• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אש וברזל (פנטזיה, ניהול) - התחלנו!

[mention]dragonian[/mention]
''אוואנטי עושים שלום, אם אתה לא להיכנס שדה שלהם עם תרנגולים הודו'', ראש השבט אומר, שולף בליקוק שפתיים את הריאות מצלעות התרנגול.
[mention]המגדל הבודד[/mention]
השליח מהרהר מעט. ''נשבע לכם. מי ייתן ועידן של שלום ושגשוג יפציע עלינו'', הוא אומר לבסוף, חוזר לעירו.

OUT
להריץ לאנשהו?
 
ח'אן
הנשק שנמצא אצל האצילים והאיכרים (חניתות) מחולק לאלו שחסר להם כאלו, וטקס רשמי של השבועה נערך, בנוכחות מבאקי ואציליו, וכמובן בהשתתפות מלך מבאלה ואציליה.
שליח נשלח אל נדאקה, במטרה לכרות עם העיר ברית.
OUT
אפשר להריץ אחרי הטקס. אני רוצה לוודא שהם יהיו מחויבים, ושהמלך שלהם לא יתנער פתאום מהשבועה כי השליח אמר אותה.
 
חאן
ג'אפוהאזי מודה על הכיבוד אורחים ומעניק להם אלה מעוטרת כמתנה.https://thumbs.worthpoint.com/zoom/images1/1/1114/01/antique-brass-bronze-hindu-lord_1_4f7c870fb20d5f02fff5520b2cf12565.jpg

הוא מבקש רשות לנוח במחנה שלהם ואם אין תקריות בבוקר, ימשיך במסע.
 
דרגוניין
OUT
הקישור לא עובד...

IN
המשלחת ממשיכה לעומק היער, ופוגשת בעוד שבט צ'ולה - הביקור עובר בשלום וללא תקלות. לבסוף, לאחר כשבועיים וחצי של פילוס דרך בג'ונגלים, המשלחת מגיעה לנהר. רוחבו הוא כעשרה מטרים, והוא זורם בנינוחות עצלה. סביבו משתרעים שדות אורז מוצפים, בקתות עץ על כלונסאות מוגבהות, מטעי דקלים ובננה מטופחים ומכלאות חזירים. המקומיים דומים במראם לוישנוזיד, אך עורם כהה ואחיד. הגברים מאריכים זקנים ולובשים חצאיות וטורבנים, והנשים לובשות שמלות קלות ומטפחות ראש.
מגדל
השליח מתקבל בבית המלך בלחם ויין. ''מהם תנאי הברית?'', שואל מלך נדאקה, גבר מקריח ואפור זקן.

טקס החתימה מתבצע ברוב רושם, מלווה בהקרבת צאן לנייקה. ''בדם הכבשה הזו המזין את אמנו נייקה, אנו מאשרים את תנאי הכניעה'', מכריזים מלך מבאלה ואציליו.
 
ח'אן
השליח משתחווה ברשמיות לפני מלך נדאקה. הוא מושיט לו חנית מעוטרת, מעשה ידי טובי נפחי האוונייל, ואומר: "מלך האוונייל, מבאקי אורומבה, מצדיע לאנשי נדאקה האמיצים ומציע למלכה האדיר והחכם את ידו לשלום וברית. מלכי מודע לסכסוך שלכם עם הימבה, ומציע שנכרות ברית בינינו כדי להתמודד עם האיום מצידם. שתי הערים שלנו יוכלו להרוויח מהסכם כזה גם מעבר להתמודדות עם הימבה".
 
חאן
אאוט:https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Indo-Persian_bozdogan_or_buzdygan_mace_1.jpg
ועכשיו?
---
ג'אפוהאזי מתרגש. זה אחים!
אפילו ממש לקסטה! הוא מתלהב. אבל.. נזכר באגדות. דודניהם האבודים... אמורים להיות לכודים בידי מפלצות סיוט.
הוא מורה לאנשיו להסתתר וחעקוב אחריהם מרחוק.
אולי הם מסתירים את הסיוט היטב.
הוא מתכנן מעקב של שלוש ימים לפני שיגבש מסקנה.
 
המגדל הבודד
המלך מהרהר. ''הברית התקפית או הגנתית?''.
דרגוניין
האוואנטי נראים כאנשים שלווים למדי, שעסוקים בעבודת אדמה וגידול חזירים הרבה יותר מבמלחמות. הם עובדים אלי אדמה וטבע שונים, ובין השאר מקריבים קורבנות לנהר, לשמים ולעצים.
 
חאן
ג'אפוהאזי מרגיש שהמשימה היתה עובדת טוב יותר עם שאג'ה לצידו. הוא אפילו חשב על מישהי מסוימת..
אבל הוא יעשה כמיטב יכולתו.
הוא מתקרב, מברך את האוואנאטים לשלום, מנסה שלא להראות מאיים.
"שלום עליכם אלו שיושבים בחיק הנהר!'
 
מגדל
''מוסכם'', אומר מלך נדאקה, והשבועה נחתמת. כבשה נשחטת ודמה מותז כקורבן לנייקה, ושני הצדדים עוברים בין בתריה, נשבעים שאם יפרו את השבועה, גורלם יהיה כגורל הקורבן.
דרגוניין
האיכרים האוואנטים נראים מופתעים לראות את המשלחת המלוכלכת והלא רחוצה מגיחה מהיער, אבל הם יותר מסוקרנים מחשדנים. הם מצליחים לתקשר במעט קיטוע עם המשלחת - שפתם נשמעת כמו אחות מוזרה של הוישנוזידית. הם מעניקים למשלחת אוכל פשוט אך משביע - דייסה של אורז, קוקוס ובננות, דגי נהר צלויים, ות הצמחים. נכבדי הקהילה משוחחים עם ג'אפהוזאי בסקרנות, שואלים אותו על מוצא אנשיו ומשיבים בגילוי לב על שאלותיו בנוגע להם ולעמם.

האוואנטי הם קונפדרציה של שבע ערים קטנות, שהתאחדו כדי להתגונן מתקיפות נוודים, ובעיקר כנגד ערי המדינה הלוחמניות של הראמאאנה מצפון. הם איכרים שוחרי שלום ודתיים, שמעניקים כבוד רב לכוהנים שלהם, שמהווים את הקשר שבין העם לאלילי הטבע. בראש הקונפדרציה עומד המלך (''שיזכה לחיים ארוכים'', הם מוסיפים באדיקות), שמהווה לאמונתם התגלמות חיה של אל השמש, ושמהווה גם כוהן גדול ושר צבא.
 
ח'אן
מבאקי חוזר מרוצה מטקס חתימת הברית עם נדאקה.
"עכשיו נוכל לשלוח משלחות מעבר לים, לבדוק מה נייקה ומוקומה הגדול יצרו יחד" הוא אומר לאשתו.
הוא פונה לאחד השליחים שעומדים לצידו ואומר לו:
"צריך לבנות ספינות שיוכלו להחזיק מעמד בים, לשוט צפונה ומערבה. הורה לבנאי הספינות לבנות ספינות מתאימות והודע להם כי יש להם את קופת המלך שתתמוך במאמציהם".
כשהשליח יוצא, הוא פונה לשליח נוסף: "בינתיים אתה תלך אל הסוחרים ותזמן אותם לפגישה בנוגע למסע בים. אני בטוח שהם יהיו מעוניינים במסע דרך הים לא פחות ממני".
OUT
מוקומה הגדול הוא האדם הדגול שיצר את הים. הוא נחשב לאדם הדגול הכי קרוב לנייקה, היות והיא הושיבה אותו ממש לצידה על העולם.
 
החאן
ג'אפוהאזי נדהם. שוב חש טינה כלפי השאג'ה. לא היתה לו ההשכלה לתפוס את כל זה, או לתעד בכתב.
אבל אולי זה האוצר שכל כך הרבה וישנוזידים חלמו עליו?
הוא מספר להם כמיטב יכולתו הרטורית המוגבלת על הישנוזידים ועל החלום שכל כך הרבה חלמו על אוצר.
בדאגה הוא גם שואל על הראאמנה
 
דרגוניין
הראמאאנה, מספרים הכפריים, הם אנשים פראיים, גסים ואכזריים. הם מתחזים לבני תרבות בכך שהם בונים ערים ועובדים באדמה, אך הם יוצאים למלחמה כמעט מדי קיץ וסוחרים בעבדים. עריהם נשלטות בידי מלכים-לוחמים, שכמעט תמיד שושלתם נקטעת תוך דור או שניים בצורה אלימה. גבריהם רודים בנשיהם כברכוש, ובינם לבין עצמם הם נלחמים על כל סיבה אפשרית בדו קרבות ''של כבוד''.

OUT
אם אתה רוצה, אחרי התגובה שלך נריץ לפגישה שלך עם המלך שלהם.
מגדל
הסוחרים הגדולים מגיעים, והבולטים שבהם הם קליבון התחמן ומבאלו הנחש הזקן, עיניהם נוצצות. הם מחכים למלכם שיפתח בדברים.
 
ח'אן
"ובכן, סוחרים נכבדים. החלטתי על השקת ספינות חדשות, שיתורו את החופים ויגלו שווקים חדשים למוצרינו. אני מאמין שלכם יש עניין אישי בגילוי שווקים חדשים בהם תוכלו לפעול, ולכן אני מבקש את תמיכתכם - עזרו לנו במטרה זו בכך שתייצרו תמיכה סביב העניין, ותציגו חזית מאוחדת בעניין" פותח מבאקי ואומר לסוחרים.
קליבון מקשיב, אבל ברגע שהוא שומע על מסע בים הוא מתרומם: "מסע בים? למה להסתכן במסע בים, ולא לנצל את המשאבים שנייקה העניקה לנו פה ביבשה? הים הוא לא בטוח למסע, בעוד אין מי שמכיר את מרחביה של נייקה יותר טוב מאיתנו. למה שלא נצא לכבוש שטחים חדשים למכרות במקום להשקיע במסע ימי?".
 
דרגוניין
המלך נודד כל שבע שנים לעיר אחרת של הקונפדרציה. העיר הנוכחית שהוא שוכן בה, נהאווה (Nhava), היא נמל משגשג על גדות הנהר, ומאכלסת להערכת ג'אפהוזאי כאלף איש. היא מכותרת כולה בתעלות עמוקות, שמטרתן כפולה - הן מגינות על העיר מפולשים, ומונעות משיטפונות הנהר להציף אותה. גשרי עץ, מלאכה הנדסית של ממש, מקשרים את העיר ליבשה. העיר מסתמכת על התעלות להגנתה, ואינה מבוצרת, למעט מגדלי קשתים גבוהים, בנויים מלבנים ומעץ, שמגנים על הגשרים. העיר בנויה מבתים גדולים שדחוסים יחד בצפיפות, ושבנויים ברובם מלבני בוץ, קש ועץ. במרכז העיר יש רחוב שוק גדול, ובצפונה נמצא מתחם מוקף חומות לבנים, שמטרתן יותר להפריד מאשר להגן ממש, ובו צריחים גבוהים ובתי עץ גדולים, מעוטרים בתגליפים מפוארים - ארמון המלך. מתחמים קטנים יותר לצדי הארמון הם כנראה מקדשים או מגורי הנכבדים המקומיים.

המשלחת מתקבלת בשער העיר בידי משמר כבוד של שלושה טריצרטופסים, כל אחד מרכיב על גבו חמישה לוחמים. הם ממוגנים בקשקשי ברזל ומגני עץ גדולים, לבושים בגלימות ארוכות וטורבנים גדולים. בגדיהם בצבע כחול אחיד, והם חמושים בקשתות וברמחים ארוכים. המשמר מוביל את המשלחת דרך רחוב השוק הראשי אל אולם הכס שמתחם המלכותי. אולם עץ גדול, שבראשו נמצאת במת לבנים שגובהה מטר וחצי, ושעליו מונח כס עץ גדול, מכוסה בעורות יגואר ומעוטר בגילופים. המלך הוא גבר צעיר, שרירי ומרשים, לבוש גלימות ססגוניות, שעליהן תפורות נוצות מרהיבות. כל גופו מלא תכשיטי זהב ופנינה - החרוזים בזקנו ובשיערו, העגילים באוזניו, הצמידים שלזרועותיו ולרגליו, השרשראות שלצווארו והכתר הגדול שלראשו. טורבן כחול גדול מכסה את ראשו. עבדים, פילגשים, שומרי ראש, רקדנים ומוזיקאים ממלאים את האולם. ''קודו בפני אל השמש!'', מכריז כרוז שעומד לרגלי הכס.
מגדל
''אני דווקא תומך ברעיון, הוד מלכותו'', אומר מבאלו. ''אני מוכן לממן בעצמי חלק נכבד מהפרויקט הזה יחד עם קופת המלך. תמורת אחוז מסוים מהרווחים כמובן... קליבון יקבל את מחצבי האדמה, אני את מרחבי הים''. אין ספק שהנחש הזקן זיהה הזדמנות לפתוח שווקים חדשים.
 
חאן
ג'אפוהאזי המום. העושר והפאר הזה.. האם בלי לשים לב נכנס לעולם החלומות?
הוא ציפה למצוא מכרה זהב ליד הנהר שמור אולי,בידי שבט פראים סיוטיים.
אבל כל היופי הזה.. היה הרמוני.
הוא לא כל כך הבין את הרעיון של מלך,והמוח שלו תירגם זאת כ"זקן השאג'ה".
אבל הוא לא היה זקן. המום מכדי להטיל ספק, הוא השתחווה- אולי לא עמוק מספיק?
למרות הקאסטות, הוישנוזידים היו קהילה די קרובה, והשאג'ה היו דמויות הורה- היה צורך בכבוד, אך לא בהשפלה עצמיל והתרפסות.
גם צבע הבגדים היה הבדל מענייון. כבן לקסאטת הלוחמים,היו 3 צבעים בבגדים וסמל אחד. במקרה שלו,טריצופרס.

'ברכות... לך... שאג'ה הזקן של השמש.' מגמגם בעילגות.
מצד שני, למלך היה צבע עור אחיד
"אני הוא ג'אפוהאזי הלוחם. נשלחתי על ידי בני עמי הוישנוזידים,בעקבות חלום של רבים מהם על אוצר השוכן על גדת הנהר."
הוא עוצר

"אם זה אינו חלום, זה חלק של העולם הגשמי שמגמד את החלום. אני מודה לכל האלים על הזכות להגיע לכאן.'
 
ח'אן
"אני אצטרף למסע שלכם, למען טובת האוונייל. בכל מקרה, אני אמשיך לפתח את עסקיי באדמותינו ואשקיע חלק במסע חד פעמי זה" אומר קליבון לאחר מחשבה.
אסור לי לתת לנחש הזה מבאלו הזדמנות לקבל בעלות על התגליות מעבר לים, אז עדיף לי להשקיע משהו במסע, ואז להשקיע את רכושי בתשתיות במקומות החדשים.
מבאקי מהנהן בשביעות רצון ואומר: "אם כך, זה הוסכם. נקים יחד כמה ספינות, אתם תשלמו על שליש מהן ובית המלוכה יממן את השאר. אני מציע שנשלח שתי ספינות לאורך החופים, ועוד ספינה אחת שתצא קצת יותר לעומק הים, לא רחוק מדי, כדי שלא תסתכן בטביעה, אבל שתוכל לגלות איים הקרובים יחסית לחוף".
 
חזרה
Top