• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

שר צפעונים

כל הרפתקן יודע שנחשים ארסיים הם מסוכנים, אבל הנחש הסביר מבלה את מרבית זמנו בזחילה בדשא, אכילת עכברים והכשת מטיילים והרפתקנים שמנסים להרוג אותו, מוטרד בעיקר מהארוחה הבאה ומשיל את עורו מידי פעם עד שהוא מת מזיקנה או נהרג על ידי חיה אחרת תוך שנים ספורות.

אבל חלק מהנחשים חיים יותר זמן. נחשים שהצליחו איכשהו לשרוד ולחיות מעל מאה שנה, השילו כבר את עורם עשרות פעמים וגדלו למימדים מרשימים יחסית לנחש ארסי. הזמן שחלף אף מקנה להם בינה מסויימת, יכולת דיבור - וארס קטלני ומרוכז. נחשים זקנים אלו מכונים "שרי צפעונים", "צפעים בכירים", "מלכי פתנים" וכינויים דומים המעידים על חשיבותם ועוצמתם. הארס שלהם כל כך חזק, עד שלא רק הכשה משיניהם תהיה קטלנית, אלא אף מגע בדמם מסוגל להרעיל וכפי שהאגדות מספרות - אפילו המבט שלהם ארסי!

מרבית שרי הצפעונים ממשיכים בחייהם הנחשיים, אבל יש כאלה החוברים למכשפים ואלכימאים, משגיחים על אוצרות בתמורה לאספקה שוטפת של מזון או מטילים אימה על כפריים רכי לבב המקריבים להם קורבנות. שר צפעונים אחד בשם "גדיוקה" אף כרת ברית עם גילדת הרוצחים והיה מעורב במספר התנקשויות, כך מספרת השמועה.

שר צפעונים
חיה בינונית, נייטרלי או נייטרלי מרושע
דרג"ש: 15 (זריזות)
נק"פ: 52 (8ק8 + 16)
מהירות: 30 רגל, שחייה 30 רגל, טיפוס 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 20 (5+), כושר 15 (2+), תבונה 8 (1-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 12 (1+)
כשרונות: הבחנה 4+
חסינות לנזק: רעל
חסינות למצב: מורעל
חושים: ראייה עיוורת לטווח 10 רגל (3 מ'), הבחנה פסיבית 13
שפות: דרקונית, מדוברת - במבטא שרקני ומלחשש
אתגר: 6 (2300 נק"נ)

ארס מרוכז: כל גלגולי ההצלה מפני ההכשות או המבט הרעיל של שר הצפעונים מתבצעים עם חיסרו וד"ק ההצלה מפני הרעל שלו מחושב כאילו תוסף הכושר של שר הצפעונים מוכפל פי שלוש (סה"כ 6+)

דם ארסי: מי שגורם לשר הצפעונים נזק בקפא"פ באמצעות נשק חותך או דוקר ונמצא במרחק 5 רגל (1.5 מ') ממנו, צריך להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 12 או שהדם הרעיל הניתז יפגע בו ויגרום לו לנזק של 5 רעל.

מבט רעיל: אם יצור שנמצא במרחק של 30 רגל (9 מ') משר הצפעונים רואה את הנחש והנחש רואה אותו ונמצא בהכרה, מבטיהם מצטלבים. על מי שרואה את עיניו הרעילות של שר הצפעונים להצליח בגלגול הצלה כושר (עם חיסרון) בד"ק 16 או לספוג נזק רעל של 14 (4ק6) או מחצית מכך בגלגול הצלה מוצלח.

פעולות:
הכשה: התקפת קפא"פ 8+ נזק 7 (1ק4 + 5) דוקר ובנוסף 24 (7ק6) רעל. על המטרה להצליח בגלגול הצלה כושר (עם חיסרון) בד"ק 16 כדי להפחית את נזק הרעל לחצי.
 
מכשף הטיגריס

בארצות המסתוריות של המזרח, הטונדרה המסוכנת בצפון או האיים הקסומים של הדרום, הטיגריס הוא יותר מסתם טורף על. האגדות והשירים מספרים על גיבורים שמתמודדים עם נמרי טיגריס ערמומיים ואכזריים, והטיגריס הוא שם נרדף לרוצח אכזרי הזורע מוות בלילות. אנשים מפחדים מטיגריסים, אבל יש את מי שבחרו להעריץ אותם ולסגוד להם, לנסות לזכות בכוחם.

מכשף הטיגריס הוא מכשף שכרת ברית עם אדון-חיות או שר-פיות שהתגשמותו היא כרוח הטיגריס והאלימות שהוא מייצג. התגשמות כזו עשויה להיות בדמות אליל-נמר של שבטים פראיים, אב קדמון קמאי של כל הטיגריסים או אפילו טיגריס אגדי כמו הנמר האכזרי שיר-חאן.

מכשף הטיגריס
דמוי אדם בינוני, לרוב תוהו מרושע
דרג"ש: 12 (15 עם שריון מג)
נק"פ: 60 (11ק8 + 11)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 15 (2+), כושר 13 (1+), תבונה 11 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: חוכמה 4+, כריזמה 6+
כשרונות: הבחנה 4+, הונאה 6+, איום 6+, טבע 3+
חסינות למצב: מבוהל
חושים: ראיית חושך למרחק 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת, מסוגל לדבר עם טיגריסים
אתגר: 5 (1800 נק"נ)

עין הנמר: מכשף הטיגריס רואה היטב בחושך, ואינו נרתע ממראה עיניו ולכן חסין להשפעות של פחד (מופיע בנתונים)

שפיכות דמים: כאשר מכשף הטיגריס מוריד יריב ל-0 נק"פ, הוא זוכה לתוספת של 14 נק"פ זמני.

התקפת פתע (1/תור): מכשף הטיגריס גורם לנזק נוסף של 14 (4ק6) נק"פ מסוג הנשק בו הוא משתמש לאויב בו הוא פוגע בקפא"פ, אם הוא תוקף עם יתרון לגלגול הפגיעה או אם האויב נמצא במרחק של 5 רגל (1.5 מטר) מבעל ברית של המכשף.

שיסוף: כאשר מכשף הטיגריס פוגע פגיעה חמורה בהתקפה הגורמת נזק חותך, הנזק משולש ולא מוכפל.

לחשים פנימיים: תכונת הטלת הלחשים של מכשף הטיגריס היא כריזמה (ד"ק 14 להצלה מלחשים, 6+ להתקפות לחש) והוא מסוגל להטיל את הלחשים הבאים ללא צורך במרכיבים חומריים:

לפי רצון: שריון מג (על עצמו בלבד), דיבור עם חיות, שינוי עצמי (alter self), קפיצה
פעם ביום: זימון חיות (טיגריסים או טיגריסים שנחרביים בלבד)

הטלת לחשים: מכשף הטיגריס הוא מטיל לחשים בדרגה 11, תכונת הטלת הלחשים שלו היא כריזמה (ד"ק 14 להצלה מלחשים, 6+ להתקפות לחש) והוא מחדש את יחידות הלחש המנוצלות שלו לאחר מנוחה קצרה. הוא יודע את לחשי המכשף הבאים - ביניהם גם לחשים שהם בדרך כלל לחשי דרואיד אך נחשבים כלחשי מכשף עבורו:

ליחשונים (לפי רצון): מעשה להטים, התנגדות לנזק, פגיעת-אמת, פרץ קמאי
עוצמות 1-5 ( 3 יחידות לחש מעוצמה 5): תיקשור עם הטבע, התמרה (polymorph), חשיכה, פחד, היעלמות מעין, מעבר ללא עקבות, בילבול, דמות ראי, איתור יצור, שליטה בחיה, כמישה.

פעולות:
ריבוי התקפות: מכשף הטיגריס מסוגל לתקוף פעמיים בתורו בחרב מעוקלת
חרב מעוקלת: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך
רוח הטיגריס הרעב (מתחדש 5-6): מכשף הטיגריס יכול לקרוא לרוח הרצחנית של הטיגריס להשתלט על יצור דמוי אדם שנמצא במרחק של לכל היותר 120 רגל (36 מ') ממנו. על המטרה להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 14, או לתקוף בתור הבא שלו את מי שהמכשף ינחה אותו לתקוף, ידיד או אויב. התקפה זו תתבצע בקפא"פ בלבד, אך תהנה מיתרון לגלגול הפגיעה ותגרום לנזק של קוביה נוספת מסוג הנשק בו נעשה שימוש.
 
נץ הפלילים

נץ הפלילים הוא עוף דורס עירוני, שטופח בהכלאה סלקטיבית ואולף על ידי גילדות גנבים למטרה אחת - חטיפת ארנקים, תכשיטים וחפצי ערך. כשם שבזיירים משלחים עופות דורסים כדי לצוד ציפורים וארנבות, כך בעליו של נץ הפלילים משסים אותו בעשירים ובבלתי-זהירים וחוטפים מידיהם שכיות-חמדה שונות. כדי לא לקרוע שקי כסף ולא להרוס חפצים יקרים, הגנבים משייפים בזהירות את חודי ציפורניו של הנץ, מנטרלים את יכולתו לתקוף באמצעותן, והנץ ממילא יעדיף לחטוף ולברוח מאשר להילחם - אם כי נץ לכוד עשוי לתגונן באמצעות מקורו.

נץ הפלילים
חיה קטנטנה, ללא נטייה
דרג"ש: 13 (זריזות)
נק"פ: 5 (2ק4)
מהירות: 10 רגל, מעוף 60 רגל

תכונות: כוח 5 (3-), זריזות 17 (3+), כושר 10 (0+), תבונה 2 (4-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 6 (2-)
גלגולי הצלה: זריזות 5+
כשרונות: הבחנה 3+, זריזות "ידיים" 7+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: -
אתגר: 0 (10 נק"נ)

ראייה חדה: לנץ יש יתרון בבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על ראייה.

חטוף וברח: בזמן מעופו, הנץ יכול לבצע ניתוק מגע כפעולת בונוס.

פעולות:
מקור: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 1 (1ק1) דוקר
גזילה: הנץ צולל לעבר המטרה ומנסה לחטוף חפץ יקר ערך שמשקלו עד 1 ק"ג. הנץ מגלגל בדיקת זריזות ידיים (עם יתרון לגלגול אם הוא מפתיע את קורבנו) כדי לגנוב את החפץ, אך ניתן לנסות לאחוז בחפץ בחוזקה או לנסות להתחמק או לחלץ את החפץ מטפריו של הנץ (גלגול הצלה כוח או זריזות מול בדיקת זריזות הידיים של הנץ כד"ק).
 
נשר הזהב

עוף נדיר ומרהיב זה דומה חיצונית לנשר או לקונדור, אלא שהוא מרשים יותר וגדול הרבה יותר. מוטת כנפיו של נשר הזהב היא כ-10 עד 12 מטרים מקצה לקצה, ונוצות בצבע זהוב מכסות את כל גופו מלבד ראשו הקירח ורגליו. בדומה לנשרים הרגילים, טפריו של נשר הזהב קהים והוא משתמש בהם לאחיזה בלבד של עצמות ופגרים שהוא אוכל, אך מקורו המעוקל חזק וחד ומאפשר לו לקרוע אף את עורם העבה של פגרי פילים ודינוזאורים כדי להגיע לבשר הרך והרקוב שמתחת.

נשר הזהב הוא יצור קדמוני שנכחד כמעט לחלוטין בטבע, אך בממלכות מסויימות עדיין מגדלים את הדורסים הענקיים בשבי. יכולתו של הנשר לעוף בגובה רב ולמרחקים ארוכים תוך שהוא סורק את הקרקע בעיניו הזהובות והחדות, הפכה אותו לאמצעי סיור שאין שני לו. קוסמים שהוכשרו לכך במיוחד שולטים בתנועות הנשר ורואים דרך עיניו, מספקים בכך מודיעין חזותי יקר ערך. סיירים ושומרי גבול כבר למדו שאם יש בוהק זהוב בשמיים, עיני הנשר כבר סורקות את הדרך עבור הצבא הפולש.

נשר זהב
חיה ענקית, ללא נטייה
דרג"ש: 10
נק"פ: 30 (4ק12 + 4)
מהירות: 10 רגל, מעוף 60 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 11 (0+), כושר 13 (1+), תבונה 5 (3-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 8 (1-)
כשרונות: הבחנה 3+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מבין הוראות פשוטות במדוברת, אבל לא מדבר
אתגר: 2 (450 נק"נ)

עין הנשר: נשר הזהב נהנה מיתרון לבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על ראיה, ומסוגל לראות עכבר מנקה את שפמוניו ממרחק של קצת יותר מקילומטר וחצי (בערך מייל).

מרקיע שחקים: הנשר עף בבדרך כלל בגובה של עשרות עד מאות מטרים, מחוץ לטווח של רוב כלי הירי והלחשים. אם רוצים להילחם בו צריך לגרום לו להנמיך - או לעוף לגובה הטיסה שלו.

פעולות:
מקור: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 9 (3ק4 + 2) דוקר

לחש חדש: שליטה בנשר זהב
לחש זימון בעוצמה 3 [טקס]
זמן הטלה: שעה
טווח: מגע
מרכיבים: מילולי, תנועתי וחומרי (נתח בשר נא שיש להאכיל בו את הנשר)
משך: ריכוז
מקצועות: אשף או כושף

באמצעות הטלת הלחש, ניתן לראות דרך עיני נשר הזהב ולשלוט בתנועותיו עד למרחק של 16 קילומטרים (10 מייל) ממטיל הלחש. בזמן שהנשר נשלט בצורה זו, מטיל הלחש נמצא בטראנס והוא שרוע וחסר אונים. כל נזק שנגרם לנשר, נגרם גם למטיל הלחש השולט בו.
 
סוס פיות

סוסי הפיות כשמם כן הם - פרסתנים שמוצאם בעולם הצללים והפלאים של הפיות, אורחים ומבקרים בעולמנו, ונמצאים בעיקר בחברתם של יצורי פיה אחרים, אלפים ומכשפים, אבל לפעמים ניתן לפגוש גם אבירים, זמרים נודדים או נבלים מרושעים שרוכבים על סוס-פיות שמצא אותם מעניינים או משעשעים, או שנכבל לשירותם באמצעות קסם.

חיצונית, סוסי הפיות נראים כמו סוסים רגילים, אבל לעיתים יש להם פרופורציות מעט משונות כמו רגליים ארוכות או קצרות מידי, ראש גדול מידי או קטן מידי וכו'. גם הצבעים שלהם לא שגרתיים וכוללים גוונים לא-סוסיים בעליל כגון סגול, ירוק או זהב מבריק, עם רעמות וזנבות שופעים ומתנחשלים בצבעים ססגוניים כאלו ואחרים.

כיצורים קסומים, סוסי הפיות הרבה יותר מהירים מסוסים רגילים, ונודעו בכך שהם מסוגלים גם לדהור על המים או באוויר. תכונות אלו הופכות אותם לחביבות במיוחד על פרשים שמעדיפים לברוח היום כדי לחיות מחר ולא להילחם עד המוות.

סוס פיות
פיה גדולה, נייטרלי בדרך כלל, לעיתים תוהו נייטרלי, נייטרלי טוב או נייטרלי מרושע
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 22 (4ק10)
מהירות: 70 רגל

תכונות: כוח 17 (3+), זריזות 14 (2+), כושר 11 (0+), תבונה 8 (1-), חוכמה 11 (0+), כריזמה 10 (0+)

חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10
שפות: מבין חורש, מדוברת ואלפית אבל לא מדבר
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

קל רגליים: סוס הפיות מסוגל לנצל פעולת בונוס כדי לבצע מאוץ או ניתוק מגע

צעד מרחף: קצב התנועה של סוס הפיות לא מושפע משטח קשה, והוא יכול ללכת על מים ואף באוויר בתנאי שבסוף התור שלו הוא יסיים את תנועתו על קרקע יציבה.

פעולות:
פרסות: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 8 (2ק4 + 3) מוחץ
 
סוסון האצה

סוסון האצה הוא סוסון ים בממדים של כלב או תיש, אבל רוב הסיכויים שההרפתקן הממוצע לא יבחין בו כדי למדוד אותו- גופו של סוסון האצה מכוסה בדבלולים וגידולים דמויי אצות ועשבי ים, המספקים לו הסוואה מצויינת במקום משכנו - אזורי ים חמים ועשירים באצות. סוסון האצה אינו יצור תוקפני ומעדיף להסתמך על כושר ההסוואה שלו כדי להסתתר מטורפים או הרפתקנים שרוצים ללכוד אותו כחיית מחמד או להפיק מגופו מרכיבים ללחשים או שיקויי קסם מפוקפקים.

למרות אופיו השליו, סוסון האצה אינו יצור חסר מגן לחלוטין. במקרה של מצוקה הוא עשוי לנגוח באמצעות ראשו הקשה, או לשלוט באופן קסום באצות ולסבך באמצעותן את תוקפיו.

סוסון אצה
חיה בינונית, ללא נטייה
דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 9 (2ק8)
מהירות: 0 רגל, שחיה 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 12 (1+), כושר 10 (0+), תבונה 2 (4-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 5 (3-)
מיומנויות: התגנבות 3+
חושים: אל-ראיה (ראיה עיוורת) ברדיוס 60 רגל (18 מ') במים מלאי אצות, הבחנה פסיבית 11
שפות: -
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

נשימת מים: סוסון האצה נושם מים בלבד.
הסוואה: כשהוא נמצא בין אצות, קשה להבחין היכן הן מסתיימות והיכן הסוסון מתחיל - יש לו יתרון לגלגולי ההתגנבות ולגלגולי פגיעה נגדו ישר חיסרון.

פעולות:
נגיחה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) מוחץ
שליטה באצות: סוסון האצה גורם לאצות ברדיוס של 20 רגל (6 מ') סביבו לסבוכות ולופתות במיוחד. על כל מי שנמצא בשטח האצות המושפע להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 11, או להילכד באצות למשך דקה ולהפוך למרוסן. הלכודים באצות יכולים לנצל פעולה כדי לבצע גלגול הצלה כוח כל פעם בתורם ואם יצליחו - ישתחררו. יש לשים לב שמי שלכוד ומרוסן על ידי האצות ואיננו מסוגל לנשום מים, ככל הנראה גם מושפע מטביעה.
 
הסמורים האדמוניים

אדומי שיער הם אנשים שלא פעם מושכים תשומת לב בגלל צבע שיערם ולעיתים סובלים מהצקות ואף התקפות. אבל אם הם מושכים את תשומת הלב של הסמורים האדמוניים, הם נמצאים בצרה צרורה, למרות ששיערם של הסמורים אדמוני כמו שלהם.

הסמורים האדמוניים הם ליקאנטרופים, אנשי חיה, שכשמם כן הם - מחליפים צורה בין דמות אדם לדמות סמור ענקי, או לצורת כלאיים של השניים. המבדיל אותם מאנשי חיה אחרים הוא שכולם (ככל הידוע) חברים באותה כנופיה או שבט, ומתאפיינים בשיער אדום על ראשם או בפרווה אדומה כשהם בדמות חיה.

לא ברור אם הסמורים האדמוניים מסוגלים להדביק בליקאנטרופיה רק אדומי שיער, או שהם עושים זאת מבחירה מודעת, אבל כך או אחרת - מדובר בכנופיה גדולה מאוד של סמורי-אדם, עם עגה פנימית משלהם, שעוסקת בגניבה ופשיעה אך נהנית במיוחד מרציחות. כשהם לא עוברים על החוק, הסמורים האדמוניים מגלים אובסיסביות מסויימת לתפיסת אדומי-שיער והדבקתם בליקאנטרופיה כדי לצרף אותם לחבורתם.

כשהם לא צדים אדומי שיער או רוצחים אנשים וגוזלים את כספם, הסמורים האדמוניים נודדים ממקום למקום או מסתתרים בחורבות נטושות, מערות ומבוכים - אישיותם הבלתי נעימה ושוחרת הריב ונטיותיהם האלימות והפסיכופטיות הופכות אותם לבלתי רצויים אפילו במאורות הפושעים הקשוחות ביותר. במיוחד הם מסתכסכים עם אנשי העכברוש, אותם הם רואים כחיות-אדם נחותות ומגעילות שצריך להשמיד.

סמור אדמוני
אדם בינוני (משנה צורה), תוהו מרושע
דרג"ש: 13 (זריזות)
נק"פ: 44 (8ק8)
מהירות: 30 רגל, או 40 רגל בדמות סמור

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 16 (3+), כושר 10 (0+), תבונה 10 (0+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 8 (1-)
כשרונות: הבחנה 3+, התגנבות 5+
חסינות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מהתקפות בלתי קסומות ומכלי נשק שאינם מוכספים
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, סוג של עגת-גנבים (לא מסוגל לדבר בדמות סמור)
אתגר: 2 (450 נק"נ)

שינוי צורה: כפעולה, הסמור האדמוני יכול להשתנות לצורת סמור ענק או לצורת כלאיים של סמור ואדם. מלבד דרג"ש, תכונותיו נותרות ללא שינוי בכל הצורות. הציוד שלו לא משתנה איתו והוא חוזר לדמות אדם אם הוא מת.

חוש שמיעה וחוש ריח חדים: הסמור האדמוני נהנה מיתרון לבדיקות חוכמה (הבחנה) המבוססות על חושים אלו.

התקפת פתע (1/תור): אם הסמור האדמוני נהנה מיתרון לגלגול הפגיעה שלו או אם היריב נמצא במרחק של עד 5 רגל (1.5 מ') מבעל ברית של הסמור שנמצא בהכרה, הסמור נהנה מנזק נוסף של 7 (2ק6) מסוג הנזק של הנשק בו הוא משתמש בהתקפה.

פעולות:
ריבוי התקפות (דמות כלאיים או דמות אדם): הסמור יכול לתקוף פעמיים בתורו כשאחת ההתקפות יכולה להיות נשיכה אם הוא בצורת כלאיים.
נשיכה (בדמות סמור או צורת כלאיים): התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 5 (1ק4 + 3) דוקר. אם מי שננשך הוא דמוי אדם, עליו להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 10 או לחלות בליקנטרופיה ולהפוך לסמור-אדם בעצמו.
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר.
פגיון (הטלה): התקפת קפא"פ או לטווח של 6/18 מ' (20/60 רגל) 5+ לפגיעה, נזק 5 (1ק4 + 3) דוקר.
 
הידרקס

הערה: ההידרקס הוא לא בדיוק יצירה מקורית שלי - הוא הופיע במקור בערכה למומחה (הירוקה) של מו"ד בקופסאות, וזו המרה לא רשמית שלו למו"ד5.

ההידרקסים הם יצורים דמויי-סרטן העשוי קרח, עם שלוש צבתות המסודרות סביב גוף בעל שש רגליים, שחיים באזורים הקפואים ביותר של מישור המים ולעיתים גם מופיעים בקטבים, קרחונים או אפילו באגמים קפואים שהופכים לשער לארצות הקרח שלהם. ההידרקסים חוצבים לעצמם ערי-קרח מרהיבות בצבתותיהם החדות והחברה שלהם מאוד היררכית, ממושטרת ונוקשה. רובם רעים ואכזריים, מאמינים בעליונותם על צורות חיים יסודניות אחרות ושקועים במלחמת חורמה נגד יסודנים אחרים כגון גזעי הג'ינים למיניהם, כשבמיוחד הם שונאים יצורי אש ואוויר.

הידרקס
יסודן גדול, סדר מרושע
דרג"ש: 18 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 114 (12ק10 + 48)
מהירות: 30 רגל, שחיה 60 רגל

תכונות: כוח 20 (5+), זריזות 12 (1+), כושר 19 (4+), תבונה 15 (2+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 12 (1+)
התנגדות לנזק: חומצה, אש, דוקר, חותך ומוחץ מפני התקפות שאינן קסומות.
חסינות לנזק: רעל, קור
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מים, שפת ההידרקס המורכבת מנקישות ותנועות צבתות. חלקם מבינים מדוברת ודוברים אותה במבטא מוזר
אתגר: 8 (3,900)

אמפיבי: ההידרקס נושם אוויר ומים.

כלי נשק קסומים: התקפות הצבתות של ההידרקס נחשבות כאילו התבצעו באמצעות נשק קסום.

חסינות חלקית לקסמים: לחשים מעוצמה 2 ומטה אינם משפיעים על ההידרקס.

הטלת לחשים פנימית: תכונת הטלת הלחשים של ההידרקס היא תבונה (ד"ק הצלה 13, 5+ להתקפות לחש) והוא מסוגל להטיל את הלחשים הבאים ללא צורך במרכיבים חומריים

לפי רצון: ראיית הנעלם, קרן כפור
3 פעמים/יום: גילוי קסם, רשת (הרשת עשויה קרח), הפגת קסם, סופת קרח

פעולות:
ריבוי התקפות: ההידרקס תוקף שלוש פעמים בתורו באמצעות צבתותיו החדות
צבת: התקפת קפא"פ 8+ לפגיעה, נזק 14 (2ק8 + 5) חותך ועוד 10 (3ק6) קור
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
וס הפיות מזכיר לי את הציורים של פרנץ מארק, זו ההשראה במקרה?

לא מכיר. ההשראה היא כמה התייחסויות ל"סוסי פיות" בכל מיני מיתולוגיות בריטיות שאני זוכר במעומעם.
 
תיש רפואי

בעולם שבו יש שיקויי מרפא ולחשי ריפוי ואף החייאה, אין פלא שלא היו התפתחויות בתחום הכירורגיה. מבעיות לב ועד עצמות שבורות - תמצא מזור לבעיותיך במקדש הקרוב. אבל למרות שקסם יודע לגעת בבשר ובעצם, לא תמיד מה שמחפשים הבריות הוא החלמה ותיקון. לפעמים, הם רוצים שינוי משמעותי. כאן המענה לא נמצא במקדש, אלא בכתבים עתיקים.

כתבים אלו מספרים על התיש הרפואי. לא ברור אם מדובר ביצור אחד או בגזע שלם, אבל האותיות הדהויות טוענות שניתן לזמן אותם לעולמנו מהמימד המוזר בו הם חיים. לא ברור אם התיש הרפואי הוא שד, שטן, בן-פיה או שיקוץ מוזר מחוץ למציאות והתיש לא מוסר מידע בנושא, אבל הוא בהחלט נראה תיישי או שאולי זו הצורה שהוא לובש בעולם החומר- יצור דמוי-אדם גבוה וצנום, עם ראש עטור זקן וקרניים מסולסלות וארוכות שמזכיר תיש זכר מהמין המוכר לרועים כ"עז מבריגה", גלימות לבנות וארוכות, כפות ידיים שבהן שבע אצבעות ארוכות וכפולות-מפרקים האוחזות באיזמל מנתחים כסוף, ופרסות עיזיות שחורות שבמבט קרוב נראה כאילו הן השתקפות של שמי הלילה, עם כוכבים נעים וגלקסיות מסתחררות.

התיש, כיאה לשמו, יודע להביא מזור לפצעים, אבל לא לשם כך הוא מזומן. התיש הוא מנתח שאין שני לו ולאחר שהוא מאלחש את המטופל שלו הוא מסוגל לעשות פלאים של ממש באיזמלו - לשנות מראה חיצוני, לשנות מגדר ואף להשתיל חלקי גוף, איברים פנימיים ואף חפצים וכלי נשק. יש הטוענים כי מפלצות כגון הכימרה התחילו על שולחן הניתוחים של התיש, אבל המלומדים מסכימים שוודאי שביצירה מורכבת כמו זו נדרשו כישורי צוות מנתחים שלם של תיישים רפואיים.

הניתוחים שהתיש מבצע מותירים צלקות מוזרות - חלקן נראות כמו קעקועים של רונות מסתוריות, מפיצות ריח מוזר או נראות כמו תפרים ממתכת יקרה. כך או אחרת, מי שקם משולחן הניתוחים של התיש יקבל את השינוי שרצה אבל לא יחזור להיות בריא ושלם כבעבר. גם צפיה בתיש בתהליך עבודתו העקוב מדם איננה מומלצת - לא רק שהוא נוהג לזמר לעצמו השבעות מוזרות בקולו הרך והמלחשש, אלא גם ללקק את שפתיו העיזיות בלשונו העבה בזמן שהוא חותך.

תיש רפואי
בן תופת, יצור-פיה או שיקוץ (לא ברור) בינוני, כנראה נייטרלי
דרג"ש: 17 (זריזות, צפי לפגיעה)
נק"פ: 84 (13ק8 + 26)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 18 (4+), כושר 15 (2+), תבונה 17 (3+), חוכמה 16 (3+), כריזמה 7 (2-)
גלגולי הצלה: זריזות 7+, תבונה 6+, חוכמה 6+
מיומנויות: רפואה 9+ (ערך מיומנות כפול)
חסינות לנזק: קורן, תאובה, רעל
חסינות למצב: מורעל
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, מספר שפות של מישורי קיום אחרים, שיקוצים ויצורים מוזרים
אתגר: 6 (2300 נק"נ)

צפי לפגיעה: התיש הרפואי מסוגל להעריך בשכלו את האופן בו ינסו לפגוע בו, ומוסיף את תוסף התבונה שלו לדרג"ש.

ניתוחים: התיש הרפואי מסוגל לבצע מספר פעולות כירורגיות מורכבות ומוזרות. כל מי שעובר ניתוח אצל התיש, מאבד לצמיתות נקודת פגיעה אחת לכל קוביית פגיעה שברשותו (כולל בגילגול קוביות פגיעה עתידיות), אבל יכול לקבל את אחת ההשפעות הבאות - ניתן לצבור השפעות של ניתוחים ככל הנדרש, אך על כל ניתוח נוסף מאבדים נקודות פגיעה נוספות. ההשפעות שניתוחי התיש יכולות ליצור הן כלהלן:
- שינוי מראה: ניתוח פלסטי, שמשנה את חזותו של המושפע. התיש יכול לפסל מחדש פנים, להחליף צבע עור ואפילו לגרום למראה של בן לגזע אחר. השינוי יכול לכלול גם שינוי של הגובה במספר סנטימטרים (עד רגל - 30 ס"מ) אבל לא להביא קטגוריית גודל שונה.
- שינוי מגדר: התיש יודע להפוך גברים לנשים, נשים לגברים ואף להסיר לחלוטין את מינו של יצור או להפוך אותו להרמפרודיט. ניתן להפוך את התוצאה באמצעות ניתוח נוסף ועל המנחה להחליט אם המגדר החדש בעל כושר פוריות או לא.
- שינוי תכונות: התיש יכול להעביר נקודה אחת מתכונה לתכונה עד למקסימום הרגיל של 20, מלבד תכונת הכושר אותה ניתן רק להפחית ולא להעלות.
- השתלת חושים: התיש יכול להשתיל בגוף חלקים מאיברי חישה של בעלי חיים וכך לאפשר למושפע להנות מהשפעות של ראיית חושך, התמצאות באמצעות קול כמו עטלף, חוש ריח חד או ראיה חדה כמו של זאב או נשר, אל-ראייה וחישה בתנודות כמו חרק ועוד.
- נשימת מים: התיש מעצב בגופו של המנותח זימים ומאפשר לו לנשום מים בלבד או מים ואוויר.
- הטמעת שריון: התיש משתיל בגופו של המנותח קשקשים עבים, לוחיות שריון מאבן או עצם או מצפה את עצמותיו בתוך גופו במתכת. דירוג השריון של המנותח עולה ל-13 כל עוד אינו לובש שריון טוב יותר. לא ניתן להחיל השפעה זו יותר מפעם אחת.
- השתלת נשק: מטפרים של חיית טרף, דרך לוחיות קרן קשות על פרקי האצבעות ועד להבים שנשלפים מכפות הידיים - התיש יוצר בגופו של המנותח יכולת לגרום ל1ק6 + מתאם כוח או זריזות של נזק חותך, דוקר או מוחץ.
- אפשרויות נוספות: כאן זה כבר די נתון להחלטת המנחה. התיש הרפואי יכול אולי ליצור מפלצת אחת או דמות אחת מחלקי גוף של כמה יצורים, לאפשר לאשה להיכנס להריון מאשה אחרת, להחליף ראשים בין אדם לחמור ועוד כהנה וכנה מעללים כירורגיים מוזרים.

פעולות:
מגע מאלחש: התקפת קפא"פ 7+ ועל הנפגע להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או לספוג למשך שעה את השפעות המצבים משותק וחסר הכרה. לרוב אין צורך בגלגול פגיעה או הצלה כי כך התיש מרדים את המנותחים שלו מבחירתם.
ריפוי (מתחדש 5-6): התיש מרפא במגע יד 18 (4ק8) נקודות פגיעה של נזק, או מסיר השפעה אחת של הרעלה, מחלה או שיתוק.
איזמל מנתחים: התקפת קפא"פ 7+, נזק 6 (1ק4 + 4) חותך ועוד 21 (6ק6) חותך. התקפה זו נחשבת לקסומה.
 
זעקן

הזעקן הוא עטלף ענקי ולמראית עין לא נבדל בהרבה מעטלפי-ענק אחרים הממררים את חייהם של ההרפתקנים בלילות. אבל למשמע אוזן, הוא די שונה - בעוד שמרבית העטלפים מנווטים באמצעות ציוצים על-קוליים, עטלף זה מסוגל להשמיע צלילים נוראיים גם בתחום הנשמע, בתחום תדרים צורמני שחודר לעצמות ומחריש אזניים. הזעקנים משתמשים בזעקותיהם כדי לצוד ולתקוף, אבל זה לא הגרוע מכל - הרוק שלהם מכיל חומרים נוגדי קרישה שגורמים לדימום קטלני לטרפם. מי ששרד את גלי הקול של הזעקות, עלול לדמם למוות לאחר שהעטלף הגדול והמבחיל נעץ בו את שיניו החדות.

זעקן
חיה גדולה, ללא נטייה
דרג"ש: 13 (זריזות)
נק"פ: 26 (4ק10 + 4)
מהירות: 10 רגל, מעוף 60 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 16 (3+), כושר 12 (1+), תבונה 2 (4-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 6 (2-)
חושים: אל-ראייה לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 11
שפות: -
אתגר: 1 (200 נק"נ)

ניווט קולי: הזעקן לא יכול להשתמש באל-ראייה שלו אם הוא חירש
שמיעה חדה: לזעקן יש יתרון בבדיקות חוכמה (הבחנה) המסתמכות על שמיעה


פעולות:
זעקה (מתחדש 5-6): על כל יצור הנמצא בקונוס של 15 רגל (4.5 מ') לפני הזעקן להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 11 או לספוג נזק של 13 (3ק8) רעם ולהתחרש למשך דקה, או מחצית מהנזק וללא התחרשות בגלגול הצלה מוצלח.
נשיכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר. אם המטרה היא יצור ואינה אל-מת או יציר כפיים, עליה להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 11, או לאבד בתחילת כל תור שלה 3 (1ק6) נק"פ כתוצאה מדימום. כל פגיעה נוספת משיני הזעקן וכשלון בגלגול הצלה, יגרמו לפצע מדמם נוסף של 3 (1ק6) נק"פ. ניתן לנצל פעולה כדי לעצור את הדימום ע"י חוסם עורקים או חבישה הדוקה אם ישנם חומרים מתאימים בהישג יד בבדיקת חכמה מוצלחת (רפואה) בד"ק 11. הדימום עוצר גם אם הנפגע זוכה לריפוי קסום כלשהו.
 
חזרה
Top