכל מאפייני הגזע של הדובלין יתמכו במקצועות הלוחם והברברי. הלכתי לפי השטה של גמד ההרים (התכונות שלו תומכות מאוד בלוחם, אבל הוא זוכה בשליטה בשריונות שאינה רלוונטית ללוחם...) ובמקום הזרועות הארוכות של הדובלין הרשמי, נתתי להם שליטה בציוד הגנתי שהיא רלוונטית יותר לדמויות שאינן לוחמות. שני הדובלינים במגדיר המפלצות משתמשים בשריון בינוני ובמגן.
ודאי תשאלו מדוע לא לתת לדובלין שליטה במיומנות האיום, והתשובה היא שיש להם אף חמוד כזה, כמו של דובון. חמודים! ;)

דובלין
דמות מגזע הדובלינים זוכה במאפייני הגזע הבאים:
העלאת ערך תכונה. ערך הכוח שלך עולה ב-2.
גיל. דובלינים מגיעים לבגרות בגיל 16 וחיים עד ל-80 שנים בערך.
גודל. דובלינים מתנשאים לגובה של 191 ס"מ ולמשקל 131 ק"ג בממוצע. הגודל שלך הינו בינוני.
חשאי. אתה שולט במיומנות ההתגנבות.
אימון לחימה דובליני. אתה שולט בשריונות קלים ובמגנים.
מבנה גוף חזק. אתה נחשב גדול בסיווג גודל אחד לצורך חישוב כושר הנשיאה שלך והמשקלים אותם אתה יכול לדחוף, לגרור ולהרים. אתה לא יכול להשתמש בכלי נשק גדולים מהרגיל ליצור בינוני.
מתקפה מפתיעה. אם אתה מפתיע יצור ופוגע בו בהתקפה בתורך הראשון בקרב, ההתקפה גורמת ליצור המופתע 2ק6 נקודות נזק נוספות. אתה רשאי להשתמש במאפיין זה רק פעם אחת בקרב.


אז נתוני הגזע הרשמיים של ההובגובלין נותנים לו תוסף לחוסן ולתבונה. ההובגובלינים שבמגדיר המפלצות מצויידים גם בזריזות גבוהה מהממוצע, למרות שהם לוחמים בשריון, והתבונה שלהם ממוצעת. במהדורות קודמות, תוספי הגזע של הובגובלינים היו זריזות וחוסן. למרות זאת, אני מבין מה המקור של התוסף לתבונה - הוגובלינים הם טקטיקנים ממושמעים והם מעריכים תבונה. נתתי להובגובלין תוסף 1+ לחוסן ולתבונה, שיצטרף לתוסף 1+ לזריזות שמקבלים כל דמויי הגובלין למיניהם, כך שערכי התכונה שלהם עומדים על 1+ לשלוש תכונות שונות.
מצד שני, נתוני הגזע של ההובגובלין כוללים גם מאפיין גרוע להחריד בשם Saving Face. הוא גרוע כי אין אותו בכלל לנתוני המפלצת של ההובגובלין והוא גם לא מתאים להם, והוא נותן לדמות תוסף שתלוי... במספר השחקנים בקבוצה שלכם? הא? למה האיזון של גזע לדמות שחקן צריך להיות תלוי בשאלה אם יש לכם שלושה שחקנים או שישה שחקנים במשחק? קטע מעפן.
כדי לסגור את הפינה, נתתי להובגובלין מאפיין גזע שיבוא לידי ביטוי רק אם הוא מוכשר במיומנות הרלוונטית, ודומה קצת למאפייני חכמת האבן או הערכת החפצים של הגמד או הננס.

הובגובלין
דמות מגזע ההובגובלינים זוכה במאפייני הגזע הבאים:
העלאת ערך תכונה. ערכי החוסן והתבונה שלך עולים שניהם ב-1.
גיל. הובגובלין מתבגרים בקצב דומה לשל בני אדם, ותוחלת החיים של שני הגזעים דומה.
גודל. הובגובלינים מגיעים לגובה של מעט יותר ממטר וחצי, ומשקלם עומד על 75 ק"ג בממוצע. הגודל שלך הינו בינוני.
אימון קרבי. אתה שולט בשני כלי נשק קרביים לבחירתך ובשריונות קלים.
יתרון קרבי. יש לך קובית יתרון קרבי, ק6. החל מדרגה 3 יש לך שתי קוביות יתרון קרבי והחל מדרגה 5 יש לך שלוש קוביות יתרון קרבי. כאשר אתה תוקף ופוגע ביצור שנמצא בטווח ½1 מטר מבן ברית שלך שאינו מחוסר אונים, אתה רשאי לנצל קובית יתרון קרבי אחת כדי לגלגל אותה ולהוסיף את התוצאה לנזק שנגרם למטרה. אתה לא יכול לנצל יתרון קרבי אם יש לך חיסרון לגלגול ההתקפה נגד המטרה.
אתה משיב קוביות יתרון קרבי שנוצלו כאשר אתה מסיים מנוחה קצרה או ארוכה.
תורת הלחימה. בכל פעם שאתה מבצע בדיקת תבונה (היסטוריה) או בדיקת תבונה (חקירה) כדי להיזכר בפרטי קרב היסטורי או תורת לחימה, או כדי ללמוד מסימנים בשדה הקרב מה התרחש בו, אתה מכפיל את תוסף השליטה שלך לבדיקה.


אורקים
בנתוני הגזע שלהם במדריך של וולו, אורקים הם הגזע הרשמי הראשון שקיבל מחסר לתכונה (2- תבונה) אבל למרות שלאורק הרגיל במגדיר המפלצות יש 7 תבונה (נמוך אללה), ליתר האורקים - מנהיג המלחמה, עינו של גרואומש והאורוג - דווקא יש תבונה סבירה ומעלה (האורוג מוביל עם 12 תבונה).
כל האורקים במגדיר המפלצות שולטים במיומנות האיום, וכך גם גזע חצי האורקים. התכונות הגבוהות שלהם הן כוח וחוסן, שבהן הם מחזיקים בערכים גבוהים בצורה *מגוחכת* (לאורק הרגיל יש 16 כוח ו-16 חוסן, שזה המון בשביל דב"ש דמוי-אנוש עם שתי קב"פ בסך הכל). לכל האורקים במגדיר המפלצות גם יש ראיית חושך ואת מאפיין הגזע "אגרסיבי" שמאפשר להם להסתער מהר יותר, ולחלקם יש מאפיין בשם "זעמו של גרואומש" שנותן להם תוסף 1ק8 לנזק עם כלי נשק ונראה יותר כמו "מאפיין המקצוע" של חלק מהאורקים וא כמו מאפיין גזע. אין לאורקים את מאפייני ההתקפות הפרועות והעמידות של חצי-אורק, אבל אפשר לטעון שהמאפיינים האלו הם תולדה של האיחוד בין פראיות אורקית ובין נחישות אנושית.
גם אצל האורק, כמו אצל ההובגובלין, אני לא רוצה שיהיה מוכוון לחלוטין למקצועות לוחם וברברי. בהתחשב בתוסף הכוח המרשים שלו ובמאפיין מבנה הגוף החזק, נתתי לאורק יכולת לנוע בקצב רגיל בשריון כבד. זה מאפיין שלא משנה בכלל לאורק לוחם או פלאדין, שממילא ירצה למקסם את ערך הכוח שלו, אבל יכול להיות משמעותי עבור כוהן או אפילו קוסם-קרב משוריין.

העלאת ערך תכונה. ערכי הכוח והחוסן שלך עולים שניהם ב-2.
גיל. אורקים מגיעים לבגרות בסביבות גיל 12. מעטים מאריכים ימים אל מעבר לגיל 50.
גודל. אורקים דומים בגובה לבני אנוש, אך כתפיהם רחבות, גופם מגודל, והם כבדים בהרבה מבני אנוש. הם מגיעים לגובה של 165 ס"מ ולמשקל 107 ק"ג בממוצע. הגודל שלך הינו בינוני.
מהירות. מהירות ההליכה הבסיסית שלך היא 9 מטרים. שריון כבד לא גורם להפחתת המהירות שלך.
ראיית חושך. יש לך ראייה מעולה בתנאי חושך ותאורה עמומה. אתה יכול לראות בתאורה עמומה למרחק 18 מטרים כאילו היה זה אור בוהק, ובחשכה כאילו היתה תאורה עמומה. אתה לא יכול להבחין בין צבעים בחושך, רק בין גוונים של אפור.
אגרסיבי. כפעולה נוספת, אתה רשאי לנוע עד לקצב התנועה שלך, לכיוון אויב שאתה יכול לראות או לשמוע. התנועה חייבת להסתיים כך שתהיה קרוב אל היריב יותר משהיית בתחילת התנועה.
אימון לחימה אורקי. אתה שולט בגרזן אדיר, בגרזן קרב, בחנית ובחנית הטלה.
מאיים. אתה שולט במיומנות איום.
מבנה גוף חזק. אתה נחשב גדול בסיווג גודל אחד לצורך חישוב כושר הנשיאה שלך והמשקלים אותם אתה יכול לדחוף, לגרור ולהרים. אתה לא יכול להשתמש בכלי נשק גדולים מהרגיל ליצור בינוני.
מלאכה אורקית. אתה שולט בכלי אומן אחד מהבאים לבחירתך: כלי חרשות מתכת, כלי עבודה בעור או כלי תיקון.
שפות. אתה דובר, קורא וכותב מדובר ואורקית.
 
אהבתי את הדובלין מאוד (אם כי לא את העברות של השם, אבל זה כללי) - אבל הוא לא חזק משמעותית מאשר גזעים אחרים?
אישית אני מסכים עם זה ואחד הדברים שחסרים בחמש שאין מתאמי דרגה לגזעים, כי זה גזע שמתבקש לו מתאם דרגה.

ההובגובלין גם בנוי היטב, למען האמת מה שמפריע לי זה הגובלין. הוא פשוט לא מעניין במיוחד, יש לו טריק אחד ספציפי וזהו.

מסקרן אותי לדעת אם מישהו המיר את כשרונות המורשת של פאת׳פיינדר 2 למהדורה חמש.... זה אחלה רעיון וביצוע ועונה היטב לדעתי על האפשרות ליצור גזעים ״חזקים״ יותר.
 
ממש אהבתי את הביצוע. אבל את הנזק הנוסף של הדובלין לא אהבתי גם בגרסת הגזע דמות המקורי.

The oldman אמר/ה:
מסקרן אותי לדעת אם מישהו המיר את כשרונות המורשת של פאת׳פיינדר 2 למהדורה חמש.... זה אחלה רעיון וביצוע ועונה היטב לדעתי על האפשרות ליצור גזעים ״חזקים״ יותר.

אני די בטוח שיש משהו כזה של racial feat במדריך זנטאר להכל.
 
The oldman אמר/ה:
אהבתי את הדובלין מאוד (אם כי לא את העברות של השם, אבל זה כללי) - אבל הוא לא חזק משמעותית מאשר גזעים אחרים?
לא נראה לי שהוא חזק משמעותית ביחס לגזעים אחרים. אני כן חושב שהגובלין הרגיל יצא לי מעט חלש - להיות קטן זה חיסרון, ולגזעים הקטנים האחרים (ננס, בן-מחצית) יש יכולות חזקות מאוד.

The oldman אמר/ה:
מסקרן אותי לדעת אם מישהו המיר את כשרונות המורשת של פאת׳פיינדר 2 למהדורה חמש.... זה אחלה רעיון וביצוע ועונה היטב לדעתי על האפשרות ליצור גזעים ״חזקים״ יותר.
לא חושב שמישהו המיר אותם בדיוק, אבל בתכלס זה דבר שיכול לעבוד טוב מאוד לדעתי.
יש משהו דומה ב"הרפתקאות בארץ התיכונה", שלכל גזע יש 5 כשרונות שייחודיים לו בלבד.

המפקד האלמוני אמר/ה:
ממש אהבתי את הביצוע. אבל את הנזק הנוסף של הדובלין לא אהבתי גם בגרסת הגזע דמות המקורי.
כן, זו יכולת שדי התלבטתי לגביה - אם להעביר אותה As-is. היא כן מתאימה מאוד לאופי של היצור.
איזה מאפיין חלופי בולט (או שני מאפיינים קטנים) היית מציע במקום?


יש לי גם את האורק בקנה, אבל אני עדיין קצת מתלבט לגבי חלק מהמאפיינים שלו. *עריכה* - הוספתי את האורק.
 
האורק נראה אחלה מכאנית אבל איפה שהוא מאבד קצת את הפראיות שלו בעיניי.
התכונה של זעם אורקי שנותן להם לתקוף/ לפעול כשהם על אפס הרבה יותר מייצג לדעתי את האופי שלהם מאשר אגרסיבי - שזו אחלה תכונה אבל לא פראית.
 
הדובלין היה שקט וחמקמק למרות מימדיו הגדולים עוד במו"ד הישנה ומו"ד בקופסאות (שם מישהו החליט לתרגם את שמו כ.. דביבון)
בנוגע לאורק - נראה לי שאפשר להשתמש עבורו בנתונים של חצי-אורק. באופן כללי ההתאמות של גזעים גובליניים לגזעי שחקן שעשו בוולו מרגישות כמו משהו מאולתר שלא חשבו עליו עד הסוף.
 
lonewolf אמר/ה:
אהבתי. שאלה קטנה, איך יצור בגובה 191 ס"מ ששוקל 131 קילו, מקבל שליטה בהתגנבות? יש פה אבסורד שדי מפריע לי. נכון שהגודל בינוני, אבל... עדיין.
the Nerubian אמר/ה:
זה הקטע של דובלינים מאז שהמציאו אותם - הם גדולים מאוד, אבל הם מסוגלים לנוע בשקט והם טובים במיוחד בהצבת מארב.
זה מה שמייחד את הדובלינים מסתם יצורים פראיים ומגודלים אחרים. הם מסוגלים להתגנב, לצוד בשקט ואז להפתיע מהצללים למרות הגודל הענק שלהם וזה שבנוסף להתגנבות הדבר השני שמייחד אותם זה כוח פיזי. זה הופך אותם למסוכנים ומעניינים במיוחד.
 
סיפור מעניין - מזכיר לי שקראתי כתבה על האומנות של מבוכים ודרקונים המקורי, וציינו שם שאחת הבעיות הייתה שפשוט מכיוון שחלק מהיצורים היו חדשים לגמרי - אף אחד לא ידע איך הם צריכים להראות.
בניגוד להיות, שעבור כל מפלצת אפשר להריץ חיפוש גוגל, ואפילו עבור מפלצות חדשות יש מוסכמה וסגנונות מקובלים של איור.
 
חזרה
Top