• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מה' 5] מקצוע חדש - הנכרי (The Outlander)

בעקבות איזשהו דיון על הלמלמיות של מקצוע הסייר, שהוא קצת חסר אופי ולא מספיק מיוחד, כתבתי מקצוע מלא חדש למהדורה 5 של מבוכים ודרקונים.

מקצוע הנכרי משלב את הברברי ואת הסייר למקצוע אחד ומייצג לוחם פראי שמסתמך על אינסטינקטים ועל סודות ארצות הפרא. השטיק העיקרי שלו זה לתקוף הרבה פעמים ביתרון, למרות שהוא מפגר בדרג"ש אחרי דמויות קרביות אחריות כמו הנזיר, הלוחם או הפלאדין.

הנכרי מקבל מספר תכונות ייחודיות בשם "עוצמות פראיות", אותן הוא בוחר מרשימה בדומה להשבעות של המכשף, ונועדו לתת לשחקן לבנות בדיוק את הנכרי שמתאים לו. האם הוא מלווה תמיד בקופיף נאמן? אולי הוא יודע להילחם היטב באמצעות לפיד שיניס את החשכה, או לחלופין, הוא מורגל בחשכה ורואה היטב גם בחושך מוחלט?

מלבד העוצמות שלו, הנכרי בוחר אחד מחמישה נתיבים או תת-מקצועות (שחלקם מציעים בחירה קטנה נוספת):
נתיב הזעם זוכה ביכולת הזעם האייקונית של הברברי הרגיל וגם בוחר תכונות מיוחדות שהוא זוכה בהן בזמן זעם; נתיב הזר הוא לוחם ערמומי ואכזרי שיודע לנצל אינסטינקטיבית כל פרצה ופגם בסגנון הלחימה של יריביו; נתיב החיה זוכה בחיה מלווה מסוכנת ויודע לדבר עם חיות; נתיב הפלדה מהלך על הגבול שבין אדם וחיה, שכן הדברים שעושים אותו ליותר מאשר חיה הם סוד האש וחרשות הברזל, והוא לומד להילחם בשריון; לבסוף, נתיב הצייד יודע לסמן את הטרף שלו ולרדוף אותו, ויצורי הטבע לומדים לפחד מפניו.

צפייה בקובץ מצורף הנכרי - מקצוע חדש בעברית.pdf
 
האמת שגם אני לא מזמן חשבתי על הסייר, אני לא אוהב בכלל את יכולות הקסם שלו ולדעתי עיקר הכוחות שלו צריכים להיות בשימוש בסביבה כדי לקבל יתרון.
בכל מקרה, אהבתי את המקצוע - נראה מעניין, שחיק ואין ספק שבעל הרבה נתיבים שונים זה מזה (אפילו מאוד).
רק שאלה, מה זה מאוץ?
בקרב, החיה פועלת בסדר היוזמה שלך. אתה יכול לסמן לה או לומר לה לאן לנוע )ללא צורך בפעולה מצדך(.
החיה תמיד תנקוט בפעולת החמיקה, אלא אם אתה מנצל את הפעולה שלך כדי לפקד עליה לבצע פעולה
אחרת, כגון התקפה, מאוץ, נסיגה או סיוע.

אם כבר, אפרט את המכניקה שחשבתי עליה:
  • פעם בקרב אתה יכול לגלגל הבחנה/טבע (בהתאם לסביבה) כפעולה נוספת כדי לסרוק את הסביבה. אם הצלחת - גילית מאפיין סביבתי ואתה יכול להשתמש בו כדי להעניק יתרון לעצמך או לדמות אחרת בגלגול התקפה/כשרון או לכפות חסרון על היריב בגלגול התקפה/הצלה. יתרון/חסרון זה אינו נובע ממקור קסום ועליך להחליט מה יהיה טיבו. (ישר לאחר הצלחה יש להחליט האם מדובר ביתרון או חסרון, לאיזה גלגול הוא חל ועל מי הוא מושת).
  • פעם בקרב אתה יכול לגלגל הבחנה/טבע (בהתאם לסביבה) כפעולה רגילה כדי ליצור יתרון או חסרון סביבתי עבור אחד המשתתפים בקרב. אם הצלחת עליך להכריז בדיוק מה טיבו (בדומה ליכולת הקודמת).
  • כאשר אתה בוחן את הסביבה (הבחנה/טבע בדרך כלל) אתה רשאי להכפיל את תוסף המיומנות שלך.
  • כאשר אתה מסייע לדמות אחרת בהבנת הסביבה, אתה רשאי לגלגל כרגיל ולהכפיל את תוסף העזרה שלך אם הצלחת או לגלגל ביתרון ולהוסיף את תוסף העזרה.
 
מאוץ - Dash.

SandChicken אמר/ה:
אם כבר, אפרט את המכניקה שחשבתי עליה:
  • פעם בקרב אתה יכול לגלגל הבחנה/טבע (בהתאם לסביבה) כפעולה נוספת כדי לסרוק את הסביבה. אם הצלחת - גילית מאפיין סביבתי ואתה יכול להשתמש בו כדי להעניק יתרון לעצמך או לדמות אחרת בגלגול התקפה/כשרון או לכפות חסרון על היריב בגלגול התקפה/הצלה. יתרון/חסרון זה אינו נובע ממקור קסום ועליך להחליט מה יהיה טיבו. (ישר לאחר הצלחה יש להחליט האם מדובר ביתרון או חסרון, לאיזה גלגול הוא חל ועל מי הוא מושת).
  • פעם בקרב אתה יכול לגלגל הבחנה/טבע (בהתאם לסביבה) כפעולה רגילה כדי ליצור יתרון או חסרון סביבתי עבור אחד המשתתפים בקרב. אם הצלחת עליך להכריז בדיוק מה טיבו (בדומה ליכולת הקודמת).
  • כאשר אתה בוחן את הסביבה (הבחנה/טבע בדרך כלל) אתה רשאי להכפיל את תוסף המיומנות שלך.
  • כאשר אתה מסייע לדמות אחרת בהבנת הסביבה, אתה רשאי לגלגל כרגיל ולהכפיל את תוסף העזרה שלך אם הצלחת או לגלגל ביתרון ולהוסיף את תוסף העזרה.
נראית לי כמו מכאניקה פשוטה וקולעת. זה יכול לעבור עם סלע רופף, גזע עץ שניתן לדחוף, חול שאפשר לבעוט למישהו לעיניים...

אבל אולי גם יכול לעבוד בסביבה אחרת שעמוסה בפריטים. כמו פונדק עם כיסאות, מסדרון עם חליפות שריון ריקות וכן הלאה. אולי זה יכול לעבוד ככשרון, או אפילו כמכאניקה בסיסית שזמינה לכולם?
 
במקום להכין מקצוע חדש לגמרי, אפשר ליצור Subclass חדש לRanger או לBarbarian. (עמ' 285 בDMG). אפשר גם להשתמש בשיטה המיוחדת Modifying a class (עמ' 287 בDMG). התחלת לעבוד עליו מבחינת נתונים? איזה סוג hit die יש לו? האם יש לו כוחות קסם ואיך הם מתבטאים? מהן המומחיות שלו? לדעתי, זה מאוד קשה ליצור גזע חדש במהדורה 5. בDungeon Master's Guide אפילו לא מתואר איך יוצרים מקצוע חדש.
אני אשמח לעזור לך עם רעיונות ליצירת המקצוע.
 
כן, אפשר ליצר נתיב חדש לסייר או לברברי, אבל אם זה נתיב לברברי אז הוא עדיין "תקוע" עם מאפייני המקצוע הרגילים של ברברי (כמו זעם), ואם זה ניב לסייר אז הוא עדיין סובל מכל הבעיות של סייר - היותו מקצוע חסר אופי וחסר מיקוד שמצדיק מקצוע שלם.
 
אם זה ניב לסייר אז הוא עדיין סובל מכל הבעיות של סייר - היותו מקצוע חסר אופי וחסר מיקוד שמצדיק מקצוע שלם.
העולם של שחקני מהדורה 5 מתחלק לשני סוגים של אנשים. אלה שמתים על סייר, ואלה ששונאים סייר.
 
חזרה
Top